Värikoukkujen valmistus

Started by PenZa, November 10, 2006, 16:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

perza

Quote from: jänis on January 08, 2010, 01:34:18
Quote from: SLN on January 08, 2010, 01:27:18
Siistiä jälkeä. :-) Väreistä kuitenkin saat kirkkaammat jos teet pohjat ensin valkoisella.

Joo tulossa on :-) Ku tilasin nuo värit toissa talvena ei sillon ollut saatavilla valkosta.. (loppuun myyty)
Nyt vasta vähän parenmin tutkinut kuinka näitä tehään. Eli sekoitetaanko siihen liimaan ensin se valk. ja sitten haluttu väri.. Vai eka koukkuun pelkkää valkoista ja vasta sitten se väri..?

Jos valkoista laittaa liimaan ennen haluttua väriä niin väristä tulee vähän vaaleampi. Itse tosin ne vähän koukut mitä teen talvenaikana teen juuri noin eli värin sekaan ihan todella pieni pala jauhoa. Näin se läpikuultavuus väristä häviää ja tulee yksi työ vaihe vähemmäksi.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Ruutti

Quote from: perza on January 08, 2010, 02:02:33
Quote from: jänis on January 08, 2010, 01:34:18
Quote from: SLN on January 08, 2010, 01:27:18
Siistiä jälkeä. :-) Väreistä kuitenkin saat kirkkaammat jos teet pohjat ensin valkoisella.

Joo tulossa on :-) Ku tilasin nuo värit toissa talvena ei sillon ollut saatavilla valkosta.. (loppuun myyty)
Nyt vasta vähän parenmin tutkinut kuinka näitä tehään. Eli sekoitetaanko siihen liimaan ensin se valk. ja sitten haluttu väri.. Vai eka koukkuun pelkkää valkoista ja vasta sitten se väri..?

Jos valkoista laittaa liimaan ennen haluttua väriä niin väristä tulee vähän vaaleampi. Itse tosin ne vähän koukut mitä teen talvenaikana teen juuri noin eli värin sekaan ihan todella pieni pala jauhoa. Näin se läpikuultavuus väristä häviää ja tulee yksi työ vaihe vähemmäksi.

Mutta jos isoon koukkuun tekee värikoukkuja niin kannattaa tuo valkoinen tehdä pohjalle niin saa helpommin tasasemman pallon kun ei tarvi niin isoa värimäärää kerralla pyöritellä.

Olli

täkykala

perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

Jolle

Vielä kun olisit saanut vähän pienemmäksi tuota palleroa niin kalat tarttuisivat paremmin mutta muuten todella hieno :-o

tkj

Vähän kookkaammalle tasurille ja ison hopeasiiven alle, owner #6

pilkkiäijä

Pari ensimmäistä kokeilua, mielestäni onnistui ihan hyvin.

Toivottavasti saa jotain selvää.
Olen kalastelijapoika!

Greenman3

Kuhalle koon 4 mätikoukkuja. :-)

Jolle

Hienoja koukkuja ensimmäisiks. Ainakin parempia kuin omat ensimmäiset :evil:

Hagge

Onkos kukaan tehny värikoukkuja lisäämällä maalia epoksin sekaan. Itse kokeilin tossa joskus pistää epoksin sekaan pari tippaa cab punaista ja ihan hyvin onnistui, joskin vääristi jonkin verran sävyjä. Pitää kyllä jatkaa harjoituksia ja kokeilla joku päivä koukun varteen noita värejä. :roll:

DoupleV

On noita hamahelmiä kotona nytten, niin voisko joku valasta minkä kokosta koukkua niitten kanssa kannattais käyttää?
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

Jolle

Luulisin että joku 8-4 koukut olisi vaihtoehto ettei menisi aivan näpräämiseksi :lol: Kuusamon uudessa kuha-varmassa on tommoset värikoukut :-)

kalaJigi

kellään kokemuksia noista fosfori väreistä?.
Kalajigi-

Jolle

Käytän sitä aina keltaisen tilalla hohtaa todella hyvin pimeässä :wink:

Murmeli

Viimeisimmät värikoukut. Pyörittelin värikoukkukapulalla. Ei enään ole niin toispuoleisia, kun rauhallisesti tekee.

Olli

Ekaa kertaa ykshaaraseen tein:

Ei meinaa iskupiste näkyä mutta siinä vihreän päällä se on ku tarkkaan katsoo.

Edu

Muten saisinko kysyä että miten laitatte kuvanne :? Itse olen tuolta imageshakin kautta yrittänyt mutta ei ainakaan kaivon ohjeiden avulla toiminut :|
...

Olli

Menet imageshackiin, hostaat kuvan sinne. Sivusto antaa eri linkkejä. Valitse niistä "Direct Link", ja kopioi se. Sitten laitat viestiisi tälläisen koodin: [img]*linkki tämän tekstin paikalle*[/img]

Kipster

Toinen vaihtoehto on kopioida " Forum Thumbnail" linkki, jonka vain suoraan kopioit tänne imageshackista

tkj

Larzaman

Taas on tkj:llä nättiä settiä! Pitäs alkaa itekki värkkään kaikenlaista kuhan saan välineet  :-D

-Armonlaakso

Olli

Nätti setti tkj:ltä. Kerrotkos, miten teet nuo keskimmäiset kohdat noissa koukuissa? Nuo kiiltävät.

tkj

Tuossa on lasi/akryylihelmi keskellä.

Olli

Mistä niitä saa/miten ne kiinnitetään koukkuun?

tkj

esim tiimarista löytyy jotain kokoja/värejä ja googlella löytyy montakin helmiä myyviä liikkeitä. Eipä tuossa kun pujottaa vaan koukunvarteen, pikkasen jollain ankkuroi sopivaan kohtaan ja sitten täpät molemmille puolille.

Olli

Okei, kiitos. Pitääpä ruveta metsästämään tuollaisia helmiä.

AktiiviOnkija

Moro kaikille!!

piti tehdä tunnukset että pääsisin itsekin jakamaan tiedon tynkää :-)

Eli tuli mieleen noista tarvikkeista: itse olen ostanut tuota mikrolasia rialinnasta (www.rialinna.fi)
                                               ja värit olen ostanut kalastuskaupasta (www.kalastuskauppa.com)  <---on mielestäni hyvät värivalikoimat ja edulliset hinnat.

Toivottavasti näistä tiedoista on joillekin hyötyä! Kun itse etsin joskus näitä kyseisiä tuotteita meni minulla siinä hermot ja ikuisuus   :x

Olli

Ei nyt näy mutta oikeanpuoleisessa koukussa alin väri on sininen.

Jolle

Hienoja ollilla! Kuinkas monta olet jo tehnyt?

Olli

Koko elämän aikana ehkä joku parisenkymmentä.