Nuoret pilkkijät katoavat...

Started by Arffi, February 28, 2007, 09:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yoonas

Quote from: j.a.m on January 20, 2010, 19:26:15
kuka sen kissan hännä nostaisi jos ei kissa itse. eli jos haluat että seura toimii niin sitten pitää osallistua kokouksissa keskusteluun ja tuoda asioita julki. ei sinua kukaan tuu kotoa hakeen tai jos kokouksessa seinäruusuna niin mihinkään nimeämään
kohta reilu 10 v aktiivina seurassa toimineena on tullut järjestettyä pm-onki, pm-pilkki, pm-haukipilkki, pm-soutu, ja SM-uistelu sekä satoja muita pilkki-uistelu ja onkikisoja . se on pieni ydinporukka mikä meilläkin järjestää kisoja ja muuta toimintaa... jossittelu kotona kahvipöydässä ei auta yhtään .

Joo, tiedänhän tuon. En ole ihan eilisen päivän teeren poika. Ennemmin tässä mennään nyt kissan hännän vetoon. Mietippä ite sitä kun olit 15v. tai vaikka 20v. ei sitä oikein kehtaa väkisin vääntää itseään kaksi kertaa vanhemman kanssa siitä, mitä kalastusseurassa... tai muualla tehdään. Valitettavasti se ongelma oli just siinä, että vaikka vähän yritti ideaa tai apua tarjota, niin ei noteerattu.
Oli kyllä nimi listassa, että jos apua tarvitaan. No kun ei ollut ajokorttia tai aiempaa tietoa, niin ei tosiaan sitten pyydetty mihkään reissuun... sääli.

Seuran keski-ikä oli 45+. Ei niissä kokouksissa valitettavasti oikein parikymppisen juttuja kuunneltu. Tämä ukkoutuminen on vähänse ongelma. Jos ei oma isä ole seura-aktiivi, niin on kauhean vaikea päästä sisään. Ihan kuin "vanhaan hyvään aikaan" periytyivät ammatit, nyt periytyvät harrastusseura-statukset.

Itse olen sen verran ylpeää (lyhyt pinnaista) sorttia, ettei mielenkiinto pysynyt yllä. Kirjoittelin tänne ihan vaan sen takia, että sellaiset aktiivit, kuten sinä J.A.M jaksaisitte tehdä sitä omaa juttuanne ja ottaa palautetta vastaan ns. ulkokehältä.

Se, että on ihan itse järjestänyt PM-, SM- ja vaikka mitä kisoja, on kyllä hienoa, mutta palataan nyt niihin nuoriin takaisin. Varmasti monelle nuorelle riittäisi se kun pyydettäisiin mukaan kisoihin tai järjestelemään kilpailuja. Tätä kautta se harrastamisen ilo ja oppi karttuisi ja saataisiin lisää niitä seura-aktiiveja kisoihin ja järjestäjiksi. Valitettavasti se homma nyt vaan on niin, että moni nuori on sen verran pidättäytyväistä sorttia, ettei lähde omaa nimeään kauheasti kuuluttamaan. Nuoria pitää siis ihan PYYTÄÄ!!! mukaan toimintaan.

Ja vielä tiedotukseen ja seuradynamiikkaan. Tällaisia tapahtumia voitaisiin pitää rekrytointi kanavina nuorille ja miksei muillekin, siinä tekemisen ohessa voisivat seurojen puuhamiehet sitten jutustaa nuorien kanssa. On meillä kotipuolessa tällaisia laituripilkki, ja koululaisten kalapäivä juttuja ollutkin... hienoa. Mutta oma mielipiteeni olisi, että lisää kaivattaisiin ja vielä tarkemmin segmentoituna.
Monilla kouluilla on kalastuskerhoa, tai -pajaa. Sinne vaan esittelemään seuratoimintaa. Ja jos nuooria jäseniä seuroihin saatte, niin pitäkää niistä kanssa huolta=> kysykää mielipidettä!!!

