Chat

Poll

Eli miten kalastus liittyy elämäänne

Hankin leipäni kalastamalla
5 (3.2%)
Kalastan sivutyönä
2 (1.3%)
kalastan ja myyn kalaa jos sitä tarpeeksi tulee
13 (8.4%)
Vapaa-ajan kalastelija
105 (68.2%)
Sunnuntaikalastelija
29 (18.8%)

Total Members Voted: 105

Author Topic: Miten kalastus liittyy elämääsi?  (Read 6860 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rapalapa

• View Profile
Miten kalastus liittyy elämääsi?
« on: July 22, 2006, 14:21:41 »
Itse kalastelen vain vapaa-ajalla ja mummolle saatan myydä kalaa pilkka hintaan n.2€/kg

kaivo

• Guest
Vs: Miten kalastus liittyy elämääsi?
« Reply #1 on: July 23, 2006, 10:47:00 »
Mitä eroa on "vapaa-ajan kalastelijalla" ja "sunnuntaikalastelijalla"? Äänestin näistä ensimmäistä, koska ajattelin että "vapaa-ajan kalastelija" voisi olla henkilö joka suhtautuu harrastukseensa vähän vakavammin ja käy kalallakin ehkä enemmän kuin satunnaisempi sunnuntaikalastelija.

Kalastus on meikäläiselle oikeastaan ainoa oikeaksi harrastukseksi kutsuttava laji, joka on alkanut aivan pikkupoikana ja jaksaa kiiinnostaa vielä aikuisiälläkin. Laji on vaihtunut mato-onginnasta kokonaan heittokalastukseen ja pilkintäkin on ollut mukana kuvioissa 13 vuotta.
« Last Edit: July 24, 2006, 21:23:58 by Kaivo »

ara_1

• View Profile
« Reply #2 on: July 23, 2006, 15:08:54 »
toi sunnuntai kalastelija tarkottaa varmaan just harvemmin kalassa käyvää henkilöä ja vapaa-ajan kalastelija kalastajaa,joka käyttää paljon vapaa -aikaansa kalastukseen :roll:
Hauestaja ;)

JuutuanYö

• Kalasta vaan!
    • View Profile
« Reply #3 on: July 25, 2006, 11:40:58 »
oon vaan vapaa ajan kalastaja ja ainaki 3 kertaa viikossa tulee kalasteltua. :wink:
Kalasta!

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #4 on: July 25, 2006, 12:27:39 »
Talviaikaan olen "pilkkiopas". Myös kesällä tulee tehtyä satunnaisia kalastusopastuksia. Kalastus on myös yksi harrastukseni. Varsin "yksipuolinen" suhde siis.

ara_1

• View Profile
« Reply #5 on: July 25, 2006, 15:01:45 »
mulla vähän vaihtelee toi,että kuinka monta kertaa vikkossa,mutta nyt oon ollu tällä viikolla aika paljon koksella ja iso merilohi/meritaimen pääs irti =/
Hauestaja ;)

Rapalapa

• View Profile
« Reply #6 on: July 27, 2006, 14:29:01 »
Mitä eroa on "vapaa-ajan kalastelijalla" ja "sunnuntaikalastelijalla"? Äänestin näistä ensimmäistä, koska ajattelin että "vapaa-ajan kalastelija" voisi olla henkilö joka suhtautuu harrastukseensa vähän vakavammin ja käy kalallakin ehkä enemmän kuin satunnaisempi sunnuntaikalastelija.

Kalastus on meikäläiselle oikeastaan ainoa oikeaksi harrastukseksi kutsuttava laji, joka on alkanut aivan pikkupoikana ja jaksaa kiiinnostaa vielä aikuisiälläkin. Laji on vaihtunut mato-onginnasta kokonaan heittokalastukseen ja pilkintäkin on ollut mukana kuvioissa 13 vuotta.
sitä juuri tarkoitin :wink:

K.A.T.I.S.K.A

• View Profile
« Reply #7 on: July 27, 2006, 22:45:05 »
Kalastan lähinnä vapaa-ajallani.
Kalastusta vuodesta -98!

