Chat

Author Topic: Daiwan kelat...  (Read 21372 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalapena

• View Profile
    • Email
Daiwan kelat...
« on: July 01, 2006, 15:08:35 »
...ovat surkeita, taas tuli virhe ostos kun ostin daiwan crossfiren. Jossa on onnettomat jarrun säädöt(liian löysä tai liian jäykkä) ja kelan salpa jumittuu joka heitolla  :| tästä lähtien ostan vain shimanon laatu keloja :wink:
kertokaapa omia mielipiteitä noista DAIWAN keloista.

ara_1

• View Profile
Vs: Daiwan kelat...
« Reply #1 on: July 01, 2006, 17:33:09 »
no mulla on toi daiwan laguna 2000!...ekat kolme vuotta meni tosi hyvin eikä vikoja ollu mutta sit kammen ruuvit löysty,eikä niitä oikeen saa kiristettyä kun ne on niin vaikeessa paikassa(vaikka kelan avais) :|(kampi ei toimi kunnolla elikkä se pitää itse kääntää mutta nyt se toimii kun se korjattiin)
« Last Edit: July 01, 2006, 17:35:13 by ara_1 »
Hauestaja ;)

Haspeli

• View Profile
« Reply #2 on: July 02, 2006, 23:09:28 »
...ovat surkeita, taas tuli virhe ostos kun ostin daiwan crossfiren. Jossa on onnettomat jarrun säädöt(liian löysä tai liian jäykkä) ja kelan salpa jumittuu joka heitolla  :| tästä lähtien ostan vain shimanon laatu keloja :wink:
kertokaapa omia mielipiteitä noista DAIWAN keloista.
Haha! Shimanot jumittuu ihan samalla tavalla. Pysähtyykö puola aina samaan kohtaan taaksepäin veivatessa, vai antaako se pakkia yhtään? Ja se kampi on ihan tarkoitettu jäykäksi. Itse en myöskään tajua miksi sitä pitää vääntää kaikilla voimilla. Kannattaa aloittaa kelaus jo ennen kuin uistin osuu veteen, niin ei tarvitse pinnistellä. Jos moititaan vielä Shimanoa, niin minusta olisi mukavempaa kalastaa, jos ei joka reissun jälkeen joutuisi kiristämään kammen ruuvia. Tätä tapahtuu myös kalliimmissa keloissa. Liekkö merkkivika? Shimanolta löytyy myös keloja, joissa jarrun säätö on ihan liian herkkä, kuten löytyy joka valmistajalta. Vika korjaantuu kun laittaa enemmän rahaa kelaan, eli ostaa "laatukelan". Nuita Shimanon 20 euron settejä en sitten suosittele kellekään. Joka valmistajalla varmasti löytyy turhaa tavaraa. Itsellä muuten Daiwan kela kestänyt 5 vuotta, ja hyvin pelaa.
« Last Edit: July 02, 2006, 23:15:49 by Haspeli »

[t-k]

• View Profile
« Reply #3 on: July 03, 2006, 11:52:27 »
Daiwan umpikelat ovat ainakin hyviä! Paras kela mitä on minulla ikinä ollut!! :-)

markus91

• View Profile
« Reply #4 on: July 03, 2006, 16:02:34 »
Daiwan umpikelat ovat ainakin hyviä! Paras kela mitä on minulla ikinä ollut!! :-)

Yhdyn tähän!minulla on daiwan goldcast ja silvercast ja mitään vikaa ei ole goldcast parhaita umpikeloja maailmassa monta kertaa voittanut umpikela vertailut.

lape89

• View Profile
« Reply #5 on: July 03, 2006, 17:32:49 »

Yhdyn tähän!minulla on daiwan goldcast ja silvercast ja mitään vikaa ei ole goldcast parhaita umpikeloja maailmassa monta kertaa voittanut umpikela vertailut.

