Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kyrönjoki

Started by JoDa, July 16, 2006, 11:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zima

kannataako tuonne annalaan mennä nyt kalastaan?

onko teiilä kokemuksia nils master big mouthista

http://www.nilsmaster.fi/fi/nilsmaster/bigmouth.htm

kireitä siimoja!

kalavaasa

Moneltako se lupia myyvä kiska aukeaa?

Möykky

Quote from: kalavaasa on July 03, 2009, 20:28:43
Moneltako se lupia myyvä kiska aukeaa?
Taitaa aueta näin kesälomaaikaan klo 13. muuten 16.

Fisu

Mitens on vesi todella alhaalla, taisi olla ettei ole istutettu viimeviikolla? :?
vai onko joku saanut saalista ihan nyt just viikonloppuna? :?
Tiedossa koska olis istutuksia? :mrgreen:
Tsemppiä ja kireitä siimoja. : 8-)

Sambou

Tietääkö joku istutuksista kyyränkoskella / Kylänpään kosken alueella? Vesi todella matalalla, viikko heitelty turhaa, haukia on tullut.

Kala-Keijo

yli 2kg haukia ei ole kun yksi tullut tänä vuonna mutta ahvenia tullut todella hyvin  :mrgreen:

Möykky

Onkos kellään tietoa niistä istutuksista että koska seuraava satsi laitetaan merikaartoon? olis se kiva yksi kirre tälle kesää nostaa.

Sambou

joku  heppu oli saanut nyt kyyränkoskelta 2 kirreä, taimeniakin kuulemma tullut omanimittämältäni "mutka koskelta" 3 kappaletta . Lohia on istutettu n. pariviikkoa sitten kirkon ja koulun koskelle. Puhun siis ylistaron alueesta.

Fisu

Onkos istutuksista tieto Merikaartoon? :?

zima

onkos jollain tietoo seuraavasta istutuksesta? :? :wink:

-Buster-

onkos kukaan käyny siinä koivulahden sillalla siitä on kuulemma kuhaa tullu?? vai onko vaan kala juttuja?

kalavaasa

kyllähän siitä vois tulla kuhaa, ainaki oon kuullu et voitilan kosken alta olis tullu kuhaa, eli sehän on siitä vähä ylöspäin! jigilläkö siitä vois saada?

-Buster-

joo jigillä ovat kuulemma saaneet.. ite oon käyny kans voitilan koskella mutta eipä sieltä oo ku ahvenia ja hauki tullu.

Möykky

Kyrönjokisuu vassorissa on ainakin loistava kuhapaikka..itekin oon sieltä pari saanut, että miksi eivät ne voitilaan asti nousisi.muistakaa että kuha on yöllä tai pimeällä pinnassa, muuten makaa pohjassa..pieni kirkas vaappu toimii loistavasti kyrönjoen sameassa vedessä.

-Buster-

pääseekös sinne vassoriin autolla johki lähelle sitä jokisuuta?

Möykky

Kyl melkeen veneen tarvii et sielä pystyy kalastaan mutta pari hyvää laskupaikkaa on suht lähellä..toinen on tien varrella joka menee maxmon kirkolle muistaakseni.

Akatora^

Tuleeko sieltä Koivulahden sillalta hyvinki kuhaa tähän aikaan vuadesta? Ja siit sillan viärestä vai joen reunaa joku plus miinus 200m johki suuntaan suurinpiirtein? Minkä värisiä ja kokosia jigejä kannattaa käyttää? Huamenna (tänään) aattelin käydä kokeilees jos on aikaa.
Kumpi oli ensin: ruoho vai kala?

-Buster-

niin olen kuullu että siitä kuhaa tulis nytte, varmaan ihan siitä sillalta voit toki kävellä sillasta vasempaan.. varmaan paras ku laitat 10-15cm vihree/keltasen kalajigin. kaveri sai voitilan koskelta pimeessä hohtavalla 12cm kalajigillä.

gifu

Tuleeko tuolta voitilan koskesta jalokalaa? olis kiva tietää :D

-Buster-

en usko että sieltä jalokalaa tulee mutta ahventa, haukee ja kuhaa... en tiiä sit syksyllä nouseeko sinne??????

Akatora^

Kyllä voitilankoskesta voipi syksyllä saada meritaimenta. Eipä siel varmaa hirveesti taimenia oo mut kaippa sieltä voi jokusen saada. Ja alajuaksulta kuhaa.

Fisu

Onkos Merikaarrossa tapahtunut kalastusrintamalla mitään sitten kevätkesän istutuksen?
Itse olen siirtynyt Säläsjärvelle. Jossa kaloja on ja salistakin tulee..

zima

joo ei oo kaloja näkyny. itsekin kävin säläs järvellä 2 kirjolohta ja siinä oli kiintiö täynnä. kannattaa käydä kokeilees

kalavaasa

kävin tänään muutaman tunnin heittelees siinä koskes joka on joku aika sitte kunnostettu, olisko perkiön koski tai joku siinä lähellä. no kuitenkin aluks tuntu pientä appuraa tulevan koko ajan,yks vähä isompiki 25cm. yks hauen karkuutus, yks pieni hauki ylös ja yks vähä isompi, 2,2kg. kirjolohista ei näkyny merkkiäkään, ei varmaan oo istuteltu koko kesänä.

-Buster-

mistä sinne säläsjärvelle saa luvan hommattua ja onko sielä joku tietty paikka mistä tulee hyvin kalaa..? eikös sieltä jostain saa vuokrata veneenki?

kalavaasa

ravintolan pihas parkkipaikan vieres on lupa-automaatti. siitä ravintolasta saa veneitä vuokrattua, ei maksa paljoa mut ovat usein mökkiläisten käytös.
Padon puoleisessa päässä on ainaki enemmän kalastajia.. toises pääs en oo ikinä ees ollu.

zima

onko tietoa istutuksista merikaartoon?

Fisu

:cry:

Eipähän ole mitään istutettu valovuosiin, keväällä oli vissiin 50kg , joten revi siitä nyt huumoria. :oops:

zima

joo. täs pistää miettimään kannattaako tota korttia enää ees ostaa jos istutukset on näin harvassa ...

Akatora^

Jokohan sitä pitäis pikkuhiljaa ruveta lupahintoja pyytään takaasin ku mainostetaan kuinka istutetaan vuosittain n.1000kg kirjolohta, ja jokeen saadaan 50kg istutettua keväällä ja siihen se sitten jäiki. Toiste en kyllä neljääkymppiä oo maksamas yhestä istutuksesta. Merikaartoon uus mainoslause: Tule kalastamaan kirjolohta Kyrönjoen hienosta vesistöstä(kalat tuotava itse)! Ei ainakaan tarvis huijata rahoja pois kalastajilta.