Chat

Author Topic: Tuulastus  (Read 173414 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slx

• Guest
Vs: Tuulastus
« Reply #60 on: September 27, 2009, 15:14:20 »
Perjantaina ensimmäinen tuulastus reissu 10-15vuotta sitten olen ollut pikkupoikana muiden mukana eli homman periaatteet tiedossa...
Valona kaverilta lainattu auton lisävalosta tehty lamppu. Valo oli huono telinettä ei saanut suunnattua kuten olisin halunnut ja valokeila oli liian kapea ja lyhyt. Vesi oli aika humuspitoista joten kovin syvälle ei nähnyt mutta silti mukavaa puuhaa. Saaliina yksi noin puolikiloinen hauki joka heitettiin takaisin, muutamaa muutakin pikkuhaukea yritin iskeä jotta oppisi hahmottamaan kuinka lähellä kalaa atrain on mutta useampi kala karkasi alta. Pikku ahvenia & särkiä näkyi paljon mutta niitä ei viitsinyt edes yrittää, pikku haukia yritin muta vain yhteen osuin. ja yhden todella ison ahvenen näin mutta löin ohi  :cry: rapujakin näkyi mutta niitä ei saatu kiinni. Kaikesta huolimatta täytyy vielä käydä uudestaankin syksyn aikana kunhan löytää kunnollisen valon

-Orava-

• View Profile
    • Email
« Reply #61 on: September 27, 2009, 16:54:38 »
ja yhden todella ison ahvenen näin mutta löin ohi  :cry: rapujakin näkyi mutta niitä ei saatu kiinni. Kaikesta huolimatta täytyy vielä käydä uudestaankin syksyn aikana kunhan löytää kunnollisen valon

Tuosta ahvenen lyönnistä pakko sanoa, ahventa kun lyötte ni lyökää sitä piikit kalanmyöntäisesti. johtuu siitä et ahven kääntää itsensä niin nopeasti et todennäköisyys saada se kala on huomattava. samoin kun olette vasta "alkajia" niin haukea ja miksei muitakin kaloja kannattaa lyödä mahdollisimman etupuolelle. jos meinaa et haluaa piikit selkään ni tähtäilee silmienväliin... Ja tuosta lampusta. itse henkilökohtaisesti suosittelen hasakkia. sen valokeila on ainakin tarpeeksi laaja ja toiminta aikakin on aika hyvä varsinkin kun pitää mukanaan vähän lisä petrollia.. ainuthan siinä on se et sukka hajoaa aika helposti tärähdyksestä(mut kukas siel vebees riehuis niin paljon) :-D

Eilen tuli tehtyä tiedusteluretki järvelle että jokohan siikoja olisi matalassa, samalla se oli myös tuulastuskauden avaus. Hieman joutui tänävuonna sijoittamaan että pääsi taas vauhtiin, kun joutui ostamaan uuden sähköperämoottorin ja uuden akun.. Sähkömoottori sen takia että pääsee myös yksin tuulastelemaan.

Sitten pikkasen yksin tuulastuksesta... kun hommaatte hasakin ja laitatte sen keulassa olevaan peltii joka heijastaa vielä sen valon alas sekä se ei paista silmiin niin voitte huoletta tuulastaa yksin. varaatte vaan tarpeeks pitkän atraimen varren jolla sitten lykitte itse vauhtia ja ei tarvii syyttää muita kun oli liian nopee vauhti :wink: 

Itsellä vasta kaks reissuu takana ja opetin silloin vasta alkajia tuulastus saloihin, eli iteläni se tuulastus jäi aikas vähille. no parin viikonpääst pääsee sit kunnolla jahtaamaan kaloja. inffoon sit tänne saaliita ja hupaisia tapahtuma hetkiä joita jotennii kummasti aina tuntuu sattuvan...