Minä en yhdy tähän. Omistan Daiwa Silvercast kelan joka on kyllä ihan perseestä.

PeterPan

• View Profile
« Reply #6 on: July 03, 2006, 18:43:43 »
Itselläni on Daiwan Laguna 1000 ja UL-vapa. Ohutta siimaa kuorrutuksena ja jo lentää kevyetkin vieheet pitkälle. Ja kalan saaminen on aina näyttävää, olipa kyseessä sitten vähän pienempikin sinti =)

Puolaus on kyllä tässä Daiwassa parasta, mitä missään keloistani on ollut. Siima on puolalla nätisti vaikka jigittelisi (paljon löysää siimaa kelattavana) eikä mitään lenkkejä tule. Harmittaa kun viime keväänä ostin kalastusliikkeen suosiolla avustuksella "tämä on omassa käytössäni ollut huippuhyvä" -kelan, joka ei kyllä ole ollut mikään kovin huippu todellisuudessa.

Laguna tonnia voin kyllä suositella, vaikka se onkin itselläni ollut vasta parisen viikkoa (ja noin 4 reissua). Sillä on tullut enemmän ahvenia kuin millään muulla yhdistelmällä hyvien heitto-ominaisuuksien (vapa pitää tietysti olla myös hyvä) ja mainion toimintansa ansiosta. Tiedä sitten, miten se kestää, mutta kolmen vuoden takuu antaa mielenrauhaa sen suhteen.

ara_1

• View Profile
« Reply #7 on: July 03, 2006, 18:59:06 »
mun mielestä abun vanhat umpikelat on kestäviä ja laadukkaita! :wink:
Hauestaja ;)

samwagen

• View Profile
    • Email
« Reply #8 on: July 07, 2006, 13:35:39 »
Jumeksii joka heitolla ja sotkee siimaa että en kehu!!!

PeterPan

• View Profile
« Reply #9 on: July 07, 2006, 14:52:56 »
Jumeksii joka heitolla ja sotkee siimaa että en kehu!!!

Varmaan vähän kiinni mallistakin.... (ja hinnasta)

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: July 07, 2006, 22:51:28 »

Minä taas en yhdy tuohon! Olen omistanut molemmat, ja goldcastin kaksi kertaa ja aina mennyt ihan sekaisin koko kela. Veljeni on sunnutaikalastaja, siis käy harvoin kalassa ja siltäkin meni heti silvercast käyttökelvottomaksi. Sitten daiwan avokeloistakin on huonoja kokemuksia, ainakain kaverin osalta. Vaihdoin Daiwan shimanoon ja kaikki on pelannut moitteetta :-)

Tuo on kyllä totta! Ennen vanhaa kaikki oli kestävempää.. :-D
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

JuhaS14

• View Profile
    • Online Leads Finland
    • Email
« Reply #11 on: July 15, 2006, 03:57:20 »
Itselläni on Daiwan Laguna 1000 ja UL-vapa. Ohutta siimaa kuorrutuksena ja jo lentää kevyetkin vieheet pitkälle. Ja kalan saaminen on aina näyttävää, olipa kyseessä sitten vähän pienempikin sinti =)

Puolaus on kyllä tässä Daiwassa parasta, mitä missään keloistani on ollut. Siima on puolalla nätisti vaikka jigittelisi (paljon löysää siimaa kelattavana) eikä mitään lenkkejä tule. Harmittaa kun viime keväänä ostin kalastusliikkeen suosiolla avustuksella "tämä on omassa käytössäni ollut huippuhyvä" -kelan, joka ei kyllä ole ollut mikään kovin huippu todellisuudessa.

Laguna tonnia voin kyllä suositella, vaikka se onkin itselläni ollut vasta parisen viikkoa (ja noin 4 reissua). Sillä on tullut enemmän ahvenia kuin millään muulla yhdistelmällä hyvien heitto-ominaisuuksien (vapa pitää tietysti olla myös hyvä) ja mainion toimintansa ansiosta. Tiedä sitten, miten se kestää, mutta kolmen vuoden takuu antaa mielenrauhaa sen suhteen.

