Chat

Author Topic: Jäällä nähtyjä erikoisuuksia...  (Read 50805 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pro-onkija

• MSN Messenger - marko.issakainen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Jäällä nähtyjä erikoisuuksia...
« Reply #60 on: March 17, 2007, 22:56:49 »
Kerran kun kairasin reijän ni jääpalojen mukana tuli kalan paloja, joku oli värmaan jättäny joskus kalat siihen.Ja samalla reissulla näin sateenkaaren pilvien välissä.

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
« Reply #61 on: March 18, 2007, 18:14:31 »
No hirvejä olen nähnyt jäällä useita kertoja mutta erikoisin mahtaa olla sammunut mies :-D
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #62 on: October 17, 2008, 11:56:10 »
No kyllä näin kun hirviemä ja kaks vasaa meni jään yli koskialueelta. Ite olin noin 300m päässä pilkillä siitä ja odotin, että milloin jää pettää kun elukat käveli yhdessä läjässä ja vesi virtas vieressä. Täys ihme kun ei uponnut ja vieläpä kun siitä pari päivää eteenpäin, niin moottorikelkka meni melkein samasta kohti ja uppos sinne.. Paljon keviämpi se kelkka ja kuski on, mitä kolme hirveä.  Mitään matalikkoa siinä kohti ei ollut, että sekään ei voi olla syynä.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Mind_Flayer

• Vappilosuhvero juomutryffeli !
    • View Profile
« Reply #63 on: October 18, 2008, 12:54:25 »
Viime keväänä pielisellä nähtiin susi jolkottelemassa järven jäällä. Kyseinen hukka kaikkoisi meitä eräästä niemestä, jossa se luultavasti oli päivämakuulla. Seurattiin varmaan 10min sen menoa, kun se ensin ylitti järven selän ja lähti juoksemaan rantaa myöten kohti etelää ja lopuksi nousi kaukana olevaan saareen, jonne se sitten hävisikin. Uljas eläin, pakko myöntää, vaikka henk.koht. susia vihaankin. Erityisesti pisti silmään se, että kyseinen hukka paineli täydellä laukalla koko sen matkan, mitä päästiin seuraamaan. Siinäpä osoitus suuresta kestävyydestä, jota kyseinen hukka tarvitsee ruuanhankinnassaan.

Samalla nähtiin myös järvenrantakorteikon suojissa makailleet 2 kaurista. Olivat vieläpä ensimmäiset kaurishavainnot itselleni.

dontsa21

• View Profile
« Reply #64 on: November 16, 2008, 15:38:16 »
Menin pilkille nii sielä oli kaks poroa vähänmatkan päässä minusta. Olivat melko pitkään siinä ja käelivät sitte minun vierestä ja lähtivät pois. :-)

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #65 on: November 16, 2008, 15:41:52 »
Viime toukokuussa Ailakkajärven jäällä käsivarressa oli helkutin iso tokka poroja. Tulivat sitten haistelemaan kelkkaa ja rekeä ihan muutamien metrien päähän.

verpil

• View Profile
« Reply #66 on: November 17, 2008, 16:08:46 »
olin isännän kaverin kanssa pilkillä niin avannossa näkyi iso koppakuorianen (taisi olla hopeaseppä) ja kerran joku oli unphtanut nostokoukun lammelle niin otin sen itselle :)

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #67 on: November 18, 2008, 00:03:00 »
saukon raato, sammunutta ukkoa ei osaa miljoonapilkin jälkeen laskea enää erikoisuudeksi... kirjolohen kylläkin.

Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

JamiDaMan

• Kirkkojärven keisari
    • MSN Messenger - jami-da-man@suomi24.fi
    • View Profile
« Reply #68 on: November 24, 2008, 17:20:59 »
Itse olen saanut avannosta kymmenpiikin kairalla. Puhdistin reikää ja siinä mukana se järvestä nousi.

Toinen tapahtuma sattui parisen vuotta sitten.
Pilkin muina miehinä kevät jäillä kuhaa selkä aurinkoon päin ja nautiskelin mukavasta kelistä.
Takanani alkoi kuulua omituista moottorin pörinää ja mietiskelin että onpas siinä pojalla kelkan kone huonossa vireessä ku noin omituista ääntä pitää.
Ääni alkoi voimistua ja yritin vasten aurinkoa siristellä silmiä  että mikä se sieltä oikeen kohti tulee.
Meinasin tipahtaa jakkaralta ku huomasin että ihan parinkymmenen metrin päähän laskeutui kaksi vesitasoa missä oli jonkilaiset sukset viritetty niiden ponttoonien tilalle ja  siitä ihan vierestä suhahti ohi.
Ei ole ihan joka pilkkireissulla joutunu lentokoneita väistelemään jäällä :-D
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

kalle

• View Profile
« Reply #69 on: November 24, 2008, 23:36:55 »
 - Vai että jäällä nähtyjä erikoisuuksia?  - Kerran näin, kun Aatami sai kalan! :-D

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #70 on: December 08, 2008, 01:04:59 »
- Vai että jäällä nähtyjä erikoisuuksia?  - Kerran näin, kun Aatami sai kalan! :-D

Kateellisen puhetta. Itse kun et ole koskaan saannut.. kalaa :wink:

No joo aiheeseen. Kerran näin Lahden Vesijärven jäällä valtavan kasan ahvenia. Liekö kasassa parin pulkallisen verran kaloja. Mikäköhän idea siinä oli? Ei ainakaan hoitokalastusta. Saattoi olla jonkin kisan jäljiltä, mutta kyllä kalat kotiin viedään jotka ylös otetaan.

Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

.Ville

• Iijoen karate kid
    • View Profile
    • Email
« Reply #71 on: December 08, 2008, 16:48:31 »
Ihmeellisin näky taisi olla meidän verkkoavannon ympärys. Viime talvena siellä oli haukea ainaki +20kg kun olivat pilalle menneet. Matikoita, ahvenia, kiiskiä, särkiä ja yks siika. Niitäki melkeen 10kg.  :-D
<><

pro-onkija

• MSN Messenger - marko.issakainen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #72 on: December 08, 2008, 20:25:17 »

Kateellisen puhetta. Itse kun et ole koskaan saannut.. kalaa :wink:

No joo aiheeseen. Kerran näin Lahden Vesijärven jäällä valtavan kasan ahvenia. Liekö kasassa parin pulkallisen verran kaloja. Mikäköhän idea siinä oli? Ei ainakaan hoitokalastusta. Saattoi olla jonkin kisan jäljiltä, mutta kyllä kalat kotiin viedään jotka ylös otetaan.

Ne on niitä huvipilkkijöitä jotka vaan pilkkii kalat ja jättää ne jäällä ja lähtee kotia.

whitetaur

• View Profile
« Reply #73 on: December 08, 2008, 21:16:49 »
Kakkosen siika ja Kössi

Hauzi

• View Profile
    • Email
« Reply #74 on: December 08, 2008, 21:23:12 »
Ahma se juosta jolkutteli saaresta toiseen.

harrastelija86

• View Profile
« Reply #75 on: December 09, 2008, 15:56:01 »
Eläimiä:
- Ahma on tullut nähtyä jäällä.
- 2kpl susia pois matkalla pilkiltä. nehän on muuten aika isoja otuksia, kun läheltä näkee.  :-o
- kaloja on mullakin tullut jäälle kairan mukana isoin n.20g Ahven. Yleensä ovat olleet särkiä.

Erilaisia Ihmisiä:
-  känniläistä on ollut joka lähtöön niin ryömiviä kuin makailijoitakin ja sammuneitakin on muutama mahtunut.
- Venäläinen nainen joka yritti iskeä pilkkikavereitani ja samalla pilas heidän kisan ja minä vetelin kalat selän takaa ja voitin kisan.  8-) Tästä kisasta olen kuullut kavareilta useaan otteeseen jälkeen päin että olen ''palkannut'' venäläisen sinne kekkuloimaan, jotta heidän kisa menis pieleen. Näinhän ei ollut.  :roll:

Nää tuli ensimmäisenä mieleen.

Larppana

• Guest
« Reply #76 on: December 20, 2008, 20:06:19 »
Rannalle jääneet kaverit, joitten olis pitäny pilkkiä.  :lol:

« Reply #77 on: December 20, 2008, 20:07:57 »
No mites se nyt shillai ?  :-P
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

M-A-K-E

• MSN Messenger - lord_of_world_@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #78 on: December 20, 2008, 20:33:39 »
Mummo, joka jakoi jonkin sorttimentin jehovan todistajat- lehtisiä. Olin kuitenkin suht kaukana järven selällä, että kaikkeen ne viitsiikin lähteä.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Larppana

• Guest
« Reply #79 on: December 20, 2008, 20:53:35 »
No mites se nyt shillai ?  :-P
En tiiä. Molemmat oli kyllä edellisenä päivänä pontevina poikina menossa pilkille, mutta sitte ku oltiin perillä nii toinen alko pelkäämään että jää räksähtää, eikä uskaltautunu ku korkeintaan 5m päähän rannasta (jäätä oli ainaki 20cm joka puolella järveä). No sitte toinen kaveri jäi rannalle sen kans. Kyllähän ne sieltä laitureilta pilkki, muttei uskaltautunu keskelle järveä paitsi sen kaverin kaveriksi jäänyt kaveri vähän myöhemmin. Loppuaika oltiinki sitte "Kalakauhun" ja sen kaverin joka oli aikasemmin jääny sen toisen kaverin kaveriksi kans kolmestaan pilkkimässä eri puolilla järveä kaverin, joka ei uskaltautunut jäälle jäädessä rannalle.  :-)

Makko

• Guest
« Reply #80 on: December 21, 2008, 14:34:13 »
Mahotonta meinikiä :roll:

Larppana

• Guest
« Reply #81 on: December 21, 2008, 14:46:17 »
Mahotonta meinikiä :roll:
SANOS MUUTA... öhöm  :x

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #82 on: December 21, 2008, 17:37:40 »
Keväällä ahven pilkillä merellä ollessa mies tuli väittämään kiven kovaa, että äitini ois vienny hänen kaljansa jäältä. Kaikken laista porukkaan sitä pilkille lähteekin. :-o
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #83 on: December 27, 2008, 21:35:29 »
No ei pilkillä tapahtunutta mutta jäällä kuitenkin...

