Suurin hauki jonka olet nähnyt livenä?

Started by kirrekalle, October 19, 2006, 15:21:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JP_Fisher

Tossa ekassa kuvassa hauki näyttää pieneltä noin 6kg mutta toisessa kuva puhuu puolestaan

Haukifish

9.5 Kilosen veli tossa kolmisen vuotta sitten pihaan raahas.

kala___mies___95

En muista mikä ois isoin oon nähny pentuna jonkun kokosia nyt kun muistan ehkä joku 1kg. En oo ikinä ajatellu nyt tänä kesänä rupesin vasta kalastaa oon ite saanu semmosen pikkusen joku 30cm.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Daredo

remolux

11.6kg tullu ylös asti ahvenanmaalta. kolovedellä on nähty sellanen torpeedo että toi 11.6kg ois ollu tirri sen rinnalla.. matalassa lahdessa ja kirkas vesi, ei ottanu vaiks kui heitteli..

JP_Fisher

meni rikki vanha 8,7 raja nykyyne on 9 kg plus rapiat päälle (en saanu ite harmi!)

vilpo (fin)

8,6kg oli uinu pineen puroon nousuvesien aikaan ja sinne oli kiinni jäänyt

Vikke

Luultavasti noin kymppikiloinen (tai sitten paljon enemmän, tai vähemmän) ..  :-)

Kuhan uistelun yhteydessä otti kiinni, mutta aivan veneen vieressä pääsi irti.
Tuon jälkeen kyllä harmitti paljon, ja itse asiassa harmittaa vieläkin.

Tänä kesänä myös nähty noin 7 -kiloisia. Ne saatiin ylös asti.  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

kirjolohikäärme

Painavin, minkä olen nähnyt on isovelin saama 4kg/80cm hauki, ja pisin on minun saama 3kg/83cm hauki.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Kalamiesville

Isoveli veti viime syksynä (2007) 8.6kg hauen. Sit niitä ite vedettyjä kilon "putkuloita" :-D

tonko__

4.6 kilonen Suomussalmen Korvuanjärvestä.. sen saajat piti sitä iha aidosti pienenä!?  :-o minkälaisiakohan niien ''isot hauet'' on?  :?
se tuli muutes verkolla.

Vikke

Quote from: tonko__ on November 04, 2008, 19:35:37
4.6 kilonen Suomussalmen Korvuanjärvestä.. sen saajat piti sitä iha aidosti pienenä!?  :-o minkälaisiakohan niien ''isot hauet'' on?  :?
se tuli muutes verkolla.
Ehkäpä ne niiden isoimmat hauet ovat olleet sitten jotain kymppejä, tai isompiakin.
Mutta minun mielipide on se, että vaikka minkä kokoisia haukia on saanut, niin ainakin se yli 3 -kiloinen on aina iso.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Ding

16.0 kiloinenhan se Nykyttäjän (R.I.P) saalistama hauki oli. Tapahtui viime syksynä, Taalintehtaan seudulla. Istuin samassa veneessä. Se kala meni oikealle miehelle.

jompsu

10.850 itse saatuna virvelillä tänä kesänä :-).Sitä seuraava on varmaan Piipsjärven hauki-kuninkuuden voittaja hauki.Painoa 9.990kg
tä...?

ottivaappu

Muistaakseni 9.7kg suomussalmen kiantajärvestä tutun saamana vuonna -94. Itel enkka onneton, vajaa viisi kiloa hauen osalta.

[TMP]Jaska

Quote from: jompsu on November 20, 2008, 18:25:25
10.850 itse saatuna virvelillä tänä kesänä :-).Sitä seuraava on varmaan Piipsjärven hauki-kuninkuuden voittaja hauki.Painoa 9.990kg
Minkä vuojen voittaja? Tänä vuonna ainakin voitto tuli 8.530:llä.

