Chat

Author Topic: Uskomaton munkki.  (Read 18425 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger - salmon6@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Uskomaton munkki.
« Reply #30 on: May 03, 2007, 14:16:01 »
mulla oli kerran sellainen kun minun eräs lusikka jäi kalan suuhun joka pääsi irti.  ja menin seuraavana päivänä heittelemään ja sitten sain hauen jonka suupielessä oli vieläkin minun lusikka!!!!!!!!
Et ole ensimmäinen joka kertoo tuommoisen jutun :wink:

Nassikka

• "Niillä on pakko saada kalaa" Hän sanoi
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: May 27, 2007, 12:19:10 »
Kävipä tossa perjantaina jännä tapahtuma, kaverin kans heitettii molemmat veneen perästä samaan paikkaan ja molemmilla oranssit helmiräsäset, siinä sitte kelailtiin ja vitsailtiin että tulee sama kala kuitenki, no sitte nappas! ei ollu sama kala, mutta molemmilla samankokonen hauki samas kohdas kiinni :D noin 500g hauet saatiin. Kaveri on jo 2 kertaa kalastanu muitten uistimen pois ku on siima katkennu heitos :)
Todella hyvin sanottu.

ent:kankinen

• View Profile
« Reply #32 on: May 29, 2007, 22:50:19 »
Mulla kävi kerran melkeen vastaavanlaisesti. Olin veljeni kanssa soutu-uistelemssa. Uistelin Salmo Pike 11cm vaapulla, yht'äkkiä minulla otti ja iso, luulin jo että se on 10 kilonen. Se veti n. 10sec. ja sitten puri siiman poikki. Jatkettiin sitten vähän matkaa uistelua kunnes veljelläni nappas ja iso. Luulimme että tämäkin olisi ainakin 10kilonen. Saatiin sitten ylös se veljen hauki ja se painoi 5,3kg. Peratessa huomattiin että mitä helvet**ä. HAUEN MAHASSA OLI MINUN SALMONI :DDD. Oli siinäkin tuuria :). Ja kaiken lisäksi joka sana totta..
  mulla kävi joella rannasta kalastaessa juuri samoin mutta hauki vei ensi jigin ja sitte äkisti räpelsin uistimen kiinni ja sain hauen rantaan jigi suupieles..  " ei ihme että haukea sanotaan palikaksi "  :-D
kaksi miestä meni kalaan toinen ei mahtunut..

Nykyttäjä

• View Profile
« Reply #33 on: May 30, 2007, 10:17:38 »
Oon jostain tutkimuksesta lukenu että hauen kipumuisti kestää suunnilleen kolme sekuntia, eli ei sinänsä mikään ihme että se ottaa vieheeseen kiinni vaikka toinen roikkuu suupielessä. Siskonpoika sai pari vuotta sitten hauen kiinni uistimeen mutta kun ei ollut peruketta, siima katkesi. Nopeasti uusi uistin kiinni ja pam, sama hauki iski uudestaan ja poika sai hauen sekä uistimensa pois.

Rautuseppo

• View Profile
« Reply #34 on: June 06, 2007, 23:27:43 »
Juttuni on hieman erilainen, mutta kuulunee topicin käsittämään uskomattomaan munkkiin ;) Olin Lestinjoella kalassa männävuosina. Päätin yöpyä erään pikkukosken vieressä laavussa. Yömyöhään kalastelin yhtä isoa taimenta, mikä selvästikin piti pintasyömisestä :) Noh, kahden järviperukkeen verran perhoja kokeiltuani menin maata, harmistuneena kun piti se jölli jättää syömään, vaikka oli jo tunteja maiskotellut. Aamulla heräsin pienessä kohmeessa ja keitin nokipannukaffit. Kalastelin pahimman jähmeyden lähdettyä vielä noin 6-7 tuntia tuloksetta, kokeillen erilaisia siimoja/perhoja. Noh, päätin lähteä takaisin autolle, kun huomasin koivussa kiinni olevan ruskean uppoperhon. Päätin vielä uittaa sitä hetken, kalaan kun oli lähdetty, eikä varsinainen kiire ollut takaisinkaan. Toinen viisto vastarannalla jöpöttävän puun alta vievästä poolista, ja kala oli kiinni! Väsyttelin aikani ja nostin haaviin kiloisen kirjon. Kalasta onnellisena heitin vielä perhoa kastellakseni muutaman heiton, ja MITÄ??! Toinen kala kiinni! En ollut uskoa silmiäni. No niin siinä kävi että 2 kirjoa tuli viimeisen puolen tunnin aikana. Nokka kohti kotia kalasoppa ja uusi kirjoperhoresepti mielessä ^^  Ehkä yksi parhaista kalajutuista mitä on omalle kohdalle sattunut kotipaikkakunnan lähistöllä :)