Slx

• Guest
« Reply #62 on: September 27, 2009, 21:40:24 »
Ruttonalle johonkinhan se on harjoiteltava, jos muutaman hauen tappaa "huvikseen" niin en näe sitä ongelmana mailmassa tapahtuu paljon muutakin pahaa.
Tollainen hasakki oli saatavana ja tiedän että se on myös hyvä tuulastukseen mutta sitä ei ole käytetty vuosiin joten en kehdannut alkaa virittelemään sitä toiminta kuntoon, sukkiakaan tuskin oli varalla yhtään
« Last Edit: September 27, 2009, 21:46:52 by Slx »

-Orava-

• View Profile
    • Email
« Reply #63 on: September 28, 2009, 13:06:36 »
Eiköhän sen oravankin olisi aika tulla vähintään 1970 luvulle ja jättää ne hasagit sinne mökin kuistille tunnelmaa luomaan :lol: Eihän niillä nyt kuitenkaan tuulastuksessa mitään käyttöä ole jos oikeasti haluaa nauttia tästä hienosta kalastustavasta. Tuota sähköperämoottoria käytän yksin tuulastaessa siten että laitan vaan pakin päälle ja annan suhista eteenpäin, siinä sitten hyvä katsella kaloja, pitää huomattavasti hiljaisempaa ääntä kuin muutaman oluen nauttinut soutaja toveri..

nooh... jokainen nauttii tavallaan, oon kokeillut halogeenil tätä touhuu ja en pidä siitä kun se on niin pieni valokeila mikä siit tulee. mutta nimenomaan nauttimisesta siin onkin kysymys. mukava suhina ja petrollin tuoksu... tuulastus aikana täydel lampul ni 8tuntii... mikäs siin on et sitä ei voi käyttää tuulastukseen?? ootkos kokeillut edes??

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #64 on: September 28, 2009, 15:38:28 »
Onkos kukaan käyttänyt xenon-työvaloja tuulastuksessa? Olen kuullut kehuttavan ja tällaisen hankinta saattaa olla edessä. Hinnan takia olisi hyvä kuitenkin kuulla lisää mielipiteitä. Itse en tykkää lainkaan laajoista valokeiloista vaan haluan, että valo kohdistuu vain sinne minne katson.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

-Orava-

• View Profile
    • Email
« Reply #65 on: September 28, 2009, 16:44:57 »
Päreitä, joo ne on jääny kokeilematta mut miksei niit vois joskus testata... sehän se oiskin ku päreil menis eteenpäin ni sais vanhan ajan tunnelman ja poltettuu siin samal veneen :-D

joo mut se et siin on himmee valo johtunee aikapitkälti siit mitä siin polttelee.. viimesyksynä olikin miulla siin ongelma ku valo oli hieman kellertävä mut nyt löyty ihan ok aine joka antaa kunnon valon. Ja voin kyll luvata et en siirry tavanlamppuun ku vasta sit ku petrolli maailmasta loppuu...tai voishan sitä huvikseen testata joskus. se et valoa ku pitää käis ni sit sulla/teillä jää vaan yks käsi lyöntiin. ja siit johtuen se on pikkasen epätarkka(luulisin ainakin). mut siin et se sähköpersmoottori on käytös ni en kyll nää mitään ongelmaa, joskus ihekkii miettinyt sellasta mut menköön nyt perinteisel työntelyl ihekseen. soutajaa en ottas mistään hinnasta ku se harvemmin niit kiviä näkee... mut hauskaa puuhaa tää on oli valo sit mikähyväsä..

-Juippi-

• Amispoppia
    • View Profile
« Reply #66 on: September 28, 2009, 17:39:32 »

Ylemmässä kuvassa otettu salaman kanssa ja alemmassa ilman salamaa. Tuota olen muutaman kerran käyttänyt tuossa lähijärvellä, kun se petroolikäyttöinen on mökillä.
Tuohon hirvitykseen meinaan laittaa toisenkin auton etuvalon, sillä mielestäni yksi on hieman liian tehoton sellaiseen käyttöön miten itse tykkään käyttää.

« Last Edit: September 28, 2009, 17:46:32 by Shark »
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Slx

• Guest
« Reply #67 on: September 28, 2009, 20:05:17 »

Ylemmässä kuvassa otettu salaman kanssa ja alemmassa ilman salamaa. Tuota olen muutaman kerran käyttänyt tuossa lähijärvellä, kun se petroolikäyttöinen on mökillä.
Tuohon hirvitykseen meinaan laittaa toisenkin auton etuvalon, sillä mielestäni yksi on hieman liian tehoton sellaiseen käyttöön miten itse tykkään käyttää.