Olin tänään koskella perhostelemassa. Suvannosta oli puolet jäässä ja siinä jään päällä saapasteli saukko ihan rauhassa vaikka näki mut varmasti. Siinä se katteli hetken kunnes jostain avannostaan luiskahti jokeen. Sen jälkeen ei enää näkynytkään....

Eipä siinä mitään ihmeellistä mutta ihan hieno nähdä tuollainenkin elukka kun en koskaan ole luonnossa nähnyt :-)
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

JP_Fisher

• View Profile
« Reply #84 on: January 11, 2009, 20:56:00 »
Sammunu pilkkijä (se siis istu siinä pöntön päällä ilmeisesti turhautunu ku kala ei syöny). En viittiny jäädä ihmetteleen pitempään menin vähä kauemmas pilkille niin sama ukko tulee mun taakke n.5min kuluttua ja örisee (olin saaha sydärin) ''Syökö kala'' no sanoin et joo ja ukko lähti rantaa ja hajusta päätellen tuhannen kännissä.

samip

• Kalastus & Metsästys!
    • View Profile
    • Email
« Reply #85 on: January 12, 2009, 14:39:40 »
Noh.. porot tulivat posion suolijärvellä noin 5m päähän katsomaan ja ihmettelemään.. Samalla järvellä aikaisempana päivänä teeret toisella puolen järveä istuskelivat jäällä.. Ei mitään kauheita ihmetyksiä mutta sanoinpahan vaan
Perkeleen rökhäät häirittevät pilkkimistä.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
« Reply #86 on: January 18, 2009, 19:01:04 »
Kylän pilkkikisat muutama vuosi takaperin Pielisjoella...Eräs isäntä ympäri päissään, niin kuin kaikissa kalastuskoitoksissa. :-D Ei ollut saanut mitään ja heilutteli vapaa samalla kun veti Koskenkorvaa kurkusta alas. Örisi siinä sitten, että kaloille kanssa ja kaato tilkan avantoon. Meni hetki ja vavassa terävä nykäisy, 800g hauki kiinni ja humalaisen ottein jäälle. :-D Semmosta...
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #87 on: January 23, 2009, 12:28:12 »
Sattui aikas erikoinen tilanne eilen pilkillä, mikä nyt meni omaan piikkiin kalan hämäyksen vuoksi

Oltiin tuossa eräällä järvellä emännän kanssa pilkillä ja huomattiin että ojan kohdalla on vettä jäällä ja se on sula ojan suusta.
Päätettii sitten mennä kokeilemaan että tulisiko sieltä mitään. Jätin emännän koirineen vähän matkan päähän ja aloin kairailla reikiä selvittääkseni jään paksuuden.

Kohdassa jossa vesi oli jään päällä (noin 10m ojansuusta) oli jää yhtä vahvaa kuin kuin 30 metriä taaempana, joten eikun pilkille.
Pujotin reikään pienen värinäpystyn, jossa ykshaaranen värikoukku toukalla höystettynä.

Ensimmäiset pari reikää pilkin tyhjää. Kolmannella rei'ällä se sitten tapahtu.

Tunsin todella heikon nyppäyksen ja ajattelin että vihdoin saan sen täkykalan iskukoukkuuni. Annoin vastaiskun.
Yllätykseni oli suuri kun tunsin aivan järjettömän nyppäyksen ja pilkki lipes kädestä ja sekunnin päästä kuului plumps, sinne meni vapa siimoineen, pilkkeineen ja jäin istumaan hetkeksi aikaa paikalleni päätä raapien ja silmät suurina miettien, että mitä juuri oli oikein tapahtunut...

Ei tullut propilkkimiehen sanontaa "iso vei pilkin" vaan "iso vei koko hemmetin kaluston!" Onneksi oli varavapa mukana.

Eli siellä järvessä nyt ui iloinen hauki mun pilkkivermeet perässä. Mahtaa olla koominen näky lajitovereiden mielestä

pilkkimies96

• View Profile
« Reply #88 on: January 03, 2010, 00:27:07 »
no jos puoliksi uponnut valmetin raktorion on erikoista ,niin se on erikoisin :mrgreen:

se täytyisi nähdä

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #89 on: January 04, 2010, 21:01:37 »
Tänään olin pilkillä kuopiolaisella pikkujärvellä. Erästä reikää tehdessäni sohjon mukana purskahti jäälle kymmenpiikki :lol: Enpä olisi niitä uskonut kyseisessä lätäkössä olevan.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

center>