Niin. Olisihan se parasta, jos nyt ihan itse tarjoutuisin hommiin, mutta... jos nyt  esittää vähän kritiikkiä ja antaa palautetta, sekä kehitysehdotuksia, niin eipä tuota kannata vetää poroa sieraimeen. Katotaan, ehkä mäkin vielä palaan seuratoimintaan mukaan ja laittelen sitten pikkujätkille matoja koukkuun. Kohta tota jo pääseekin emännän veljenpojan kanssa tekemään. :-)

Jolle

Itselläni ikää 11v. ja olen aloittanut pilkinnän tänä talvena "kunnolla". Onhan ne pilkkikamppeet ollut siellä jo kauankin aikaa mutta vasta tänä vuonna olen alkanut siellä jäillä enemmän käydä.

J_H

Quote from: Jolle on January 23, 2010, 22:06:13
Itselläni ikää 11v. ja olen aloittanut pilkinnän tänä talvena "kunnolla". Onhan ne pilkkikamppeet ollut siellä jo kauankin aikaa mutta vasta tänä vuonna olen alkanut siellä jäillä enemmän käydä.
Sama täällä.  :-D Ikää vain 11.v ja nyt olen ruennut pilkkimään kunnolla. Tänäänkin pitää käydä tarkistamassa tulisiko sitä kalaa...
Elä anna kalan odottaa sinua vaan odota sinä mielummin kalaa!

perho96

Quote from: makke50 on November 10, 2008, 18:10:50
Quote from: Kalamies1000 on November 09, 2008, 12:22:27
Quote from: kalasa on November 08, 2008, 11:51:22
Pysytään kaverit tosiasioissa, ei pilkkimällä naista saa  :cry:
Mistäpä sitä tietää vaikka saisikin. Oikeen hyvän pilkin valitset niin saattaa tullakin.  :-)

Eikä sitä kovin nuorena (eikös tässä nyt nuorista olekin kysymys?) tarvi naista vielä saadakaan, vai miten on?

totta puhutte molemmat, naista ei saaha kalastamalla nykyään eikä 13 vuotiaan tarvii olla keränny valtavaa määrää suhteita tai ollenkaa..
sulle perho96, ne pelit vääristää jonku verra käsitystä kalastuksest. ne saa luulee et saa kalaa ain ku on ja sit se on joku iso. sitä paitsi ne on amerikan rapalan tekemiä eli niis on etulistal hauki, bassi ja valkosilmäkuha
Itse asiassa pelit eivät ole vääristänyt käsitystä kalastuksest sillä olen paikkakuntani yksi "himo" kalastajista

Pataakkeli

Quote from: Hoksaahven on January 30, 2010, 11:50:09
Quote from: J_H on January 30, 2010, 11:45:23
Quote from: Jolle on January 23, 2010, 22:06:13
Sama täällä.  :-D Ikää vain 11.v ja nyt olen ruennut pilkkimään kunnolla. Tänäänkin pitää käydä tarkistamassa tulisiko sitä kalaa...
sama myös täällä olen 11.v ja tykkään erittäin paljon kalastuksesta

hyvä että uutta verta löytyy pilkinnänkin puolelta. itseäni huolettaa tästä eteenpäin oleva ajanjakso, eli 13-17 v. itte olen 16 v ja en tunne yhtään ihmistä (samasta ikäluokasta), joka kalastaisi yhtä paljon kun minä tai kävisi kilpailuissa. tuossa 9-12v iässä vielä kalastellaan mutta sitten alkaa tulla "niitä muita juttuja" jonka jälkeen ei kalastus enää kiinnostakaan.

