Chat

Author Topic: Itse tehdyt perukkeet  (Read 2488 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalamies78

• View Profile
Itse tehdyt perukkeet
« on: August 13, 2006, 22:05:43 »
Olisi kiva saada ohjeita itse tehdyistä perukkeista :roll:
Kalasta se on parasta

mdmx

• View Profile
Vs: Itse tehdyt perukkeet
« Reply #1 on: August 15, 2006, 11:23:59 »
1. Mene kalastustarvikekauppaan (ei citymarkettiin, vaan kauppaan joka on erikoistunut kalastustarvikkeisiin)
2. Osta teräspinnoitettua perukesiimaa ja sopivankokoisia lukkoja sekä leikareita. Kerro myyjälle mitä kalaa ja millaisilla uistimilla haet, hän kertoo sopivan siima ja lukko/leikari koon.
3. Leikkaa perukesiimasta n. 30cm pätkiä (pidempiä jos suurhaukea haet), sido (perukesiiman mukana tulee solmuohje) siiman toiseenpäähän lukko ja toiseen leikari. Solmun kiristyksessä tongit helpottaa kummasti.
4. solmi peruke siimaan leikarista ja kytke viehe lukkoon... :>

Kireitä!

Kalamies78

• View Profile
« Reply #2 on: August 16, 2006, 21:28:17 »
Kiitän vastauksesta
Kalasta se on parasta

taildancer

• Guest
« Reply #3 on: September 10, 2006, 21:22:47 »
menet mihin tahansa kauppaan joka myy kalastus välineitä ostat peruke lankaa, lukkoja ja leikareita .  menet kotiin ja otat puukon tai sakset rupeat leikkaamaan langasta 30-60cm pätkiä latat toiseen päähän lukon ja toiseen leikarin. sitten laitat koko komeuden kiinni virvrliin solmulla.   

ota tuo´sta jotain selvää

Lapikas

• View Profile
« Reply #4 on: September 19, 2006, 11:16:18 »
Minä tein joskus takavuosina perukkeita kelvar langasta.
On notkea, ei taitu luokille, ja kestää vaikka minkälaisen hauen hampaissa.
Solmut voisi viimeistellä esim. pienellä pisaralla pikaliimaa, tai sitten perholakalla.

Nyt vain tuntuisi olevan ongelmana löytää tätä kelvar lankaa. Kysyin sitä nyt ihan hiljakkoin kalastustarvikkeita myyvästä liikkeestä, mistä sitä ennen hankin, mutta ei ollut muuta ku valmiita kelvarperukkeita....melko hinnakkaita, (muistaakseni 2,40€ /2kpl.) mutta tämän lyhyen kokemuksen perusteella kyllä aivan käyttökelpoisia.

Jos nyt joku sattuu tietämään täälä Tampereen seudulla tätä ohutta kelvaria myytävän, niin olis kiva tietää ?

taos

• View Profile
« Reply #5 on: September 21, 2006, 20:57:08 »
Minä tein joskus takavuosina perukkeita kelvar langasta.
On notkea, ei taitu luokille, ja kestää vaikka minkälaisen hauen hampaissa.
Solmut voisi viimeistellä esim. pienellä pisaralla pikaliimaa, tai sitten perholakalla.

Nyt vain tuntuisi olevan ongelmana löytää tätä kelvar lankaa. Kysyin sitä nyt ihan hiljakkoin kalastustarvikkeita myyvästä liikkeestä, mistä sitä ennen hankin, mutta ei ollut muuta ku valmiita kelvarperukkeita....melko hinnakkaita, (muistaakseni 2,40€ /2kpl.) mutta tämän lyhyen kokemuksen perusteella kyllä aivan käyttökelpoisia.

Jos nyt joku sattuu tietämään täälä Tampereen seudulla tätä ohutta kelvaria myytävän, niin olis kiva tietää ?

Käytän myös Kevlaria. Tarkistin tänään, sitä oli Seinäjoen SuperSportin Eränurkassa 2€/m. Tampereesta en tiedä.

Tommoinen tieto tuli vastaan.
Kevlar - Polymeerikuitu, jota käytetään esimerkiksi luotiliiveissä. Kemiallinen kaava:

Lähde: Tampereen teknillinen yliopisto, Materiaaliopin laitos. 
« Last Edit: October 07, 2006, 23:54:36 by taos »

center>