Wertii

• MSN Messenger - mikaels@tiger.teuva.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: July 28, 2006, 03:43:54 »
Valitsin vapaa-ajan kalastajan, koska kalassa tulee käytyä useita kertoja viikossa.

appe

• MSN Messenger - ahonen993@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #9 on: July 28, 2006, 10:40:02 »
vapaa ajan kalastelia kun severran useesti käy lamella 3 v nyt virvelöiny ja 2 v pilkkiny ennen edessä mainittuja mato ongella kävin :lol:

]one

• View Profile
« Reply #10 on: July 29, 2006, 19:21:31 »
vapaa-ajan kalstelija täälläkin   8-)

pumpkinca

• View Profile
« Reply #11 on: August 01, 2006, 12:55:40 »
Kylläpä tuo ihan vapaa-ajan harrastuksena menee.Kalastuksesta ensimmäiset kuvat kun olen ollut ~4 vuotias.=)

kalaemeli

• Guest
« Reply #12 on: August 03, 2006, 12:12:59 »
Vapaa-ajan kalastaja, just siks että tuhlaan vapaa-aikani joella :-D
Ja myyn liiat kalat.

lape89

• View Profile
« Reply #13 on: August 06, 2006, 22:59:46 »
Kalastus on ainut kunnon harrastukseni.

Juho_

• View Profile
    • Juho Kupsala
« Reply #14 on: August 06, 2006, 23:45:03 »
Joo kalastus on kyllä paras harrastus.. Vapaa-ajan kalastajahan se minäkin olen.. Pikkupojasta asti heitellyt uistinta.. 6 Vuotiaana olen ensimmäisen haspelini ostanut. Nyt sitten olen jostain 10 vuoden ikäisestä kalastanut ahkerasti.. Lomalla kalassa tulee käytyä keskimäärin 6kertaa viikossa. :-D
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #15 on: August 26, 2006, 17:33:16 »
Kuulun "kalastan ja myyn jos tarpeeksi tulee" -ryhmään. Ahvenfilettä teen ja myyn aina kun saalista enemmän tulee. Lähes yhtä tärkeä harrastus on punttisalilla käynti ja muu liikunta. Kalastus ei todellakaan oke ainoa harrastustukseni.
« Last Edit: September 05, 2006, 09:36:34 by Karismax-pilkkijä89 »

[Vision]

• View Profile
« Reply #16 on: August 27, 2006, 00:14:29 »
kalastan koska se on hauskaa ja saa paljon ruokaa.kaikki mitkä otan syön tai myön en turhaan jätä kaloja lojumaan minnekkään.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

jalmardo

• View Profile
    • Email
« Reply #17 on: August 27, 2006, 20:57:37 »
Vapaa-ajan kalastelijoita minäkin. 1-2 kertaa viikossa pyrin merellä käymään, joskus useamminkin. Rahallista hyötyä en kalastuksesta ole saanut kuin kerran(Miljoonapilkki 2005). Jonkin verran tulee kaloja kuskattua isovanhemmille ynnä muille sukulaisille.
Born to fish - Forced to work.

Allu-Santeri

• MSN Messenger - aleksander_ratto@hotmail.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #18 on: September 04, 2006, 20:32:47 »
Aikalailla vapaa-ajan kalastaja oon, ja sit sunnuntai-kalastaja kun menen jonnekkin joelle kalastamaan lohta, mutta harvoin tulee käytyä.

miigu

• Guest
« Reply #19 on: January 05, 2007, 13:14:50 »
nyt tuntuu et musta on tullu sunnuntai kalastaja ku on mennyt syksy metsällä ja sit muutin tänne ouluu  ja nyt ei oikee oo sit kalaa päässy huonot jäät ja nyt ku on jäät nii kaira on porukoitten luona 350kilsan päässä :-o ja kyllä se vaan syö miestä ku voi lampiloilla käydä koiran kanssa kattelee että kyllä ku tonne pääsis pilkkii..

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #20 on: January 05, 2007, 15:32:18 »
Itse asiassa täytyy sanoa, että nykyään, varsinkin näin lomilla kalastus ei liity elämään. Se on elämä  :-D
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Eetu_

• View Profile
« Reply #21 on: January 05, 2007, 15:37:18 »
Rastitin nämä:Vapaa-ajan kalastelija ja Sunnuntaikalastelija.
Tuo "Vapaa-ajan kalastelija" kuvaa ehkä omaa kalastusharrastustani paremmin, kun käyn suhteellisen usein kalassa.
Lomilla ja kesä mökillä en muuta teekkään kuin kalastan..

