Chat

Author Topic: huonoin kalareissusi?  (Read 30071 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kuhan_narraaja

• View Profile
    • Email
huonoin kalareissusi?
« on: July 28, 2006, 14:14:23 »
minun huonoin kalareissu oli kun olin kaverin kans koskel kalas.meikääiselt jäi neljä viehettä pohjaan ja haavi tippu koskee (haavi löydettii kyllä myöhemmin).kyseiset uistimet oli blue fox trout quiver,bete lotto, mepps black fury 2 ja joku kopio:cry: noi kolme ensimmäistä oli kaiken lisäks ihan tuliteriä.lisäks mulasin kaks kertaa.sit oli viel neljän kilsan pyöräily matka kotia.eli suhteellisen perseelleen meni!!!!!
« Last Edit: July 28, 2006, 22:38:22 by kuhan_narraaja »

minä itse

• Guest
Vs: huonoin kalareissusi?
« Reply #1 on: July 29, 2006, 09:35:22 »
mun huonoin kalareissu oli yhessä pikku koskessa!!! siellä mulla jäi monta valkosta jigii puuhuntai ne meni rikki....  mun kännykkä kastu ku rynäsin vetee( toimi jälkeenpäin) mulla on aika jasha tuuri mutta kännykkä sentään ei menny rikki!!!

appe

• MSN Messenger - ahonen993@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: July 29, 2006, 12:19:44 »
oltiin kaverin kans mökillä kalas soudettiin ympäri tuulista värvee ei saatu mitää ku pari uistinta pohjassa rantaa ku päästiin nii laiturille maoilemaan ku hitusen puhki siitä soutmisesta kännykkä laiturin välistä järveen se meni rikki vene melkeen karkas ja mulasin povia myöten ku hyppäsin perää  :-D mutta onneks oltiin jo rannassa ja oli sauna lämmin  :-D :-D

Olli83

• Guest
« Reply #3 on: June 26, 2008, 21:39:22 »
Taisipa olla tuossa pari viikkoa sitten, kun kävin eräällä metsälammella vaan kokeilemassa uusia ostamiani uistimia.Kuinkas ollakkaan siinä muutaman heiton nakeltuani nappasi pari kilonen haaki kiinni.. ja mukana ei ollut haavia saati puukkoa,että olisi kalan saanu perkattua. Kyseisellä reissulla jai muutama uutuus uistin pohjaan ku peruke lähti lennossa siiman nokasta  :-) .Kallis oli "kilohinta" kyseisellä hauella  :-) 

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #4 on: June 26, 2008, 21:41:33 »
Taisi olla joskus vuosi sitten, kun neljä viehettä jäi pohjaan.  :roll: Ja tietenkin lukkoja/perukkeita meni sen myötä.
Kalaakaan ei tullut, ei edes tärppiä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

UppoPerho

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: June 26, 2008, 21:46:08 »
Tais olla viime vuonna kun olin joella kalas, kun itselläni jäi kaksi uistinta pohjaan.. toinen oli jokin lippa ja punainen toukkajigi..
Pieni ahven silloin tais silti tulla myöhemmin... :x
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: June 26, 2008, 21:51:56 »
Tänään kun kalassa olin, niin kalareissu oli muuten hyvä, ja kuhia tuli 6, mutta päätös oli eeppinen. Heiteltiin vielä haukea lumpeikosta, kun siimaan tuli sotku, joka sitten johti siihen, että siimaa meni puolalta n. kolmasosa. No, ei siinä mitään. Sitten tuli mieleen suoristaa siima, ettei sotkuja tule jatkossa. Viehe oli irrotettu, ja aloin laskea siimaa, aloittaen sen heiluttamalla vapaa että siima purkautuu. Juuri sillä hetkellä sitten vavan ylempi puolisko lähti paikaltaan, suoraan järveen. Ja mikäs sen pysäyttäisi kun viehettäkään ei siimassa ole? Tämän päätteeksi vielä siiman piti sotkeutua potkuriin tuon johdosta! :roll:
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Mind_Flayer

