Chat

Author Topic: Kyrönjoki  (Read 285012 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoDa

• Guest
Kyrönjoki
« on: July 16, 2006, 11:16:45 »
Onko muita jotka on käyny kyrönjoessa kalastaas kirreä?? Kannattaako kirrelle käyttää peruketta tai edes lukkoleikkaria?? :?
« Last Edit: June 08, 2013, 17:42:05 by Timpe »

kullervo kankinen

• karu mies
    • View Profile
    • Email
Vs: Kyrönjoki??
« Reply #1 on: July 16, 2006, 20:39:24 »
mistäkohtaa jokea oot kirreä meinann8 saada?
ja jos kuitusiimaa käytät niin jätä se peruke tms pois,
Shimano sen olla pitää!!

JoDa

• Guest
« Reply #2 on: July 16, 2006, 21:30:09 »
Kolkkilasta mut ei siellä oikeen tuu, meinaan et takana n 20 kalastustuntia ja vaan muutama tärppi, jos nekään kirree :cry:. Affenta ja haukee kyllä tulee. Ookko ite käyny kalas sielä?

JoDa

• Guest
« Reply #3 on: July 19, 2006, 17:00:46 »
KAIKKI tiedot kyrönjoesta ja kirjolohista tervetulleita!!!!

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: July 20, 2006, 10:48:16 »
Terve.

Itse olen kalastellut jonkinverran juuri tuolla kolkin kohdilla kolkinkoskea ja sitä ylempää annalankoskea. Minkälaisista paikoista olet kirjolohta yrittänyt.
Kyllä siellä kalaa on kun olen viisi reissua tehnyt ja 6kalaa ylös tänä vuonna.

JoDa

• Guest
« Reply #5 on: July 20, 2006, 12:28:16 »
OOn yrittäny ylhäältä alhaalta ja keskeltä. Kuinka pitkä matka sinne annalankoskelle on? eikö siellä saa kalastaa samalla luvalla ku kolkinkoskellaki vai? Tuleeko sieltä kalaa?

Itellä on ekä vuosi ku oon kalastanu kolkin koskella ja annalankoskella en ollenkaan, en oo kuitenkaan mitään vielä saanu ja kaveriki sai vasta yhen kirren?

kalastakko muuten perholla vai uistimella??

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: July 20, 2006, 16:37:01 »
No oon ihan molemmilla kalastanut. Ei sinne annalankoskelle ole varmaan edes kilometriä. Mistä kohtaa kolkkia on kirre tullut? Annalankoskeen kalat istutetaan eli siksi siellä on niitä enemmän. Nyt olet varmaan keskittänyt kalastuksen pimeään aikaan, kun vesi on näin lämmintä? Se on tärkeintä.

Luulisi kuitenkin kolkinkosken niskalta tulevan kalaa?

JoDa

• Guest
« Reply #7 on: July 20, 2006, 16:59:51 »
Näkyykö se sille pikkutielle se annalankoski?? siis sille kioskin puolimmaiselle tielle. En oikeen muista mistäkohtaa on tullut vissiin sieltä keskeltä. Ookko saanu sieltä nykki lohta vaikka vesi on niin lammintä?? :-o Siis Mistä niskalta voisitko selittää tarkemmin??

KIITOS TIEDOISTASI!!! jatketaan keskustelua!!!
« Last Edit: July 20, 2006, 17:01:27 by JoDa »

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #8 on: July 21, 2006, 10:04:40 »
Vaasasta tullessa menet kolkin sillan yli ja grillin jälkeen käännyt oikealle, sitä hiekkatietä jatkat ehkä noin kilometrin jos sitäkään. Siinä alkaa oikealla näkyä koski ja se on annalankoski.

Kannattaa keskittää kalastus yöhön näin kuumalla kelillä. kolkin kosken niska eli se kohta mistä itse koski alkaa jylläämään. Siinä on iso kivi, josta voi heittää. Tunnistatko paikan? paras on tietysti kun antaa veden viiletä vielä ellei halua yöllä kalastaa.

