Chat

Author Topic: Rautupuro...  (Read 154682 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Rautupuro...
« Reply #90 on: December 25, 2006, 17:48:43 »

Ensimmäinen ja isoin tuli kuparipystyllä+vihreellä toukalla, kaks muuta tuli rautulätkällä ja sinisellä toukalla.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

esme

• Viikon luontoääni,Lataaja
    • View Profile
« Reply #91 on: January 04, 2007, 16:45:24 »
rautupurolta 1680g taimen ja rautu 1204g. :-D

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
« Reply #92 on: January 05, 2007, 18:56:39 »
on komioita ja olisko screen shot kuvia?itellä on tullu samankokoinen,mutta hieman isompi rautu rautulätkällä.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

iso <><

• täh???
    • View Profile
« Reply #93 on: January 06, 2007, 12:14:16 »
Mun suuri harri on 700.g Tuli tänä aamuna
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #94 on: January 07, 2007, 13:04:37 »

Juu laitas kuvia mukaan todisteeks noin komeista kaloista ;)

juhox

• View Profile
« Reply #95 on: January 07, 2007, 16:30:46 »
rautu:1286g
taimen: 776g
harjus :717g
siika:364g

siika ja taimen enkkoja olis parannettava.

karib

• Sauna-kyborgi
    • View Profile
« Reply #96 on: January 08, 2007, 16:57:38 »

Rautu onkin aika mahtava, kuten myös harjus, voipi olla työlästä parantaa noita!

juhox

• View Profile
« Reply #97 on: January 08, 2007, 17:00:44 »

Rautu onkin aika mahtava, kuten myös harjus, voipi olla työlästä parantaa noita!
nii isoja kaloja on tullu mutta ei mitään jätti parvea ikinä oo tullu :wink:.

woodoo

• View Profile
« Reply #98 on: January 18, 2007, 13:52:56 »
Muutama mielipide Rautupurosta. Ei mikään hötkyilijän vesistö, välillä saa reiällä nysvätä useammankin minuutin ennenkuin Ahti höltyy antamaan antejaan. Tästä syystä en itse alle tunnin vääntöjä tälle lutakolle lähde edes yrittämään. Parhaimmillaankin syönti on ollut varsin verkkaista, Rautuja on noussut ehkäpä parin kolmen minuuttivauhtia jonka jälkeen on ollut jopa useitakin minuutteja hiljaista. Useasti on käynyt siten että olen juuri vetämässä värkkejä ylös avannosta miettien paikan vaihtoa kun on vielä yksi Rautu napannut kiinni. Paras kalapaikka ? Ehkä heti startin edustalla oleva lammikko, puroista, varsinkin pohjoisesta laskevasta, olen saanut haalittua muutamia Harjuksia, Rautuja ja Taimenia. Päällimäisenä tulee kuitenkin mieleen että varsinaisia "varmoja" ottipaikkoja ei sentilleen pysty sanomaan. Vieheenä olen käyttänyt kulta ja kuparipystyä sekä vihreätä mikroa, syöttinä menee taas se vihreä toukka. Ovelasti Rautulätkä ei tunnu toimivan Rautuun laisinkaan.

Turhauttava ja raivostuttava paikka kalastaa, kuitenkin yksi pelin parhaista vesistöistä.

juhox

• View Profile
« Reply #99 on: January 18, 2007, 15:15:26 »
Muutama mielipide Rautupurosta. Ei mikään hötkyilijän vesistö, välillä saa reiällä nysvätä useammankin minuutin ennenkuin Ahti höltyy antamaan antejaan. Tästä syystä en itse alle tunnin vääntöjä tälle lutakolle lähde edes yrittämään. Parhaimmillaankin syönti on ollut varsin verkkaista, Rautuja on noussut ehkäpä parin kolmen minuuttivauhtia jonka jälkeen on ollut jopa useitakin minuutteja hiljaista. Useasti on käynyt siten että olen juuri vetämässä värkkejä ylös avannosta miettien paikan vaihtoa kun on vielä yksi Rautu napannut kiinni. Paras kalapaikka ? Ehkä heti startin edustalla oleva lammikko, puroista, varsinkin pohjoisesta laskevasta, olen saanut haalittua muutamia Harjuksia, Rautuja ja Taimenia. Päällimäisenä tulee kuitenkin mieleen että varsinaisia "varmoja" ottipaikkoja ei sentilleen pysty sanomaan. Vieheenä olen käyttänyt kulta ja kuparipystyä sekä vihreätä mikroa, syöttinä menee taas se vihreä toukka. Ovelasti Rautulätkä ei tunnu toimivan Rautuun laisinkaan.

