Mikä kala maistuu parhaalle

Started by siimaheikki, November 07, 2006, 21:04:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ammattikalastaja

Kyllä kaikki suomalainen villikala on hyvää. Jos kala ei maistu, on aina vika kokissa. Oman osansa huomiosta vaatii myöskin saaliin oikea käsittely. Verestys heti ylösnoston jälkeen ja kala suojaan lämmöltä; käytän kalastaessani "kylmä-Kalleilla" viilennettyä säilytyslaatikkoa. Kirjolohet ja Norjanlohet ovat sitten sitä, etten niitä oikein kalaksi luokittelisi.

masterhunter

Ehottomasti kyllä itse pyydetty kuha ja lohi sekä torilta voissa paistetut muikut :p

hauki000

1. Paistettu ahven
2. Paistettu muikku
3. Savustettu hauki

Kaikki tietysti itse pyydettyinä.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

OscarMike81

Ahven file on kenties paras kun se paistetaan pannulla ja se on mielestäni parempaa kuin kuha. Lohi tulee hyvänä kakkosena. Ja tosiaan kun itse vielä kalan saa, niin maistuu vielä hieman paremmalle.

alizeirmk

Helposti paras nyljetty ahven vaikka ihan pieniki, voissa paistettuna (kannattaa kokeilla leivittääkki)  :P  . Savukala kans esim, kuha, taimen ja siika on hyvää.
Hauki fileet sivelee sinapil ja pyörittelee ruisjauhos ja suolassa siitä pannulle niin saattaa olla lapin poikaki ihmeissään  ::)  Kannattaa kokeilla ei tosiaan erota enään ,että on edes haukee ja hyvää on.
Liskolla voidaan tarkoittaa mm. kaikkia kansaa sortavia herroja; poliisia, poliitikkoja, pankkiireja, yrityspomoja tai yleisesti henkilöitä joiden käytös tai teot ovat epäinhimillisiä, matelijamaisia.

jerppari