Fiskare

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: January 09, 2007, 21:57:41 »
Itse olen vapaa-ajan kalastaja, mutta kyllä minä omat kalani syön joten hankin myös osan ruuastani kalastamalla. :-D

Walde

• Iankaikkinen!
    • MSN Messenger - v.ryoso@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #23 on: January 11, 2007, 21:49:02 »
Kalastaminen on kyllä osa elämää, mutta en sitä ammatiks ottas. Lait ja kaikki huonontaa koko ajan ammattikalastajien ammatin harjoittamista.

Jos en kalaa saa itse ni kaupan lihatiski on keksitty. Tulee joskus ammattikalastajiakin tuettua.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #24 on: January 13, 2007, 15:18:19 »
Kalastus on minulle elämäntapa ja erinomainen keino rentoutua sekä saada kokemuksia luonnosta. En ole intohimoinen pilkkijä, mutta sitäkin tulee harrastettua kun hyvässä seurassa lähdetään. Kesä-, kevät- ja syyskalastus ovat pääasiassa ajankohdat. Varsinkin merellä tapahtuva elo-syyskuinen ahven jiggaus, keväinen taimenen kalastus ja alkukesän haukisessiot ovat niitä jota talvella ei oikein jaksaisi odotella.
Mutta tänä talvenahan on päässyt syyskalastusta harrastamaan aina tammikuulle asti..!

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #25 on: January 28, 2007, 13:57:08 »
Itsellä kalastus on ihan vaan harrastus, johon panostetaan täysillä. Kalaan lähden aina kun siihen on mahdollisuus. Koulu/työ asiat hoidetaan tietysti ensin pois ja sitten kalaan. Uistelemalla tulee usein niin paljon haukea että sitä tulee myytyä eräälle kalanjalostajalle. Eihän siitä paljoa tienaa, mutta jotain kumminkin. Kalastan ympäri vuoden, keväällä haukea, kesällä kuhaa, syksyllä haukea, talvella sitten pilkintä. Jokaisena vuodenaikana kalastan suht aktiivisesti...
 :-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #26 on: February 01, 2007, 21:37:02 »
Uistelemalla tulee usein niin paljon haukea että sitä tulee myytyä eräälle kalanjalostajalle. 
Mitä kalanjalostaja maksaa haukikilosta ? Onko se puhtaasta kalasta vai kokonaisesta ?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #27 on: February 02, 2007, 01:17:55 »
Olen saanut 2-4€/kg...Tuntunut monesti valittavan että ei saa haukea mistään ja sitä menisi kaupaksi kuitenkin suht. paljon.
Ihan suolistettuna olen hauet sinne vienyt. Hinta on riippunut hyvin paljon tilanteesta jos haukea on ennestään paljon ja sitä on helposti saatavilla ni hinta on tietysti vähän huonompi(minun kannalta) sitten kun haukea ei mistään saa niin sitten voi jo ite vähän neuvotella hinnasta.  :-D
Itse olen maistanut noita tekeleitä mitä hauesta ovat tehneet ja hyviähän ne on ollut, mm. Hauki pihvejä!
 :-D

En kuitenkaan ihan joka reissu haukia myy, vaan silloin tällöin. Myös talvisin jos verkoista sattuu enempi haukia tulemaan(harvemmin)
On tuo kuitenkin jos 15kg suolistettuna saa haukea ja 3€/kg maksavat nii siitähän jo saa opiskelija hyvät liksat.
« Last Edit: February 02, 2007, 01:20:43 by perza »
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Zer0

• MSN Messenger - eveningstar_89@hotmail.com
    • View Profile
    • Kotisivuni
    • Email
« Reply #28 on: February 02, 2007, 11:59:57 »
Täysi amatööri olen, elikkä sunnuntaikalastelija. En ehdi mitenkään kauheasti harrastaa, kun lukio painaa päälle. Kesällä taas kaikki vapaa-aika kuluu sen elokuvamme parissa, hyvä jos edes riittää :roll:

allu_

• View Profile
« Reply #29 on: February 03, 2007, 15:45:31 »
kalastus on kivaa ja sitä harrastan

center>