Eikö olisi helpompaa laittaa erikseen myytävä lisävalo?
Mites muuten kumpihan olisis parempi lisäpitkä vai sumari? noissahan on erilaiset rihlaukset lasissa

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #68 on: September 28, 2009, 20:18:33 »
Lisäpitkä ainakin hajoaa mielestäni liian laajalle ettei sen valaistus riitä kunnolliseen tuulastukseen. Joutuu liikaa tihrustamaan. Sumuvalosta ei ole kokemusta.

kalijanevi

• View Profile
    • Email
« Reply #69 on: October 12, 2009, 14:06:52 »
Oletteko käyttäneet harppuunoita joissa on atrainpää kiinni "nuolessa"? Itse sain muutama vuosi sitten sellaisen kaveriltani ja nyt tekis mieli käydä koittamassa.. Taitaa olla parempi kun ottaa ihan perinteiset vehkeet varoiksi mukaan..  :-D

kalijanevi

• View Profile
    • Email
« Reply #70 on: October 13, 2009, 22:41:24 »
No mulla on just tollanen samannäkönen, taisi olla seac sub tai joku vastaava sen merkki.. No huomenna menen testaamaan, kuvia laitan jos jotain tarttuu piikkeihin!

zima

• View Profile
« Reply #71 on: October 17, 2009, 12:47:33 »
mökillä on atrain joka on n.20-30 vuotta vanha ja ruosteessa eli voisko sitä jotenkin teroittaa sillä luulen ettei mee luupäästä läpi. ;D

zima

• View Profile
« Reply #72 on: October 24, 2009, 17:14:41 »
joo tossa eilen yöllä olin tuulastamassa. hauet oli niin lähellä rantaa ettei veneellä edes päässyt. kun aloitimme tuulastuksen veli kolautti atraimella veneen kylkeen ja aivan saatanan moinen hauki hyppäs 5 metrin päästä , suunta oli juuri sinne päin siksi vähän harmittaa. saalista ei tullut.

Iikka

• View Profile
    • Email
« Reply #73 on: November 02, 2009, 19:29:22 »
ai niiku atraimella ja lampulla mut voihan sitä puron rannasta ku hauet nousee kutemaan nii minä ainaki teen ja isoo haukee tullu

Jokuvaiin

• View Profile
« Reply #74 on: November 03, 2009, 00:09:45 »
Voiko rannalta tuulastaa?
Voihan sitä, mutta pitää varmaankin olla kumpparit ja kahluuhousut tai syvää heti rannassa.

Jokuvaiin

• View Profile
« Reply #75 on: November 03, 2009, 01:53:53 »
Eiks kalat lähde litomaan, jos mää meen sinne kahlailemaan?
No jos odotat vain paikallasi ja kuljet hiljaa, niin ei ne minnekkään lähde. Testattu on, mutta ei ole ollut atrainta mukana.

abpaper

• View Profile
    • Email
« Reply #76 on: December 16, 2009, 15:45:53 »
Hirvijärvestä Nurmossa (seinäjoella) saa kalaa tähän aikaan vähän erikoisella tavalla. Kun vesi on lähes nolla-asteista ja voimalaitos laitetaan päälle, kaloja jää sellaiseen "ritilään" kiinni. Imu on niin kova, että sieltä on saatu yli 5-kiloisia kuhiakin. Kuhia sinne pelkästään jää, kun ne ei jaksa potkia vapaaksi itseään.
"Ikkunanpesijän käsikirjan pykälä 378: Putoa tyylikkään rennosti."
-Aku Ankka

Kona19

• Mulla on aivan omanlainen jännitysnäytelmä tässä käynnissä !
  • Toimittaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #77 on: September 11, 2010, 20:00:05 »
Herätelläämpä tätä aihetta.Elikkäs itse aloitin tänä vuonna tuulastuksen, 2reissua 1 lahna :-(.Johtunee siitä että lamppuna on taskulamppu ja vesi sameaa.
Miten sen nyt ottaa...

