Chat

Author Topic: Kalaa Husky Jerkillä?  (Read 3643 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lape89

• View Profile
Kalaa Husky Jerkillä?
« on: June 30, 2006, 21:29:49 »
Tuli tuossa kuukausi sitten ostettua Rapalan Husky Jerk joka on noin 10cm pitkä ja on väriltään selästä punainen ja mahasta kultainen. Miksihän uistimella ei tule kalaa?, luulisi haukea kiinnostavan kyseinen vaappu. En ole vaapuilla paljoa kalastellut joten kysyisin että riittääkö kalastaessa pelkkä suora kelaus, vai tulisiko kalaa paremmin jos vaappua välillä pysäyttelisi ja nykisi?

[t-k]

• View Profile
Vs: Kalaa Husky Jerkillä?
« Reply #1 on: June 30, 2006, 21:54:53 »
No ainakin rapalan lehdessä sanottiin jotain että, kelaa sitten lopeta kelaus n. 2-3sekunttia ja sitten nykäise. Pedot iskevät yleensä pysäytyksen aikana.  :wink:

Lurppa

• View Profile
« Reply #2 on: June 30, 2006, 22:18:33 »
aa pitääks siinä olla pysäytys ennen nykimistä :O
joskus annan olla taukoja, useimmin kelaan hitaasti ja "nyin" pari kertaa. taas normaalia kelausta ja sitten taas pari nykäystä
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

lape89

• View Profile
« Reply #3 on: July 01, 2006, 19:11:57 »
Kiitti vaan vinkeistä.

Pitääpä ens kerralla kun käy kalassa koittaa pysäytellä ja nykiä Husky Jerkkiä. Ja toivoa että hauki ottaa vaappuun :-).

kalapena

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: July 01, 2006, 19:21:07 »
mä sain tolla mun ekan hauen joskus 5v sitten. mut sen jälkeen ei tolla ole tullu :roll:

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: July 01, 2006, 22:18:21 »
Itellä taitaa olla ihan sama kapula pakissa... Enemmänki kuha hommii sen ostin. Tähän asti ei oo kyl ku kerran käyny uimas ilman saalista.
Poltinkoski

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
« Reply #6 on: July 04, 2006, 03:19:08 »
Joo o..samaa mieltä edellisen kanssa! Enemmän taitaa olla kuhalle kuin hauelle. Jos ostatte hauki kuvia niin kaikki lusikat, rapalan magnum ja nils masterin vaaput ovat kovia!! Juuri muita ei kannata edes kokeilun vuoksi ostaa, koska noilla tulee varmasti kalaa!  :-D
Kalamies on eri mies!

Juho_

• View Profile
    • Juho Kupsala
« Reply #7 on: July 04, 2006, 20:35:55 »
Itse ole vähän kyllä eri mieltä.. Ainakin kun minulla tuo Husky oli niin kalaa sillä sain.. Siis haukea..
Ja onhan nuo edellä mainitut kovia vieheitä, mutta minusta yli kehuttuja..

Ainakin itse ole todennut parhaaksi oikeassa syvyydessä uivat vaaput, eikä suinkaan nuo perinteisimmät..

Parhaita yleis uistimia on ollut, Stormin Suspending Thunderstick ja subwart, Rapalan huskyjerkki ja CD..
Huonolla syönnillä olen tarjonnut 12cm Räikeän oranssia Jesseä ja Mikko Procyonilta tilaamani ahvenen värinen vaappu...
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

tormentor

• MSN Messenger - kose93@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #8 on: July 05, 2006, 12:56:38 »
tosi hyvä hauki,kuha ja ison ahvenen vaappu...saa sillä suorallakin kelauksella kalaa mutta paremmin tulee kun pysäyttelee ja nykii.

markus91

• View Profile
« Reply #9 on: July 05, 2006, 14:36:44 »
Olen yhden hauen saanut tuolla vieheellä :-o

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
« Reply #10 on: July 08, 2006, 08:06:29 »
Itse ole vähän kyllä eri mieltä.. Ainakin kun minulla tuo Husky oli niin kalaa sillä sain.. Siis haukea..

Ainakin itse ole todennut parhaaksi oikeassa syvyydessä uivat vaaput, eikä suinkaan nuo perinteisimmät..

Parhaita yleis uistimia on ollut, Stormin Suspending Thunderstick ja subwart, Rapalan huskyjerkki ja CD..
Huonolla syönnillä olen tarjonnut 12cm Räikeän oranssia Jesseä ja Mikko Procyonilta tilaamani ahvenen värinen vaappu...
"Ainakin itse ole todennut parhaaksi oikeassa syvyydessä uivat vaaput, eikä suinkaan nuo perinteisimmät.." Totta, mutta sehän näissä edellä mainituissa uistimissa juuri hyvää onkin, että ne ovat hauki paikoille suunniteltuja. Ja tuon uinti syvyyden voi aika lailla itsekkin uittamalla valita.

Kalamies on eri mies!

Juho_

• View Profile
    • Juho Kupsala
« Reply #11 on: July 08, 2006, 12:40:37 »

Parhaita yleisuistimia on ollut, Stormin Suspending Thunderstick ja subwart, Rapalan huskyjerkki ja CD..
"Ainakin itse ole todennut parhaaksi oikeassa syvyydessä uivat vaaput, eikä suinkaan nuo perinteisimmät.." Totta, mutta sehän näissä edellä mainituissa uistimissa juuri hyvää onkin, että ne ovat hauki paikoille suunniteltuja. Ja tuon uinti syvyyden voi aika lailla itsekkin uittamalla valita.

Tarkoitin noilla sanoilla, esim: Joku mangnum on aivan liian syvällä uiva vaappu, olkijokeen ja siksen sitä tarvitse..
Eli joku tyhmempi saattaisi lukea tätä foorumia ja kun täällä on muutamia vaikka nyt sen magnumin kehumis tekstejä, niin en itse säntää kauppaan ostamaan niitä ,vaan menen sinne katselemaan vaappujen uintisyvyyksiä..
Ja mielummin testaan oudompia vaappuja kuin noita kaikista ylesimpiä..Vaikka niitä esimerkki magnumeita.. :-)

En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

center>