Chat

Poll

Mitä siimaa käytätte

Fireline
129 (63.9%)
Berkley
45 (22.3%)
Trabucco
4 (2%)
Power Pro.
24 (11.9%)

Total Members Voted: 186

Author Topic: Mitä siimaa käytätte.?  (Read 114867 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: Mitä siimaa käytätte.?
« Reply #90 on: July 16, 2007, 18:02:10 »
Ostin tuota Firelineä, kun niin monet sitä tuntuvat käyttävän, noin 70% äänestäneistä. Kai sen täytyy hyvää olla kun niin moni käyttää...
Paksuus 0,15mm ja vetolujuus 7,9 kg. Ekaa kertaa käytin punottua siimaa ja sainkin jo pari kalaa.
Tuon lisäksi käytän heittelyssä 0,26mm Streniä (monofiili) ja joskus 0,35mm.

JooND

• View Profile
    • Email
« Reply #91 on: July 16, 2007, 19:51:43 »
Firelineä itsellä nyt on. pinkkiä(:

temesi

• Guest
« Reply #92 on: July 16, 2007, 19:53:36 »
Spider stealthia, enkä vaihda merkkiä vaikka mikä tulisi.

Mikko10

• Guest
« Reply #93 on: December 27, 2007, 09:20:25 »
Spider stealthia, enkä vaihda merkkiä vaikka mikä tulisi.
Samoin. Hauenkalastuksessa ihan ykkönen, jigittelyssä pelaa myös mainiosti.

Arska_1

• Kirurgi
    • View Profile
« Reply #94 on: December 27, 2007, 19:06:34 »
Vois hyvä olla enemmän vaihtoehtoja tai sit mikä muu vaihtoehto. :roll:
Mulla jotain rapalan siimaa. Siitä laadusta en tiiä, mutta ihan tarpeeks hyvä ollu mun käyttötarkotuksiin.
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Haukihunter

• Seitä Saltstraumenilta
    • View Profile
« Reply #95 on: December 28, 2007, 13:03:21 »
Raskaissa kamoissa 0.40mm Berkley big game, normaaleissa Berkleyn trileneä ja kevyessä Sufix xcelon 0.18mm.
Voisi laittaa firelineä kevyeen.
Ahkera angler @ Mikkeli!

hexxi

• Guest
« Reply #96 on: December 28, 2007, 15:40:48 »
Jaaha. Millehhän tuo ääni pitäs heittää kun yhdessä virvelissä Spiderwire Stealthia, yhdessä fireä ja yhdessä trileneä  :| :-D

Timpe

• Guest
« Reply #97 on: December 28, 2007, 21:59:02 »
0,10 Power Pro on UL vermeissä, 1-2 luokan kelalla on sama tuote, mutta vahvuudessa 0.19 ja kolmosluokan hyrrässä on normi 0.32 monofiili, mutta sekin tulee vaihtumaan Power PRO:hon (0.28 tai 0.32) kuhan alkaa olemaan tuo hyrrällä heittely kondiksessa! Voin muuten hyvällä omatunnolla suositella tuota Power Pro:ta! Suomesta sen saatavuus on aika nihkeä mutta minä sitä sain kaverin kautta USA:sta, ja hyvin on pelittäny.
« Last Edit: December 28, 2007, 22:01:36 by Timpe »

Salmo

• Guest
« Reply #98 on: December 28, 2007, 22:21:01 »
0,10 Power Pro on UL vermeissä, 1-2 luokan kelalla on sama tuote, mutta vahvuudessa 0.19 ja kolmosluokan hyrrässä on normi 0.32 monofiili, mutta sekin tulee vaihtumaan Power PRO:hon (0.28 tai 0.32) kuhan alkaa olemaan tuo hyrrällä heittely kondiksessa! Voin muuten hyvällä omatunnolla suositella tuota Power Pro:ta! Suomesta sen saatavuus on aika nihkeä mutta minä sitä sain kaverin kautta USA:sta, ja hyvin on pelittäny.

Tampereella asuvana saat sitä toki Treen Kalastusvälineestäkin, tosin varmasti USA:sta saa tilattua halvemmalla.

Timpe

• Guest
« Reply #99 on: December 28, 2007, 22:31:25 »

Tampereella asuvana saat sitä toki Treen Kalastusvälineestäkin, tosin varmasti USA:sta saa tilattua halvemmalla.

Elä prkl..täytyykin käydä kattomassa mitä poijjaat siel pyytää josko seuraavan kerran hankin sitten sieltä..Kiitos vinkistä!  :-D

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #100 on: September 15, 2008, 17:28:02 »
Berkley ja FireLine on melkein sama asia.  :-)

[TMP]Jaska

• View Profile
« Reply #101 on: September 15, 2008, 20:23:17 »
Juuri äskön kävin ostamassa FireLineä 0.17 kun oli -30% ale Oulaisten Tokmannilla.

