Chat

Author Topic: Näin lisäät viestiisi kuvan + teet avataren  (Read 37777 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

• Guest
Näin lisäät viestiisi kuvan + teet avataren
« on: February 11, 2007, 17:19:33 »
Foorumilla kysellään aina silloin - tällöin ohjeita kuvan lisäämisestä viestiin. Ajattelinkin laatia kuvalliset ohjeet yhdestä tavasta, jolla kuvan lisääminen onnistuu:

1. Mene osoitteeseen http://imageshack.us/. Kohdasta "Selaa" pääset valitsemaan kuvan oman koneesi tiedostoista.

2. Seuraavaksi, kohdasta "resize image" valitaan kuvalle koko. "640 x 480 (for message boards)" on aika sopiva yleiskoko, mm. nämä ohjekuvat ovat sen kokoisia.

3. Kun koko on valittu, klikkaa ”host it!”. Kuva lähtee latautumaan (uploading..). Lataaminen voi tapahtua hetkessä, joskus menee hieman kauemmin, riippuen palvelun ruuhkaisuudesta.

4. Kun kuva on latautunut, eteesi aukeaa tällainen näkymä. Lataamasi kuva näkyy keskimmäisenä (tässä tapauksessa on ladattuna kukka-kuva). Kopioi kohdan ”Hotlink for forums (1)” –osoiterivi kokonaisuudessaan...

5. ... mene Kalassa.nettiin ja lisää osoiterivi viestisi kohtaan johon haluat kuvan tulevan, ja lähetä viesti foorumille (toki esikatselun kautta...).

6. Valmista tuli!

« Last Edit: May 23, 2007, 08:54:16 by Kaivo »

stento-z

• Vika saalis
    • View Profile
Vs: Näin lisäät viestiisi kuvan
« Reply #1 on: February 12, 2007, 09:41:19 »
Millaisella kameralla otat noita kuvia olen ihan alussa tän läppärin kanssa,Tosin olen menossa noille tietokone kursseille, mutta oletan et olis diki kameran hankinta edessä :-P

kaivo

• Guest
« Reply #2 on: February 12, 2007, 19:12:59 »
Millaisella kameralla otat noita kuvia olen ihan alussa tän läppärin kanssa,Tosin olen menossa noille tietokone kursseille, mutta oletan et olis diki kameran hankinta edessä :-P
"Kamera" löytyy jokaisen tietokoneen näppäimistöltä: näppäimessä lukee PrtScn SysRg. Etummainen lyhenne tulee sanoista Print Screen, siis "tulosta ruutu". Esim. nuo ohjeen kuvat on otettu sillä. Näppäin on (ainakin omalla pöytäkoneellani) näppiksen ylärivillä, heti näppäimen F12 oikealla puolella.

Jos koneellasi on lisäksi Paint tai jokin muu kuvankäsittelyohjelma, homma on yksinkertaisuudessaan seuraava:

1) Kun olet tietokoneella (= netissä tai ihan missä tahansa, esim. käyttämässä jotain muuta ohjelmaa tai vaikka vain työpöydällä tekemättä mitään) ja haluat "ottaa kuvan" siitä kokonaisnäkymästä joka ruudullasi sillä hetkellä on, paina tuota PrtScn -nappia kerran: kuva on nyt otettu. Se pitää nyt saada tallennettua koneellesi jonnekin.

2) Mene seuraavaksi Paintiin tms. kuvankäsittelyohjelmaan. Näppäinyhdistelmällä Ctrl (paina pohjaan) ja V-kirjain saat liitettyä ottamasi kuvan kuvankäsittelyohjelman "tyhjälle paperille". Voit nyt myös muokata sitä haluamallasi tavalla, kuten mitä tahansa kuvaa.

3) Tallenna kuva omalle koneellesi samaan tapaan, kuin tallennat muitakin tiedostoja (siis "Tiedosto" -> "Tallenna nimellä...").

Kun kuva on nyt tallennettuna, voit vaikkapa liittää sen tälle foorumille tuolla ImageShackilla samaan tapaan, kuin ohjeissa on kerrottu.
« Last Edit: February 12, 2007, 19:34:55 by Kaivo »

stento-z

• Vika saalis
    • View Profile
« Reply #3 on: February 13, 2007, 05:23:09 »
joo kiitti kaivo nyt pääsee tämä noviisi taas eteenpäin meinaan et toi kielikin on aika erillaista kuin mihin on tottunut :|

stento-z

• Vika saalis
    • View Profile
« Reply #4 on: April 14, 2007, 15:09:45 »
  8-) rupesin pääsee jyvälle tuli sammakko :evil:

stento-z

• Vika saalis
    • View Profile
« Reply #5 on: April 14, 2007, 15:15:56 »
vaude  8-)Mä olen niin onnellinen :-Dniin onnellinen että se onnistui.Kiitos neuvoista

kaivo

• Guest
« Reply #6 on: April 15, 2007, 18:58:42 »
vaude  8-)Mä olen niin onnellinen :-Dniin onnellinen että se onnistui.Kiitos neuvoista
Do dii, siitä se lähtee :)

Eetu_

• View Profile
« Reply #7 on: April 15, 2007, 19:05:37 »
Älä täytä foorumia kuvillasi! :wink:

stento-z

• Vika saalis
    • View Profile
« Reply #8 on: April 16, 2007, 07:30:53 »
Sori en voinut vastustaa kiusausta mutta on tässä viellä opettelemista et saa kuvan kokonaisena ja oikein pienennettynä mutta nyt kun sain langan päästä kiinni niin ruvetaan kelaamaan 8-)

kaivo

• Guest
Vs: Avataren (keskustelukuvakkeen) teko
« Reply #9 on: May 23, 2007, 08:54:30 »
Keskustelukuvakkeen (avataren) saat tehtyä ImageShackilla, pitkälti samaan tapaan kuin liittäisit viestiisi kuvan.

Avataren teko poikkeaa edellisistä ohjeista seuraavasti:

– Kohta 2: Laita rasti ruutuun kohdassa "resize image?". Kuvakooksi valitaan nyt 75 x 100 (avatar).

– Kohta 4: Kopioi osoiterivi kohdasta "Direct link to image".

– Kohta 5: Mene Kalassa.nettiin ja oman profiilisi muokkaukseen, siellä kohtaan "Profiilin ulkoasu". Laita rasti kohtaan "Minulla on oma kuva" ja liitä siihen kopioimasi osoiterivi. Klikkaa lopuksi "Muuta profiilia".

Kuvan pitäisi nyt näkyä profiilissasi ja kaikissa foorumille lähettämissäsi viesteissä.
« Last Edit: June 15, 2007, 14:33:36 by Kaivo »

kalamies]

• View Profile
    • Email
Vs: Näin lisäät viestiisi kuvan + teet avataren
« Reply #10 on: June 23, 2008, 19:03:19 »
Hyvät ohjeet itse ainakin tuon avulla sain kuvat tänne :)

center>