Kuinka kauan olet kalastanut?

Started by RONI, July 30, 2006, 18:17:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vikke

Kolme -neljä vuotiaana varmaan ensimmäiset onki-, ja pilkkireissut.
Virvelillä ollaan aloiteltu ehkä 6 -vuotiaana. Tosin vetouistelussa vapaa olen saattanut pidellä ennemminkin.
Perhokalastuksen aloitin 12 -vuotiaana, viimme vuoden toukokuussa.

Eli ehkä kymmenisen vuotta on tullut harrasettua. Erittäin aktiivisesti 7-8 vuotta.

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Veketti

Kaikenlaista kalastusta vuodesta 1984. Ensi alkuun pilkintää ja perinteistä pulppaongella onkimista. Eli kalastushommia tullu harrastettua about 24 vuotta  :-D

KALIKKA

jopas on porukka eri mielistä hmmmm.... no asiaan itte olen harrastanut kalastusta aikasta pitkään.suurin osa teistä ei ollu vielä ees
syntyny,kun ekat reissut kalassa kävin aivan omin päin.omassa rannassa kissalle onkimassa särkiä kesällä mato ongella ja
talvella pilkillä jos joku oli tehny valmiita reikiä,kun seiskan ikäsenä ei ruuti riittäny itte veivata.Ysi vuotis lahjaksi sain ukin tekemän
puu veneen ja kaks heppasen susukin,ai sitä riemua.virveli kalastuksen aloitin n.7 vanhana.onneksi sukulais mies opasti,ettei
tule suru puseroon heti vehkeitten hajotessa(eli  en saanu mitään huoltsikka keppiä).joteska siinä ysin ikäsenä kävin jo kaverin kanssa
pilkkireissutkin omin päin.Oma jälki kasvusto "kalastelee"nuorempi 6 mato ongella melkein ite ja vanhemmalla 8v kestää käessä
pilkit sekä virveli.Mutta ei voi sanoa vielä harrastukseksi.Ite olen sitä mieltä,että harrastus alkaa siitä kun omin päin hoitaa
kalastuksen ilman hirveitä apuja(mitenhän 4-6v laittaa matosen koukkuun tai ottaa kalan pois)
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

jompsu

oma kalastus ura alkoi noin 8 vuotta sitten mutta aktiivisesti olen kalastellut 5 vuotta :-)
Eka aloitin perinteisesti ongella ja sitten kasvoin ja sain ensimmäisen oman virvelin ja muutamia uistimia ja
niin alkoi minun kalastus urani toden teolla.
sitten myöhemmin aloitin pilkkimisen ja perhostamisen.... :-D
tä...?

tonko__

Iha ''aktiivisesti'' oon kalastanu jostai viime huhtikuusta asti. Ja sillo viime talvena kävin melkein joka viikonloppu pilkillä, mutta voiko tuota vielä laskea aktiiviseksi kalastukseksi..?
Ja kyllähän tuota tuli aiempina kesinä käytyä sillon tällön mato-ongella jossain aina.

Pescador

Oon varmaan vastannukki tähän kerran. Mutta 3 v. on tullu heiteltyä uistimia. Tai oikeastaan 1½ vuotta kun kesät kalastan. ehkä joskus erehdyn pilikille

ApezZi

7.v sain ekan oman virvelin mutta virveliä heitellyt olin jo aikaisemmin =) elikkäs jonkun7-8 vuotta

ToniM

Mökillä mato-ongella kalastin jo 6 vuotiaana ja 7 vuotiaana sain ensimmäisen virvelin mutta aktiiviisesti viimeiset 3 vuotta  8-) :-)

attel

3 vuotta oon virvelöiny ja mato-ongella oon kalastanu abaut 5 vuotta. :-)

Murmeli

Ehkä joskus viisvuotiaana kävin isän mukana kalassa ensimmäisen kerran. Eli siitä on tällähetkellä aikaa 12 vuotta. Enemmän ja vähemmän aktiivisesti ole kalastsanut jtn. 5-6 vuotta.

Joni

Ensimmäiset kalastuskuvani on ku istun isoäitini sylissä mökkilaiturilla mato-onki kourassa, ikää mahtaa olla just se jotain 1,5v. :D Aika hyvät nauruthan tossa sai ku noita kuvia katteli, vieressä lauta jossa jotai salakoita varmaa 10. Tuon jälkee on kuulemma mummin kans tullu joka mökkireissu kalastettua, elikkäs noin viikottain. Eli pienellä avustuksella on miltein koko ikä tullu kalasteltua. Ensimmäisen virvelin sain 4v synttärilahjaksi, jolla sain ensimmäisenä kesänä vetouistelemalla n 1kg hauen, toki isän piti hieman auttaa pikkumiestä hädässä.

Sitten onkin tullu isommalla iällä joka kesä kalasteltua enemmän ja enemmän, nyt ensikesänä mukaan pomppaa perhokalastus ja sen näkee sit kuinka se vie kalamiehen mennessään. Sidonta on jo hyvin käynnissä ja ekat vaaput kuivamassa, jos aiheesta poiketaan.

Eli suunnilleen jos tosta ekakerrasta aletaan laskeen ni eiköhän tota oo suht aktiivisesti kalastellut sen 17 vuotta.

E: Ja ainiin voitin mää mun eka pilkkikisan joskus 6 -vuotiaana :D (Oli eka kerta pilkillä ja sain jonku 10g kiisken)

kalastan_kaikkea

Ainakin 10 vuotta, ehkä enemmänkin. Ei ole itsellä mikään laadukas muisti.

kala-ale

n. 11 vuotta. Sedät opettivat heti kun jaloillani pysyin. Siitäpä sitten niin hirmuinen kipinä jääny kalastukseen. Ja hyvä niin, kiitos setien.

-Kala-ale
Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

Hyp0x

Enemmälti on tullut kalasteltua nyt viimeiset 10 vuotta.

Tuhe

Vastaan et koko ikäni. Mistä sen tietää, kuinka pitkään on kalastanu. Sukulaisten mukaan olen syntyny vapa kädessä. Voisin kysyä et kuinka pitkään olet tappanut, tai yrittänyt läiskiä ilmielävää sääskeä?

Timoteus

14 Vuotta kalastanu ikä Täl hetkel 15,5 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sami552

Kyllä sitä 7-vuotiaasta asti on tullut kalasteltua enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Viimeiset neljä vuotta on oltu kalassa aina, kun se on vain suinkin mahdollista.
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

KÖSTER

Noin 35v.kalasteltu. Matosella alottelin ja isoveljet koulutti sitten umpikela,haspeli,hyrrä... nyt sujuu jo perhostelukin joten kuten ja kaikenlainen
"keppijumppa "on edelleen mukavaa!!

[MPPK]Antonio(Fin)

"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

[TSK]Topa

Ensimmäisen kerran mato onkee koskin 6v ja nyt on tullu kalastettuu 10 vuotta.

Suurkalastaja1

4v kalastin ensimmäisen kerran. Siitä lähtien aloin kalastaa kiihtyvään tahtiin, tällä hetkellä ikä 14v, joten olen kalastanut 10v :-)
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

HP

olen kalastanut 4v tällä hetkellä ikää 14
Kultanen Räsänen !

siika*

Onkoha tuota tullu jo 6-7 vuotta täyteen. eli polovenkorkusesta asti! :-)

Miskala

Viides kesä pyörähtää käyntiin.  :-)

-PerhoKalastaja-95

kalastaja123

tänä vuonna tulee noin 8 vuotta umpeen. ja oon vasta 12

Naps