Chat

Poll

Mikä maistuu hikisen kalastuksen jälkeen?

Karhu
Koff
Lapin Kulta
Olvi
Karjala
Carlsberg
Heineken
Legenda
Sandels
Lidlin "olut"
Fosters
Joku muu, mikä?

Author Topic: "Paras olut, kepu, bisse..?" – keskustelua oluista ja alkoholinkäytöstä  (Read 43309 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
Vs: Paras olut, kepu,bisse...
« Reply #60 on: June 09, 2008, 08:41:43 »
Ristus, Kaivo puhuu taas täyttä asiaa. Vois tässä heittää kyssärin, ihan sama tupakista. Tekeekö se ukosta/akasta "kovemman" kun ne dokaa ja pössyttää vai onko se porukan paine nykyään noin järkyttävän kova.
Itse aikoinaan nuorena miehenä toimin hetken Raumalla nuorten selviämisasemalla, sielläkin toki näki näitä 8-16-v nuoria mitkä oli vetänyt ittensä viittä vaille vainaaksi viinan kanssa, mutta se oli harvinaista. Nykyään ku kattelee menoa niin taitaa olla 12-vuotta se ikä millon aletaan veteleen niitä perseitä olalle.
Ei mene viikonloppua tuolla kylällä kun joku poika/likka paikallisen marketin edessä nykii hihasta ja kyselee että, "hakisitko pullon" "saat vitosen hakupalkkaa".
Herätkä nyt "pennut", elämässä on oikeesti muutakin kuin sitä kurjuutta ja ankeutta mikä ajaa juomaan. Ja ihan oikeasti voitte uskoa että, tiedän mistä kirjootan=)

-Nismox-

leijonanmieli

• View Profile
« Reply #61 on: June 09, 2008, 16:22:09 »
Ristus, Kaivo puhuu taas täyttä asiaa. Vois tässä heittää kyssärin, ihan sama tupakista. Tekeekö se ukosta/akasta "kovemman" kun ne dokaa ja pössyttää vai onko se porukan paine nykyään noin järkyttävän kova.
Itse aikoinaan nuorena miehenä toimin hetken Raumalla nuorten selviämisasemalla, sielläkin toki näki näitä 8-16-v nuoria mitkä oli vetänyt ittensä viittä vaille vainaaksi viinan kanssa, mutta se oli harvinaista. Nykyään ku kattelee menoa niin taitaa olla 12-vuotta se ikä millon aletaan veteleen niitä perseitä olalle.
Ei mene viikonloppua tuolla kylällä kun joku poika/likka paikallisen marketin edessä nykii hihasta ja kyselee että, "hakisitko pullon" "saat vitosen hakupalkkaa".
Herätkä nyt "pennut", elämässä on oikeesti muutakin kuin sitä kurjuutta ja ankeutta mikä ajaa juomaan. Ja ihan oikeasti voitte uskoa että, tiedän mistä kirjootan=)

-Nismox-

Siis kaveri porukan paine? en usko että sillä niinkään on tekemistä asian kanssa vaan pitää katsoa nykyajan vanhempia, kun puolellakaa ei oo aikaa antaa lapsille. Lapset tarvitsee vanhempia ja tietynlaista kuria mitä nykyään ei paljoa ole. Harvemmissa perheissä nykyään edes syödään päivällistä säännöllisesti koko perheen voimin....Kotiintulo ajoista ei ole tietoakaan, jollon luonnollisesti sitä vetäydytään kadulle missä on jotain keneltä saa huomiota. ei lapsia syyttäminen vaan kasvatusta ja vanhempia..

"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

Tuukka Almighty

• Man the Harpoons!
    • View Profile
    • Email
« Reply #62 on: June 09, 2008, 22:54:56 »
Ei mitään noista. Kaljalla ei saa mitään muuta kun tajuttoman kanuunan aikaseks! Normaalisti menee se viinapullo eikä aamulla mitään, mutta sixpäckin vedin pariin tuntiin niin seuraavana päivänä laattasin vielä kahdeksalta ilalla!

