Chat

Author Topic: Karkuutukset  (Read 17040 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom

• Guest
Vs: Karkuutukset
« Reply #30 on: August 07, 2008, 14:32:00 »
Kerrotko minullekkin luottopaikkasi kun Lieksassa asun, voin käydä testaamassa jos tuo jörrikkä on siellä vielä?? :-D :-D Vitsi,vitsi, ruunaalla?

kimmou

• View Profile
« Reply #31 on: August 07, 2008, 14:33:43 »
Kerrotko minullekkin luottopaikkasi kun Lieksassa asun, voin käydä testaamassa jos tuo jörrikkä on siellä vielä?? :-D :-D Vitsi,vitsi, ruunaalla?
Joo ruunaalla hyvinkin, mutta mikä niistä koskista on kyseessä, siitä vain arvailemaan  :-D
Come to the dark side - we have cookies

-jake-

• View Profile
« Reply #32 on: August 07, 2008, 14:46:19 »
Viime syksynä taisi olla kipinänkoski jos oikein muistan paikan, niin iski lippaan iso harri ja siinä kohdassa oli sen verran oli korkea ranta, niin sain harrin ylös rannalle joka sitten irtosi lipasta ja sätki itsentä veteen. Mitä osaisin arvioida, niin harjus oli varmasti sen 40cm pitkä. Kyseinen tapahtuma harmittaa vieläkin, kun sitä muistelee. Samallaista ei ole omalle kohdalle sattunut, noh ehkä joskus taas.
Westwards the tide
Westwards we sail on
Westwards the tide
Sail by the talisman

http://steelseries.com/10?code=eFxpiOmH

« Reply #33 on: August 07, 2008, 18:32:14 »
Tänään reippaasti yli 5kg hauki irtos. :|
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Olli83

• Guest
« Reply #34 on: August 07, 2008, 18:34:27 »
On se hyvä että kerkesit punnita ennen kuin karkasi. :-D

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #35 on: August 07, 2008, 18:38:39 »
varmaan se kun tässä viikko sitte oltiin terbmis joella ja ambulanssi lottoon tarttu iso harjus.painoi oli noin karkeasti siinä kilon tienoilla.olin saamaisillaan kalan haavin kunnes fireline napsahti poikki. :x.ois ollu mun elämän isoin harri.harmittaa vieläki.
tä...?

Migelis

• Guest
« Reply #36 on: September 30, 2008, 15:59:44 »
Edellisin karkuutus taisi sattua tuossa kesällä kun melko iso Hauki katkoi siimat.  :|
Kävi näyttäytymässä lähellä rantaa mutta päätti lähteä syvemmälle ja naps..

unatco

• onkikirbet 2kg&1.5kg
    • View Profile
« Reply #37 on: October 05, 2008, 19:07:50 »
tämän koko viikon ollut pelkkiä karkuutuksia mynämäen korvensuunkoskella.. kaikki ollut taimenia \ kirjolohia !
ja tänään kans pääsi karkuun kirjo, ja sitten sain lopulta ylös n 30cm taimenen.. eikä yhtään harmittanu ! 2h sateessa ja alamittanen taimen.. :( noh. huomenna parempi tuuri toivottavasti..
haavi ku olis ollut ni olis noussu ainaki parit kirjot.. nyt onneks haavi mukanan :)
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

sube

• View Profile
« Reply #38 on: October 05, 2008, 19:53:17 »
Tänään olin kalassa, niin noin 8kg hauki kävi haukkaamassa krokoa, muttei ottanu sitä suuhun vaan jäi selkäevästi kiinni. Sitä siinä sitten väsyttelin jonkun aikaa ja just kun oltiin ottamassa sitä haaviin veneen vierestä, niin se irtos :( Olis ollu selvästi enkkahauki

Hauzi

• View Profile
    • Email
« Reply #39 on: October 24, 2008, 23:44:38 »
No joo muutama karkuutus itselläkin on ollut semmoinen joka suorastaan vitu.... Tänä kesänä tarttui ISO taimen tai järvilohi kiinni. Ensi syöksyllä kala vei siimaa varmaan joku 100m. Seisoin veneessä että  :-o. Mikäs perkule siellä oikein on. Hivenen kala väsyi ensi syöksyllä ja sain kelattua sitä noin 20m venettä kohti kala oli tällöin noin 130metrin päässä veneestä, kunnes taas uusi syöksy ja irti. Jäi vain arvailujen varaan notta minkä kokoinen kala oli siiman toisessa päässä. Muutaman olen saanut noita 5 kilon pintaan olevia taimenia. Niin tämä yksilö ainakin tuntui paljon suuremmalta....

