Chat

Author Topic: Jigipää, joka ui  (Read 2378 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salmo

• Guest
Jigipää, joka ui
« on: April 26, 2007, 15:33:03 »

Tarttui muutama tuollainen Häijäästä mukaan. Ihan hauska (uusi?) keksintö. Nuo todella antavat toukkajigille vaappumaisen uinnin. Olivat kuulemma olleet viime syksyn koekalastuksessa erittäin tehokkaita kuhille, enkä yhtään ihmettele.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Jigipää, joka ui
« Reply #1 on: April 26, 2007, 15:36:49 »
Mulla on ollut sellaisia "pitkäleukaisia" jigipäitä, joissa sen jigipään muoto on vähän swimmwhizz (tjsp) vaapun naamaketta muistuttava. Nekin antoivat jigille pientä uintia, mutta eipä tuolla ollut kalantuloon mitään merkitystä. Oikeastaan tuli vain huonommin.

Mun mielestä tuollaiset on soveliaita sellaisille, jotka eivät osaa itse uittaa jigiä (eli kelaavat sitä tönkkönä ja passiivisesti). Normaalisti jigiä uitettaessa tuollainen pää ei mitään kovin dramaattista saa aikaan.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Salmo

• Guest
« Reply #2 on: April 26, 2007, 15:48:20 »
Joo, ei varmasti mistään mullistavasta ylivoimasta ole kyse. Kyllä nuo perustekniikallakin uitettaessa vemputtavat joka nostolla ja uinti on ainakin ihmissilmälle varsin herkullista. Miinuksena voisi sanoa, että jokseenkin heikomman tuntuman noilla saa kuin esim. vastaavan kokoisilla "football"-päillä. Ja hintakin totta kai on korkeampi, kun ovat nyt vielä pop.

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
« Reply #3 on: May 18, 2007, 20:00:33 »
Ei jaksa luottaa moisiin. Uinti liike tuskin on mikään mullistavan suuri. Perus jigi varmasti parempi!  :wink:
Kalamies on eri mies!

center>