• Vappilosuhvero juomutryffeli !
    • View Profile
« Reply #7 on: June 27, 2008, 17:42:49 »
En tiedä kuuluuko ihan aiheeseen, mutta itsellä tyssäsi kirjolohen kalastus kaikessa muodossaan tyhjiin reissuihin. Ymmärrän, olen osaamaton kalastaja, mutta jos alkaa yli 5 reissua peräkkäin olla sellaisia, ettei saa edes tärppiä, niin se syö sekä mielenkiintoa, että rahapussia. Kun ajatellaan opiskelijan budjetilla, että yksi lupa maksaa 10e ja teet 5 reissua ja et saa mitään, se pisti ainakin itseni kohdalla miettimään, että kannattaako tällaista jatkaa, kun kirjolohiakin saa helpommin K-kaupan kalatiskiltä...

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: June 27, 2008, 18:50:36 »
En tiedä kuuluuko ihan aiheeseen, mutta itsellä tyssäsi kirjolohen kalastus kaikessa muodossaan tyhjiin reissuihin.

yli 5 reissua peräkkäin olla sellaisia, ettei saa edes tärppiä

Kirjolohipaikatkin ovat melko erilaisia, missä itse kävit vetämässä em. munapatakeikkoja? Se ensimmäinen olisi kyllä sitten vaivan arvoinen..  :roll:

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Mind_Flayer

• Vappilosuhvero juomutryffeli !
    • View Profile
« Reply #9 on: June 27, 2008, 20:13:27 »
En tiedä kuuluuko ihan aiheeseen, mutta itsellä tyssäsi kirjolohen kalastus kaikessa muodossaan tyhjiin reissuihin.

yli 5 reissua peräkkäin olla sellaisia, ettei saa edes tärppiä

Kirjolohipaikatkin ovat melko erilaisia, missä itse kävit vetämässä em. munapatakeikkoja? Se ensimmäinen olisi kyllä sitten vaivan arvoinen..  :roll:

-Perca

Nurmeksessa lokinlammella. Yleiskuvaltaan melkosaalisvarma paikka ja sitä se joskus onkin varsinkin kesäaikaan. Olen itsekkin kyseisestä lammesta/lammista onkinut n. 50 kirjolohta, mutta viime vuosien tyhjien reissujen takia mielenkiinto hiipui tyystin ja päätin keskittyä muihin kalalajeihin.

« Reply #10 on: June 27, 2008, 20:46:53 »
En tiedä huonoimmasta, mutta tämän päivän kalareissu oli per*eestä.

Ensin ei tullut ahventa, ja ajattelin koittaa haukea. Laitoin Räsäsen siiman päähän ja heitin kiertyneellä siimalla. *naps*...uistin järveeen. Pikkusen vi*utti. Sitten menin toiselle puolelle teitä...Kalaparvi siinä heittomatkan päässä. Eka heitto ja tuli hemmetinmoinen tärppi, kala pärskähti pinnassa ja jätti hemmetinmoiset pyörteet. Hemmetti pääsi irti, ajattelin ja rupesin kelaamaan. Yllättävän kevyeltä tuntui...no v*ttu jaahas siimat poikki...Siihen kohtaan jätin vielä jigin erääseen vesiletkuun...Yhden ahvenen onnistúin tuolla reissulla saamaan. Kalan syönti oli kaikkea muuta, kuin hyvää... :x
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