.Ville

• Iijoen karate kid
    • View Profile
    • Email
« Reply #40 on: December 08, 2008, 18:05:25 »
Onhan noita.  :-( Semmosia 4-8kg haukia on irtoillu. Viime kesänä irtos 5 haukea yhellä reissulla. Arvatkaa kyrsikö! Ja yks niistä oli ihan kivan kokoinenkin!  :cry:
<><

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #41 on: December 12, 2008, 15:35:29 »
Tänä syksynä tuli karkuutus, joka kyllä potuttaa vieläkin. Oltiin kaverin kanssa uistelemassa Saimaan Pihlajavedellä, minulla oli vedossa Pro Logic 4play Herring Liplure ja kaverilla syvänne jesse. Uistelimme isolla selällä ja vettä alla oli n. 7 metriä. Sousimme vähän matkaa eteenpäin, mutta tuuli niin kovaa, että päätimme kääntyä takaisin. Hetken päästä kaverini huomasi, että minun vavassani nykii. Hän antoi vavan minulle ja rupesin kelaamaan. Kala oli niin iso, että se vei siimaa koko ajan ulos vaikka jarru oli melkein kireimmällä. Siinä parin minuutin "köyden vedon" jälkeen päätimme vaihtaa kaverini kanssa paikkoja, ettei vene olisi ajautunut tuulen mukana kauemmas selälle. Yhtkkiä vapani oikeni ja kala oli päässyt irti. Oli se ainakin 5 kiloinen. Se kyllä ketutti!  :-(
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #42 on: December 16, 2008, 21:38:21 »
Se harmittaa vielä kun Haukikuninkuuksissa oisin saanut ennätys kalani (ehkä palkintokala) Oli Stormin kalajigissä kiinni ja sain kalan veneen vierelle mmutta irtosi uistin.  :-( Kala paino jotain 3-5 kiloa, ei oo tarkkaa arviota.

Janezzo

• Hauki yössä.
    • View Profile
« Reply #43 on: December 21, 2008, 12:35:22 »
Kaverin kanssa oltiin soutu-uistelemassa Nerkoonjärvellä. Vuorotellen soudettiin ja molemmilla oli vedossa yksi vapa. Kaverilla tais olla Rapalan Countdown firetiger-värisenä.
Oli kaverin soutuvuoro ja mä pidin vapoja kädessä (onneton 30v. vanha lasikuituvene, ei oltu laitettu edes vapatelineitä), ja kaverin vapaan tarttu voimakkaasti.
Siinä sitten vaihettiin paikkoja ja siirryin airoihin. Lähdin siinä huopaamaan, kun ajateltiin että oli pohjatärppi. Siltä se vaikuttikin, eikä missään vaiheessa edes ajateltu, että olisi kala kiinni. Sitten oltiin jo parinkymmenen metrin päässä vaapun tärppipaikasta ja alkoikin pohjatärppi kummasti liikehtimään. Kaverilla oli tosi huono vapa ja kela. Ei todellakaan uisteluun tarkoitettu, pikemminkin vaikkapa ul-ahvenen viskomiseen  :-P

