Millainen Viima?

Started by Jussi_, October 14, 2006, 22:19:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jussi_

Minkä kokoista ja värista Rialinnan Viimaa suosittelette? Hankinta edessä tulevalle pilkkikaudelle..

Minkä värinen tuo tompakki-väri on? Onko kenties kullan värinen?

perza

8,5cm viimaa olen käyttänyt nyt sellaset viitisen vuotta ja todella hyvin kalaa antanut.
Väreinä kirkkaisiin vesiin: tompakki/hopea ja messinki/hopea.
Tummempiin vesiin ja usein vähän matalimpiinkin 5cm kupari/messinki ja kupari/hopea!
Tuo 8,5cm koko on ainkin hyvä sillloin kun pilkitään yli 5 metristä. Itse ongin usein 10-15m vedestä ja viima liukuu tuollla matkalla aika paljon sivulle josta se sitten houkuttelee ahvenia paikalle!
Ja sitten kun on saatu ne ahvenet houkuteltua ni sitten voidaan laittaa vaikka se super viima esim. 6,5cm. Menee vähän nopeammin pohjaan kun tuo tavallinen viima.
:-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Jussi_

Toimisikohan tuo 5cm ja hopea-kupari (Vai mitenpäin se nyt kirjoitetaan) värillä merellä pilkittäessä?

haukka-1

Merellä vois olla vähän isompaa mutta huonolla syönnillä se vois olla hyvä kaikkea kannattaa kokeilla.

K.A.T.I.S.K.A

Entäs tapsi Viimaan ja noin 1-3 metrii pilkille?Toimiiko?
Minkäs kokonen/värinen Viima sopisi mataliin järvivesiin.
Kalastusta vuodesta -98!

haukka-1

Kyl viima on ihan hyvä tapsipilkki. Mulla yleisin koko on mitä oon käyttänyt toi 6,5cm tänä talvena ajattelin kokeilla tota 3,5cm mallia. Väristä on vaikea sanoa kun se on päivä ja paikka kohtainen.