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #78 on: September 12, 2010, 12:22:08 »
No joo, kyllä valo on yksi tärkeimpiä tekijöitä tuulastuksessa. Atraimen oltava riittävän terävä ja pitkävartinen. Tietysti hifistelijöillä on monta erilaista atrainta, mutta perusatraimella pärjää vallan mainiosti. Riittävä pimeys ja tyyni keli on tärkeimmät tekijät. Pienikin väre on jo haitaksi. Mitä myöhempää syksyä jaksaa odottaa, niin sitä paremmat saaliit on. Veden viiletessä ja pimeän ajan kasvaessa tulokset on parempia. Hyvä soutaja on myös tärkeä. Airoilla ei saa läiskyttää eikä myöskään soutaa liian syvältä. Soutajaa on opastettava kalan suuntaan, koska se ei näe mitä vedessä on. Näppärä systeemi voisi myös olla sähkömoottori kaukoohjauksella, mutta siitä itselläni ei ole kokemusta.

Lahna on saaliina kaikkein helpoin ja sopii hyvin ensikertalaiselle. Niitäkään ei tietenkään sovi määräänsä enempää metsästää, koska tuulastuksessa ei voida ymmärrettävistä syistä harrastaa catch & release-tapaa. Kaikki saalistettava on ruokakalaa ellei sitten haaskalle vie. Tuulastuksen hienous onkin se, että voi itse päättää mitä kalaa yrittää.
Ahven on melkein aina kiven päällä ja siksi vaikea tuulastettava. Ahvenet on monesti vielä niin pieniä ettei niitä kannata edes yrittää. Ahven myös kääntyy säikähtäessä melkein aina sivulle ja näin onnistuu välttämään piikit niskassa.
Hauki on yksi yleisimmistä tuulastuskaloista ja hyvillä tuulastusvesillä niitä on melkein riesaksi asti tarjolla. Pienemmät yksilöt erittäin helppoja pyydystettäviä, mutta isot on melko arkoja ja vaatii varovaiset liikkeet. Poikkeuksiakin tietysti on.
Säyne on erinomainen ruokakala ja tuulastamalla kelpo saalis mikäli vesistössä niitä on. Ei vaadi ihmeitä tuulastajalta vaikkakin kala on lähes kokoajan liikkeessä. Liikkuu kuitenkin melko hitaasti.
Lohikalat kuten siika, taimen jne on jatkuvasti liikkeessä ja säikkyy herkästi. Tuulastus on kuitenkin kiellytty lohipitoisissa virtapaikoissa. Varsinkin kylmän veden aikaan matalassa liikkuu lohikaloja ja taitava tuulastuja onnistuu niitä pyytämään.
Matikoita en ole itse saannut, mutta niitäkin on joissain järvissä pyyntietäisyydellä.

Itse olen käyttänyt tuulastuksessa vapaa-ajan akkua ja käsikohdevaloa. Ei mikään kaikkein tehokkain valo, mutta riittävän tehokas aina 2,5 metriin saakka. Eikä sen syvemmältä kannata mitään enää yrittääkään. Toisinaan viritän veneen perään toisenkin kohdevalon joka näyttää jatkuvasti soutusuuntaan. Omat saaliini ei ole vielä kovin mahtavia johtuen siitä ettei ole ollut tarjolla mitään komeita saaliita. Muutamia isoja haukia ollaan karkuutettu valon häiritseminä ja yhden taimenen olen lyönyt huti. Suurin tuulastuskalani on ollut 2,7 kiloinen lahna mikä oli kyllä erittäin helppo saalis. Itselläni on veneessä lisäksi otsalamppu, taskulamppu, kartta, viila, puukko ja astia jonne saaliit laitetaan ettei sotke koko venettä. Lämmintä vaatetta on myös oltava paljon, koska tuulastus on ajankohdasta johtuen yleensä kylmää puuhaa. Lisäksi paikallaolo kohmettaa. Rantaan on hyvä jättää esim laiturille ulkotuli tai muu valo jos ei omaa erittäin hyvää paikallistuntemusta. Pimeä tekee helposti kepposet ja suuntavaisto pettää :wink:

Tuulastus on silti yksi mukavimmista kalastusmuodoista mitä tiedän ja suosittelen sitä kaikille joilla siihen mahdollisuus on.