Siinä sitten alkoi älytön veivaaminen, kun kaveri parhaansa mukaan yritti väsytellä kalaa. Minä soudin aina sinne, minne kala milloinkin syöksyi ja sitten itse syöksyn veneen keulille haavin ja nosokoukun kanssa. Tällaista älyttömältä näyttävää kierrettä toistettiin noin 20 minuuttia, kunnes kala lähti siististi irti erään syöksynsä päätteeksi. Outoa kyllä, mutta tuntui, että karkuutus otti minua paljon enemmän pattiin, kuin kaveria. Ei saatu kalaa kertaakaan näkyviin, vaikka monta kertaa kalan ollessa veneen vieressä, kiskottiin lähes täysin voimin, mutta aina se paskiainen vei voiton. Väkisinkin siellä oli tosi isomus. Ja hauki se oli aivan varmasti.
Eipä siitä sitten sen enempää  :-)
Tärkeintähän tässä on se puuhastelu, eikä suinkaan se lopputulos.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #44 on: January 19, 2009, 16:25:59 »
Tähän hätään ponnahtaa mieleen kaksi karvasta karkuutusta.
Ensimmäisen kunnon perhokalan karkuutus kyrsi aikoinaan niin ettei henki kulkenut. Nyt ei enää vituta niin paljon kun nuita taimenia on sitten muitakin tullut.
Tosiaan kosken loppuliu'ulla oli eka taimen kiinni nymfissä ja hyvän aikaa sitä olin jo väsytellyt puntit tutisten. Sain sen hinattuakin lähes rantaan kunnes tyhmänä sössin pelin nappaamalla siimasta kiinni ja vetämällä. Taneli potkas ja perho pomppas suusta. Sitten kirottiin ja sadateltiin monta kuukautta

Toinen tapaus oli pilkillä viime talvena. Pikku särkeä olin siinä onkinut matalasta ja taas jousikärki niiasi. Siinä sitten aloin tehdä liikkeitä kalan nostamiseksi kun toisessa päässä laitettiinkin kampoihin....vapa melkein lensi käsistä. En sitten tajunnut antaa siimaa vaan vedin kylmästi ylöspäin. Siima oli varmaan katkeemispisteessä eikä siinä kauaa kestänyt kun värikoukku tuli suoraksi vääntyneenä ylös ....iso kylki vaan putken päässä. Lahna tai hauki se varmaan oli. Kyllä vitutti oma tyhmyys taas :roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Juseli

• MSN Messenger - jusek@luukku.com
    • View Profile
« Reply #45 on: January 19, 2009, 18:18:35 »
Lapissa mulla otti keskellä koskee kunnon harri tai siika kiinni.
Eihän sille mitään mahtanu, perhokelan räikkä vaan laulo ja kala paineli ensin kosken ylös ja sitten alas.
Siinä sitten aloin hinaileen kalaa rannemmas ja siimat silmille.
Pituutta oli yli 45cm.
Hitto tuo oikeesti kyrsi koko loppupäivän.

Acke

• View Profile
« Reply #46 on: February 01, 2009, 10:40:58 »
Eilen karkasi isohko ahven. Olin jo nähnyt sen ennen kuin karkasi, oli ollut oma ennätys pilkkiahven helposti. :roll: Tuo ärsyttää hiukan vieläkin.

Pikkarainen

• Guest
« Reply #47 on: February 01, 2009, 11:11:23 »
Eräs pilkkireissulla karkuutettu kala harmittaa vieläkin. Olin mökkijärvellä erään niemen kärjessä pilkillä. Kalan saanti oli ollut heikkoa ja vetelin semmoisia laajoja ja laiskoja houkutusliikkeitä, kun yhtäkkiä meinasi vapa lentää kädestä. Kala oli kiinni vain muutaman sekunnin, mutta meinasi siinä vavan kärki katketa kalan potkiessa. Kiinnostaisi kyllä tietää mikä siellä siiman päässä riehui, koska siitä on noussut 600g ahven virvelillä, lukuisia haukia ja naapurit olivat saaneet siitä läheltä verkolla kuhan.

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #48 on: February 01, 2009, 13:04:08 »
Eilen pilkkireissulla yht' äkkiä vapa taipui ja siimaa alkoi menemään vauhilla mutta sitten siima meni katk!  :x HArmittaa se hirveästi kun en saanut sitä haukea ylös.

Arttu H

• View Profile
« Reply #49 on: February 07, 2009, 15:04:56 »
Olin tossa pilkillä ja sitte nappas ja melkeen sain pään avantoon ni irtos. Kirre se oli...  :x

center>