« Reply #35 on: June 07, 2007, 00:11:44 »
Joskus kalan saanti voi olla tosi pienestä kiinni :wink:^^
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

PäSSi

• View Profile
« Reply #36 on: June 10, 2007, 14:05:07 »
Mulle kävi kerran niin että meni kalaan ja heittelin vähän aikaa räsäsellä ja se jäi kiinni jonnekki ja piti katkasta siima. sitte joskus 2 viikon päästä tulin takas ja heittelin jonkin aikaa kunnes uistimeen tarttui jotain. kelasi ja koukussa oli siimaa. vedin siimasta ja sieltä tuli minun vänhä räsänen.
mysteeriksi jäi se että miten uistin tuli niin helpolla sillä luultavasti se oli ensin jäänyt pohjaan tai johonkin kiveen. :-o
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Adidi

• View Profile
« Reply #37 on: June 11, 2007, 23:18:51 »
Kaveri hillotti kerran eräällä koskella jossain etelä-suomessa heiteltii siinä koskessa ja kaveri heitteli Rapalan team eskolla. oltiin heitelty muutama heitto kunnes kaverilla jäi pohjaan revittiin se sieltä irti ja sen oman team eskon lisäksi tuli mukana toinen team esko ahven värissä. Kaveri päätti vaihtaa juuri saadun ahvenvärisen team eskon kehiin ja heitti joen suvantoon josta iski suuri hauki ja vei uuden eskon. Se uistin ei ollu sillä edes yhtä heittoa  :-D vieläki naureskellaan sille joskus.

minnow

• Guest
« Reply #38 on: June 22, 2007, 14:34:44 »
Olin veljeni kanssa onkimassa Iijoella. Veljelläni oli onkena kerran katkennut -teipin ja sisälle laitetun puukepin avulla korjattu- kolmimetrinen lasikuituonki, jossa siiman virkaa toimitti kolme siimanpätkää yhteen liitettynä. Koukku oli sellainen halvan onkilaitteen mukana tullut pieni koukku.
  No, veljeni sai pienen ahvenen, joka oli nielaissut koukun kiduksiinsa, joten tapoimme ahvenen ja vedimme koukun pois, jolloin kalan sisuskalut tulivat osittain näkyviin. Minä sanoin veljelleni osittain vitsaillen, että laita koukku ahvenen selkärangan alta ja kokeile saisitko hauen. Veljeni tietenkin teki näin ja jatkoi onkimista hauen saamisen toivossa. Kun hän oli pari minuuttia onkinut, sanoin hänelle, että vaihda jo mato koukkuun. Ei se hauki tuohon kalaan nappaa. Veljeni kuitenkin jatkoi itsepintaisesti onkimista ja kun minä käännyin hetkeksi poispäin, kuulin yhtäkkiä veljeni äänen: "Vai ei muka nappaa". Käännyin äkkiä äänen suuntaan, ja todellakin, veljeni vapa oli aivan luokilla ja vedessä kävi melkoinen pärske. Riensin heti apuun, vaikkei se olisi ollut edes välttämätöntä. Hauki näet tuli rantaan kuin tukki ja minä vain vetaisin sen lopullisesti kuiville. Kala oli noin puolitoistakiloinen paksu virtahauki. Ihmeellisintä jutussa kuitenkin oli se, että kala ei ollut saanut siimaa poikki, vaan pieni koukku oli tarttunut sen yläleukaan juuri niin, ettei kala voinut katkaista siimaa. Teimme kalasta fileet, jotka paistoimme pannulla jo samana iltana.
« Last Edit: June 22, 2007, 14:38:50 by minnow »

Tosimies

• Guest
« Reply #39 on: June 23, 2007, 18:39:52 »
Itselläni kävi tänään melkolailla hyvä "munkki".

