Chat

Author Topic: mitä mieltä olette Nils masterista  (Read 55500 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ozkari

• Guest
mitä mieltä olette Nils masterista
« on: June 29, 2006, 00:47:38 »
minulla oli Nils master jolla sain suurimman haukeni mutta toinen varmaan isompi vei sen  :-( :-(

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
Vs: mitä mieltä olette Nils masterista
« Reply #1 on: June 29, 2006, 06:10:27 »
juu u..aikamoinen pelihän tuo on.. itse olen saanut ahven värityksellä olevalla Nils Master Inviciblellä yhden suurimmista hauistani... Hauella oli pituutta 89cm ja painoa oli sen 6,45kg  :-)
Kalamies on eri mies!

Akseli

• Guest
« Reply #2 on: June 29, 2006, 12:33:53 »
Aika lyhyt tuo sinun 6,45kg hauki. Oliko kenties emä hauki. Meinaan kaverini sai viime syksyny 5,9kg hauen ja pituutta oli 111cm. Mut toisaalta olihan yhessä kalastus lehdessä 14,6kg hauki 111cm............ :-P

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #3 on: June 29, 2006, 12:47:01 »
Noissa Nils Masterin vaapuissa, ainakin 15 senttisissä on painossa suuria eroja, samoin noissa 18 senttisissä. Itsellä muutama kymmenen noita 15- ja 18-senttisiä ja kun rakentelin niistä "suspi-malleja" ja puntaroin niitä niin saattoi olla 3-5 gramman heittoja. Ja siinä suspin tekemisessä tuo 3-5 grammaa on paljon siihen uppoamis nopeuteen katsottuna. Koukkujen vaihdollahan ja painotuksilla sen saa korjattua äkkiä, mutta jos/kun niitä virittelee niin yksilöeroja on paljon.
Ihan kaupasta hyllystä otettunakin niiden uinnissa ja varsinkin fyysisessä painossa on paljon eroavaisuuksia. Tietysti uudet hilemaalit ym. ovat ehkäpä painavampia kuin esim. perinteinen punapää-valkoinen malli.
Muuten tykkään Nilsuista, koska niissä väri- ja kokovalikoima on ihan riittävä sekä niiden virittely mahdollisuudet ovat hyvät.

rollo

• View Profile
« Reply #4 on: June 29, 2006, 15:49:32 »
aivan kelpo peli hauelle
mitään suuria en ole n mastrilla saanut
semmoista 0,5-1,5kg pulikkaa

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #5 on: June 29, 2006, 15:55:33 »
Eipä ole nilsmasterit täällä päin pelittänyt. Ainakaan nuo isommmat yli 12cm nilsut. Eikä kyllä kummosia saalita ole nuo pienemmätkään antanut, joitain kuhia ja haukia. Eli ei kyllä ole mikään luotto viehe jolla aina kalaa tulee.
 :-(
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #6 on: June 30, 2006, 16:03:33 »
Pelittää hyvin hauella ja kuhalle, pienimmät Invinciblet pelittävät myös ahvenille .

kalapena

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: June 30, 2006, 16:30:02 »
minusta tuo on suoraan sanottuna p*rseestä :| se toimii vissii vaan jossain meressä, en ole saanut kun pari pulikkaa...
kumma juttu kun kaikki kehuu sitä :|

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #8 on: June 30, 2006, 16:34:22 »
minusta tuo on suoraan sanottuna p*rseestä :| se toimii vissii vaan jossain meressä, en ole saanut kun pari pulikkaa...

Sen verran perseestä tuo Nils Master on, että se toimii niin meressä, järvessä, lammissa ja joissa. Lisäksi se on niin perseestä, että sillä on saatu Suomen ennätys haukikin aktiivivälineillä.

Vaikka kyllä markkinoilla on muitakin hyvin toimivia uistimia/vaappuja.

Voisikohan olla mahdollista, että siinä virvelin varressa olisi se vika eikä uistimessa ?
« Last Edit: June 30, 2006, 16:36:01 by Pete »

UnLimited

• Guest
« Reply #9 on: June 30, 2006, 17:20:20 »

Voisikohan olla mahdollista, että siinä virvelin varressa olisi se vika eikä uistimessa ?
[/quote]

Tuo voi pitää hyvin paljon paikaansa.. kyllä vesistöt jossa MINÄ käyn kalassa, niin nilsu on pelittänyt hyvin, ellei jopa mainiosti
mahtuu sekaan niitä tyhjiäkin reissuja, vaan sillon on koko kalastus männynnä päin itteään.

rollo

• View Profile
« Reply #10 on: July 01, 2006, 00:45:12 »
kyllä se toimii lammessa ja järvessäkin
mitähän kokoa olet käyttänyt?

