Chat

Author Topic: Rautupuro...  (Read 154819 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rokkis

• View Profile
Vs: Rautupuro...
« Reply #120 on: February 27, 2007, 14:05:42 »
mistä te tiiätte missä on suvanto?

Suvanto on muuta jokea tai puroa hidasvirtaisempi joen osa. Eli käytännössä se on leveämpi kuin joki keskimäärin, monesti myös syvempi.
En oikein kannata.

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
« Reply #121 on: March 01, 2007, 11:12:15 »
Sain raupurolta kilosen raudun ja heti perään 2 grammaa isomman taimenen :-D.kolmanneksi suurin saamani kala oli 700g rautu :roll:.paljoa muuta kalaa ei tullut mutta tuloksella irtosi kolmas tila.Janne Olkkonen sai 10kg kalaa ja voitti kisan.
« Last Edit: March 01, 2007, 11:14:40 by juhox »
"En syö kalojen lääkkeitä. "

« Reply #122 on: March 01, 2007, 13:38:18 »
No huhhuh... Jo on iso rautu tuo kilone!!!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

juhox

• View Profile
« Reply #123 on: March 01, 2007, 13:53:28 »
No huhhuh... Jo on iso rautu tuo kilone!!!
No ite oot saanu 700g! eli ei se paljoo isompi oo.
Isoin rautuni on hieman yli 1200grammane ja kuva on tuolla
:screen shotteja pp2-sivulle.
itellä juuri toi 700-800g on se raja mistä isompia tulee aika harvoin. :roll:.
« Last Edit: March 01, 2007, 14:06:48 by juhox »

miseboy

• Guest
« Reply #124 on: March 06, 2007, 19:01:55 »
Näyttäkää misä te näätte suvannon

karib

• Sauna-kyborgi
    • View Profile
« Reply #125 on: March 06, 2007, 20:05:31 »
Esimerkiksi tämä joen leveämpi kohta on suvanto.
[/URL

miseboy

• Guest
« Reply #126 on: March 08, 2007, 16:06:42 »
                                                                pilkin joesta tommosen harren ja sain ton läsäksi suvannosta raudun

seppojohannes

• Guest
« Reply #127 on: March 15, 2007, 20:49:36 »
Näyttäkää misä te näätte suvannon

Suvanto on tarkkaan ottaen kosken tai voimakkaan virran jälkeinen joen laajentuma missä virran nopeus pienenee suvannon suuruudesta, muodosta ja syvyydestä riippuen. Siis jokainen jokeen "kasvanut" lampare ei ole suvanto. Tosin ko. lampare antaa mm. vasen reuna klo 10 kivankokoista rautua penkasta. Mikrotasuri tai punavalko sekä keltamorri punaisella toukalla jolla saa myös harreja pienemmistä suvannoista.

95

• View Profile
« Reply #128 on: March 16, 2007, 08:46:19 »
                                                                pilkin joesta tommosen harren ja sain ton läsäksi suvannosta raudun

Sori jos nipotan, mutta kannattaa tarkistaa suomenkieli.  :wink:
Kalastus on parasta mitä mies voi tehdä!
Propilkin pelaaminen toiseksi parasta...

juhox

• View Profile
« Reply #129 on: March 16, 2007, 20:42:15 »
tuli taas pitkästä aikaa voitettua kisa rautupurolla  :-D.voitin tunnin kisassa toiseksi tulleen kilolla ja saaliin paino oli 10kg ,mutta suurin kalani oli vain 500g :roll:.

kisan jälkeen aloitus suvanto oli kuin reikäjuusto, tuli mieleen että tais rautu ja harjus kannat saada aika kolauksen :-).

Raidari

• View Profile
« Reply #130 on: March 27, 2007, 15:42:05 »
Täytyy myöntää, että itse saan kyllä kymmenenkin minuutin kilpailussa hyvin usein vähintäänkin yhden kalan. Useimmiten harjuksen. Käytän syöttinä lähes aina kultapystypilkkiä ja punaista kärpäsentoukkaa..
Karttaan merkitty kohtuullisen varma harjuspaikka, pientä rautuakin tulee, joskin harvemmin.

Voi p*rkele ku ei tuo kuva näy ja kovasti on jätkät näyttäny harria tuolta saavan!!! :x :-( :x :-(

Ei näy minullakaan tuo kuva!!! :x :x :x Ja voisiko joku kertoa missäpäin tuo  hyvä harjus paikka sijaitsee :wink:
« Last Edit: March 27, 2007, 15:55:50 by p1lkk1master »

« Reply #131 on: March 27, 2007, 18:08:20 »
Täytyy myöntää, että itse saan kyllä kymmenenkin minuutin kilpailussa hyvin usein vähintäänkin yhden kalan. Useimmiten harjuksen. Käytän syöttinä lähes aina kultapystypilkkiä ja punaista kärpäsentoukkaa..
Karttaan merkitty kohtuullisen varma harjuspaikka, pientä rautuakin tulee, joskin harvemmin.