Turhauttava ja raivostuttava paikka kalastaa, kuitenkin yksi pelin parhaista vesistöistä.
minulla ainakin on paras kalapaikka jossa tulee aina paljon harjusta.olen erimieltä lätkästä mutta se vain poimii 600grammaset ja isommat raudut . Niitä ei välttämättä  ainakaan heti saa muilla pilkillä.itse sain 1200g raudun sillä.

woodoo

• View Profile
« Reply #100 on: January 18, 2007, 16:01:34 »
Muutama mielipide Rautupurosta...

minulla ainakin on paras kalapaikka jossa tulee aina paljon harjusta.olen erimieltä lätkästä mutta se vain poimii 600grammaset ja isommat raudut . Niitä ei välttämättä  ainakaan heti saa muilla pilkillä.itse sain 1200g raudun sillä.

Tosiaan itsellä on ollut hemmetin huono syönti rautulätkällä,  ei vaan ole ilmeisesti ollut reikä kunnon mestoilla kumminkaan vaikka mikro ja pysty onkin toiminut. Pitääkin tosa iltasella lähteä pariksi tunniksi purolle nysväämään ja oikein pilkkimällä pilkkiä tolla lätkällä.

juhox

• View Profile
« Reply #101 on: January 18, 2007, 17:22:47 »
Muutama mielipide Rautupurosta...

Tosiaan itsellä on ollut hemmetin huono syönti rautulätkällä,  ei vaan ole ilmeisesti ollut reikä kunnon mestoilla kumminkaan vaikka mikro ja pysty onkin toiminut. Pitääkin tosa iltasella lähteä pariksi tunniksi purolle nysväämään ja oikein pilkkimällä pilkkiä tolla lätkällä.
no, ite olen ettiny alku ja siivellisellä ptstypilkillä hyvistä paikoista "parven"ja käyttänyt sitten lätkää hetken ja vaihtanut taas pystyyn.ite en ole saanut mikrolla mutta täytyy testata.

woodoo

• View Profile
« Reply #102 on: January 18, 2007, 18:42:19 »
Nonni, nyt on tunti istua möllötetty Rautupurolla ja suurin kala oli 720 grammanen Rautu, rautulätkällä. Joten joudun syömään sanani ja toteamaan jotta kyllä sillä lätkälläkin kalaa saa  :roll: ...
Saalista tuli yhteensä 11993 grammaa, Rautuja 34 ja muutama kiintiö siika siihen päälle. Leijonaosa, elikkäs abaut tasan 21 kappaletta eväkkäitä pystypilkeillä, 7 merenelävää viheriäisellä mikrotasurilla ja loput 6 sitten aiemmin parjaamallani Rautupilkillä. Ihan bueno tulos, riitti tosin vasta kakkossijaan mutta ei ollut montaakaan grammaa voittajan saalista kehnompi.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #103 on: January 25, 2007, 17:03:32 »
Harjus ennätystä tuli tässä äsken parannettua 438 grammaan.

juhox

• View Profile
« Reply #104 on: January 25, 2007, 20:55:20 »
hitsi, kun ei tajunnut napata kuvaa 700g harjuksestani.väsytys kesti niin kauan ,että  koko kuva juttu unohtu :-(.

Tosimies

• Guest
« Reply #105 on: January 25, 2007, 21:55:09 »
hitsi, kun ei tajunnut napata kuvaa 700g harjuksestani.väsytys kesti niin kauan ,että  koko kuva juttu unohtu :-(.