Höpö höpö. Nimenomaan puolaus on Lagunan heikkous, jättää kumpuja kuitusiimalla. Muuten kyllä loistava kela.

Tuo lenkittömyys ei meinaan puolausta, vaan siitä näet puolauksen jäljen että onko siima tasaisesti kelauksen jälkeen puolalla vai jääkö siihen kumpuja.

Jos erittäin hyvää puolausta haluaa Daiwalta niin sitten pitää ostaa Emblem jossa puolaus on toteutettu ikiruuvilla.
Juha
Laadukas
hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta pitkällä ammattitaidolla Juha Söderholmilta

JoDa

• Guest
« Reply #12 on: July 15, 2006, 15:03:47 »

Minä taas en yhdy tuohon! Olen omistanut molemmat, ja goldcastin kaksi kertaa ja aina mennyt ihan sekaisin koko kela. Veljeni on sunnutaikalastaja, siis käy harvoin kalassa ja siltäkin meni heti silvercast käyttökelvottomaksi. Sitten daiwan avokeloistakin on huonoja kokemuksia, ainakain kaverin osalta. Vaihdoin Daiwan shimanoon ja kaikki on pelannut moitteetta :-)

Tuo on kyllä totta! Ennen vanhaa kaikki oli kestävempää.. :-D

Mäkään en tosiaankaan yhdy tähän mulla on ollu gold cast ja joku toinen ja kummakki rikki ja kaverilla silverkas ja seki ihan rikki.

janixi

• Guest
« Reply #13 on: July 15, 2006, 15:22:05 »
Eipä ole minullakaan hyviä kokemuksia umpikeloista..

ara_1

• View Profile
« Reply #14 on: July 23, 2006, 15:35:03 »
ite ostin juuri tuurin kyläkaupasta tuon daiwan 3500-3i kelan,mutten ole vielä kokeillut.Näkyy olevan siitä negatiivista palautetta.On mulla myös daiwan laguna 2000 kela ollut 3 vuotta ja hyvin on toiminut kunnes kampi ei meinannut käänty heiton jälkeen kunnes tajusimme lopulta että kampea piti puristaa varovasti.Nyt kampi kääntyy täydellisesti ja kela toimii taas.Ovathan nuo nykyiset kelat huonompi laatuisia kuin vanhat,sillä ne on tehty muovista ja jostain sekoitetuista massoista,mutta ovat tosin kevyempiä :roll:
Hauestaja ;)

[KRP]LaPe

• View Profile
« Reply #15 on: July 22, 2008, 22:23:41 »
minulla on vanha daiwan kela joka on palvellut loistavasti. heitot vaan ei lennä yhtä pitkälle kun esim:shimanon kelalla..

tonko__

• Guest
« Reply #16 on: July 23, 2008, 12:37:21 »
tällastahan Daiwasta sanotaan: Osta Daiwa ja siitä on ikuinen vaiva.. jotenkin näin se meni.. (ei kyllä läheskään aina oo  :-D)

Lohiverkko

• View Profile
    • YouTuben videot
    • Email
« Reply #17 on: July 23, 2008, 18:21:59 »
Minulla on Daiwan Shonbi 2550 Plus kela ja olen ollut tyytyväinen. Hinta ei ollut paha, 69€.. Monta reissua jo takana, ja hyvin toimiil.. Jarrun säätö on tarkka, tosin on takajarrullinen, mutta itse tykkään takajarrullisista
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

Väenö.