Itse ajattelin vasta elokuussa tehdä tuonne seuraavan reissun ja sitä ennen keskittyä kirjolohn pintaperhokalastukseen järvissä. Se on paljon antoisampaa näin lämpimällä vedellä..

JoDa

• Guest
« Reply #9 on: July 21, 2006, 12:17:29 »
Kiitos tiedoista!!! kyllä nyt tunnistan paikan siitä oon kalastanu aika paljon. Onkohan siinä syvää?? Millä uistimilla kannattaa kokeilla (väri), (koko)??

Missä kohtaa annalankoskea tulee parhaiten, tai edes jotakin??

Onko kioskin seinässä jo lappu, että koska ne istuttaa seuraavankerran??

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: July 21, 2006, 14:39:39 »
En tiedä yhtään koska istuttavat. Kannattaa sieltä aina vähän väliä käydä tarkistamassa. Kyllä koskessa kalaa on, mutta se ei syö kun on niin lämmintä, paitsi yöllä. itse tarjoaisin liitsiä ja lippaa loppuliukuun.. Lottolippa punainen toimii varmasti!

JoDa

• Guest
« Reply #11 on: July 21, 2006, 15:09:25 »
Puhuin yhen istuttajan kanssa muutama viikko sitten ja se sano että elokuussa varmaan. :|

Onhan se aikamoinen shokki kaloille tulla kylmästä tankkiauton vedestä kuumaan veteen.

PS: jos sulla on meseosote niin laita yksärillä tuleen niin voidaan keskustella sielläki!!   :-)

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #12 on: July 24, 2006, 14:53:16 »
Ei näkynyt eilen illalla/yöllä kaloja kolkissa.. Annalassa oli yksi epävarma kirrekontakti, en nähnyt mikä kala se oli, joten jäi vähän harmittamaan.. istutuksista jo pitkä aika...

JoDa

• Guest
« Reply #13 on: July 24, 2006, 19:05:17 »
Tapaakkosä mitata vveden lämpötilan ku oot kalastaas? Yks istuttaja sano et ku on alle 20 astetta vedessä niin rupee kirre ottamaan?

Sano si ku oot enskerralla käyny sielä, että tuliko mitään ja mistä??

kalavaasa

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: July 31, 2006, 15:26:19 »
Kosken niskaltako kannattaa kirreä yrittää? entä suvannosta? aattelin täs joku päivä käydä sielä annalankoskella, paljonkohan luvat maksaa ja mistä saa ostettua? minkälaista uistinta kannattas tarjota?

JoDa

• Guest
« Reply #15 on: August 01, 2006, 12:00:59 »
Annalankoskeen istutetaan tällä viikolla kirjolohta, joten sielä on muutama päivä niin ettei saa kalastaa!!

Annalankosken loppuliu`usta kannattaa yrittää tosin sinne on aika vaikee päästä.

Kertoisitko vähän tarkemmin minkälaista lupaa haluat esim. nuorisokortti (koko kausi), vuorokausi aikunen, vuorokausi nuori, päivä aikunen, päivä nuori, jäsenkortti, kausikortti.?????? luvat saa ostettua ainakin siitä silta-grillistä kolkista, läheltä kolkin koskea.

Eilen käytiin illalla kummallakin koskella mutta ei tullu edes varmoja tärppejä.!! vesi on vielä liian lämmintä(22) ja liian matalalla joten kannattaa  vielä odottaa, mutta toki sinne voi mennä yöllä kalastaan!!

kalavaasa

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: August 01, 2006, 15:22:14 »
aikuisen vuorokausi, tai päivälupaa lähinnä. ilmotelkaa ku tiedätte että on istutettu ja rauhotus loppunu! kiitos vastauksesta!

JoDa

• Guest
« Reply #17 on: August 01, 2006, 15:25:09 »
ne on siinä 10 € paikkeilla.

