Millaisia hanskoja käytät pilkkiessä? Vai käytätkö ollenkaan?

Started by Raidari, February 26, 2007, 19:57:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SUURkalastaja jyväskyläst

Semmosia neopreeni hanskoja jossa peukku ja etusormi paljaana(Jarmo:n kuva tossa ylempänä, oikee kuva). Joskus jos on kylmä ni laitan rukkaset siihen päälle, mutta tämän talven pilkkireissut olen selvinnyt ihan vaan niillä neopreenihanskoilla :-)
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Hurri.

joo käytän yleensä sormikkaita tai en mitäään vähän ilmasta riippuu että onko 0 keli vai pakkasta

Hemulisoturi

Semmoset Rapalan NP:t.

Kairatessa kylmemmällä ilmalla ja haukipilkillä ihan kunnon rukkaset.

Yuz

Normaalisti pilkkiessä neopreenihanskoja, joissa on peukalo ja etusormi paljaana, mutta sitten kun alkaa tulla niissä kylmä, laitan rähinät käteen. Noissa neopreenihanskoissa on meinaan lämpöarvo lähes nolla.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Siikapilkkijä

Käytän yleensä todella ohuita hanskoja pilkillä ja jos morriilla pilkin niin en käytä hanskoja.

Ärsyttäväähän se on kun kädet jäätyy mutta onhan ne kädenlämmittimetki keksitty
Kohta se alkaa!

Pere

Kynsikkäitä, lämpimät eikä tarttee ottaa pois kun vaihtaa toukkaa.
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

Veketti

Kynsikkäitä tulee käytettyä, lämpimillä keleillä toki tarkenee paljain käsin. Rukkaset sitten jäätävän kylmillä keleillä ja siirtymillä.

Migelis

Käytän yleensä tavallisella kelillä (+5- -5) sormikkaita, mutta kylmemmällä ilmalla hanskat tai rukkaset.

duunari-91

Kynsikkäitä pienillä pakkasilla ja lapasia vähän kovemmilla pakkasilla

Laku

No tuota. Käytän kynsikkäitä taikka sitten kääntökynsikkäitä. Käännettävät ovat kätevät. Paitsi jos on +2 ¨c   ilma ja kevät-aurinko paistaa niin saatan olla ilman hanskojakin.

pilkkiäijä

Quote from: Laku on February 28, 2008, 16:07:25
No tuota. Käytän kynsikkäitä taikka sitten kääntökynsikkäitä. Käännettävät ovat kätevät. Paitsi jos on +2 ¨c   ilma ja kevät-aurinko paistaa niin saatan olla ilman hanskojakin.
Täysin samoilla linjoilla kanssasi.
Olen kalastelijapoika!

Raidari

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on February 18, 2008, 15:03:17
Semmosia neopreeni hanskoja jossa peukku ja etusormi paljaana(Jarmo:n kuva tossa ylempänä, oikee kuva). Joskus jos on kylmä ni laitan rukkaset siihen päälle, mutta tämän talven pilkkireissut olen selvinnyt ihan vaan niillä neopreenihanskoilla :-)

Mistä noita neopreenihanskoja saa ja paljonko on hintaa?

Karski

Käytän thinsulate hanskoja joissa on hanka vahviste kämmenessä ja hanskoista saa sormiosan pois,jolloin pilkin vaihataminen onnistuu hanskat kädessä.Ainoa vika hanskoissa on se että ne kastuu helposti :D.
''eise oo niin justiinsa''

Torro

Quote from: pilkkimestari on March 02, 2008, 18:39:21
riippuu ilmasta mut yleensä käytän
Käytät? Niin millaisia hanskoja käytät? Ei sillä että se minua jotenkin kiinnostaisi, mutta aiheen tarkoitus on kertoa "millaisia hanskoja käytät pilkkiessä???"

Jos kelit vain sallivat niin kynsikkäät on kädessä. Niiden tulee myös olla sellaiset joissa myös peukalon pää on paljaana. Kylmällä kelillä mukana kun on vielä iso tumput niin ne saa vedettyä kynsikkäiden päälle siirtyessä ja kairatessa :wink:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Menfish

Yleensä tulee istuskeltua ilman hanskoja, mutta jos on hanskat kädessä niin ne on sellaiset "pilkkihanskat" eli sellaset joissa on sormenpäät auki.
Kyllä se kala vielä nappaa.