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
« Reply #11 on: July 01, 2006, 02:39:16 »
juu u..aikamoinen pelihän tuo on.. itse olen saanut ahven värityksellä olevalla Nils Master Inviciblellä yhden suurimmista hauistani... Hauella oli pituutta 89cm ja painoa oli sen 6,45kg  :-)

no jaa..en osaa sanoo kun itse en ole pahemmin suuria saanut.. oma ennätys tällä hetkellä on 7,3kg ja sillä pituutta 101cm...  :-)
Kalamies on eri mies!

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #12 on: July 01, 2006, 13:36:25 »
Ei ainuttakaan kalaa ole nilsulla ylös saatu.(Ei kyllä tärppejäkään...)
Uitettu on, sinnikkäästi jatkan vieläkin...
Kyllähän se joskus pitää tärpätä!
Jovain.

kalapena

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: July 01, 2006, 14:51:08 »
kyllä se toimii lammessa ja järvessäkin
mitähän kokoa olet käyttänyt?
12 cm ja ahvenväri :|

kalasa

• MSN Messenger - tunturi9@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #14 on: July 01, 2006, 15:23:21 »
No jos haukea lähden vetämään nii 15cm nilsua eniten käytän.

Haukivaappujen parhaimmistoa.
enhä minä..

muskie

• haukia...
    • View Profile
« Reply #15 on: April 30, 2009, 18:19:21 »
voittehan te kertoa myös nilsun pituuden ja värin koska itekki pitäs varmaan ostaa tuo viehe niin haluaisin vähän tietoa että minkä kokonen nilsu esim. 3kg hauelle

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #16 on: May 01, 2009, 15:11:49 »
No 3 kilon hauelle voisi sopia esim. 12cm Invincible. Väri riippuu tietysti ihan siitä, että minkä väristä vesi on missä kalastat ja niin edelleen. Tuossa on värikartta: http://www.nilsmaster.fi/fi/nilsmaster/maps/common_map.htm   Noista voisi hyvänä yleisvärinä olla vaikkapa tuo 52 ja 90, omiin vesiin ainakin eli melko tummaan.  :wink: Siinä jotakin osviittaa, kokeneemmat voi sitten opastaa paremmin.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Turismo

• View Profile
« Reply #17 on: May 01, 2009, 23:41:07 »
Nilsmasterin vaaput on taatusti hyviä kunhan omistaa useemman kun yhden värin (ja mallin) ja tietää miten niitä käyttää. Jos joku sanoo sen perusteella huonoks kun omistaa yhden kappaleen ja ei ole sillä saanut koskaan kalaa niin ei oo perustelut kovin vahvalla pohjalla. Niistä löytyy varmasti jokaiseen paikkaan malli ja väri joka toimii ainakin jollain tavalla. Semmosta vaappua ei ole edes olemassa jossa joku tietty malli ja väri toimisi jokaisessa tilanteessa vaan värit ja uinnit vaihtelee veden värin, sään, veden lämmön ja vuodenajan mukaan. Mutta jos pitäisi yhdestä vaappumallista koota itselleen pieni värikartta niin tuskin esim invisible on ainakaan huonoin vaihtoehto. Kaikki tietty riippuu millasissa vesissä kalastaa ja mitä kalaa. Jos on tavotteena jalokalat joesta ja koskista, niin sitten varmaan löytyy parempiakin vaihtoehtoja.
« Last Edit: May 02, 2009, 01:20:50 by Turismo »

pjk

• Guest
« Reply #18 on: May 03, 2009, 10:46:30 »
Jos on tavotteena jalokalat joesta ja koskista, niin sitten varmaan löytyy parempiakin vaihtoehtoja.

5 ja 8 cm Invinciblet taitavat löytyä aika monen koskikalastajan rasiasta. Spearhead taas on monen luottokapula Tenolla...