tosin tämä käy jo imo selväksi, kun selailee vähän foorumia.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

jonetheshark

Mä oon vasta 13 vuotias ja voin sanoo kalastaneeni melkeinpä koko ikäni.
Aloitin mato-ongella jossakin 2 vanhana. jossakin 10-11 vuotiaana halusin lisää toimintaa ja päätin ostaa virvelin. noh se oli semmonen halppis aloitus setti joka hajosi samantien. ostin uuden halvan koska en ole kovinkaan rahakas ja yllätys yllätys sekin hajosi. suutuin itselleni ja pidin taukoa kalastukseen. sitten n.vuosi sitten ukkini osti minulle virvelin ja olen siitä lähtien ollut intokalastaja tosin saaliit olivat pieniä. Esimerkkinä viime kesä,sain silloin koko kesänä vain 3 ahventa,ja kalassahan kävin monta tuntia melkeinpä joka päivä. sitten tänä keväänä aloitin heittelyn jossakin huhtikuun jälkeen,jäiden lähdön jälkeen ja nytten saaliini on 1 hauki heittelemällä mutta vetämällä on tullut jo lähemmäs 20 kuhaa(suurin on n.2 kiloinen) ja haukiakin muutama.
Sitten itse asiaan.Olen pilkkinyt tosi vähän ja syynä siihen ovat huonot kokemukset,joita ovat että en ole saanut yhtään kalaa pilkillä IKINÄ. eli kalapaikat ovat hyviä(ainakin kaverit ovat saaneet jotain sieltä) joten vika oli pilkkijässä eli minussa. olen lukenut ja yrittänyt oppia pilkkimisen niksejä vähän kaikkialta ja nytten olen liittymässä nurmeksen kalamiehet RY:hyn josta saisin neuvoja ja samalla aina ilmoituksen joka kalastuskilpailuun. pyytäisin täältäkin neuvoja esim. mikä pysty pilkki on hyvä ahvenelle ja särelle.

szczupak

Quote from: jonetheshark on July 04, 2010, 21:48:33
Mä oon vasta 13 vuotias ja voin sanoo kalastaneeni melkeinpä koko ikäni.
Aloitin mato-ongella jossakin 2 vanhana. jossakin 10-11 vuotiaana halusin lisää toimintaa ja päätin ostaa virvelin. noh se oli semmonen halppis aloitus setti joka hajosi samantien. ostin uuden halvan koska en ole kovinkaan rahakas ja yllätys yllätys sekin hajosi. suutuin itselleni ja pidin taukoa kalastukseen. sitten n.vuosi sitten ukkini osti minulle virvelin ja olen siitä lähtien ollut intokalastaja tosin saaliit olivat pieniä. Esimerkkinä viime kesä,sain silloin koko kesänä vain 3 ahventa,ja kalassahan kävin monta tuntia melkeinpä joka päivä. sitten tänä keväänä aloitin heittelyn jossakin huhtikuun jälkeen,jäiden lähdön jälkeen ja nytten saaliini on 1 hauki heittelemällä mutta vetämällä on tullut jo lähemmäs 20 kuhaa(suurin on n.2 kiloinen) ja haukiakin muutama.
Sitten itse asiaan.Olen pilkkinyt tosi vähän ja syynä siihen ovat huonot kokemukset,joita ovat että en ole saanut yhtään kalaa pilkillä IKINÄ. eli kalapaikat ovat hyviä(ainakin kaverit ovat saaneet jotain sieltä) joten vika oli pilkkijässä eli minussa. olen lukenut ja yrittänyt oppia pilkkimisen niksejä vähän kaikkialta ja nytten olen liittymässä nurmeksen kalamiehet RY:hyn josta saisin neuvoja ja samalla aina ilmoituksen joka kalastuskilpailuun. pyytäisin täältäkin neuvoja esim. mikä pysty pilkki on hyvä ahvenelle ja särelle.
Pilkin mallilla ei ole hirveästi väliä, ainakin itse olen saanut kalaa kaikilla pystyilläni. Prhaiten on tullut kuusamon leijalla, mutta sitä oon eniten käyttänytkin. Puustjärven valio ois luultavasti parhaita ahvenpilkkejä, mutta se on sen verran kallis etten ole raaskinut sitä ostaa :roll:. Itsekkin taisin käydä neljä kalatonta reissua ennen kuin sain ekan kalan. Ongelmana oli luultavasti liian ahkera uittaminen, pilkkiä pitää muistaa aina välillä pitää paikallaankin.
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

jonetheshark

Juu kiitti  :-)
pitääpä nyt ostella uusi pystypilkki kun entinen on hävinnyt.