• View Profile
« Reply #18 on: July 23, 2008, 22:09:58 »
Daiwassa ainakin toimii varaosapalvelu.Minulta katkesi sanganjousi ja sain maahantuojalta uuden ilmaiseksi,vaikka kela on jo yli 10 vuotta vanha.Eikä kelassa ole mitään moittimista.Jokunen vuosi sitten kela ja vapa putosi järveen kolmen metrin syvyyteen ja kerkesi olla siellä varttitunnin,ennenkuin sain sen naarattua ylös.Kotona avasin kelan kuivausta ja uudelleen rasvausta varten,mutta sisällä ei ollut tippaakaan vettä.Joten on se tiiviskin.

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #19 on: October 17, 2008, 12:12:12 »
Mulla on ollut alkuaikoina pari Daiwan ~40€ avokelaa. Malleja en muista yhtään, mutta ne kesti sen 3-5 vuotta ilman mitään huoltoja. Jos parhaat avokelat katotaan, niin minä sanon että Abu Garcia on ykkönen ja perässä tulee Daiwan kelat. Parista Shimanon kelasta mulla on niin huonot kokemukset, että en laita shimanoa koskaan.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #20 on: October 17, 2008, 17:24:08 »
Isällä ollut Daiwaa kauan aikaa ja hyvon on kestänyt. Itse en silti osta Daiwaa.

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #21 on: November 27, 2008, 15:52:07 »
Isälläni on ollut monia vuosia ja jopa ehkä kymmeniä sama Daiwan kela käytössä. Itekki ostin jonku aikaa sitten Daiwa Samurai 7i ja olen tosi tyytyväinen siihen. Omasta mielestä Daiwa on hyvä kela.  :wink:

verpil

• View Profile
« Reply #22 on: December 02, 2008, 15:49:04 »
iha hyviä.ennen oli daiwan kela mut nykyään shimano gatana

Kuhari

• View Profile
« Reply #23 on: February 08, 2009, 05:27:01 »
Olen käyttänyt Laguna 2000 keloja kuhan juksaukseen ainakin 3-4 vuotta, kuitusiimoilla, :-) vaativissa olosuhteissa ja olen kyllä tyytyväinen Lagunaan. Olen käyttänyt kyseistä kelamallia maailmallakin matkoilla eikä ole tarvinnut muuta vaihtaa kuin puolanakselin nerokas takaliikkeetön  laakeri joka helposti täyttyy hienosta hiekasta koska on suunniteltu avonaiseksi. Viime vuonna otin käyttöön vanhan Daiwa capricorn 2500 mallin, hyvä kela mutta Ero lagunaan on kuitenkin huomattava, Lagunan jarru kun on paras mitä olen löytänyt, juuri sen mielettömän ison jarrun ansiosta olen väsytellyt isojakin kaloja, se kun joustaa vielä aivan kireimmilläänkin jopa niin ettei sitä saa jumittumaan vahingossakaan.Ja nautinto on kevyillä vehkeillä vaan niin palkitsevaa. Että ei mulla ole valittamista Daiwoista, jos saa valita niin onhan kehityksessä Daiwat aina edellä. Isompaan hätään hankin isomman laguna 4000 mallin eikä ollut braziliassakaan vastusta sille kelalle, saaliina groupereita, steelhedejä ,rauskuja ja haita. Että mun  kokemuksien mukaan ihan helvetin hyviä keloja. Ammbassadeurit ei ole vastanneet huutoon varsinkaan ulkomailla, syynä varmasti suolainen vesi mihin ei pelkkä kelan normaali huolto eikä huuhtelu makealla vedellä enää riitä. Koen turvallisimmaksi vaihtoehdoksi avokelan vaativiin tilanteisiin, varsinkin kun huoltaminen onnistuu itse. Daiwa tekee mun olon varmaksi, ei ole tarvinnut olla huolissaan vähän oudommillakaan vesillä ja varsinkaan silloin kun olet karibian yössä vyötäisiä myöten meressä ja mietit että onkohan siellä joku seuraamassa sitä pientä kalaa jota olet väsytellyt jo 20 min..30min..40min..

center>