Kuokkalankoski/Herralankoski

Started by 0tt0, November 19, 2006, 21:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zamic

Eilen Kuokkalasta 6.5kg hauki joka otti yllättäen 4cm punaseen hornettiin. Ennen sitä pari kirreä karkas niskalta...

Timpe

Tänään kolme tuntia koskella paiskomassa, porukkaakin oli kuin pipoa. Ilmeisesti siellä on tankkiauto käynynnä, kun saaliiksi Hakkarinkoskelta 3kpl kirjolohia, 1.7kg , 1.8kg ja 1.9kg.
Yhden kanssa oikein piti perässä mennä, kun painoi menemään kovinta virtaa pitkin alas. Ottipelinä mikäs muukaan kuin Salmo Hornet 4cm kelluversiona, värinä GS ja Pink Tiger
http://img264.imagevenue.com/img.php?image=02059_Kirret02.05.10_122_93lo.jpg

NiilaPa

Quote from: Timpe on May 02, 2010, 15:08:42
Tänään kolme tuntia koskella paiskomassa, porukkaakin oli kuin pipoa. Ilmeisesti siellä on tankkiauto käynynnä, kun saaliiksi Hakkarinkoskelta 3kpl kirjolohia, 1.7kg , 1.8kg ja 1.9kg.
Yhden kanssa oikein piti perässä mennä, kun painoi menemään kovinta virtaa pitkin alas. Ottipelinä mikäs muukaan kuin Salmo Hornet 4cm kelluversiona, värinä GS ja Pink Tiger

Onneksi olkoon! Komea saalis!  :-D

Paraskalastaja

Onkos tuolla minkä laiset Perhokalastus mahdollisuudet vai meneekö viehekalastuksen puolelle? Kaveri nimittäin asuu tuolla ja jos sinne kesällä menisi käymään niin voisi jopa matkanvarrella poiketa...
-Paraskalastaja

Timpe

Kyllä siellä perhollakin voi kalastaa, mutta kaippa se 85% kalastajista on noita vieheenheittäjiä. Paikat nyt ei mittää kummosia ole, takaheittoa ei pahemmin taida muualla pystyä käyttämään kuin Herralankoskella, jos sielläkään , riippuu vahän ihmispaljoudesta..

Paraskalastaja

Kun sanoit Timpe, että riippuu ihmis PALJOUDESTA ja luesekellut tätä ketjua niin siellä on ilmeisesti jonkun näköistä ruuhkaa.. Pitääkö paikkaansa? Ajattelin vaan kun itse tykkään pitää vähän hajurakoa muiden kalastajien kanssa, soliaalinen minä oliski sit iha ''it's a miracul'' ku sellane jostai löytyis...
-Paraskalastaja

Timpe

Kyllähän ne kosket sellaisella paikalla sijaitsevat, että harvoin siellä rauhassa saa olla.
Herralankoskella eli Katepalilla yleensä on aina väkeä, joskus vähemmän ja joskus sitten niin paljon, jotta ei sekaan tunnu mahtuvan esim. tänään oli melkeinpä jokaisessa potentiaalisessa heittopaikassa joku ronkkimassa.
Hakkarinkoski taitaa olla sitten seuraavaksi suosituin, harvoin yksin saa koko koskea kalastaa, mutta yleensä kyllä saa oman paikan, jossa saa vähän rauhallisemmin heitellä, kalastettavaa koskialuetta on kuitenkin hieman pidemmälti kuin Herralankoskella.
Kuokkalankoski on sitten pisin koskiosuus, mutta joen varrella olevat talot rajoittavat heittopaikkojen määrää molemmin puolin, mutta yleensä sielläkin saa aika rauhassa kalastella, joten oman spotin kyllä saa.
Välikoski on sitten suht lyhyt ja vain toiselta puolelta kalastettavissa oleva koski, jossa ei montaa kalastajaa tarvitse olla, jolloin paikka on täynnä, aina tosin siellä tilaa on ollut, kun me siellä ollaan käyty.

Itse kanssa mieluimmin painuin noille muille koskille, kuin Katepalille, tosin aina se katepalikin on nopiaan käyty ronkkimassa :)

Timpe

Tänään pitkästä aikaa paiskomassa viehettä. Katepalin ja Hakkarinkosken kalastin läpi, katepalilta saaliiksi keskisaaresta yksi 300g toutain ja Hakkarinkoskelta yksi 300g ahven. Joku isompi kala muutaman potkun oli kiinni Hakkarinkosken puolivälissä, mutta pääsi pirulainen irti. Myös yksi Salmo tuli jätettyä pohjaan. Vettä oli aika reippaasti ja virtauskin voimakkaampi kuin viimeksi.

zamic

Huhu kertoo kaameesta karpista Katepalilta. Todiste löytyy www.kuokkalankosket.net --> Saalispäiväkirja/muut kalat. Muutenkin noussut kirreä ihan mukavasti ja kuhaakin aina välillä.