El Dorado

Kyllä pilkin mallilla on aika paljonkin väliä. Kannattaa kokeilla eri väri vaihtoehtoja, esim hopea, kupari, kulta, messinki jne. Väritkin vaikuttaa todella paljon kalan saantiin. Valio on kyllä parhaita ahvenpilkkejä joita on, ja eihän se kyllä niin kallis ole, etteikö voisi ostaa...  :roll: Kannattaa testata kaikkia mahdollisia erinlaisia uittotyylejä, esim. Nostaa pilkkiä pohjasta hiitalla vauhdilla ylöspäin, nosto vaiheessa kala yleensä nappaa. Sitten voi kokeilla esimerkiksi semmoista, että, tekee 5 nykäsyä n. 20cm ylöspäin, ja sitten odottaa 10sekunttia. Sekin on ollut ottava tekniikka, oman kokemukseni perusteella. Olen kuitenkin pilkkinyt aktiivisesti jo 4 vuotta.

jonetheshark

jep  :-)
Jos näin aluksi ostaisi eri pilkkejä ja ottaisin selvää paikkakuntani hyvistä pilkkipaikoista. jos sitä kokeilisi jopa kesä-pilkintääkin  :wink:

kuha kalle

Itse täytän parin viikon päästä 13, mutta silti kalastus tietämystä on jo hyvin kertynyt.
QuoteAloitin mato-ongella jossakin 2 vanhana. jossakin 10-11 vuotiaana halusin lisää toimintaa

Sama tarina minulla, mutta viime kesänä en hankkinut virveliä, vaan niitä oli muutama mökin varastoissa. Tästä sitten alkoi viime vuonna kuhan uistelu soutu-uisteluksi hyvin tuloksin. Tälle kaudelle kalastus muuttui jigaukseksi, ja silläkin jo saalista hyvin tullut. Mutta asiaan.

Kannattaa lukea erä lehti(1-2007). Siinä Tuiskusen Jari kertoo ahven pilkinnästä kaiken perustiedon.

Mitäs olet käyttänyt syöttinä, kärpäsentoukkia, vai jotain muuta?

Ja eihän siimana ole ollut mitään "vaijeria" 0.30, siis jos ahvenia pilkit? Paras siima pystypilkeille on mielestäni n. 0.20 paksuista monofiilia, ja morreille 0.15

Itselläni paras pystypilkki viime talvena oli punainen 7 g Blue Fox värikoukulla , ja sepe-pystypilkki väri-yksihaaralla. Tasureista vanha sininen rapala tasapaino oli vastustamaton aurinkokelillä, ja joku 30 vuotta vanha musta kulta tasuri muuten hyvä

Oletkos noiden kavereiden mukana ollut, vai yksinkö olet noita kalapaikkoja tallonut? Ja onko tuo "jotain" 5 vai 100 ahventa tai jotain muuta?
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

jonetheshark

QuoteItselläni paras pystypilkki viime talvena oli punainen 7 g Blue Fox värikoukulla , ja sepe-pystypilkki väri-yksihaaralla. Tasureista vanha sininen rapala tasapaino oli vastustamaton aurinkokelillä, ja joku 30 vuotta vanha musta kulta tasuri muuten hyvä

Oletkos noiden kavereiden mukana ollut, vai yksinkö olet noita kalapaikkoja tallonut? Ja onko tuo "jotain" 5 vai 100 ahventa tai jotain muuta?