JereJ

• View Profile
« Reply #11 on: June 27, 2008, 21:33:23 »
Oltiin viikko mökillä, kokeiltiin perhoilla, vetouistelemalla, heittämällä ja "vähän" rikkinäisillä verkoilla saada kalaa. Ei edes tärppiä! Kyseisessä järvessä piti olla lohikantaakin :D

kuhanssi

• View Profile
« Reply #12 on: June 28, 2008, 22:58:26 »
Tossa viikko ennen juhannusta, kun vietettiin kaverin kanssa yö kirjolohta pyytäen eräällä metsälammella. Lupa siis kesti 12h. Ensimmäisen 15min jälkeen nappasi kirjolohi; kala ylös ja pussiin. Noh jatkettiin kalastusta. Perho oli kokoajan kiinni takana olevissa puskissa/puissa, jonka takia siima aina sotkussa. Kalaa ei tullut muuta kuin tuo 1, varmaankin juuri siimasotkujen takia.. Noh sitten mentiin grillaamaan makkarat kun nälkä iski. Ei siinä mitään, hyvää oli. Nukahdin sitten siihen ja voi että kirveli naamaa muutama päivä sen jälkeen. Naama ei oikeen tykännyt nuotion lämmöstä. :/

marko

• Don't kill me!
    • View Profile
    • Email
« Reply #13 on: July 01, 2008, 20:52:41 »
Ite menetin meppsin, ku tarttu pohjalla olevaan puuhun.
Tota ennen sain 1,2kg hauen. Olen ostanut jo uuden :-)

PäSSi

• View Profile
« Reply #14 on: July 01, 2008, 22:11:33 »
Pari vuotta sitten olimme tädin miehen ja serkkuni kanssa kalastamassa. Muut saivat tasaisesti kuhaa mutta minulla ei tärpin tärppiä. 6h kökötettiin siellä järvellä ja minulle ei mitään. En tiedä onko tuo niin huono koska ilma oli niin hyvä että se ei kauheana haitannut
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #15 on: July 02, 2008, 02:03:06 »
Huonoin kalareissu tehtiin viimeviikolla, kun käytiin Kemissä Veitsiluodon kalapaikalla. Lupa maksoi 9 € ja polttoainetta kului 130 kilometriä. Köyhän opiskelijan rahaa paloi ihan liikaa saaliiseen verrattuna. Sain muutaman ahvenen ja yhden 20-30 cm hauen (en muista tarkemmin, kun en mitannut :-o) Kaksi muuta veneessä ollutta saivat melkein yhtä hyvän saaliin. Ei tarvitse toista kertaa lähteä Veitsiluotoon.

prå-kalastaja

• Guest
« Reply #16 on: July 02, 2008, 14:07:40 »
Se oli kyllä toissakesänä kun mentiin kaverin kaa kalaan johonkin paskalahteen. Moleemmilta meni kuva jamun toinen kenkä hukku pohjamutaan :-D.

muskie

• haukia...
    • View Profile
« Reply #17 on: July 03, 2008, 11:15:05 »
Huonoin kalareissu tehtiin viimeviikolla, kun käytiin Kemissä Veitsiluodon kalapaikalla. Lupa maksoi 9 € ja polttoainetta kului 130 kilometriä. Köyhän opiskelijan rahaa paloi ihan liikaa saaliiseen verrattuna. Sain muutaman ahvenen ja yhden 20-30 cm hauen (en muista tarkemmin, kun en mitannut :-o) Kaksi muuta veneessä ollutta saivat melkein yhtä hyvän saaliin. Ei tarvitse toista kertaa lähteä Veitsiluotoon.

joo itekki kävin vuos sitten sielä mutta lupa makso vähemmän koska olen alaikäinen ja sieltä olis pitäny nousta taimentakin mutta ei tärppiäkään :oops:

« Reply #18 on: July 03, 2008, 20:22:48 »
Ei huonoin, mutta ei ollut hyväkään tuo parin päivän takainen reissu.