Se kuva löytyy ennätyslistoilta  :wink:

pullasorsa

• Kalassa.net
    • View Profile
    • Email
« Reply #106 on: January 26, 2007, 14:03:25 »
E ole kyllä tullut tärpin tärppiä kun oon pelannu , kaikki pilkit ja madot läpi mut ei mitään.  :-)
Lähti ku hauki laiturista.

« Reply #107 on: January 28, 2007, 18:10:06 »
Jees. Tänää rautupuron kävin läpi. Tuli 386g harri ja sitte tuli eka rautuni. Ja se painoi 498g. Ja kuva raudusta:

montako harria sait?

8 suurta harria. Paitsi yks oli 50g. :-D Ja äske uusia enkka kaloja tuli 956g rautu! :-P. Ja kuva siitä raudusta:

8-)

AIJAI huonosti oot sutannu toi rautu on tullu keltasella morrilla ku tosta vieheenkuvasta näkyy vähä keltasta tuolla yläällä  :lol:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

« Reply #108 on: January 28, 2007, 18:21:29 »
Täytyy myöntää, että itse saan kyllä kymmenenkin minuutin kilpailussa hyvin usein vähintäänkin yhden kalan. Useimmiten harjuksen. Käytän syöttinä lähes aina kultapystypilkkiä ja punaista kärpäsentoukkaa..
Karttaan merkitty kohtuullisen varma harjuspaikka, pientä rautuakin tulee, joskin harvemmin.

Voi p*rkele ku ei tuo kuva näy ja kovasti on jätkät näyttäny harria tuolta saavan!!! :x :-( :x :-(

Molopääklaani

Tosimies

• Guest
« Reply #109 on: January 29, 2007, 16:50:09 »
Toi Rautu on tullut keltasella morrilla ja vihreellä toukalla.

juhox

• View Profile
« Reply #110 on: February 08, 2007, 17:20:29 »
puroista tulee rautua ja harjusta mormuskalla

NO ,on tarkka neuvo :roll:.

miseboy

• Guest
« Reply #111 on: February 08, 2007, 18:40:49 »
JES! vihdoinkin ekat raudut tuliva kaikki olivat 250 - 300 gr

juhox

• View Profile
« Reply #112 on: February 17, 2007, 12:55:05 »
toi rautupilkki on muuten on tappovehje huonollakin syönnillä raudulle jos sitä osaa uittaa oikein :wink:.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #113 on: February 17, 2007, 13:07:29 »
Kerro meille miten sitä kuuluu uittaa, jookosta? =)

juhox

• View Profile
« Reply #114 on: February 17, 2007, 13:42:30 »
no joskus kun osuu rautuparveen toimii tälläinen tyyli ainakin välillä mulla .:käytetään vasenta hiiren näppintä ja tehdään lyhyitä aika sivulle suuntautuvia vetoja ja välillä pilkkiä nostetaan hitaasti mahdollisimman ylös ,usein juuri tuon noston aikana rautu nappaa.aina ei rautulätkällä syö niin käytän muita pilkkejä. kertokaa muutkin miten uitatte rautulätkää.
« Last Edit: February 17, 2007, 13:45:10 by juhox »

JaniH

• View Profile
« Reply #115 on: February 24, 2007, 22:46:01 »
 :?Siis mikä ihmeen rautulätkä? Itse tempasin het ekakerralla vihreellä microlla vasemmalla olevasta pikkupoukamasta. 2 min ja 310 kii. Lisätieto ei kyl ois pahitteeks  :lol:

« Reply #116 on: February 24, 2007, 22:54:35 »
Se isoin kuparinen lusikka/lätkä

Molopääklaani

Ilbe-

• MSN Messenger - ilari86@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #117 on: February 25, 2007, 18:19:20 »
Sain tuossa hiljattain hyvän saaliin Rautupuron isoimmasta suvannosta. 15 minuutin kisassa saalista kertyi yhteensä 6116g: Yksi 1301g taimen, sekä 10kpl rautuja, joiden yhteispaino 4815g.
Itsekurini on samurai-luokkaa.

miseboy

• Guest
« Reply #118 on: February 25, 2007, 20:07:48 »
mistä te tiiätte missä on suvanto?

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #119 on: February 26, 2007, 22:10:20 »
Siitä että se on suvannon muotoinen.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

center>