Suurimmaks osaks itse tehtyä kilj'viiniä teen. Seuraava satsi laitetaan muutaman päivän sisään tulille että kerkee juhannukseks hyvin. ehkäpä päärynän makuista  :-P

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #63 on: June 09, 2008, 23:17:10 »
Lapset tarvitsee vanhempia ja tietynlaista kuria mitä nykyään ei paljoa ole. Harvemmissa perheissä nykyään edes syödään päivällistä säännöllisesti koko perheen voimin....

Totta joka sana mutta, se kurinpito tänäpäivänä on enemmän kuin vaikeeta. Vanhemmilta on viety keinot pitää se kuri. Ja totta on myös se että, tämä kilpajuoksu rahan perässä tässä globaalisaatiossa on aivan järkyttävää josta johtuu tuo ajan puute. Ainoa juttu vaan on, aikaa on kyllä, eri asia haluaako sen käyttää perheensä kanssa vai antamalla lapsilleen esimerkkiä vapaa-ajan vietosta makaamalla soffalla ja dokaamalla. Osaltaan myös nykyaika luo tuota painetta vanhemmille jo lasten kautta, pitää olla pelit ja rensselit viimesen päälle. Ei sillä keskiverto kuukasuipalkalla suoriuduta kaiken maailman skoottereitten, ps3:ten, atk laitteiden yms hankinnasta. Haluaisinpa joskus kuulla jutun jossa esim 15vee jässikkä vaihtaa sen skootterin oston perheen yhteiseen kalareissuun tms.

-Nismox-

Kaivo

• Guest
*Muutin keskustelun otsikkoa, koska alkuperäinen olutgallup on laajenemassa yleisemmäksi keskusteluksi, ja ihan asialliseksi sellaiseksi. En viitsinyt jakaa jo sivulta 2 alkanutta laajempaa keskustelua omaksi aiheekseen, sillä alkoholiahan se olutkin on...

-- Kaivo
« Last Edit: June 12, 2008, 13:19:06 by Kaivo »

Tuukka Almighty

• Man the Harpoons!
    • View Profile
    • Email
Nyt on poika istutettu kylppärin lattialle ja hyvin kuulluu päässeen jutun makuun kun niin pulpattaa  :lol: juhannuksena sitten...  :-P

unatco

• onkikirbet 2kg&1.5kg
    • View Profile
ennen maistelin karhua, mutta nyt jotenkin olen tykästynyt tohon sandelssiin.. se on tän kesän juttu !
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Kuten joskus on todettu niin hätä viinat keksii ja eilen kävi juuri niin. Tuli aivan järkyttävän hyvä booli kun kaadoin samaan kulhoon 1,5L Sevenuppia, 0,2L Koskenkorvaa ja 0,2L Chymosin Polar karpalolikööriä. Suosittelen lämpimästi kaikille boolin ystäville  8-) Mitä kylmempi sen parempi ja kulhoa kannattaa vielä koristaa jääpaloilla.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Timpe

• Guest
Kuten joskus on todettu niin hätä viinat keksii ja eilen kävi juuri niin. Tuli aivan järkyttävän hyvä booli kun kaadoin samaan kulhoon 1,5L Sevenuppia, 0,2L Koskenkorvaa ja 0,2L Chymosin Polar karpalolikööriä. Suosittelen lämpimästi kaikille boolin ystäville  8-) Mitä kylmempi sen parempi ja kulhoa kannattaa vielä koristaa jääpaloilla.

