Chat

Author Topic: Perhosiimojen hoito!!  (Read 6231 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[Vision]

• View Profile
Perhosiimojen hoito!!
« on: October 28, 2006, 22:56:20 »
Kun nyt on perhokalastus kausi lopussa omalta osaa niin kyselisin että pitääkö heittosiimaa pestä??(visionin merkkistä) Kuulin  jostain että siimat pitäisi pestä ainakin kerran vuodessa.Ja jos pitää niin käykä pesuun ihan tavallinen käsien pesu aine esim. seba med (ph 5,5). :?
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

fishfreak

• View Profile
    • Email
Vs: Perhosiimojen hoito!!
« Reply #1 on: November 03, 2006, 16:32:00 »
perhosiiman pesuun käy ihan lämmin vesi ja saippua.on myös olemassa erilaisia puhdistusaineita jotka ovat tarkoitettu tuohon hommaan.

[Vision]

• View Profile
« Reply #2 on: November 03, 2006, 16:33:56 »
joo kiitos tiedosta kun hävisi tuo siimarullan pakkaus niin ei oikein tiedä noista jutuista :-D
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

kaljuhai

• View Profile
« Reply #3 on: December 09, 2006, 18:41:15 »
joo,ihan laimennetulla astianpesuaineella voi pestä.ja kuivata, sitten sen voi rasvata ohuesti siimanhoitorasvalla.ja kehiä isolle vyyhdelle.vähentää kuulemma muistia.

riekonkieppi

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: January 06, 2007, 14:02:40 »
oon kuuullut etttä siimat kannattaa laittaaa talven ajaksi roikumaan löysään rinkiiin jonnekkin seinällle..

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #5 on: January 08, 2007, 12:18:11 »
Edelläolevat ovat aivan oikeita toimenpiteitä, mutta älkää tehkö näin: Keskustelin yhden junioriperhostelijan kanssa ja hän oli lukenut jostain, että siima on päällystetty silikonilla. No, jotkut voivatkin olla. Hän oli autotallista hakenut silikoni-spraypullon ja suihkuttanut sitä siimaan ja pyyhkinyt ylimääräiset rätillä pois.
siima kelalle ja kaappiin. Seuraavan kerran käyttöön otettaessa siima oli kokonaan liimautunut yhdeksi isoksi mytyksi kelalle, eli jotenkin sulanut yhteen. Se siitä siimasta. Ihan vain opetuksena, kalliina sellaisena.

jaska74

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: July 01, 2007, 16:33:17 »
osaisko joku kertoa aloittelijalle että miksi se siima pestään, ja mistä huomaa koska on pesun tarve?

heittäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: July 01, 2007, 17:55:49 »
Itse pesin ja rasvasin heti kun huomasin että siima ei liu vaparenkaista, miten pitäisi. Heti kun olin nuo toimenpiteet tehnyt nii sai pidellä kädellä kii siimasta ettei se liu vaparenkaitten läpi veteen kun yrittää ottaa sisään sitä. :)
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #8 on: July 01, 2007, 22:26:43 »
Itse pesin ja rasvasin heti kun huomasin että siima ei liu vaparenkaista, miten pitäisi. Heti kun olin nuo toimenpiteet tehnyt nii sai pidellä kädellä kii siimasta ettei se liu vaparenkaitten läpi veteen kun yrittää ottaa sisään sitä. :)
Juuri näin. Ja jos on kyseessä kelluva siima se kannattaa pestä aina vaikka kauden alussa ja lopussa. Tahtoo nimittäin pinttää siima likaa, jolloin se muuttuu kellumattomaksi.

Progamer

• Sitä se teettää
    • View Profile
« Reply #9 on: July 11, 2007, 19:07:31 »
Ite oon jo nyt kesän aikana pessy pari kertaa ja öljynny kun tahto tökkiä vähäc

center>