Kona19

• Toimittaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #79 on: September 12, 2010, 12:45:51 »
Kiitti vinkeistä!

E:Samaa mieltä jälkimmäisestä
« Last Edit: September 12, 2010, 12:48:34 by Kona19 »
Miten sen nyt ottaa...

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #80 on: September 12, 2010, 14:34:54 »
Onkos muilla kokemuksia taskulamppu tuulastuksesta? Siis hyvällä lampulla eli en tarkoita mitään Magliteja. Viime reissulla tuli kokeiltua, että riittääkö 210 lumenia tuulastukseen, mutta täytyy sanoa, että aika heikkoa oli vielä. Kyseessä oli siis tällainen lamppu.
http://www.amazon.com/MFlare-Ultrabright-Tactical-Aluminium-Flashlight/dp/B002OGJB2G
Melko tehokas taskulampuksi, mutta kuitenkin liian tehoton syvemmissä vesissä. Kuitenkin erittäin hyvä lisäapu kalan kohdentamisessa. Veikkaisin, että 500 lumenia alkaisi jo riittämään saatika nämä superlamput, jotka näyttää yli 1000 jopa 4000 lumenia.

Kona19

• Toimittaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #81 on: September 12, 2010, 15:04:06 »
Tämä meidän lamppu näyttää isän mukaan 1200lumenia ja maksoi 100:sen :-P

Mutta kyllä tuo toimi hyvin metriin asti, siittä syvemmällä lähti tarkkuus retuperälle, mutta pohjaan näki juuri ja juuri.
Mistä muuten kannattaisi näihin aikoihin sellaista +40 senttistä haukea lähteä etsimään?(esim.lumpeiden reunat,tiheä vesikasvillisuus jne.)
Viime reissulla haukia näkyi, mutta kaikki oli alle 40.Isoin taisi olla n. 35cm
Miten sen nyt ottaa...

tyhjän_pyytäjä

• Kalapussin karkuuttaja
    • View Profile
« Reply #82 on: September 12, 2010, 18:51:42 »
Onkos muilla kokemuksia taskulamppu tuulastuksesta? Siis hyvällä lampulla eli en tarkoita mitään Magliteja.

Mä tuulastan maglitilla ja ihan hyvin onnistuu tuulastukset.

Eilen ja toissailtana kävin tuulastuskauden avaamassa. Paljon tuli haukia ja lahnoja iskettyä. Pari kuhaa ja 1 arviolta metrin mittanen hauki oli tähtäimessä, mutta ei mitään noista onnistunut iskemään, liikkessä kun olivat..

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #83 on: September 12, 2010, 19:01:05 »
Isommat hauet on ollut yleensä syvemmässä vedessä eli siis metristä eteenpäin. Jos liian aikaisin on liikkeellä, niin suuret hauet on kaikenlisäksi välivedessä eli todella vaikeita pyytää.  Teillä on ainakin lampussa tehoa minkä kyllä pitäisi riittää syvemmässäkin. Tuulastuspaikkanne taitaa olla melko samea. Puula jossa itse tuulastan on erittäin kirkas pääosin ja heikommallakin valolla näkee metriin kevyesti ja niinkuin sanoin, niin pinnan tulee olla täysin tyyni jotta tuulastus olisi tehokkainta.

kalajätkä tuulastaa siis maglitellä? Oletko kokeillut koskaan kunnon valoja. Vain yhdessä Maglitessä valoteho yltää yli 200 lumenin ja sillä lampulla onkin hintaa jo 150 euroa eli melko kehnoja valonlähteitä ovat. Tietysti jos saalista saat silläkin, niin ei ole mitään syytä vaihtaa parempaan valoon :-)

