Chat

Author Topic: Perhoarvostelut tänne!  (Read 6177 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
Perhoarvostelut tänne!
« on: October 16, 2008, 13:53:04 »
Tähän aiheeseen jokainen käyttäjä, joka haluaa, saa tehdä arvosteluita eri perhoista.
Toiveena on, että arvostelu tehdään kunnolla, eikä vain muutamalla sanalla.

Minä aloitan, ja samalla tästä saa mallia.

Nalle-Puh

Itse käytin tätä perhoa edellisenä kesänä erittäin paljon. Pääasiassa yritin taimenta.
Perho taisi antaa yhteensä 4 -purotaimenta, mutta koko ei ollut kovinkaan isoa. Taimenet tulivat pienestä virrasta.

Tärppejä ollut myös mahdottoman paljon. Nalle-Puh on minun perholistalla ensimmäisten joukossa. Jokaisessa paikassa se on vähintään kerran siiman päässä. Tietysti oikein sameissa vesissä olen turvautunut uppoperhoihin. Oikein koviin virtoihin en ole tätä malttanut laittaa. Minun mielipiteeni on se, että Puhille sopii parhaiten vähän rauhallisemmat virrat, suvannot yms...

Tässä vielä kuva Nalle-Puhista:

... Jotain tämän tapaista olisi tarkoitus tulla, mutta pitemmät tietenkin parempia.  :wink: Ja tuo kuva on tietysti hyvä jokaisessa arvostelussa. 
Samaan viestiin saa toki pistää montakin arvostelua eri perhoja kohtaan.

Saa toki tehdä arvostelun myös ranskalaisia viivoja käyttäen. Tai "plus-miinus" periaatteella.

Jos modet pitävät aihetta turhana, niin poistakaa ihmeessä.  :-)

« Last Edit: October 16, 2008, 14:12:40 by Vikke »
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
Vs: Perhoarvostelut tänne!
« Reply #1 on: November 05, 2008, 16:59:22 »
Musta, kuulapää Nymfi

Kyseisellä perholla sain viimme kesän ensimmäisen taimenen, matalikosta, jossa oli kova virta.
Perhoa tarjoan aktiivisesti myös syvänteissä, niin kuin muitakin uppoperhoja.

Tykkään perhoa tarjota myös harjukselle. Ja jos ei muuta, niin todella hyviä tärppejä on ollut.

Suosittelen perhoa joka paikkaan, missä kannattaa tarjota erityisesti uppoperhoja.

Oli oikeastaan vain kertomus, johon sisältyy pieni arvostelu, mutta ei kai se niin haittaa.  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #2 on: November 07, 2008, 19:21:10 »
Koukku: Kamasan B180 #10-6
Lanka: Musta tai valkoinen
Kuula: Kultainen
Pyrstö: Mustat tai valkoiset siikaiset kukonniskasta
Kierre: Hopea
Runko: Musta tai valkoinen antron
Häkilä: Musta tai valkoinen kukko

http://perhorasia.fi/Fly/Fly.thtml?flyID=7439

Joni

• Sopivan mittasta 7.6kg
    • MSN Messenger - joni@kiinnost.us
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: January 24, 2009, 00:31:14 »
Meneepi offtopicin puolelle, mutta olisi todella mielenkiintoista jos porukka kirjottelis toho arvosteluu just esim:

-Materiaaleja, joita perhossa käytetty (jos itse sidottuja)
-Kaloja, joille perho on pääasiassa suunniteltu.
-Sitte tietty ne kalasaaliit mitä saatu (Niinku tuossa olikin jo)
-Millaisissa paikoissa käytätte perhoa. (Esim. tumma vai kirkas, syvä vai matala, virtaava vai tyyni vesi ja niin edelleen)(esim2. Järvi, joki, meri yms)
-Kuva tottakai on kans kova sana.
-Kuinka usein käytät perhoa.

Ymsyms... luovuutta arvostelijat. ;)

Tuohan voi kans toimia tommosena pienenä vinkkilistana jos tulee semmoista "Mitähän tähän nyt laittais" -oloa.
Itselläni ei vielä perhokalastuksesta kokemusta, mutta odotelkaapas enskesään niin jo pääsee minunkin arvosteluja lukemaan ja varmasti, siihen asti homma on teidän käsissä!

Kireitä siimoja!
-Joni
« Last Edit: January 24, 2009, 00:51:25 by Joni »

muskie

• haukia...
    • View Profile
« Reply #4 on: July 18, 2009, 23:26:12 »
Itsehän täsä vasta tänään ostin omat perhot ja vavat. olin kuusamossa kalassa ja sain ekan kerran kokeilla että miten sitä perhostetaan ja tykkäsin siitä kalastus muodosta. Kuusamon Harjuksille kävi juuri Viken mainitsema Musta, Kuulapää Nymfi.

PS: Anteeksi jos jotakin ärsyttää kun kirjoitin aivan VÄÄRIN, Mutta kun en viitsinyt ihan aloittelijana alkaa arvostelemaan mitään perhoa.   :-)

Sambou

• Eränkäynti
    • View Profile
« Reply #5 on: July 20, 2009, 16:17:19 »
Käytän tuota Jonin juttua, se vaikutti hyvältä idealta:

Liitsi.

- punaista tai oranssia marabouta harjattuna peräpäähän, runko punaista ice dubbinkia,kuparinen kuulapää.

- Kirjolohi, taimen, harjus.

- yksi harjus, Yksi kirjolohi ja komea taimenen karkuutus! : )

- Humuspitoinen virtavesi, eli vesi on tummaa, ja keskikesällä paras kaikista vilkkaimmissa koskissa.

- Käytän perhoa joka reissulla, toki kokeilen monia muitakin otti värejä : )

center>