Jos joskus satutte mikkelin kamaralle astumaan niin täällä on ainkain yksi paikka Loukeinen! Se on ns. "haukihelvetti" haukea saa tosiaan paljon tosin pientä, mutta isojakin on seassa. Myös ahvenia tulee aika paljon sivusaaliina. Paikka on tosi matala 0,5-2m. ja parhaimpia vieheitä heittelyyn on juuri lipat kun niitä on suht helppo uittaa ihan pinnassa. muistelen saaneeni tuolta joskus toistakymmentä kalaa ihan peräjälkeen! Parhaimpina reissuina useita kymmeniä haukia ja melkein yhtä paljon ahvenia! Suurimmat hauet mitä olen nähnyt saavan on ollut isäni 6kg ja kaverini 6,7kg. Itse olen muutamia yli 4kg haukia onnistunut saamaan ja lukuisia siitä pienempiä!
Paikka on vielä semmnoen että vesi on aika elohopea pitoista(tai ainakin ennen oli) ja tosi mustaa/ruskeaa, näkösyvyys jotain 10-15cm luokkaa!

Mutta Jos tuonne menee syksyllä vesien viilennyttyä niin saattaa olla että ei saa ainuttakaan kalaa! Huonoin reissu oli veljeni kanssa kun molemmat saivat 4 haukea+2 ahventa mieheen. Ja tämä oli nimenomaan myöhään syksyllä kun haukien pitäisi silloin ylensä syödä, mutta ei tässä paikassa.
Mitä kovempi helle/tyyni ilma sen paremmin kala syö! Isoimmat hauet tulleet juuri tuollaiella ilmalla.
Kuomionjoki on toinen aika helppo paikka saada kalaa ainakin jos perholla kalastaa. Jos virvelillä pientä vaappua/lippaa viskoo niin saatta olla että kalaa ei saa, mutta perholla kalastettaessa 10 kirjolohta ei ole mikään ihme!