Chat

Author Topic: Projekti: Tuulastusvalot  (Read 3472 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dille

• View Profile
    • Email
Projekti: Tuulastusvalot
« on: September 12, 2006, 15:24:49 »
Nyt ois uusien valojen rakentelu suunnitteilla. Tarkotuksena ois saada auton lisäpitkät pinnan päälle (testattu viime syksynä ja hyvät olivat) ja pinnan alle olen suunnitellut traktorin työvaloja, jotka tiivistäisin silikoonilla. telineeksi hitsailen metallista räkin, joka tulee Terhi 375 tai 440 veneeseen moottorin tilalle kiinni.

Eli saako valot tiiviiksi silikoonilla. Lasin tiivistys pitäisi onnistua helposti, mutta H3 polttimon johdon reikä pitäisi saada johdon kanssa tukkoon, ajattelin että silikooni pysyis. Onko kokemuksia?

Kuvia muitten valoista olis hienoa nähdä, itsekkin voin laittaa jos saan toimimaan nuo vedenalaiset vehkeet?
Onkos ketään tulossa Hartolaan SM-kisoihin tuulastamaan? Itse luultavasti menen kun lähellä sattuu olemaan...
« Last Edit: September 12, 2006, 15:39:52 by Dille »

Kalamies78

• View Profile
Vs: Projekti: Tuulastusvalot
« Reply #1 on: October 02, 2006, 13:03:06 »
valoja ei tarvitse eristää millään aineilla kunhan muistaa laittaa valon veteen ennen sytyttämistä ja sammuttaa ennen nostoa,jos käytät heijastinlasia umpiossa niin katso että umpio täyttyy vedestä ennen sytyttämistä.hyvin on minulla kestäneet/palaneet veden alla,luulisin että jos umpiot eristää veden pitäviksi niin ajan kanssa muodostuu kosteutta umpion sisään ja poltin kärähtää tämän seurauksena.muistaakseni joku kirjoitti aikoinaan laittaneensa piltti purkkiin polttimon ja eristänyt veden pitäväksi,lämpö kerännyt kosteutta purkkiin ja poltin palanut.olen tehnyt muutamia vedenalaisia lamppuja ja hyvin toimivat joten voisin laittaa kuvia jossain välissä,toivottavasti oli apua näinkin sekavasta vastauksesta!!!
Kalasta se on parasta

m83n

• View Profile
« Reply #2 on: October 05, 2006, 19:18:37 »
Olis tarkoitus tehdä huomenna vedenalainen valokokeilu. Ajattelin laittaa vain h4-polttimon sopivan putken päähän josta johdot akkuun. Sulake tietysti väliin, 10 A. Molemmat langat yhtaikaa palamaan jolloin valoteho 115 W. Aion ottaa mennessäni omasta autosta akun matkaan, pitäisi ainaskin virta riittää. Tietysti viritys täytyy kiinnittää veneen perään, mutta se ei ole ongelma. Voin laittaa kuvia/kertoa kommentteja toimivuudesta ensi viikolla...
Ei ole Vuoksen voittanutta, ylikäynyttä Imatran...

taos

• View Profile
« Reply #3 on: October 05, 2006, 21:01:17 »
Sytytä lamppu vasta vedessä. Ilmassa sytytetyn lasi kuumenee heti ja veteenkastettaessa se pirstoutuu. H4 on ollut minulla vain harjanvarren päässä, enkä ole kokeillut pitkiä ja puoliia yhtä-aikaa.

Kalamies78

• View Profile
« Reply #4 on: October 06, 2006, 10:50:00 »
pitää muistaa myös se, että kun laittaa pitkät ja lyhyet samaan aikaan palamaan niin virtajohdon on oltava riittävän paksua muuten polttaa sulakkeen johdon yli kuumenemisen takia ja olen huomannut että paksummalla johdolla saa paremman valotehon
Kalasta se on parasta

center>