Chat

Author Topic: Salakalastus!!!  (Read 16110 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pii100

• Kala ei ole kasvi.
    • View Profile
Vs: Salakalastus!!!
« Reply #30 on: September 04, 2006, 15:56:33 »
No joo, eräällä koskella ilman lupaa. Äiti oli mukana.
Tulos oli tosin 1 ahven ja 2 salakkaa
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

Sir.Milo

• thx Pete
    • MSN Messenger - Trabucc0@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: September 04, 2006, 16:48:44 »
Luvat, mitkä luvat ?

Eihän niitä kaikkia voi millään hankkii, kun ensiks tarvii maksaa kalastuksenhoitumaksu + läänikohtanen maksu + koskipaikoissa voi olla omat luvat + jos meet vaikka lappiin niin taas läänikohtanen maksu + lapissa koskialueet on erikoisluvan varasii + kun meet Tenolle maksat joka päivästä aivan törkeesti.

Ja jos jäät kiini niin menetät välinees, no noilla lupamaksuilla sais vaik jokavuosi ostettuu uudet ykköset.

« Last Edit: September 04, 2006, 18:50:02 by Sir.Milo »

Jussi_

• Guest
« Reply #32 on: September 04, 2006, 16:52:08 »
Niin. Luvat? Mitkä luvat? Onko ne jotain syötävää?? :-D

No ei vaitiskaa.. Tässä, missä eniten kalastan, ei tarvi minun tietääkseni lupia. Kerran kalastin yhdellä koskella keskellä ei mitään ilman lupia, tai en edes tiedä tarviko siellä lupia....

kaivo

• Guest
« Reply #33 on: September 04, 2006, 16:59:59 »

No ei vaitiskaa.. Tässä, missä eniten kalastan, ei tarvi minun tietääkseni lupia. Kerran kalastin yhdellä koskella keskellä ei mitään ilman lupia, tai en edes tiedä tarviko siellä lupia....
Minkä ikäinen olet, ja mitä kalastustapaa harjoitat? Täysin luvista vapaata kalastusta on mato-onginta ja pilkintä sellaisissa vesissä, jotka eivät ole ns. erityiskalastuskohteita eli niihin ei istuteta lohensukuista kalaa. Arvokalapitoisissa virtavesissä mato-onginta jokamiehenoikeudella on aina kiellettyä.

Jos olet alle 18-vuotias, saat myös heittokalastaa ja uistella yhdellä vavalla ilman lupia samoissa vesissä, kuin onginta ja pilkintäkin ovat sallittuja.

Muissa tapauksissa kalastukseen tarvitaan aina jonkinlainen lupa.

Lisätietoa Suomen kalastuslupasysteemistä löytyy täältä: http://www.ahven.net/suomi/kalastusluvat.php
« Last Edit: September 04, 2006, 17:04:29 by Kaivo »

appe

• MSN Messenger - ahonen993@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #34 on: September 04, 2006, 17:34:13 »
yhellä "jalokala joella " käydään ilman lupia vaikka sinne pitäs luvat ostaa mutta sinne viimenen istutus on ollu 20 v sitten nii jaksa ostaa . sitte isä ku käy kerran vuoteen kalassa nii eipä se lupaa osta sen takia

Jussi_

• Guest
« Reply #35 on: September 04, 2006, 19:30:00 »

Minkä ikäinen olet, ja mitä kalastustapaa harjoitat? Täysin luvista vapaata kalastusta on mato-onginta ja pilkintä sellaisissa vesissä, jotka eivät ole ns. erityiskalastuskohteita eli niihin ei istuteta lohensukuista kalaa. Arvokalapitoisissa virtavesissä mato-onginta jokamiehenoikeudella on aina kiellettyä.

Jos olet alle 18-vuotias, saat myös heittokalastaa ja uistella yhdellä vavalla ilman lupia samoissa vesissä, kuin onginta ja pilkintäkin ovat sallittuja.

Muissa tapauksissa kalastukseen tarvitaan aina jonkinlainen lupa.

Lisätietoa Suomen kalastuslupasysteemistä löytyy täältä: http://www.ahven.net/suomi/kalastusluvat.php
13 vuottahan minä olen..
heittokalastusta harjoitan joessa, jossa istutetaan vuosittain kalaa..

[t-k]

• View Profile
« Reply #36 on: September 14, 2006, 21:00:59 »
Onko se salakalastusta, jos kalastan paikalla missä ei saa kalastaa? Tosin kalastan isäni kanssa ja siinä on aina sámaan aikaan
2-3 kalastajaa meidän lisäksi.  :roll:

Nykyttäjä

• View Profile
« Reply #37 on: September 15, 2006, 09:02:11 »
Kyllä pääsääntöisesti ostan kaikki tarvittavat luvat, lapin reissuillekkin aina paikallisen metsähallituksen vieheluvan mutta sitten illan pimetessä pienille tammukkapuroille mennäänkin mato-ongen kanssa jota ei luonnollisestikkaan saisi tehdä. Kerran haimme rajavartioasemalta kalalupia ja kaveri kysyi rajaluutnantilta, mikä se olisi paras viehe tonne puroille. Luti vastasi virnuillen, eiköhan se liene tuo niittyperho (mato)..... mutta se on tietenkin kielletty. Eivät ole hirvittävän tarkkoja sen suhteen mutta tekevät ajoittain ratsioita joissa kyllä lähtee onget jos tapaavat purolta matoa liottamassa. Minulla onkin aina perhoja taskussa, jos joku vieras lähestyy, puukolla siima poikki ja nopeasti sitomaan perhoa siiman päähän. Rajamiehille se ei kyllä onnistu, kattelevat kiikarilla ensin kauempaa ja tulevat sitten purolle kun ovat asiasta varmoja.

