Pannaan tänne sama minkä jolaitoin saman aiheen ketjuun Etelä-Suomen aluettaiskeskutelussa sijaitsevaan ketjuun, mutta järvihän sijaitsee täpärästi Länsi-Suomen läänin joten nyt tulee oikeaan osoitteeseenkin

Itse on Kukkialla tullut mökkeiltyä ja kalastettua vuodesta 92 asti. Järvessä on erinomainen hauki ja ahvenkanta..tänäkin kesänä järvestä noussut monia kymmeniä yli 5 kg haukia joista suurin 11,8 kg...Itse olen hauille tarjonnut räikeän värisiä 11-14 cm vaappuja syvänteiden reunoilla ja saarin ympärillä. Punainen ja keltainen ovat olleet hyviä värejä. heittovehkeinä Räsäsen helmilusikat ja Professorit ovat rautaa.
Ahvenia saa parhaiten vetämällä pieniä uistimia tai lippoja rantojen läheisyydessä ja syvänteiden reunoilla. Jigittäminen toimii myös karikkojen ja luotojen läheisyydessä, hyvänä esimerkkinä karvoluoto josta nousi pari vuotta sitten 2,4 kg ahven.
Kuhaa järvessä riittää myös ja sitä istutetaan vuosittain ympäri järveä. Tänä kesänä suurin saatu on ollut 5 kilon körmy. Kuhalle parhaita vieheitä ovat sinertävät 8-11 cm vaaput, myös papukaija ja punakeltainen väri toimivat. Kuhaa kannattaa vetää syvänteiden päältä painojen kera sillä useasti ne ovat herkuttelemassa välivedessä muikku tai kuoreparvilla. Myös syvänteiden reunat, luotojen reunat ja saarten edustat kannattaa koluta läpi. Jigittäminen 5-6 metrin penkoista ja pakkojen läheisyydessä on myös kannattavaa.
Järvessä on myös jonkinlainen Järvitaimen ja Järvilohi kanta jota pyritään parantamaan vuosittaisilla istutuksilla. Jalokalojen saantia rajoittaa se, että ne lähes poikkeuksetta pyrkivät Vihajärveen laskevaan Kukkianvirtaan ja siitä Iso-Roineeseen laskevaan Vihavuodenkoskeen. Kannattaa kuitenkin kokeilla pieniä vaappuja syvänteiden edustalla (esim. Haltianselkä, Mämminselkä, Uritunselkä, Kukkianselkä, Lehtisaarenselkä, Leppänä). Todellakin kalaisa järvi!