Timpe

Quote from: zamic on May 27, 2010, 17:16:07
Huhu kertoo kaameesta karpista Katepalilta. Todiste löytyy www.kuokkalankosket.net --> Saalispäiväkirja/muut kalat. Muutenkin noussut kirreä ihan mukavasti ja kuhaakin aina välillä.

Eihän tuo mikään huhu ole ;) Karmia karppi sieltä nousi, tosin pyrstöstä kiinni.
Tiistaina ja tänään itse koskilla takomassa, ei mitään mainittavampaa saalista..Hakkarinkoskesta joku jamppa nosti reilun 4 kilosen toutaimen samaan aikaan, kun itse olin siellä..en tosin nähnyt kalaa livenä, vain kuvan..

zamic

jep,jep. Paikalla olin kaverin saadessa tuon. Kuinkakohan paljon sitä karppia koskissa on?

Timpe

Jaa-a, eipä ole oman siiman päähän moista eksynyt. Siinä eilettäin yhden kalastajan kanssa oli juttua, niin puhui, että hänen veljensä (vai serkku,jompikumpi) oli saanu n.5kg:n karpin, joka oli ollu suusta kiinni.

zekkeliini

Herätellääs tätä aihetta. Minun mielestä herralan ja hakkarinkoski ovat parhaita. :-D
Kuokkalankoski on tosi kapea ja täynnä levää. Välikoskella on paljon hyttysiä ja muurahaisia.
Käyn yleensä herralankoskella vaikka siellä on väkeä. Yllätyin kuinka vähän sieltä ollaan saatu kalaa :-P. Itse saan joka päivä 5-20 ahventa tai muutaman kirren.

mike.

No ooletko mitannut kuumeen? Tuolta ei kyl hyttysiä löydy :-o Aikas hyvin, jos jokapäivä saat 5-20 ahventa ja muutaman kirren. Vuotta kohti  vois kuvitella et saat nelinumeroisen summan kirjolohia. Täytyy kyl hattua nostaa 8-)

jarmoankka

Jopas jopas.

Se villi huhu siis piti paikkansa, että Lempäälän koskilla on jo kesä hyttysineen ja muurahaisineen :)
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

zekkeliini

Kyllä koskella pörrää monen moista ötökkää. Ja murkkuja siellä on. Kalaa tulee kuin vettä jos tietää paikat. Välillä ei tule mitään ja välillä saa kantaa kotiin monta kiloa ahventa. Yks kaveri sai 2.4 kiloo pannukarkeeta ahventa.

zekkeliini

Herralankoskella jos olet kalassa ja menet saareen niin siellä on hyttysiä. Jos kahlaat siellä on hyttysiä. Herralankosken laaavussa on hyttys myrkkyä joka on koko ajan loppu. 8-)

KÖSTER

No, hyttysiin tottuu ja voi harjotella sietämään käymällä lapissa hyttysaikaan> ei paljo tunnu missään "polttiaissumun" jälkeen tuo hyttysparvi johon etelässä törmää.
Ja kuuluuhan tuo terva offi minunkin kalaliivin perusvarustukseen ,joten aivan sama onko laavulla vai ei :wink:.

Täällähän voi hengittääkkin aika hyvin ,vaan lapissa räkkäaikaan menee ötökät hengittäessäkin keuhkoon> ilmankos murre onkin vähän niinkuin hyttysen syleksimistä puheen lomassa :-D.

>Taitas olla hyttys ja murkkujäljitelmä perhoissa toimiva idea, oikeaan aikaan ja paikkaan?

zekkeliini

Kyllä siellä murkkujälmitelmällä saa kalaa. Hyttys jälmitelmä ei oikein ole toiminut (en ole koittanut) Muut sanovat että sillä ei saa mitään....    Hyttysiin tottuu mutta kyl ne häirittee kun koko ajan pörrää korvan vieres :evil:
Vois sitasta murkku perhon ja sit tommosen hyttysen.

Menfish

Quote from: Timpe on May 02, 2010, 18:27:10
Kyllä siellä perhollakin voi kalastaa, mutta kaippa se 85% kalastajista on noita vieheenheittäjiä. Paikat nyt ei mittää kummosia ole, takaheittoa ei pahemmin taida muualla pystyä käyttämään kuin Herralankoskella, jos sielläkään , riippuu vahän ihmispaljoudesta..

Kyllähän siellä pystyy takaheittoa harjoittamaan ainakin Kuokkalan- ja ´Herralankoskella. Itse viihdyn enemmän tuolla Herralankoskella (ainakin näin loppu kesästä), mutta keväällä tulee tuota toutainta kiusattua Kuokkalankoskella.
Kyllä se kala vielä nappaa.