Kaivo

• Guest
« Reply #102 on: September 15, 2008, 21:08:59 »
Mukana veneessä kulkee nykyisellään kaksi avokelasettiä, molemmissa punotut siimat. Raskaammassa "ykkössetissä" (viehepainot yleensä 30 grammasta ylöspäin) siimana on SpiderWire Ultracast 0,25 mm. Kevyemmällä setillä heittelen vaappu-lusikka-lippaosastoa. Siimana on vielä entistä 0,23 mm PowerProta, tarkoitus on kuitenkin vaihtaa siima hieman ohuemmaksi. Merkki voisi olla tällöinkin SpiderWire:

Molemmat siimat ovat käyttömukavuudeltaan mielestäni tasoissa. PowerPro:n paksuusvalehtelu on kuitenkin sen verran räikeää, että ihan kannatuksen vuoksi käytän mieluummin SpiderWirea...

*Katso kuvat: http://www.heittokalastus.info/forum/siimat/kuitusiimojen-todelliset-paksuudet/

-- Kaivo 
« Last Edit: September 16, 2008, 07:13:08 by Kaivo »

« Reply #103 on: September 15, 2008, 21:56:46 »
Mulla on kolme kelaa, joissa on FireLineä 0.14mm, 0.15mm ja 0.18mm paksuuksissa. Tuosta taitaa jo ilmetäkkin mitä siimaa käytän. Kertaakaan ei ole tullut muuten siimasotkuja FireLinellä, ja jos on tullut niin ovat vetämällä lähteneet. Tyytyväinen olen ollut. :-)
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Kaivo

• Guest
« Reply #104 on: September 16, 2008, 07:23:21 »
Mulla on kolme kelaa, joissa on FireLineä 0.14mm, 0.15mm ja 0.18mm paksuuksissa. Tuosta taitaa jo ilmetäkkin mitä siimaa käytän. Kertaakaan ei ole tullut muuten siimasotkuja FireLinellä, ja jos on tullut niin ovat vetämällä lähteneet. Tyytyväinen olen ollut. :-)

Hyviä muistoja on minullakin tästä siimasta. Käytössä oli 0,12 mm paksuutta yhdeksän vuoden ajan UL-kalastuksessa. Kevyillä vieheillä FireLinen perusongelma eli heikko iskunkestävyys heittojumeissa yms. ei ollut ongelma, vain yhden kerran sain katkaistua siiman heitossa. Hankauskestokaan ei ollut ongelma, kun kalastin koskilla tai muuten kivikkoisilla vesillä varsin vähän.

Punottujen siimojen hyvä puoli on tosiaan tuo, että joskus uhkaavaltakin näyttävät pienet umpisolmut keskellä siimaa aukeavat lähes aina vain vetämällä. Näin siksi, että siima on liukasta eikä veny. Monofiilien kanssa puukko heilui huomattavasti useammin.

-- Kaivo 
« Last Edit: September 16, 2008, 07:29:09 by Kaivo »

Migelis

• Guest
« Reply #105 on: September 16, 2008, 08:07:16 »
Itselläni jotain shimanon 0,19mm siimaa.. Painonkesto oli 5,2kg..

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #106 on: September 16, 2008, 08:22:19 »
Tuostahan puuttuu kokonaan Rapalan siimat, eli ei voi antaa ääntää millekkään. Itsellä kaikissa 5 kelassa Rapalan Titanium Bride siimat. Loistava hinta/laatu suhde, kestää erittäin hyvin jopa lippaa (ei kierry), heitto-ongessa toimii myös tuo 0,10 siima loistavasti. Hankauksen kesto lähes käsittämätön.

-Nismox-

verpil

• View Profile
« Reply #107 on: September 16, 2008, 14:09:35 »
isommassa avokelassa trilineä ja pienemmässä spiderwire invisiblebraidia 8-)

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #108 on: September 16, 2008, 14:18:53 »
Firelineä oon käyttänyt lähes aina, kun kalastelen suurimmaksi osaksi haukea. Muista siimamerkeistä ei ole oikeen mitään tietoa, mutta ainakin fireline toimii hyvin. Tällähetkellä abun avokelassa on 0,25mm ja 17,5kg firelinet, mutta toisessa virvelissä on jotku monofiili siimat. Trilenet 0,32mm ja 9,7kg, pitää vain käyttää nuo monofiilit loppuun ja ostaa siihenkin punotut.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #109 on: September 16, 2008, 17:29:12 »
Uusimman Abun Avokelan puolalla Rapala Thermic Braid (jtn. 8-9 kg) ja varapuolalla Fireline XDS 17,14 kg.
Vanhemmalla Abu Garcia Cardinal -avokelalla Fireline XDS 9,75 kg.
« Last Edit: September 16, 2008, 17:32:35 by Murmeli »