Kiitti neuvosta! :-)
Kaverit ovat kertoneet saaneensa joskus pari ahventa/särkeä ja joskus kylläkin myös 20 luokkaa mutta riippuu vähän. tällä hetkellä olen luokkani ainut aktiivinen kalastaja ja muutkaan kaverit ei enää paljoo kalassa käy,joten yksikseen olen kolunnut paikkoja. esimerkkinä huonoista kokemuksista: viime talvena,kaunis vähän aurinkoinen aamu lähden kairan ja pilkki-reppuni kanssa ahventa ja särkeä etsimään.  noh kairan romu oli niin tylsä että sain kairata n.tunnin enkä saanut edes reikää ja sitten motivaatio loppui.pakkasta oli yli -25 ja tuuli vähäsen. noh tänä kesänä ostan pilkit yms tarvikkeet ja TEROTUTAN kairan  :-D

szczupak

Quote from: EL StraTohariUs on July 05, 2010, 18:16:13
Kyllä pilkin mallilla on aika paljonkin väliä. Kannattaa kokeilla eri väri vaihtoehtoja, esim hopea, kupari, kulta, messinki jne. Väritkin vaikuttaa todella paljon kalan saantiin. Valio on kyllä parhaita ahvenpilkkejä joita on, ja eihän se kyllä niin kallis ole, etteikö voisi ostaa...  :roll: Kannattaa testata kaikkia mahdollisia erinlaisia uittotyylejä, esim. Nostaa pilkkiä pohjasta hiitalla vauhdilla ylöspäin, nosto vaiheessa kala yleensä nappaa. Sitten voi kokeilla esimerkiksi semmoista, että, tekee 5 nykäsyä n. 20cm ylöspäin, ja sitten odottaa 10sekunttia. Sekin on ollut ottava tekniikka, oman kokemukseni perusteella. Olen kuitenkin pilkkinyt aktiivisesti jo 4 vuotta.
Ei kuitenkaan kannata kauheaa pilkkikokoelmaa hankkia heti aluksi, kun jopa yhdellä pärjää kelvollisesti. Hyvä hankinta ekaksi pilkiksi voisi olla just tuo valio ja ehkä joku morri toiseksi. Väri kannattaa katsoa veden värin mukaan: sameaan veteen esim. kupari tai kupari-hopea (parhaan pilkkini väri), kirkkaampaan taas vaikkapa hopea. Itse olen päättänyt etten osta pilkkivehkeitä yhtä isoa läjää kun näitä heittokalastusvermeitä, joita on kertynyt jo ihan kivasti :roll:

jonetheshark

QuoteVäri kannattaa katsoa veden värin mukaan: sameaan veteen esim. kupari tai kupari-hopea (parhaan pilkkini väri), kirkkaampaan taas vaikkapa hopea.
Tuo minun pitää tarkistaa heti huomenna. sinänsä aika likainen vesistö ja jokseenkin sameaa.en meinannut ostaa aluksi kuin yhden koska rahatilanne on
niin tiukka että ei paljoa ostaa voi.Paljonko se valio maksaisi koska en ole aiemmin katsellut nurmeksesta pilkkejä joten ei mitään hajua  :-D

szczupak

Quote from: jonetheshark on July 05, 2010, 22:35:43
QuoteVäri kannattaa katsoa veden värin mukaan: sameaan veteen esim. kupari tai kupari-hopea (parhaan pilkkini väri), kirkkaampaan taas vaikkapa hopea.
Tuo minun pitää tarkistaa heti huomenna. sinänsä aika likainen vesistö ja jokseenkin sameaa.en meinannut ostaa aluksi kuin yhden koska rahatilanne on
niin tiukka että ei paljoa ostaa voi.Paljonko se valio maksaisi koska en ole aiemmin katsellut nurmeksesta pilkkejä joten ei mitään hajua  :-D
Valio on n. 10€ muistaakseni, mutta vitosellakin löytyy muita ihan hyvän näköisiä pilkkimalleja.

