Helmi rikki

Started by LK, July 25, 2006, 14:38:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LK

Onko kenelläkään menny lusikkauistimesta helmeä rikki? Mulla hajosi tässä vasta kun olin räsästä veneestä heittelemässä. Tiputin lusikan veneen pohjalle ja helmi meni aivan palasiksi.

Pete

Onhan niitä mennyt rikki useampia. En ole havainnut kalastavuuden heikentymistä vaikka helmi puuttuisikin.

[t-k]

Minun kaverillakin se on mennyt rikki, en tiedä vain miten. Mutta ne oli katkassu jigistä sen pään ja laittanu sen helmeksi. :roll:

bosso__

Eräästä Kuusaman vanhasta lipasta lähti kerran helmi irti. No eipä siinä soittelin Kuusamoon ja kyselin että tekeekö ne enää tätä kyseistä mallia, no eihän ne tehny mutta asiakaspelvelu pelas ja vastaanottaja laittoi 5pientä punaista helmeä mulle postissa, hyvin onnistu itsekkin vaihtaa.
Kuuluisia viimeisiä sanoja: Ota vaan sormin pois se koukku sieltä hauenkidasta, on se jo kuollut...

Pete

Quote from: [t-k] on July 25, 2006, 15:20:44
Minun kaverillakin se on mennyt rikki, en tiedä vain miten. Mutta ne oli katkassu jigistä sen pään ja laittanu sen helmeksi. :roll:

Jaa, siis siitä pyrstöstä vai oikein siitä jigipäästä ?

Jonttu

Jigin rungosta on pätkitty korvaavia "helmiä" täälläkin päin.

kaivo

Kuusamon Uistimen helmiä ja niiden kiinnitys"nauloja" on saanut varaosina joistakin kalastusliikkeistä, myydäänköhän niitä vieläkin..?

simojärvi

kyllähän niitä saa kaupasta vieläki ainakin rovaniemellä, kylläkin vain niitä pienempiä helmiä

citymuikku

Täällä päin kaupassa myydän niitä helmiä mutta ei niitä tikkuja ite oon laittanu helmen kiinni nuppineulalla

ara_1

musta sillä helmellä ei oo paljoakaan väliä,kunhan vieheen uinti on ennallaan :wink:
Hauestaja ;)

Tosimies

jotkut sanoo et se viehe ui paremmin ilman helmeä koska vesi pääsee virtaamaan siitä helmen reiästä :roll: onkoha,onko kellää kokemuksia tuosta?

[t-k]

Quote from: Pete on July 25, 2006, 18:31:45
Quote from: [t-k] on July 25, 2006, 15:20:44

Jaa, siis siitä pyrstöstä vai oikein siitä jigipäästä ?

Päästä se laitto, ja tuintui että kala otti siihen paremmin.!

pumpkinca

Onhan noita hajonnut useinkin kiviin osuessaan mutta kalantuloon en ole eroa huomannut.

Vilppeli

Quote from: Kaivo on July 25, 2006, 22:46:25
Kuusamon Uistimen helmiä ja niiden kiinnitys"nauloja" on saanut varaosina joistakin kalastusliikkeistä, myydäänköhän niitä vieläkin..?

Kyllä niitä ainakin täälä Tampereella päin saa kalastukseen erikoistuneista liikkeistä. Itseltä meni myös rikki tuo, mutta ei auttanut kun mennä kattoon liikkeitä läpi, että onko niitä varaosina. No jonkun aikaa eri paikoissa kierreltyä se viimein löyty.  :-)
Kalamies on eri mies!

Eräjormat

uimaharjussa on myynnissä kolmea eri helmi kokoa +"naulat" punasia, sinisiä ja vihreän varisiä
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...