Voi p*rkele ku ei tuo kuva näy ja kovasti on jätkät näyttäny harria tuolta saavan!!! :x :-( :x :-(
Niinpä! Kertokaa nyt prkl!

Ei näy minullakaan tuo kuva!!! :x :x :x Ja voisiko joku kertoa missäpäin tuo  hyvä harjus paikka sijaitsee :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

JAM0

• View Profile
    • http://koti.mbnet.fi/aulut/
    • Email
« Reply #132 on: March 27, 2007, 20:10:41 »
Tuolta punaisella ympytöidyista paikoista tulee rautua ja PALJON :wink:
Kupari pysty vihreällä toukalla niin namnam.

Turhaan itkette tosta järvestä :wink:
Kaloja tulee melkein liian usein.

Jep, kiitti tosta kartasta. En ollu ikinä saanu kalan kalaa. Nyt tein niinku käskettiin ja heti sain 10 min kisas 2 rautua ja 2 siikaa. Isompi rautu 653g.

rainiemi

• 4,5 kilonen kirre verkosta :D
    • View Profile
« Reply #133 on: April 07, 2007, 18:40:36 »
Niin ajattelin tässä lähteä kohta Rautupurolle isoa haukea metsästämään kun olen kuullut että semmosiakin sieltä saa ylös mutta millä pilkillä te olette semmosia saaneet kun usein juuri rautulätkä on mennyt ison suuhun mutta ei ikinä ole ylös asti tullut että pitääkö vaan yrittää lisää vai olisiko parempi pilkki missä pysyisi isotkin tai ei katkeisi siima? Eli millä te ootte saaneet niitä isoi haukii? :?

EDIT: Pelasin äksön rautapurolla lyhyen kisan (15 min) ja siinä tein kirkkaasti oman taimen ennätykseni :D Mutta sain rukoilla että jos myöhästyy punnituksesta niin että kalat menisi silti ennätyksiin koska juuri minuuttia ennen loppua joku iso hauki luultavasti veti siiman päässä jotain 40 sekunttia ja myöhästyin punnituksesta  :cry:  mutta onneksi taimen meni enkkoihin. Nyt laitan ensimmäisen kuvani tänne:

ja siinä vielä varmistus:

en tiedä tuliko kuvista hyvä kun ekaa kertaa laitan  :-D

PS. Ja niin se unohtu sanoo että olis hyvä semmonen nappi mistä saisi vaikkapa siiman katkottua jos käy niinkun mulle XD

« Last Edit: April 08, 2007, 10:06:28 by rainiemi »

Wade

• View Profile
« Reply #134 on: April 12, 2007, 22:36:00 »
Neuvokaas tyhmälle mistä täällä saa Siikaa? Olen pelannut kyseisellä järvellä varmasti yli 20 tuntia saamatta siian siikaa ja haukivinkkejä kaivataan myös. Ei tarvitse kädestä pitäen neuvoa, mutta jotain suuntaa antavia vinkkejä olisi mukava saada. Ihan sama mikä vuodenaika ja mistä kohtaa yrittää niin tulos on vain 1-6 harjusta ja 5-25 rautua.
Same shit different day
-Elämä on ihmisen parasta aikaa!- By Matti Nykänen

Puolesta

• View Profile
« Reply #135 on: April 12, 2007, 23:25:56 »
Vastarannan syvänteen reunalta tulee siikaa ja rautua samoista paikoista. Kuparipystypilkki ja vihreä kärpäsentoukka, niin pitäisi siikaakini tulla.

95

• View Profile
« Reply #136 on: April 13, 2007, 16:05:41 »
Siiman katkaistua? ei ihan huono idea. :-)

pihvipaketti

• View Profile
« Reply #137 on: April 13, 2007, 17:48:17 »
En ole ikinä saanut harjusta. Olisi kiva tietää paikkoja ja välineitä missä niitä voi saada?

Raidari

• View Profile
« Reply #138 on: April 14, 2007, 14:27:23 »
jes sieltä tuli nyt 9 siikaaja kaksi harjusta :lol:.