Olin heittelemässä uistetta paikassa jossa on hiekkaranta ja noin 50cm vettä. Heitin kaislikon viereen jossa olin nähnyt hauen ajamassa pikkukaloja takaa. Tunsin nykäyksen vavassa ja aloin väsytellä haukea. Hauki oli pikkuinen, ehkä joku 500g ja se irtosi "Yllättäen" minnarista veneen vieressä temmeltäessään.. Tai niin ainakin luulin. Nostin siiman veneeseen ja huomasin että perukkeen lukko oli auki ja uiste tipotiessään pikkuhauen mukana. Uistimen menetyksestä harmistuneena menin onkimaan niitä pikkukaloja joita näin sen hauen jahdanneen. Jonkinaikaa ongittuani näin kalaparven alla jotain kirkkaanpunaista, tajusin heti että se oli se minun minnarini! Tönin uistetta veneessä mukana olleella kumiveneen airolla rantaa kohti. Kun viehe oli tarpeeksi rannassa koppasin sen kyytiin.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #40 on: June 25, 2007, 11:30:10 »
En keksi muuta aihetta, johon tämän laittaa, joten tänne. Juhannuksen aikana meidän mökkirantaan tuli sorsapoikue, emo ja 8 poikasta. Olivat kesyjä, söivät kädestäkin. Eilen kun tulin saunasta, oli katiskassa sitten aika harvinainen saalis- untuvikko!  :-o Onneksi oli katiska matalassa ja katiskan yläosa oli ilmassa, joten nostettiin katiska, otettiin poikanen ja päästettiin pois. Nappula ui tuhatta ja sataa emonsa luo, ja perhe jatkoi ruokailuaan.  :-D
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #41 on: June 25, 2007, 18:46:17 »
Katiskoja kun laittaa matalaan veteen, on syytä sulkea se veden yläpuolella oleva nielu, vaikka puristamalla se kokonaan siltä osin kiinni.

kala paikka10

• View Profile
« Reply #42 on: July 08, 2007, 13:35:36 »
Kaveri hillotti kerran eräällä koskella jossain etelä-suomessa heiteltii siinä koskessa ja kaveri heitteli Rapalan team eskolla. oltiin heitelty muutama heitto kunnes kaverilla jäi pohjaan revittiin se sieltä irti ja sen oman team eskon lisäksi tuli mukana toinen team esko ahven värissä. Kaveri päätti vaihtaa juuri saadun ahvenvärisen team eskon kehiin ja heitti joen suvantoon josta iski suuri hauki ja vei uuden eskon. Se uistin ei ollu sillä edes yhtä heittoa  :-D vieläki naureskellaan sille joskus.
Kaverini sano että on saanu hauen jolla oli 2 team eskoa nokassa. :-o

« Reply #43 on: July 08, 2007, 20:19:09 »
Kaverini sano että on saanu hauen jolla oli 2 team eskoa nokassa. :-o
No team eskohan oikeen imee siimankatkottajia... :lol:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Rapsutiini

• View Profile
« Reply #44 on: July 08, 2007, 21:17:55 »

Mulle taas kävi vuonna 1979 sellainen tappaus kun olin uistelureissulla:

Olin soutamassa toiseen paikkaan  järvellä ja virvelin olin laittanut teljoille niin että vavan pää oli perälaudan yli ja siimassa ,vavan päässä roikku proffessor uistin.
Kun soudin erään kaislikon laitaa hyppäsi perästä yllättäen iso hauki ja nappasi proffaan kiinni..näky kesti varmaan sekunnin ja vene kulki eteenpäin virvelin alkaessa hilautua perälaudan yli.
Syöksyin perään ja yritin napata vavasta kiinni mutta hauki oli nopeampi..sekä virveli että hauki painuivat syvyyksiin ...vain otti se hermoon ..melko uusi virveli ja proffa meni sen sileän tien.