Vikla

Minulla hanskat vaihtuvat olosuhteiden mukaan. Siis riippuu onko nollakeli, vai kylmä miinuskeli. Nolla, plus ja pienellä miinuskelillä villasormikkaat käyvät todella hyvin. Kovalla pakkasella (-10:nestä eteenpäin) kunnon nahkarukkaset pitävät paikkaa minulla. Itselläni sormikkaiden ja rukkasten hyvät ja huonot puolet:

Sormikkaat

Hyvät puolet: Pienellä pakkasella, nollakelillä ja pluskelillä mukava laittaa toukkia, surviaisia, matoja ja tahnoja. Ei tarvitse ottaa aina pois, kun on syötin vaihdon aika.

Huonot puolet: Kovalla pakkasella ja tuulella sormen päihin alkaa tulla erittäin kylmä, jos kylmä jatkuu todella pitkään, alkaa pilkkiminenkin mennä huonompaan suuntaan, ei osaa pakosta kunnolla tehdä vastanykäisyä, ja ei pysty niin paljoa houkuttelemaan.

Rukkaset

Hyvät puolet: Lämpöiset suhteellisen pahallakin miinuskelillä, pystyy hyvin houkkutelemaan ja tekemään vastanykäykset.

Huonot puolet: Aina kun meinaa vaihtaa syöttiä, ne pitää ottaa pois, ja sinä aikana saattaa tulla jo käsiin kylmä.

Jos on kunnon pluskelit, niin en pakosta käytä ollenkaan.

Minun käsineet riippuu siis olosuhteesta.

Murmeli

Jos on lämmintä, nii oon ilman lapasia ja muuten mulla on villaiset Masterin vihreät kynsikkäät, jossa on se lapanen,
minkä voipi pyöräyttää siihen päälle, että sormet ei jäädy.

kirjolohikäärme

Jos on tosi lämmintä, niin en käytä ollenkaan.

Jos on vähän kylmempi, käytän kynsikkäitä.

Jos on kova pakkanen ja kova tuuli, käytän semmoisia paksuja laskettelu hanskoja. :-D (Sitten ei voi kyllä pilkkiä, kuin isoilla vavoilla.)
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

tonko__

itte käytän pilkillä aina lämpöhanskoja joista on leikattu sormenpäät pois ja siihen päälle vielä Thermo Max läppäkynsikkäät. hyvä on olla!

Arska_1

Riippuu ihan kelistä ja miten tahdilla kalaa on tulossa. Jos kova syönti niin en käytä hanskoja ja/tai jos on leuto keli niin silloinkaan ei tule hanskoja käytettyä. Kylmemmällä kelillä on käytössä hyvät nahkarukkaset.
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

TUOMARI

Itse en edes omista mitään käsineitä, koska sormet ei jäädy. Hyvä tapa karkastuttaa itseään on säännöllinen avantouinti, niin ei tarvi pitää mitään tumppuja käsissä. Pilkkiminen on paljon hauskempaa kun näpit ei jäädy. Eli ei muuta kuin avantoon siitä :-)

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

kala on aina kala

mä oon leikannu thinsulate merkkisistä hanskoista sormen päät pois on hyvät

El Dorado

Käytän thinsulaten sormikynsikkäitä, sormien päälle voi laittaa semmoisen läpänkin. :-D

pilkkiäijä

Nykyään olen alkanut käyttää vaan sellasia ohuita puuvilla hanskoja. Tänään aamulla 10 astetta pakkasta, kova tuuli ja luntakin satoi eikä tullut yhtään kylmä niillä. Päivällä oli sitten lämpösempää, mutta niitä ei kannata kastella yhtään tai sitten alkaa sormet palelemaan. Mukana oli myös sellaiset läppäkynsikkäät.
Olen kalastelijapoika!

ConneCt

El Dorado

Toniski

täytyy sanoa että yleensä en käytä hanskoja pilkkiessä. johtuu ehkä siitä että vaikka omistan kynsikkäät niin ne ovat melkein aina jossain hukassa niin ei ehdi alkaa etsimään niitä sitten kun otan nopeasti vaan jotkut rukkaset matkaan. sitten aina käy niin että varsinkin pakkasella pilkkimisen alussa yritän pitää rukkasia, mutta kuitenkin niihin menee hermot kun ei saa siimaa niin helposti nyhdettyä ylös.sitten kun otan ne pois niin sormet paleltuu! plussa kelillä aina ongin ilman hanskoja kun silloin ei kädet palele niin helposti.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Pikkarainen

Väljät villalapaset. Oikein kovalla pakkasella kunnon rukkaset.