Tosimies

• Guest
« Reply #38 on: October 04, 2006, 16:42:51 »
viherillä ja tanio virralla monestikki ilman lupaa mut nyt o luvat osatettu... ja sitte oon käyttänny perhon päässä matoa ja sainki harjuksia  :-D

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #39 on: October 04, 2006, 20:36:01 »
viherillä ja tanio virralla monestikki ilman lupaa mut nyt o luvat osatettu... ja sitte oon käyttänny perhon päässä matoa ja sainki harjuksia  :-D

Siinä vasta tosimies !

Yritit ilmeisesti sanoa jotain tällaista: Viherillä ja Tainionvirralla monestikin ilman lupaa, mutta nyt on luvat ostettu....ja sitten olen käyttänyt perhon päässä matoa ja sainkin harjuksia.

Suomenkieli suomalaisille tutuksi !

HAI

• View Profile
« Reply #40 on: October 05, 2006, 20:17:53 »
Onko se salakalastusta, jos kalastan paikalla missä ei saa kalastaa? Tosin kalastan isäni kanssa ja siinä on aina sámaan aikaan
Haloo, onko siellä yläkerrassa ketään kotona.........?
Jos ies joku joskus jossai jottai,vuan kun ei mittää muuta ku aena vuan.

jarisat

• View Profile
« Reply #41 on: October 07, 2006, 22:27:38 »

...eli kun jotkut kuitenkin ajavat kännissä, hakkaavat vaimonsa, puukottavat ryyppykaverinsa ... niin se on varmaan ihan ok.
Tuurikalastaja

kaivo

• Guest
« Reply #42 on: October 09, 2006, 03:11:56 »
Olen liikkeellä jalankulkijana. Tulen risteykseen, tarkoituksena on ylittää suojatie. Liikennevalot näyttävät minulle punaista. Voinko ylittää tien?

Riippuu tilanteesta.
« Last Edit: October 09, 2006, 03:14:04 by Kaivo »

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #43 on: October 09, 2006, 07:55:40 »
Olen lähdössä kaverilta kotiin, minulla ei ole yhtään rahaa, mutta soitan taksin. Ajelen taksilla kotiin ja tiedän ettei minulla ole rahaa maksaa kyytiä. Voiko näin tehdä ?

Olen tulossa kaverilta ja kävelen pyörätelineen ohi jossa on lukitsematon pyörä. Voinko ottaa sen ?

Ajelen autolla kaupungin keskustassa, on ilta-aika ja siellä ei näy ketään. Voinko ajella kotiinpäin 80 km/h vauhdilla ?

Olen R-kioskilla, katselen että hyllyssä on kivoja kalastuslehtiä. Rahaa ei ole niitä ostaa, mutta voinko kuitenkin viedä ne kotiin ?

Voiko lakia aina rikkoa siinä kohdin kun se itsestä tuntuu sopivalta, ja itselle parhaimmalta ?
Tämä nyt menee aivan ohi topicin aiheen, mutta ajattelemisen aihetta kuitenkin.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #44 on: October 09, 2006, 08:35:11 »
Joo, ja toisella foorumilla useasti kommentoima:

Saan alamittaisen taimenen, jolta tulee veri kitusista. Saanko pitää sen?

-Vaihtoehdot:
 1) Jos KYLLÄ, niin paikallinen kalastuskunta on keksinyt määräyksen "kaikki alamittaiset on kunnosta riippumatta vapautettava" ja soluttaa rangaistuksia niskaan sakkojen ja takavarikointien uhalla.

2) Jos EI, niin eläinsuojelulaki (ylittää tuollaisten kalastuskuntien pilipali-säännöt) sanoo, että kituva eläin on lopetettava välittömästi.

Kohta joku kertoo taitavana, että voihan sen kalan tappaa ja sitten heittää pois. Miksi siis sallia lokkien ruokkiminen jalokalalla, jos ihminen saisi siitä maukasta apetta itselleen? Onkohan se vesien suojeluun liittyen sallittua heittää kuolleet kalat järveen? Entäpäs jos näin aattelisi myös Tauno Nuottamies, joka kylväisi tonnitolkulla särjenraatoja järveen..
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #45 on: October 09, 2006, 08:44:34 »
Juuripa niin, se mikä ei ole erikseen kiellettyä, on sallittua. Siihenhän tämä on menossa.

Professor

• Guest
« Reply #46 on: November 02, 2006, 19:50:50 »
Kirre lammikoilla on tultuu heitettyy muutama heitto ilman tulosta.
Sitten yksityisrannoilla kalastaminen  ,sitten tuli sen rannan omistaja valittaan niin piti lähtee.
Tuli siittä joku 1,5 kg hauki ja kaveri sai 1kg toutaimen.

center>