-Perca

Karpalobooli on kyllä järkyttävän hyvää, varsinkin kesähelteillä..ai ai ai..Itse olen samanmoista tehnyt monet kerrat, hieman tosin erilaisilla kaavoilla. Kokeileppa Sevenupin sijaan joskus karpalovissyä ja karpalomehua tai koskenkorvan tilalla karpalovodkaa, Finlandia votkaa taisi muistaakseeni saada karpalon makuisena, myös karpalolonkero tuo omanlaista makua booliin.
Tuo Chymoksen likööri on jäänyt jostakin syystä itseltä kokeilematta, taidanpa heti ensi viikonloppuna testata  :-P

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Kokeileppa Sevenupin sijaan joskus karpalovissyä ja karpalomehua tai koskenkorvan tilalla karpalovodkaa, Finlandia votkaa taisi muistaakseeni saada karpalon makuisena, myös karpalolonkero tuo omanlaista makua booliin.

Kokeilin itse asiassa jo viime kerralla, mutta huomattavasti parempaan tulokseen pääsee kun on vain yksi puhdas karpalon maku. Kun lähtee sekoittavaan vissyesansseja ja aitoja mehuja niin lopputulos ei ole paras mahdollinen. Mutta suosittelen kyllä tuota Chymosta, ja kerrot sitten miten kävi :wink:

-Perca

Timpe

• Guest
Kokeileppa Sevenupin sijaan joskus karpalovissyä ja karpalomehua tai koskenkorvan tilalla karpalovodkaa, Finlandia votkaa taisi muistaakseeni saada karpalon makuisena, myös karpalolonkero tuo omanlaista makua booliin.

Kokeilin itse asiassa jo viime kerralla, mutta huomattavasti parempaan tulokseen pääsee kun on vain yksi puhdas karpalon maku. Kun lähtee sekoittavaan vissyesansseja ja aitoja mehuja niin lopputulos ei ole paras mahdollinen. Mutta suosittelen kyllä tuota Chymosta, ja kerrot sitten miten kävi :wink:

-Perca

Et sä Perca kyllä palturia puhunut...ensimmäisen kulhollisen tein (5l) ja eipä se juuri tuntia kauempaa tuossa kulhossa maannut, tosin juojia oli 5, mutta silti..ei muuta kun uuden kulhon tekoon niin saadaa ilta käyntii  :wink:

unatco

• onkikirbet 2kg&1.5kg
    • View Profile
juu tällä hetkellä on tullut tuota olvia maisteltua(juuri tälläkin hetkellä).. sandelssikin on hyvää, kuten yllä mainitsinkin.. sekin on tosin olvin tuotosta..
karhu liian karvasen makusta.

Timpe

• Guest
juu tällä hetkellä on tullut tuota olvia maisteltua(juuri tälläkin hetkellä).. sandelssikin on hyvää, kuten yllä mainitsinkin.. sekin on tosin olvin tuotosta..

Kyllähän suomalaistakin kepua juo..janoon, mutta jos hyvistä bisseistä aletaan puhumaan niin kylä ne HYVÄT bisset tulee tuolta Keski-Euroopasta, eritoten olen ihastunut noihin belgialaisiin ja varsinkin Duvel merkkiseen suhteellisen voimakkaa makuiseen olueen..http://www.duvel.be/

unatco

• onkikirbet 2kg&1.5kg
    • View Profile

Kyllähän suomalaistakin kepua juo..janoon, mutta jos hyvistä bisseistä aletaan puhumaan niin kylä ne HYVÄT bisset tulee tuolta Keski-Euroopasta, eritoten olen ihastunut noihin belgialaisiin ja varsinkin Duvel merkkiseen suhteellisen voimakkaa makuiseen olueen..http://www.duvel.be/

juu ja koita muuten maistaa tuota DUVELin  LAMBI olutta..
maistuu ihan kirsikalta.. ei yhtään oluen makuista.. ja on hyvää. sitä saa vain hyvin varustetuista olutbaareista.
niin ja tuo tuotos ei ole makeaa (tai ehkä aivan hivenen)
« Last Edit: November 07, 2008, 19:33:40 by unatco »

Timpe

• Guest

juu ja koita muuten maistaa tuota DUVELin  LAMBI olutta..
maistuu ihan kirsikalta.. ei yhtään oluen makuista.. ja on hyvää. sitä saa vain hyvin varustetuista olutbaareista.
niin ja tuo tuotos ei ole makeaa (tai ehkä aivan hivenen)

Hmm..enpä moiseen olekkaan törmännyt, täytyypä lähteä joku ilta kiertämään Treen olutbaaritläpi ja kyselemään löytyykö moista..Meinaan ei ihan joka paikasta tuota "normi" duveliakaan edes löydy. Saakos sitä ihan alkostakin?