Kona19

• Toimittaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #84 on: September 12, 2010, 21:04:04 »
iskettävät
Isommat hauet on ollut yleensä syvemmässä vedessä eli siis metristä eteenpäin. Jos liian aikaisin on liikkeellä, niin suuret hauet on kaikenlisäksi välivedessä eli todella vaikeita pyytää.  Teillä on ainakin lampussa tehoa minkä kyllä pitäisi riittää syvemmässäkin. Tuulastuspaikkanne taitaa olla melko samea. Puula jossa itse tuulastan on erittäin kirkas pääosin ja heikommallakin valolla näkee metriin kevyesti ja niinkuin sanoin, niin pinnan tulee olla täysin tyyni jotta tuulastus olisi tehokkainta.

Taisit tuon tekstinpätkän osoittaa minulle, ja kyllä tuulastupaikkamme on sameavesinen. Tuulastan Kyrösjärvessä, nuo suurhauet on minun voimillani varmaan aika vaikeita saada. Kun semmoseen esim.5kiloisen pyrstöön sen atraimen menet lyömään(tarkkuus ei minulla ole parasta luokkaa)niin se on aika paha kiskoa ylös. Tosin jos niitä kaloja edes valikoitavaksi näkyisi, niin valikoisin varmaan sellaiset 1-3kiloiset iskettäväksi, tässä kalastustavassa kun C&R on aika vaikeaa.
Mutta kyllähän semmoinen yli kymppi olisi mukava täytettynä takan reunustalla.......viisi reikää niskassa :evil:
« Last Edit: April 27, 2011, 14:37:11 by Kona19 »
Miten sen nyt ottaa...

tyhjän_pyytäjä

• Kalapussin karkuuttaja
    • View Profile
« Reply #85 on: September 12, 2010, 21:42:58 »

kalajätkä tuulastaa siis maglitellä? Oletko kokeillut koskaan kunnon valoja. Vain yhdessä Maglitessä valoteho yltää yli 200 lumenin ja sillä lampulla onkin hintaa jo 150 euroa eli melko kehnoja valonlähteitä ovat. Tietysti jos saalista saat silläkin, niin ei ole mitään syytä vaihtaa parempaan valoon :-)

Mulla on tällanen maglite:    http://www.progear.net/kauppa/product_details.php?p=903

Mulla onnistuu tuulastukset hyvin tolla... Ihan riittävän kirkas valo on niille vesille missä tuulastan.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
« Reply #86 on: April 26, 2011, 19:00:12 »
Tuli vaan mieleen tuosta uudesta aiheesta...

Tuulastaminen on kiellettyä lohi- tai siikapitoisessa joessa, koskessa ja virtapaikassa. Tuulastus on kokonaan kiellettyä huhtikuun 15. päivän alusta kesäkuun 20. päivän loppuun.

Älkää jääkö kiinni. :wink:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Mikke96

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
« Reply #87 on: April 26, 2011, 20:42:08 »
Tuli vaan mieleen tuosta uudesta aiheesta...

Tuulastaminen on kiellettyä lohi- tai siikapitoisessa joessa, koskessa ja virtapaikassa. Tuulastus on kokonaan kiellettyä huhtikuun 15. päivän alusta kesäkuun 20. päivän loppuun.

Älkää jääkö kiinni. :wink:
Hyvä että tuli toikin tietoon kun juur tulin tuulastamasta kutu haukee kun sain atraimen valmiiks. Ei kylää mitään tullu vaikka muutaman kerran oli hauki kohdilla mutta ehti karkuun.
« Last Edit: April 26, 2011, 20:44:24 by Mikke96 »

tyhjän_pyytäjä

• Kalapussin karkuuttaja
    • View Profile
« Reply #88 on: August 07, 2011, 17:17:22 »
Mökillä vkloppu, tuulastuskausi päätettiin avata -->> serkku iski yhden hauen tumpin... Ite karkuutin muutaman kalan :oops: Syksymmällä uusiksi.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
« Reply #89 on: August 13, 2011, 13:47:25 »
Kausi auki kahdella lahnalla, hauen pulikalla ja säynävällä. Täysikuu +läski tyyni ei ainakaan elokuussa ole hyvä yhdistelmä... :|
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

center>