Oltiin ehkä 15min keretty kokonaisuudessaan kalastaa, kun ei hirveästi kalastanut kaverin veli rempas uistimen ja mun poskeenhan se tarttu kiinni. Kaks koukkua väkäsineen oli poskessa ja ihme kyllä ei sattunut. Hymyilin vaan ja poseerasin kameralle. :-D

Ei siinä mitään, klo 12 aikaan yöllä sairaalaan. Seuraavana päivänä mentiin uuestaan sinne paikkaan kalaan. :-)
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

simosalakka

• Guest
« Reply #19 on: August 11, 2008, 22:14:19 »
Pistän tänne tämän ja eilisen kalareissun. Eilen: Lähdiime onkimaan noin 18.10. Heti kalaan päästyämme "Kalan-narraajalla" jäi kuokku kiinni paitaan ja kauan sitä sai irti siitä ottaa, ja paitaankin tuli ikävä reikä. Aloitettuamme kalastuksen siimani jäi puuhun kiinni, mutta hetken kamppailun jälkeen se kuitenkin pois saatiin. Heti sen jälkeen "Kalan-narraajalla" meni siimat useasti sotkuun. Kala ei kuitenkaan syönyt ja vaihdoimme paikkaa. Vaihdettuamme paikkaa saimme muutaman pikku särjen ja siimat taas sotkuun. Vaidoimme vielä kerran paikkaa. Viimmeisestä paikasta saimme 3 särkeä. Siimani jäi taas puuhun kiinni, mutta saatiin pian pois. "Kalan-narraajalla" oli taas siimat sotkussa, joten lopetimme kalastuksen ja lähdimme kotiin.

Tässä tämänpäiväinen onkireissu: Kalaan lähdimme noin 17.40. Kala ei syönyt, vaihdoimme paikkaa. Kun vaihdoimme paikkaa, uusi paikka oli minulle outo. Kun pääsin rantaan, liukastuin, ja yritin tietenkin ottaa nokkosesta tukea. :x Hetken sadattelun jälkeen pääsin vihdoin kalastamaan, mutta kala ei sielläkään syönyt, kuin yhden särjen verran ja sekin meni kaverille. Kalasteltuamme jonkin aikaa, päätimme vaihtaa uudelleen paikkaa. Menimme paikkaan jossa olimme eilen. Saaliina siellä yksi särki. Sen jälkeen jäi koukku pohjaan. Yksi tapakka vetäisy ja sinne jäi. Ei muuten olisi harmittanut, mutta kun onki oli lainassa kaverilta. Päivän saalis yhteensä: Itelle 1 särki ja 15-20 nokkosen polttamaa.  :|

HuntaKilla

• MSN Messenger - Verijuoppo--@hotmail.com
    • View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #20 on: August 15, 2008, 23:16:15 »
Kaks minnowspoonia professori 2h ja 3h ja jokunen metri siimaa

Oliko tuo huonoin kalareissu vai mikä?

No, kuitenkin...

Huonoin kalareissu oli se, kun olin Kuusamossa uistinta nakkelemassa. Otin mukaan vain muutaman lipan, koska järvi näytti aika huonolta kalastuspaikkana. Siinä heittelin sitten lippaa läheisen järvikorte"läntin" vierellä kunnes iso hauki nappasi vieheeseen kiinni. Kerkesin saada kalan venen viereen, jonka jälkeen kuului "naps". Sillä reissulla siima katkesi useampaan otteeseen, joten päätin lähteä takaisin rantaan ilman kaloja.
« Last Edit: August 15, 2008, 23:21:22 by HuntaKilla »
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Ilu

• MSN Messenger - ilk_ku_96@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #21 on: August 16, 2008, 17:30:04 »
Tämä ei ollut varsinaisesti mikään kalareissu, mutta kerrotaan nyt kumminkin...

