Chat

Author Topic: Veitsiluodon kalapaikka  (Read 103154 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kippe

• View Profile
    • Email
Veitsiluodon kalapaikka
« on: January 22, 2007, 17:58:47 »
laitetaan tänne juttua kyseisestä paikasta.Itse kävin viime lauantaina ja kalat olivat hukassa.Ja nyt ku ens kerran menen nii meen sinne toiseen laitaan ja siinä on sellanen monttu mistä jopa mä olen kalaa saanu,mut en kilpailuissa neki kun on taas 3kk:tua.Eli mulla seuraavaa reissu on nyt tulevana lauantaina,ja päivän paras hetki on silloin ku alkaa paistamaan makkaraa.Ja tietysti se ku tanhan virittää pyyntiin ja alkaa törmän liitsejä uittaan nii pitäs kalaa tulla.Jos tuosta montusta ei tule nii sit keskelle järveä siinä on sellanen karikko nii sen reunoilta pilkkiä.
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
Vs: kemi veitsiluodon kalapaikka
« Reply #1 on: January 25, 2007, 16:47:39 »

Taisi olla 05-vuosikerran ERÄ-lehdessä juttua paikasta...

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: January 25, 2007, 18:58:33 »
Mä vaan sillä laitoin tuon että jos siellä jotku käy pilkillä nii laittais raporttia sieltä.Ja mä kyl tunnen tuon järven ku kuulun kyseiseen seuraan joka omistaa nuo vedet.. :-D  Sillä että ne pilkkikilpailut ku on tuossa 3kk:den päästä en tiedä viel päivää ku ei ole tullu laput mulle.Kesällä kyl kalaa saan paremmin tuolta ku talvella mut joskus kuitenki saan "tahnalla".
Kesällä vaapuilla ja tahnalla.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: January 27, 2007, 09:37:02 »
Eipä sitä tänään päässykkään pilkille :cry:ku pitää mennä synttäreille.Mut seuraavaa kertaa ootellessa :-D

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: February 02, 2007, 18:57:23 »
No nii näillä näkymin huomenna kyseiselle paikalle kalaan.Ja laitan kirjoitusta jos vaikka sattus kalan sieltä saamaan.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: February 03, 2007, 18:35:21 »
Oli hyvä päivä olla pilkillä,mut ne kalat huonosti liikkui pari yritystä pilkkeihin ja tahnassa ei mitään eloa.Ja vaikka kuin vaihtoi paikkaa ei mtn.....Mut päivän paras hetki oli silloin ku sai paistaa makkaraa notskilla.

karkuutus

• View Profile
« Reply #6 on: February 07, 2007, 19:04:13 »
Onko kippellä tietoa istutuksista milloin minkä verran tehdään?

Ollu tarkotus mennä käymään  :-)

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: February 07, 2007, 23:03:28 »
Jos vain oikein muistan nii edellinen istutus kerta oli 3.12.2006 mut määrärstä ei tietoa.kyllä sinne on minusta kesällä työnnetty sitä kalaa ihan tarpeeksi. Juu kyl tuolla viel pitää käydä ennen pilkki kilpailuja ja tietysti kilpailujen jölkeen.Vaikka en koskaan ole itse siinä kilpailussa mitään saanu nii aina pakko yrittää,vai lähtiskö onkimaan sitä muuta kalaa sitä vois jonnin verran saada.Meinasikos karkuutus koska mennä käymään,ja onko sulla miten paikasta tietoa?

karkuutus

• View Profile
« Reply #8 on: February 10, 2007, 09:48:08 »
Lämpiäis nuo kelit niin joku viikonloppu vois käydä.
Lohipilkeissä oon käyny vissiin 5 kertaa aina aika lähellä lähtöpaikkaa pilkkiny.
Paras kilpailu sain 2 kirreä.
Aika pitkä aika tuosta istutuksesta.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #9 on: February 11, 2007, 00:11:49 »
Juu nii on pitkä aika.Ja olen kyselly että koska kalaa tulee taas altaalle nii vastaus on sit ku ei ole pakkasta.Moni ku sanoo että jos kalan istuttaa pakkasella nii se kuulemma sokeutuu.Ite en tiedä koko kalaistutuksista mitään.Mistäs päin sä olet kotoisin,ja vois vaikka yyvveenä laittaa...