Turismo

• View Profile
« Reply #110 on: September 16, 2008, 19:28:42 »
Vetohyrrissä on tällä hetkellä strenin vihree high impact joka on toiminu iha ok kunha muistaa tarkistaa solmut, silti trilenen siimat on jotenki luotettavamman tuntusia.. heittohyrrässä on trilenen sensation. avokeloissa olen kokeillut vähän joka lähtöön punottuja siimoja. spiderwire on mukavan pehmee käyttää, mutta "tuulisolmut" ärsyttävät joita ei esiinny sitten taas jäykemmillä siimoilla niin paljon... toisessa haspelissa on tällä hetkellä spiderwireä ja toisessa on strenin microfuse joka vaikuttaa ekan kauden perusteella iha ok siimalta. makuja on monia :)

2kg 600g

• View Profile
« Reply #111 on: July 17, 2009, 11:26:53 »
Mulla on käytössa fireline crystal ja sufixin siimat

lahana

• View Profile
« Reply #112 on: July 17, 2009, 13:36:17 »
Rapala titanium braid siimaa käytän.Ei oo kallista ja kyllä kestää.FIrelineäkin oon kokeillu,mutta mun mielestä rapala on paljo parempaa. :-D

« Reply #113 on: July 17, 2009, 15:07:46 »
Ennen kelalta löytyi yleisimmin Firelineä, vähän aikaa sitten koitin jotain Rapalan kuitua, kun oli messutarjouksessa 10e..
Siihen siimaan en enää koske pitkällä tikullakaan.. :roll:
Nyt ostin taas testiksi erilaista siimaa, kun kerta tarjouksessa oli: Spiderwireä 0.14mm paksuudessa. Ei valittamista, hyvin on toiminut.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #114 on: July 17, 2009, 15:33:47 »
Kahdella kelalla on 0.12mm Spiderwire Stealthit ja uusi bränikkä rulla on vielä laatikossa oottamassa, joten eipä ole valittamisen aihetta  :lol:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Ruutti

• Neulepuikon vääntäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #115 on: July 17, 2009, 16:40:57 »
0.14mm Spiderwire Stealthia tällä hetkellä. Just vaihdoin kyseiseen siimaan ja oon ollu erittäin tyytyväinen. Värit tosin häviää herkästi... Verrattuna tuohon edelliseen Yoshinon siimaan niin heittopituudet 1/3 pidempiä tällä uudella siimalla ;)

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #116 on: July 17, 2009, 17:03:59 »
Yleissetissä 0.20mm Sufix Matrix Pro, raskaassa haukisetissä sama kuin edellisessä, mutta 0.28mm ja Light-setissä 0.14mm Fireline Tracer Braid.  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Skarpa

• MSN Messenger - Karpa_95@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #117 on: July 17, 2009, 17:24:13 »
Kaikilla on ihan erilaiset mielipiteet. Onhan saattanut sattua kohdalle vaan huono rulla ostotilanteessa  :|

Itse olen käyttänyt firelinea joka on toiminut ihan hyvin 0.24 mm paksuudessa :wink:.

Viimeksi oli ul-setissä Fireliinan 0,10 mm niin se lähti heti pois koska haamukatkot rupesi pikku hiljaa V*tuttamaan  :|

Onko kukaan uskaltanut ostaa Bilteman kuitua ?  :roll:

Eestä ja takkaaa

Onnetonhihhuli

• View Profile
« Reply #118 on: July 18, 2009, 00:19:43 »
Sufix-Gyro vai mikä se ny oli :D
 :wink:

fileeroitu kuha

• View Profile
« Reply #119 on: July 18, 2009, 01:08:21 »
Uistelusiimana tällä hetkellä kaikissa keloissa vihreän väristä Strenin siimaa, olisikohan 0.35:sta, en ole aivan varma, mutta tyytyväinen pitää olla. Tosin viime reissulla uudehko ottikone eli Jesse väriä 42 lähti hauen hampaissa omille teillensä. Noh, peruketta en käytä, joten tuskinpa hauen hampailta monikaan siima turvassa.

Heittokalastuksessa ei niin mairittelevaa palautetta voi samasta siimamerkistä antaa. Viime koskireissulla ul- kelassa suhteellisen ohutta Strenin siimaa, joka kyllä tuntui menevän poikki pienestäkin nykäisystä. Pari Hornetia ja muutama muu viehe jäi asustelemaan Haihunkosken kuohuihin. Kenties sattui joku epäonnistunut rulla tai vastaavaa, mutta käsinkin siiman sai katki juuri lainkaan voimaa käyttämättä. Hivenen sapetti menettää kelpo kokoluokan jalokala siiman katkeamisen takia, etenkään kun ei noita jalokaloja tule ikinä liikaa saatua.

center>