Nuuskis

• View Profile
Näistä suomalaisista bulkkilagereissta parhaimpana pidän Karhua, tai Hartwallin Auraa. Kuitenkin ulkomailta, varsinkin Belgiasta tulee paljon hyviä oluita. Esimerkiksi aito trappisolut Chimay Blue on aivan mahtavaa, tämä on siis belgialaista luostariolutta. Kannattaa oikeasti, jos oluesta tykkää, laajentaa valikoimaansa useampiin oluttyyppeihin, kuin suomalaiseen lageriin.

Kaikki oluttyypit eivät varmasti maistu alkuun, etenkään happamat ja voimakkaasti humaloidut.
« Last Edit: January 14, 2009, 12:30:00 by Nuuskis »
.............

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger - salmon6@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
Carsbelg, ehdottomasti! Ei kai se tarvi muuta perusteluita kuin että ''hyvää on!''.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Silloin, kun olutta tulee kaupasta haettua, niin lähes järjestään se on Sandelsia. Toisinaan Fostersia tai Guinnessia.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
Tällä hetkellä saatavilla on kaupasta 450-vuotis juhlaolutta Karhulta, jossa luvataan, että se on pantu Porissa. Yhden pullon /tölkin ostin saunajuomaksi ja voi pojat, että oli hyvää. Suosittelen!
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
Hienosti korjattu, että "en oo kun maistanu.." "Ei vaan, oon 22!"  :-D

Ite oon 11v.Täytin helmikuun 2 päivänä 11v
Joten pistä nyt ihmeessä se ikäsi entiselleen.
« Last Edit: January 29, 2009, 19:04:12 by Yuz »
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Timpe

• Guest
Edit. Ikä väärin kirjolla...  :-P

Tuollee olit kuitenkii tuonne ikä gallupiin kirjottanu.  :-D

Joten pistä nyt ihmeessä se ikäsi entiselleen.

Ahahahahah.. Busted!  :lol:

mutta asiaan takasin..taidanpa korkata tuollaisen A.Le Cogin kun kerran kaveri niitä virosta asti roudasi.
« Last Edit: January 29, 2009, 19:43:07 by Timpe »

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
Minä en ainakaan aio vetää perseitä olalle kun 18 tulee lasiin. Parit saunakaljat voisi ottaa, mutta ei missään nimessä känniin asti.
En tajua tuota nuorison ilmeistä dokaamisihannetta. Mitä nuorempi kaveri, sitä kovemmat on jutut. Viinaa ei turhaan sanota viisasten juomaksi. Jos sitä osaa käyttää, se on jopa terveellistä. Pari saunakaljaa on mielestäni ihan hyvä tapa käyttää alkoholia, mutta mikään 13-vuotiaiden lasten jokaperjantainen "nollaaminen" kuuluu siihen käsittämättömään puoleen. Eikö vanhemmat välitä vai eikö ne tiedä? Minä en minä ole ikinä saanut tehdä mitä huvittaa. Aina on kyselty minne menen ja mitä teen. Siitä olen isäukolle ja äidille kiitollinen.

