Chat

Author Topic: Pentin uistin?  (Read 5750 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Pentin uistin?
« on: July 23, 2006, 19:32:36 »
Olen katsellut erillaisia myynti-ilmoitksia ym, joissa myydään pentin uistimia. Vaaput ovat olleet ihan ottavan näköisiä, mutta hinta on ollut karmea. Varmaan 40€ sellaseta pienestä uistimesta. Voi jumantsuikkelis!!

Niinpä kysyn, että miksi ne ovat niin kalliita? Mistä voin tunnistaa pentin uistimen? Milloin niitä on valmistettu? Sen verran tiedän, että ne on jotain lohi/taimen pulikoita ja niiden tekijä on legenda kaveri. :-)

EDIT: Senkin takia minua pentin uistin nyt kiinnostaa, sillä löysin isäni "lapsuudenkodista" yhden suht samannäköisen vaapun ja jos se olisi aito pena, niin siitä voisi saada hyvän hinnan. :lol:
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Akseli

• Guest
Vs: Pentin uistin?
« Reply #1 on: July 23, 2006, 23:45:43 »
Luulen että kova hinta johtuu itse tehdystä vaapusta??

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
Vs: Pentin uistin?
« Reply #2 on: July 24, 2006, 00:26:38 »
Pentin uistimia ei ole tietääkseni tehty n.10 vuoteen.Uistimia tehtiin/myytiin kovimman vetouistelubuumin aikana 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa.Uistin on kalastava,eikä sitä tehty aikanaan suuria määriä, siinä lienee kovan hinnan syy. :? Tekijä asuu Joensuun kainalossa Ylämyllyllä ja numero löytyi ainakin kalapaikka.netistä eli olisiko mahdollista tilata?? Minä en menisi "Penaa" myymään on sen verran kalastava, että kannattaa pitää omassa pakissa :wink:.Itsellä oli 7cm porrasnokka malli, joka oli yksi parhaimmista matalan veden haukivieheistä.

Ja tuolta kuva: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35072155
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

center>