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: February 13, 2007, 18:52:17 »
kaloja ei isutteta apkkasella koska kalojen silmät ovat herkkiä jäätymään.
Kesällä altaalta tuli hyvin kalaa mutta lämpimän kesän takia maistuivat **** edes kissat eivät syöneet.
mutta tämähän ei ole kalojen vika vaan luonnon äitimme joka pakotti kalat syvälle pohjaa kyhnyttään lämpimien kelien takia

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #11 on: February 14, 2007, 19:45:46 »
Joo tuohan kyl pitää paikkaansa että kalat kuumana kesänä maistuu p*****a.Nii siispä olen käyny tuossa kemijoella taivalkoskella tahnalla onkiin kirrejä.Oletko sä käyny siellä kalassa?Kävin kerran katsomassa ku yksi tuttu oli siellä tahnalla pyytämässä nii se oli saanu 14kirreä.On ne vaan siellä paremman makuisia ja kirkkaita.Juu ja ne altaan pilkki kilpailutki lähenee muutama kuukausi.

lusikka

• View Profile
    • Email
« Reply #12 on: March 12, 2007, 21:47:29 »
Joko Veitsiluotoon olisi istutettu tuoretta ongittavaa ?

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: March 13, 2007, 08:18:06 »
Jaa eipä ole tietoa onko nyt lähiaikoina istutettu....Mut ennen kisoja sinne laitetaan kaloja joka tapauksessa...Täytyy silloin mennä katsomaan minkä kokoista kalaa sinne laitetaan,aina on joukossa ollu isojaki kaloja...Mut sen näkee vasta pari päivää ennen kisoja..http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=15223.0   
Tuolla tapahtumissa on tuo kisa päivä jo ilmoitettu.

kaivo

• Guest
« Reply #14 on: March 13, 2007, 09:04:03 »
Viiden käyntikerran jälkeen Veitsiluodon kalapaikka vaikuttaa kokonaisuutena ihan viihtyisältä paikalta. Kokoa altaalla on sen verran ettei tule tunnetta lammikkokalastuksesta, istutukset ja muu ylläpito tuntuu toimivan ok.

Kaloilla emme velipojan kanssa ole toistaiseksi päässeet mässäilemään; isohkon altaan perusluonne ei ole näin vähällä kalastuksella vielä selvillä. Tässä toistaiseksi ainoa lohikalani altaalta, tuli ensimmäisellä avovesireissulla altaalle syksyllä 2004 (huomatkaa väsynyt ilme :)). Painoa kalalla oli 1,3 kg.

Velipoika sai vajaan kilon kalan, joka oli istariksi varsin nätti yksilö:

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: March 14, 2007, 10:04:33 »
Tuo Kaivon kuva on jos oikein tarkkaan katson ja muistan nii tuosta saimme keverin kans yht.5kirreä tahnalla.Siinä pitäs olla se yksi monttu juuri :roll:ja aina ku tuosta on kesällä veneelläki soutanu nii on saanu joko tärpin tai sit kala ylös asti 8-)

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: March 19, 2007, 17:28:40 »
No nii viime torstaina tullu kyseiseen paikkaan kalaa ei tietoa minkä verran mut laitettu on ja tietysti tulee pari päivää ennen nuita pilkkikilpailuja kalaa taas ku järvi silloin rauhoitetaan.

Hautsi

• View Profile
    • Email
« Reply #17 on: March 28, 2007, 02:35:28 »
Kalapaikalla on tullut käytyä useampana kertana ja tiedän joitakin hyviä kalapaikkoja siellä.

Pilkkien monet kirjolohet/taimenet on nousseet uimarannan kohdalta tai siitä hieman sivulle, kilpailuissa tuo alue on kuitenkin ammuttu täyteen pilkkijöitä. Silloin ehkä kannattaa lähteä lähtörannasta oikealle rantaa pitkin niin kauan kun tulee nuotiopaikka vastaan, suurinpiirtein puolessa välissä oikean puoleista rantaa (syvyyskartalla on siinä kohdin 1,5m merkki). Siinä on myös väkeä pilkki kilpailujen aikana mutta sekaan varmasti mahtuu.

Yksi varma paikka mistä lähes aina pilkkien kalan tai useampia olen saanut on sähkölinjojen alla olevan matalikon reunoilta. Kilpailuissa tuo on varsin hyvä paikka kun siinä ei paljoa väkeä yleensä ole ja rannoilla kun aletaan kairaamaan niin arat kirjolohet lähtevät karkuun.

muu kala sarjaan jos haluaa osallistua niin vastakkaiselle rannalle kannattaa lähteä, sieltä itse asiassa saa kesällä heitellen hyvin kirjolohta (viimeksi seuran välisissä kisoissa sain voittoon oikeuttavat 5 kirjolohta sieltä) Mutta pilkkien en ole koskaan sieltä mitään saanut, tosin monesti pilkillä sielä en ole ollutkaan.

