Chat

Author Topic: Mitä tarjoat kuhalle?  (Read 21314 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalle

• View Profile
Mitä tarjoat kuhalle?
« on: February 14, 2007, 20:54:12 »
 Kevät keikkuen alkaa lähestyä, ja kuha samalla aktivoitua! Tarkoituksena vertailla erilaisia pyyntitaktiikoita ja välineitä (tasurilla vai pystyllä) kuhan pyynnissä. Ja esim oletko saanut paremmin aamusta, illasta vai päivällä, ja oletko huomannut keleillä olevan merkitystä jne.. Itse olen saanut parhaiten selkeästi tasureilla, en ole huomannut eroa onko värikoukkua tai ei, mutta yleensä laitan yhden toukan koukkuun tuomaan hajua. Tasurit eivät ole olleet kovin kookkaita, n.3-5cm. Aamulla, kun pimeä alkaa vaihtua valoisaksi, olen saanut parhaat saaliit. En ole merellä talvisin kuhajahdissa käynyt, mutta sisävesillä 3-8m olen kuhia saanut.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
Vs: Mitä tarjoat kuhalle?
« Reply #1 on: February 14, 2007, 21:03:27 »
Tämän linkin takaa löytyy hyvää asiaa kuhan pilkinnästä. Itse ainakin näillä ohjeilla ja vihjeillä olen kuhia saanut.

http://www.sportfishingmagazine.fi/fin/saaristomeri/artikkelit/2003/kuha_pilkki.htm

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #2 on: February 15, 2007, 18:29:31 »
Itselläni kokemusta kuhan pilkkimisestä ei ole. Joskus olisi tarkoitus koettaa.
Myös näillä vihjeillä: http://www.kalakerho.net/Pilkinta_kuha.htm

Mixxxu

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: February 15, 2007, 19:11:40 »
Jos etelä-suomessa asustelette ja pääsy merialueella oonistuu niin suosittelen askaisten lahtea sillä sieltä saa kuhaa vaikka olisi vähän huonompikin.. itse olen kuhalle tarjonnut hopeisia ja sinisiä pystypilkkejä.. paras pilkki on homemade rosteripilkki värikoukulla höystettynä  :-)

Hakala

• jep...
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: February 15, 2007, 19:34:47 »
Merellä on ollu käytössä erilaisia hopee kylkisiä pystyi ja järjetöntä värikoukkua (kel-pun-mus.pis.) samalla tulee välillä joitakin appuroita tai sit ahven pilkil sivu tuotteena kuhia... :-D
Menneisyys on historiaa, tulevaisuus utopiaa.

Kiiskinen

• View Profile
« Reply #5 on: February 16, 2007, 09:38:11 »
Papukaija tasuri on aika luotto peli myös kuha pilkillä. Vatsa koukkuun punainen väri koukku taikka oranssi.
Tulee ahventa ja kuhaa. Kerran meinasin saada jopa taimenen tuolla virityksellä. :-D

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: February 16, 2007, 19:01:46 »
Ahventa yrittäessä nousee samoilla tasapainolla, se ottaa nenän edessä sillä hetkellä olevaan jos ottaa.
« Last Edit: February 16, 2007, 19:27:43 by Yuz »
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #7 on: February 16, 2007, 19:23:52 »
Joo tänään iski ahventen väliin noin 35-grammainen kuha. Aika möllikkä mutta takaisin heitin. Möllikkä verrattuna kuhaan jonka sain pilkillä viime kesänä, se oli alle 10-grammainen.  :-)

Pystypilkkiin otti.

Acke

• View Profile
« Reply #8 on: January 24, 2009, 00:29:59 »
Tasaria.

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #9 on: February 10, 2009, 20:00:56 »
Itse tarjoaisin tasureita ja myös Nautilus pilkki toimii hyvin :-)
tä...?

« Reply #10 on: February 10, 2009, 20:02:33 »
Tuon verkkokuhan kuvan perusteella laittasin koukkuun täytetyn jalkapallon. :roll: Nähtävästi toimii suurkuhalle. :-)
« Last Edit: February 10, 2009, 20:18:10 by SUURkalastaja jyväskyläst »
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

jamza

• Guest
« Reply #11 on: February 11, 2009, 08:06:06 »
Normi pystypilkillä ja värikoukulla on tullut..silloin harvoin kun on yleensä sattunut kuhia saamaan. Aamu on ollut parasta otti aikaa auringonnousun aikoihin. Vuoden ajasta kevät. Maalis-huhtikuu. Ottisyvyys ollut 6-7 m paikkeilla. Sisävesillä noi kuhapaikat haetuttaa vähän enemmän.

Onko Kallavedeltä kukaan pilkkinyt kuhaa?

Woodsman

• View Profile
    • Eränkavijat.net , Elämyksiä luonnosta!
    • Email
« Reply #12 on: March 11, 2010, 10:01:42 »
Upataan tätä. itse tarjoilen Nautilusta ja Tiskipöytää messinki-hopea kombolla joissa kierrätän erilaisia värikoukkuja ja joskus silakan tai norssin kylkeä kyytiin myös. Itse kuhastellut keski-suomessa ja uus tuttavuus on nämä eteläsuomen meri-alueet. Offina voisinkin tässä udella että missä on oivia kuhapaikkoja ok-seudulla? Tiedän saunalahden, porkkalan ja laajalahden. Muita paikkoja? kuinka syvästä saa hakea merellä?

esukki

• View Profile
« Reply #13 on: March 11, 2010, 10:36:26 »
Lainaus
Normi pystypilkillä ja värikoukulla on tullut..silloin harvoin kun on yleensä sattunut kuhia saamaan. Aamu on ollut parasta otti aikaa auringonnousun aikoihin. Vuoden ajasta kevät. Maalis-huhtikuu. Ottisyvyys ollut 6-7 m paikkeilla. Sisävesillä noi kuhapaikat haetuttaa vähän enemmän.

Onko Kallavedeltä kukaan pilkkinyt kuhaa?

Kesällä on tullut veneestä pilkittyä kuhia ja on tullutkin ihan mukavasti.Keskikooltaan vaan aika pientä,parhaiten ottanut LuckyJohnnin tasareihin.Tänä talvena oli meininki keskittyä vakavamminkin kuhan pilkkimiseen,mutta on jäällä niin hirveet kelit liikkua että haaveks jäi.Jos keväämmällä olis hiihtokelejä niin pakkaan ahkion ja hiihtelen kalamajoille yökuntiin, jos löytäs ees isompaa ahventa.Missäs päin kallavettä jamza pilkittelet.

center>