Onko se 18-vuotispäivä joku pakollinen örvellystuokio? Onko niitä uusia "vapauksia" pakko väärinkäyttää? Ei voi olla oikeasti sellaista pätemisen tarvetta tai kaveripiirin painostusta, että pistetään pystyyn hirveät orgiat. Onhan se paine aikuistua ja toimia aikusimaisesti kova, mutta eikö voi olla aikuismainen toisella tavalla? Onko miehekkyyttä pakko todistella vetämällä kaljaa 12-vuotiaana kuin sieni? Voi olla miehekäs myös toisella, paremmalla tavalla - voi kontrolloida ja hillitä itsensä eikä tehdä mitään älytöntä.

« Last Edit: January 29, 2009, 20:11:06 by Siikapossu »

miika71

• View Profile
    • Email
Omasta mielestä Karhu on parasta.Ja ennen,kuin alkaa itkeminen,niin ilmoitan,että ikää on 15v.
Ja mulla ainakin oma faija antaa,joskus viikonloppuisin saunan jälkeen,vähän maistella.Syyksi sanoo sen,että jos kotona saa ne pari kaljaa ottaa,niin sitten ei tarvitse kylille lähteä perseitä vetämään,mitä en kyllä tekisi muutenkaan.

Ja tossa Siikapossun tekstissä on kyllä todella paljon asiaa.

Ja tosiaan täällä Vantaallakin näkee,ainakin kesäisin todella paljon,varmaan 10-14 vuotiaita umpikännissä.Rupeaa kyllä säälittämään,mikä elämä noillakin edessä.

_Eetu

• MSN Messenger - utee69@hotmail.com
    • View Profile
Karjala,Karhu,Olvi,Koff on parhaimpia oluita mitä on..

vaaputtaja

• View Profile
Onko se 18-vuotispäivä joku pakollinen örvellystuokio? Onko niitä uusia "vapauksia" pakko väärinkäyttää?

Tuota on tullut monesti itsekin mietittyä..

Eihän se mikään pakollinen örvellystuokio ole, mutta kyllä minulla aika hauskat 18v synttärit oli; joskaan en ihan "örveltänyt" sinä päivänä. Täytyy kuitenkin muistaa että viinaa voi olla ilman hauskaakin.

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
En tiiä mikä on tullut kun ei viina oikein enää maistu. Saunaoluen pystyy ja haluaa juoda muttei puhettakaan mistään perinteisestä dokuillasta. Tilapäinen mielenhäiriö?

-Perca

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
Toi on hyvä. Pidä tuosta kiinni. Ei juomisesta ole kuin haittaa. Itellä muisti pätkii ihan normaalina päivänäkin ja muutenkin ajatus tuntuu käyvän niin hitaalla. Veikkaan, että syyllinen on tuo alkomahooli. Pari kertaa liikaa sammumisia veikkaan. Itekki yrittäny vähentää pelkkään saunakaljaan.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
Fostersia olen juonut eniten kaikenmaailman saunailloissa ja muissa meiningeissä. Se merkki on pitkälti riippuvainen vain siitä mitä onnistuu hankkimaan.
Jotain virolaista litkua maistoin taannoin ja voin sanoa että hyi hel, kun oli kamalan makuista.  Miten ne onnistuu tekemään sellasta kuraa...
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
En tiiä mikä on tullut kun ei viina oikein enää maistu. Saunaoluen pystyy ja haluaa juoda muttei puhettakaan mistään perinteisestä dokuillasta. Tilapäinen mielenhäiriö?

-Perca

Mulla on tällane mielenhäiriö kestäny jo yli vuoden

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Tällä hetkellä saatavilla on kaupasta 450-vuotis juhlaolutta Karhulta, jossa luvataan, että se on pantu Porissa. Yhden pullon /tölkin ostin saunajuomaksi ja voi pojat, että oli hyvää. Suosittelen!

Tämä kirjoitus oli mielessä kaupassa, kun hain pitkästä aikaa saunaoluen. No en tarkkaan suositusta muistanut, joten mukaan lähti Olvin 130 vuotis olut. Ei oikein iske minuun, melkein harmittaa ettei tullut otettua sitä Sandelsia. No ensi kerralla muistan varmasti tuon Karhun..  :wink:

center>