Imulta saa myös hyvin kirjolohta mutta tuo taisi olla pilkkikilpailu rajojen ulkopuolella???

syvyyskartta:
http://www.nic.fi/~vlkm/Skartta.htm
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #18 on: April 06, 2007, 23:04:58 »
No nii pilkit on pilkitty itse en ollu kilpailussa vaan talkoo hommissa.Mut kyl sinne pitää mennä ku sinne jäi kaikki isot taimenet mitä sinne oli laitettu esim.3kpl taimenta joiden yhteis paino on yli 13kg:tä jos ens viikolla kävis räsästä siellä lilluttamassa.

karkuutus

• View Profile
« Reply #19 on: April 08, 2007, 12:01:07 »
Kisat meni joo saaliina yksi reilu 500g kirre ja 100g ahven. :oops:
Aika hiljasta oli ainaki siellä missä ite olin eli lähtöpaikasta oikeassa reunassa.

Mistähän lie tulleet nuo paremmat saaliit voittaja sano että linjan takaa eli
vissiin just toiselta puolen.
Mihinhän ne kalat istutetaan? :roll:

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #20 on: April 08, 2007, 20:08:37 »

Mihinhän ne kalat istutetaan? :roll:
Ne kalat istutetaan siitä laiturilta mikä on noin max.100m lähtöpaikasta vasemmalle päin

Hautsi

• View Profile
    • Email
« Reply #21 on: April 14, 2007, 07:16:40 »
Mistähän lie tulleet nuo paremmat saaliit voittaja sano että linjan takaa

Työ kiireiden vuoksi en tänäkään vuonna mukaan päässyt, ja eiköhän tuolla linjan takaa sanonnalla tarkoittanut sähkölinjaa mikä menee lammen poikki, villi arvaus että oli pilkkinyt tuossa linjan luona olevan matalakon kohdalla. :)
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: April 14, 2007, 10:17:13 »
Mistähän lie tulleet nuo paremmat saaliit voittaja sano että linjan takaa
 eiköhän tuolla linjan takaa sanonnalla tarkoittanut sähkölinjaa mikä menee lammen poikki, villi arvaus että oli pilkkinyt tuossa linjan luona olevan matalakon kohdalla. :)

Juu jossain siellä oli ja vähän muuallaki se voittaja on pyöriny,kaloja nousi nyt minun yllätykseksi vähän sieltä sun täältä.Vaikka kyl siellä kala liikkuu mut nyt taas kisojen jälkeen ollu taas vähän hiljaisempaa...Täytyy katsella jos vaikka ens viikon aikana kävis pyörähtään altaalla reissu ja kokeilis vain muutamalla pilkillä ei tahnalla ollenkaan.Kokeilis vähän niitä paikkoja mistä itse saan kesäisin kalaa.Eli koko järvi kävellä ympäri.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #23 on: May 11, 2007, 19:04:06 »
Kävin toissa päivänä altaalla jo kalassa ihan vaan UL-virvalla heittelin..Siellä oli yksi pariskunta ne sai 2kpl kirrejä sieltä itse en saanu mitään,tiesi ne kertoa että oli sieltä imulta saatu semmonen 3kg kirre ja yksi tuttu kans sen vahvisti että pitää paikkaansa.Mut muualla ei juuri pysty heittämään ku siellä imulla ja siinä laavulla.

karkuutus

• View Profile
« Reply #24 on: May 21, 2007, 21:01:56 »
Jokohan siellä onnistus soutu-uistelu viikonloppuna jos kävis koittamassa? :roll:

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #25 on: May 22, 2007, 12:35:38 »
Juu kyl se onnistuu.Mä kans menen kaveri kans ehkä nyt huomenissa jo sinne uisteleen ja yrittää ainaki saada kalaa...

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #26 on: May 24, 2007, 20:18:03 »
Soutu sessio siirtyi sunnuntaille meilläkin ku kaveri ei pääse,eli toivotaan että ei tuule järvellä ettei tarvi yhtä osaa vain järvestä soutaa....

karkuutus

• View Profile
« Reply #27 on: May 25, 2007, 22:04:47 »
soutureissu siirty täytyy yrittää myöhemmin uudestaan kireitä vaan altaalle :roll:

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #28 on: May 26, 2007, 20:21:41 »
juu kiitti vain.Me lähetään aamusella kaverin kans altaalle soutaan ainaki hyvää ilmaa luvannu.

kippe

• View Profile
    • Email
« Reply #29 on: May 28, 2007, 11:08:25 »
Eli eilen oltiin kaverin kans soutamassa altaalla,mut saivat vaaput pienet ja isommat olla rauhassa jalommilta kaloilta.Mut senki edestä tuli ahventa,särkeä ja haukea,mut oli siellä ainaki yksi joka sai tahnalla kalan hyvän kokoinen kirre oli.Ja lauantaina joku oli saanu sieltä pyörteenlahdesta 3 taimenta.Mut kohtahan se kalastus rauhoittuu tuolla altaalla vähäksi aikaa ku on ne MM-perhokalastus kilpailut nii silloin ei saa kalastaa eikä vähän ennen sitä en muista koska kalastus loppuu.

center>