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #18 on: August 02, 2006, 08:11:47 »
Älä missään nimessä osta aikuisen viikko tai päivälupaa, jos meinaat yli yhden kerran käydä! Vuosikortti maksa aikuiselle 35e ja viikko 15e. Ainakin viime vuoden luvalla sai kalastaa pitkälle tätä kevättä.. Ja innostut varmasti käymään, kun vedet vähän viilenevät ja syönti on hurjaa!

Kalasteletko perholla vai uistimella? Jos laitat sähöpostia, niin voisin antaa muutamia vinkkejä, joita en tähän viitsisi laittaa.

JoDa

• Guest
« Reply #19 on: August 02, 2006, 14:01:48 »
Paljonko Nuorisokortti (kausi) maksaa oikeesti??

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #20 on: August 02, 2006, 15:08:54 »
Ainakin kaverilleni 10e riippuu varmaan kirjoituspalkkiosta 10-15e

JoDa

• Guest
« Reply #21 on: August 02, 2006, 15:38:31 »
Mulla maksoi 11€, Yhellä kaverilla 9€ ja toisella kaverilla 8€. Kaikki asutaan vaasassa eli ulkopaikkakuntalaisia ja kaikki on ostettu eri kerroilla. Ihme juttu :-o Ensin ne miettii kauanaikaa ja kattoo samalla sitä lappua ja sit sanoo sen hinnan!!!!?? Onko muilla samanlaisia kokemuksia??

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: August 03, 2006, 11:36:22 »
Laittoivat tiistaina 50kg kalaa eli ei melkein mitään...

Taidan mennä tahnaonkimaan kohtaan, missä annalankoskenkoski päättyy eli siinä taitaa olla jo sallittua, kun ei virtapaikka ole..

JoDa

• Guest
« Reply #23 on: August 03, 2006, 13:22:47 »
VAAN 50 kg MINKÄ takian niin VÄHÄN!!!! Koska laittavat seuraavan kerran annappa mulle jotain vinkkejä annalankoskesta ja kolkista.  :wink:

Oltiin 3 pekkaan eilen yöllä (21.30- 00.00) heittelees kolkissa eipä näkyny kirreä ja vaan muutama pieni ahven!!!! vesi 22 asteista eli kuumaa!! koska sä oot viimeks käyny?? kwerroppa si ku ot käyny ens kerralla!!!

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #24 on: August 06, 2006, 11:45:54 »
On vinkit vähissä, ku on niin lämmin vesi ja matalalla.. Istutusmäärä oli kyllä niin naurettava, ettei paljon kalaa jääny, kun heti situtuksen jälkeen paikalliset kalasti.

JoDa

• Guest
« Reply #25 on: August 06, 2006, 20:05:39 »
Eihän annalassa saa kalastaa sillon kun ne istuttaa ja ei päivää sen jälkeenkään! Vai oonko väärässä?? Mistä ne on sillon kalastanu jo ei oo saanu kalastaa sielä!!?

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #26 on: August 07, 2006, 11:44:16 »
Tämän kertaisessa istutuksessa ei oltu laitettu ollenkaan istutusrauhoitusta. Sen tietää siitä, ettei rauhoituslappuja ole tuotu rannoille nähtäväksi ja jos on vielä epäselvää, niin kysyy kalastuksenvalvojalta. Itse tein jälkimmäisen.

www.merikaarto.com sivuilta löytyy kyllä yhteystiedot, jos on asiasta epäselvyyksiä.

JoDa

• Guest
« Reply #27 on: August 07, 2006, 21:17:39 »
Kiitos oli todellakin apua. mutta tuleeko sinne sivuille koska istutetaan ja koska on rauhotettu??

JoDa

• Guest
« Reply #28 on: August 07, 2006, 21:38:38 »
Kalavaasa koska oot menossa joelle?? sano sit tuliko mitään!! :-P

l0hetus

• View Profile
    • Email
« Reply #29 on: August 08, 2006, 14:50:35 »
koskelle ei kannata edes ajatella mennä näin kuumalla..

center>