Murmeli

Nuoret pilkkijät katoavat... Kun kirjoittaa google trendsiin sanan kalastus, huomaa, että kyseistä sanaa haetaan aina vain vähemmän googlen hakukoneesta. Eli kiinnostus kalastusta kohtaan laskee. Kun kirjoittaa sinne hakusanan peli, niin silloin käyryät nousee selvästi. Kaikkien muidenkin eräilyyn liittyvien sanojen hakujen määrä, kuten metsästys, luonto, metsä ovat laskussa.

http://www.google.com/trends?q=kalastus&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0

Pataakkeli

tosiasia on, että kalastus on katoavaa kansanperinnettä. hitaasti mutta varmasti kalastus niinsanotusti "feidaa mustille" eli katoaa yhteiskunnasta. jos sitä vielä jossain tavataan sen jälkeen niin se on siellä minne median koura ei ulotu eli hyvin korvessa, missä kalastus imo on parhaimmillaan.

Zintti

Quote from: makke50 on August 19, 2010, 18:29:55
tosiasia on, että kalastus on katoavaa kansanperinnettä. hitaasti mutta varmasti kalastus niinsanotusti "feidaa mustille" eli katoaa yhteiskunnasta. jos sitä vielä jossain tavataan sen jälkeen niin se on siellä minne median koura ei ulotu eli hyvin korvessa, missä kalastus imo on parhaimmillaan.

Tähän voi kyllä mennä aika kauan aikaa. Ei varmasti edes seuraavan sukupolven aikana kalastus vähene paljoakaan, jos opetamme lapsemme kalastamaan. Ellei sitten vesistöille tapahdu jotakin että kalastuksesta tulisi mahdotonta.

Pataakkeli

Quote from: Zintti on August 19, 2010, 18:33:46
Quote from: makke50 on August 19, 2010, 18:29:55

Tähän voi kyllä mennä aika kauan aikaa. Ei varmasti edes seuraavan sukupolven aikana kalastus vähene paljoakaan, jos opetamme lapsemme kalastamaan. Ellei sitten vesistöille tapahdu jotakin että kalastuksesta tulisi mahdotonta.
en sanonutkaan aikaa, koska tiedän sen olevan äärimmäisen hidasta. näin tulee kuitenkin tapahtumaan jos porukka jatkaa niinkuin nyt on tehty.

kuha kalle

Kyllähän silti melkein kaikki lapset ovat joskus kokeilleet pilkkimistä/mato-ongintaa. Ja kyllähän lapissa ja muualla kuin ihan etelässä silti eräilyä jossain määrin harrastetaan. Mökkiperinne myös tuo yhä uusia ja uusia ihmisiä kokeilemaan kalastusta.

Itsekkin nyt menin 7. luokalle, ja omalle luokalle tuli toisesta koulusta yksi, joka harrastaa kalastusta, ja muista ei ole löytynyt hajuakaan. Nörttejä ja muita enrgiajuomien litkijiä on taas paikat täynnä. Kierrätyksestä ja ympäristön suojelemisesta kukaan ei välitä mitään.

Ja ei se kairan terottaminen maksa juuri mitään, noin vitosen.

ps:jos löytyisi täältä semmoinen 12-14 vuotias kalastusta harrastava tampereelta, niin äkkiä tänne yksityisviestiä.
M.S

ahti kiiski

Mokkerit :-P
No ite oon 8.luokalla nytten ja tuli valinnais tunneille ihan kiva aine:Kalastus ja erä ,ite en menny ,kun valkkasin muita...
Paljon porukkaa siinä ainakin oli :-).
Suurimmaksi osaksi kuulemma käyvät nimen omaan kalassa ,mutta on kuulemma jtn metsästyksen teoriaakin :roll:.
-------------O N K I--------------