Lähdettiin heinäkuussa maanantaina ihan älyttömän sateisena päivänä Päijänteen rannalle yhelle mökille. Se oli niinkun ihan kaamea päivä, aamusta iltaan taivaalta ruippas vaan vettä. Välillä rupesi vähän kyllästyttämään. Ja välillä kävin heittämässä virvelillä ja välillä kävin sisällä lämpimässä lämmittelemässä kun sääkin oli melko viileä. Ei sinä päivänä tullut ainuttakaan tärppiä, kun oli niin inhottava keli eikä kalatkaan halunneet liikkua semmosella säällä. Seuraavakin päivä, tiistai oli samanlainen sateinen päivä eikä sillonkaan tullut yhtään mitään, ei ongella eikä virvelillä. Tämä juttu pyörii päässä aina kun ajattelen jotakin epäonnistunutta kalareissua :-(
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

Jäde

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: August 28, 2008, 20:16:21 »
Sellanen Perus:
Kalastelen Koskella --> 3 uistinta jää pohjaan --> ei yhtään tärppiä tai kalaa.
Nykyään kun tuntee paikan paremmin niin ei ehkä jää niin paljon pohjaan, mutta ei kyllä
kalojen tulo ole parantunut.

Handyy

• View Profile
    • Email
« Reply #23 on: March 30, 2009, 16:39:29 »
Menttiin semmoiselle 7-9 m leveälle matalalla purolle joka oli järvien välissä.  Vesi oli kirkasta ja näin aika rannassa mukavan ahven parven ja ei ollut mitään pieniä, sitten heitin ja vaappu puussa mikäs siinä kiipesin puuhun ja tipuin sitten veteen ja kalat lähtivät. Ja olin sitten ihan kylmissäni ja kännykkä sökönä . Ja lisäksi en saanut vaappuani ja sitten oli pakko lähteä kotiin.  :cry:

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #24 on: March 30, 2009, 19:16:25 »
Melko varmasti se, kun pikkupoika oltiin isän kans heittelemässä veneestä minä ajattelin nyt sinkoan meppsini kauan ja ihmettelin mihin se oikeen tarttu niin siellähän se isän niskassa tökötti. Noh TK.ssa isä kävi irrottamassa sitten sen.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #25 on: March 31, 2009, 14:52:30 »
Oltiin menossa veneellä tuttujen mökin laiturille heittelee. Tietysti iski kauhea aallokko, tuuli älyttömäst ja oli kauhean kylmä. Eipä siin kauaa enää heitelty about 15 minuuttia kun piti mennä kotiin myrskyn tieltä.  :-(
-nelitahti

Roope-Ankka

• MSN Messenger - Niiksuhc@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #26 on: April 01, 2009, 20:50:59 »
Olin 4vuotiaana isän kaa kalassa. Sain särjen viskasin ongen pois järvestä se onki lenti puuhu :/.

Ilppu1

• View Profile
    • Email
« Reply #27 on: April 10, 2009, 20:26:22 »
Huonoin kalareissuni on kun olin uistelemassa kuhaa ja sain kolme alamittaista ja 18 haukea :-D
tää järvi on kyl täynnä haukee :-D
Piti koko ajan setviä siimoja kun sotki kaikki viis siimaa sotkuu No hyviä puolia oli viime kesänä kun yhden niistä haukien suusta löyty räsäsen seiska :-D
« Last Edit: December 29, 2010, 09:34:36 by Ilppu1 »

Roope-Ankka

• MSN Messenger - Niiksuhc@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #28 on: May 25, 2009, 21:17:29 »
Viikko sitten kun olin joella kalalla nii eiku tuuli ota ja mene viehe puuhu... Onneks sain alas :D

darpeee

• Guest
« Reply #29 on: June 01, 2009, 22:25:37 »
No huonoin kalastusreissuni on kun oltiin Kuusamojärvellä kalastamassa. Vedettiin veneellä perässä jtn uistinta (en muista kun on niin paljon aikaa) kunnes tarttui n. 5kg hauki. Kelasin sen lähelle venettä ja iskä otti sen jälkeen sen haavilla. Kun iskä oli nostamassa sitä veneeseen se hyppäsi pois haavista ja suoraan veteen.

center>