Seuraavana päivänä illansuussa sattui naapurin setä kylään ja kertoi kummallisesta saaliista jonka verkostaan sai, 6 kilon  hauesta joka  oli sotkeutunut verkkoon virvelin kanssa...sillätavalla siis sain virvelini takaisin.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #45 on: July 08, 2007, 21:54:54 »
Enpä ole tuollaistakaan kuullut koskaan kenellekään käyvän.  :-o
Hauki siis hyppäsi ilmaan ja nappasi uistimeen kiinni...
Kuinkas pitkä matka tuosta virvelin menetyspaikasta oli siihen paikkaan mistä se seuraavana päivänä saatiin. Ajattelin vaan että voi tuo matkanteko olla aika hiljasta jos pitää virveliä rahdata perässä.

Rapsutiini

• View Profile
« Reply #46 on: July 08, 2007, 21:59:33 »

Noin puolen metrin päässä veden pinnasta se proffa keikkuin eli soutuveneen perälaudan verran.

Verkot oli noin puolentoista kilsan päässä iskupaikasta!

Tosimies

• Guest
« Reply #47 on: July 08, 2007, 23:57:44 »
Siinon hauella ollu pitkä iltapuhde matkustaa toiseen pyydykseen..
Toi on jo aika uskomaton munkki!!

racing bull

• View Profile
« Reply #48 on: July 10, 2007, 12:11:07 »
Kaverilleni sattui tuossa jäitten lähdön jälkeen hirmuinen munkki, kun olimme vetelemässä uistinta paikallisella matalalla järvellä. Kaverin bomberiin iski hauki, ei siinä viellä mitään, mutta hauki oli kiinni hauenkoukussa ja kaverin kuva oli kiinni muovi haarukassa johon siima kieputeetaan. Sattumoisin olin itse tiputtanut tyhmyyttäni samaisen hauenkoukun järveen talvella niin,että se vajosi kokonaan pohjaan noin 4-3 kk ennen hauen nappaamista kaverilleni. Hauki nappasi noin puoli kilsaa siitä mihin olin koukun tiputtanut ja kohtuu keskeltä isoa pohjukkaa. Kaveri kelasi kalan ylös ja painoa sillä oli tasan kolme kiloa. Itsestä tapahtuma tuntui melkein mahdottomalta ja se oli varmasti oma hauenkoukkuni , koska siinä oli siideri tölkistä tehty houkutus levy...

H.A.U.K.I. MAN 97

• <script type="text/javascript" src="http://www.aap
    • MSN Messenger - h3v4r1@windowslive.com
    • View Profile
    • koirat
    • Email
« Reply #49 on: July 28, 2007, 22:48:13 »
Olin isän kanssa heittelemässä eräällä laiturilla iskä heitti Hilolla hauki nappasi kun iskä nosti uistimen ilmaan. :-o
Hauki on kala joka kutee puussa, hauki on kala joka kutee puussa...

http://www.x-acthuskies.com

Pokeri41

• View Profile
« Reply #50 on: May 04, 2008, 21:29:54 »
Kala vei pilkin ja metrikaupalla siimaakin. Simassa kai oli jokin vika, koska kala ei tuntunut isolta. Parin päivän kuluttua tulin kokemaan verkkojani samalle alueelle. Verkosta nousi 4-5 kilon hauki. Kun haukea selvittelin verkosta, niin huomasin siiman hauen suussa. Avasin hauen, jolloin sisältä löytyi särki, jonka suussa oli pilkkini.Tämä ei ole kalavale.

center>