Mistä oikeen sä siikaa sait? Mä en oo saanut ensimmäistäkään :-(

Wade

• View Profile
« Reply #139 on: April 14, 2007, 21:40:29 »
Vastarannan syvänteen reunalta tulee siikaa ja rautua samoista paikoista. Kuparipystypilkki ja vihreä kärpäsentoukka, niin pitäisi siikaakini tulla.
Kiitos tästä apua oli kovasti heti ekassa tunnin kisassa 5 siikaa juuri tuolla yhdistelmällä. Harjuksia muuten saa nuista kapeista kohdista puroa tai itse en ainakaan tuosta isosta suvannosta ole ainuttakaan saanut. Välineeksi esim. Mormuska tai kultapysty. toukka vihreä tai punainen ja toki hopeahologrammikin pilkiksi käy. Voisikohan joku antaa suuntaa mistä Rautupurolla kannattaa haukia pyytää?
Same shit different day
-Elämä on ihmisen parasta aikaa!- By Matti Nykänen

Puolesta

• View Profile
« Reply #140 on: April 14, 2007, 22:26:39 »
Itse olen saanut samasta paikasta myös haukeni. Eli sieltä vastarannan syvänteen reunasta.

rainiemi

• 4,5 kilonen kirre verkosta :D
    • View Profile
« Reply #141 on: April 15, 2007, 11:40:26 »
Itse olen saanut samasta paikasta myös haukeni. Eli sieltä vastarannan syvänteen reunasta.
Niin millä vieheellä olet saanut haukesi? Ja muille sama kysymys? Ongelmani on se että iso vie aina pilkin  :cry:

Puolesta

• View Profile
« Reply #142 on: April 15, 2007, 13:50:21 »
Todellisuudessa hauki vie erittäin usein pilkin. Samoin tässä pelissä. Kyllä niitä sieltä sitten välillä nouseekin. Itse olen saanut tasureilla, pystypilkeillä, morrilla, rautulätkällä, räsäsellä. Hauki tuntuisi ottavan mihin vaan.  Rautupurossa hauen saanti on minulla ainakin tuuria. Silloin tällöin sieltä niitä tulee. Kerran kymmenessä pelissä.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #143 on: April 15, 2007, 15:12:57 »
Jees. Olen pitänyt Rautupuroa pelin vaikeimpana vesistönä jo kauan, mutta äsken pelasin Cuppia ja eteen tuli Rautupurolla pelattava kisa 4. joulukuuta.
Vihdoin tuli siis kunnolla kaloja. Samasta reiästä keltaisella morrilla 5 siikaa ja 1 taimen. Itselleni pelin ensimmäinen taimen, mutta vain 565g eli takaisin meni avantoon se kala.
Janne Olkkonen voitti tuloksella 1560g ja itse sijotuin toiseksi tuloksella 666g.

deeris

• Guest
« Reply #144 on: April 16, 2007, 00:19:56 »
siihen rautupurolle ois voinu laittaa sen puronieriänkin  :-)

95

• View Profile
« Reply #145 on: April 16, 2007, 20:27:45 »
siihen rautupurolle ois voinu laittaa sen puronieriänkin  :-)
Niinpä.

No joo, mutta onhan ssiellä jo rautu!

deeris

• Guest
« Reply #146 on: April 24, 2007, 00:41:24 »
noista vihreistä ympöröistä olen saanut siikaa ja harjusta  8-) sieltä oon saanut joskus 6 harjusta.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #147 on: April 26, 2007, 02:05:47 »
Nyt 30min Rautupurolla. Ei tärppiäkään. Mikä nyt on!! Kaikki paikat kiertelin läpite ja kaikki pilkit toukkineen kokeilin. Ja välillä aivan toisen pilkkijän vierestä, joka kalaa veteli minkä ehti.
Voittajalla yli 5kg ja toiseksi viimeiselläkin 700g. Itse pidin perää 0:lla grammalla ..  :cry:

itellä on nyt ollut sama viimeset neljä kilpailua, ennen tätä neljää kisaa sain rautupurosta "varmoilta" paikoilta aina rautuja ja harjuksia, mutta nyt en tosiaan ole neljään kisaan saanut yhtään mitään, vaikka on tullut seurattua mikkoa ja jannea ja vähän muitakin pilkkijöitä.
mm. ongin yhden kisan aivan jannen kupeessa mutta en saanut mitään. Janne sai sitten voitto kalat minun vierestä.
Perhana!  :xNo ehkäpä vielä saan rautupurosta kalaa...
 :-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Puolesta

• View Profile
« Reply #148 on: April 26, 2007, 10:34:30 »
Oisko Perzalla väärä pilkki?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #149 on: April 26, 2007, 14:07:07 »
Oisko Perzalla väärä pilkki?
No on tullut koitetua morria(kolmea erilaista), lätkää, Mosaria, rautulätkää, normi pilkkejä ja oikeastaan ihan kaikkia mitä vaan on voinu valita...
Rautulätkällä olen ainoat rautuni saanut+taimenia, mosarilla sitten harjuksia, mutta nämä neljä viimestä kisaa on tosiaan ollut ihan tyhjiä ei kalan kalaa!  :-o Paikkoja on kyllä tiedossa useampi, mutta ei se aina onnistu...
Koitanpa kohta pelata josko siten saisin kalaa...
 :-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

center>