--pjk

muskie

• haukia...
    • View Profile
« Reply #19 on: May 03, 2009, 16:13:13 »
mitäs mieltä' ootte tosta väristä 30 itellä on se mutta ei oo joesta lähteny vielä jäät nii ei oo voinu käydä kokeilee,tumma joki nii oisko hyvä väri?

pjk

• Guest
« Reply #20 on: May 04, 2009, 16:44:07 »
mitäs mieltä' ootte tosta väristä 30 itellä on se mutta ei oo joesta lähteny vielä jäät nii ei oo voinu käydä kokeilee,tumma joki nii oisko hyvä väri?

http://www.nilsmaster.fi/fi/nilsmaster/maps/common_map.htm

Näyttää olevan vihreä selkä + keltaiset kyljet ja maha. Vähän samanhenkinen väri kuin wanha kunnon papukaija (nro 52), joka on hyvä perusväri vähän joka paikkaan. Minulla papukaija on toiminut rusehtavan veden hauelle melko aurinkoisella säällä. Samaan hengenvetoon lisättäköön vielä, ettei mikään väri toimi reissusta toiseen yhtä hyvin, valinnanvaraa pitää vieherasiassa olla.

--pjk
« Last Edit: May 05, 2009, 17:21:10 by pjk »

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #21 on: May 04, 2009, 19:26:51 »
Pienllä 5 cm Inviciblellä tullut taimenta ihan mukavasti. Suurimpana 2,5 kg järvitaimen. Harreista suurin 35 cm (ainoa tuolla vaapulla). Isommat inviciblet hauelle förstos, crokodilit samoten. Onhan nuita kehuttu tässäkin topikissa jo ihan kiitettävästi.

tyhjän_pyytäjä

• Kalapussin karkuuttaja
    • View Profile
« Reply #22 on: May 04, 2009, 20:15:07 »
Mulla Nils masterin vaaput on toimineet hyvin hauelle ja ahvenelle.

Abborna

• Vuiijttu! et karkoo!!
    • View Profile
« Reply #23 on: May 05, 2009, 11:45:20 »
Itsellä taitaa olla kolme nilsua tätä mallia.

Väreinä muistaakseni tuo ja sitten papukaijaa mustilla pilkuilla ja ilman..
Koskissa niitä olen uittanut tuloksetta..
Voisihan nuita hauellekkin tarjota  :roll:

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
« Reply #24 on: May 05, 2009, 12:09:44 »
Koskeen mielummin nilsun pienempiä malleja,lohen soudussa ym nuo 8cm inviciplet ja spearhedit parempia.
Kevät hauen pyyntiin parhaita värejä(kylmän veden aikaan) nrot: 31("tamppooni") ,66 ("jää ahven).
Huonolla syönnillä olevalle voi tarjota nro: 90,21,22. Lämpimillä kesä vesillä luonnomukaiset värit kuten; 55,67,07,15,92,94,43

Naps

• View Profile
« Reply #25 on: May 05, 2009, 15:43:24 »
Ihan hyvin on tullut haukia 12 cm nilsulla.Värinä 31 ja 91

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #26 on: May 05, 2009, 16:18:23 »
Itsellä taitaa olla kolme nilsua tätä mallia.

Väreinä muistaakseni tuo ja sitten papukaijaa mustilla pilkuilla ja ilman..
Koskissa niitä olen uittanut tuloksetta..
Voisihan nuita hauellekkin tarjota  :roll:

Tuon värinen oli Itselläni mutta se oli Nilsun Lotto-bete. Ihan hyvin tuli haukea ja ahventa mutta sitten jäi lapin reissulla harjuksen suuhun :-(
Tänä kesänä tuo on pakollinen ostos. Vaappuilla en ole hauen haukea vielä saanut mutta jos se joskus tulis..
tä...?

Harkkis

• View Profile
« Reply #27 on: May 05, 2009, 17:26:41 »
No heittelemällä ei ole tullut mitään, koska en paljoa heittele kyseistä vaappua. Toimii paremmin vedossa. Varmaan pitäisi kokeilla heittelemällä, mutta heittelen mielummin lusikoilla
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

kala___mies___95

• Hauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #28 on: June 11, 2009, 19:19:13 »
Tuli ostettua kaks cm nilsua jyväskylän prismasta vareissä 15, ja joku vähän niinku 52.Minulla on jo ollut pitkään 7cm väri 51. Ukkini oli ostanut tummeman kuin 22 hän on saanut sillä jo muutaman hauen.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

SaMmIi

• View Profile
    • Email
« Reply #29 on: June 11, 2009, 19:56:06 »
oliko kuinka pullea kun ite sain 4,65kg hauen ni se oli 88cm pitkä

center>