Olli

Iskän saama 7 kilonen hauki. Otettiin siltä pää irti, ja laitettiin se autotallin seinään kiinni. Muutettiin pois, ja uudet asukkaat varmaan tykkää  :-D

siilinki

Yhen äijän rantaan venellä tuoma hauki 8kg

Dumppi 95

Suurin minkä oon nähny on 3.2 kiloinen pötikkä oman veneen pohjalla  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Naps

5.1 kilonen viime kesältä.Oma ennätys :-)

unatco

Quote from: haukikaappari on August 13, 2008, 15:23:58
Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on August 13, 2008, 14:56:04
Mihinkäs mamma otti ? Kaua väsyyttely kesti ?

Kuten ylhääällä lukee BG värin Super Shad Rap

Väsyttelyä kesti Shimanon R2000 yhden minuutin koska jarru oli väännetty tappiin ettei katko siimaa pohjakiviin.

HUHHUH! ! jarru tapissa, ettei mee poikki pohjakiviin ja silti sait YHDESSÄ MINUUTISSA YLÖS 11.2 kilosen hauen !  kokemuksesta voin sanoa, että reilun 10 kilosta haukea ei vedä millään muodossa ylös minuutissa, ellei ole sitten vahvaa\paksua punottua siimaa, ja 3 koukkunen uistin mahalaukussa asti..

voi ollakkin, että tuo on totta, mutta itse en todellakaan usko.. itellä kestää ainakin sen 10min nostaa ylös +100cm hauki suht hyvillä vermeillä ilman haavia ja nostokoukkua   
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

haukikaappari

Aiva totta o, hauki oli oikee laiskalla päällä vissii?

haukikaappari

Meikä oli näköjään toisella sijalla nuorten haukisarjas :S
Mutta parempi nappas isomman kalan :D Onko parhaalle kolmelle palkinto luvattuna?

kalastaja123

mun isoin on 7.7 kiloo kosk ite sen kiskoin rantaa se tuli muistaakseni rapalan tail dancerilla

Tuhe

Parivuotta sitten oltiin pilkillä, niin yks papparainen tuli verkoilta potkurilla ja veti jotain pötkyä tullessaan perässä. Sanoin kaverille, et tais tulla talven polttopuut verkolla, kun niin isolta tukilta näytti. Eihän se mikään tukki ollu, vaan perkeleen moinen kiilapää ja vaihto kaverin kans sen kymmeneen pikku pilkkiahveneen. Kymppi rikki hauenpainolla, mut ku ei puntaria kummallakaan ollu. Kaveri pukkeli vileeksi siinä jäällä, joten sitä ei punnittu, mut olihan se tosi iso. Itekki jus ja just kympin hauen saanu, mut tuo oli tosi kölli siihen verrattuna.

kova pilkkijä

Naapuri tuli kysymään että lähdetäänkö katsomaan hauki-koukkuja... Seitsemän koukkuu ja kolmessa on kalaa ja suurin oli hauki 13,4 kilonen. Avattiin se ja se oli täynnä mätiä, harmi. Sen verran siinä oli että kyllä niistä kaloista olisi ollut kiskomista seuraavana kesänä  :-P

Pescador

Quote from: kova pilkkijä on January 05, 2009, 17:50:44
Naapuri tuli kysymään että lähdetäänkö katsomaan hauki-koukkuja... Seitsemän koukkuu ja kolmessa on kalaa ja suurin oli hauki 13,4 kilonen. Avattiin se ja se oli täynnä mätiä, harmi. Sen verran siinä oli että kyllä niistä kaloista olisi ollut kiskomista seuraavana kesänä  :-P
Ei kai vielä nyt ihan ensi kesänä?  :wink:

M-A-K-E

Venäjän Karjalassa viime kesänä näin jumalattoman ison Laatokasta pyydetyn hauen. Sanoivat painoksi 25 kg ja sen voi melkein uskoa ainakin ulkomuotonsa perusteella.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Acke

Hmm.. Olisko kummin saama 8kg hauki. :-D