Deeku

Quote from: ahti kiiski on August 23, 2010, 19:40:44
Mokkerit :-P
No ite oon 8.luokalla nytten ja tuli valinnais tunneille ihan kiva aine:Kalastus ja erä ,ite en menny ,kun valkkasin muita...
Paljon porukkaa siinä ainakin oli :-).
Suurimmaksi osaksi kuulemma käyvät nimen omaan kalassa ,mutta on kuulemma jtn metsästyksen teoriaakin :roll:.
Ei pärkele on se vaan epäreilua.  :x Voi kun täällä Kajaanissaki ois ollu tommonen ku ite valitsin valinnais aineita ni oisin ollu heti ensimmäisenä siinä ryhmässä:-D. Oli täällä joskus ku olin vielä ala-asteella joku vähän sman tyyppinen joku missä käytiin kalassa mutta siihen kuului myös muuta juttua esim. metsänhoidosta ja kaikesta luontoon liittyvästä mutta eipä ollu enää sitten ko minä pääsin yläasteelle. Muutenkin hatuttaa kun ei ole mitään luontoon liittyvää valinnaisainetta edes vaihtoehtona, kaikissa valinnaisissa ollaan koululla sisällä tai sitten ne joissa ei olla sisällä on vain jotain ulkoliikuntaa. :x
"Toi meni särki."
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

Valtte

Ite olen päälle 16v ja kalastan todella aktiivisesti. Muta nyt ei ole tullut käytyä kun ei ole '' varsinaista '' kyytiä. Mutta kun jäät tulevat niin eiköhän Ruutin kanssa tule tehtyä pari kala reissua :wink:

Kona19

Quote from: garfunkel on February 28, 2007, 13:07:25
Täällä, Kankaanpäässä, nuoria kalastajia on paljon. En sitten tiedä kuuluvatko ne Kankaanpään kalasääskiin. Nuoria kalastajia on tosi paljon. Minä itse aloitin viime kesänä perhokalastuksen, eli yksi kalastusharrastus lisää pilkkimisen ja veto/heittokalastuksen lisäksi. 4muuta mun kaveria harrastavat ainakin, jokaisessa tämän vuoden pilkkikisoissa ollaan käyty porukalla, paitsi madepilkissä. (kalasääskien järjestämissä)

Itse asun Kankaanpäässä ja tämä on tavallaan totta.Tunnen monta nuorta (itsekin olen)KALASTAJAA, jotka kalastavat.Useimmat eivät tyydy kuralanojaan, eivätkä ruokojärveen(vaikka isoja kaloja onkin, kaikki kankaanpääläiset tietävät mistä puhun), vaan kalastavat satunnaisesti Kankaanpäässä haukea ja ahventa.Muuten käyvät Merikarvialla, Ikaalisissa ja muissa lähipaikoissa.Sitten tunnen "kalastajia" jotka kehuvat kaksikiloisilla ahvenilla ja kymppikilosilla hauilla.Ja he eivät tiedä mikä on lippa.Että sellaisia kalastajia...
Miten sen nyt ottaa...

kuha kalle

missäs koulussa tämmöinen oli?
M.S

pilkkimies13

Ite olen pian 15, jerkkaan,pilkin ym. Kalastus on paras harrastus mitä löytyy. Muut kaverit tunkevat rahat johonki pelikoneisiin minä sen sijaan voin tulla kaupasta kela kädessä :D . Sit kun oon 15 nii pääsee mopolla ite kalaan. Lisäksi rakentelen omia uistimia. KAIKKI NYT KALAAN!!!
Nyt on enkka...VOI perkele pääs irti!!

Fisumees

Itse olen 11.v ja harrastan kaikenlaista kalastusta I LOVE FISHING! :-D
Meidän luokasta yli puolet kalastavat ja pitävät siitä
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

kuha kalle

Minäkin 13-vuotias, ja koukussa kalastukseen.

Missäs päin suomea asustelet? Kun minun ylä-asteen 7. luokkalaisista vain yksi + minä on semmoisia, jotka innoissaan kalastuksesta.
M.S

Fisumees

Viitasaaren ja Äänekosken rajalla.
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

Kalatirre

Kyl minä ainakin olen 15 vuotias 9 luokkalainen nuori ihminen.. minä käyn aina kesällä heittelemässä ja vetämässä jos pääsen jonkun kaverin kanssa vetelemään. (vetouistelu) ja kyl mulla on pilkki tarvikkeet ja tänä talvena olis tarkotus mennä pilkille narraa pikku affenia  :mrgreen: