Chat

Author Topic: Nuoret pilkkijät katoavat...  (Read 121076 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juntti

• kala
    • View Profile
    • Email
Vs: Nuoret pilkkijät katoavat...
« Reply #210 on: July 28, 2009, 18:00:57 »
Niin kyllähän minäkin ajelen, ei siinä mitään. Mutta kun niillä tavallaan niksahti päässä ja ne rupes luulemaan sitä mopoa jotenkin miehisyyden mittariksi, ja sitten siinä samassa alkoi olemaan kalastus turhaa. Kaljoittelu ja muu sellainen "aikuismainen" meni edelle. :x

Mutta...omapahan on asiansa. Siihen en voi minä vaikuttaa. :-)
No tässä on selvästi ja ytimekkäästi kerrottu kaikki! Meilläkin päin tälläinen ongelma. :roll: Itse kävisin pilkillä mielelläni, jos vaan aina pääsis, mutta kun kelit tulee että jää kestää joka paikassa, niin koulut alkaa.
Ja sitten OOTEETÄ! (Voivoi että miehisyyttä joku mopo. Itselläni se on vaan kulkuneuvo. Porukka päässy edes kunnon pyöriä kokeilemaan. Itseäni ärsyttää se kun montuilla ja mehtissä tottunut ajamaan paljon terävemmillä enduropyörillä, niin mopo on lelu.)
Ja lisäksi tuohon nuorten pilkkimättömyyteen voisin veikata syyksi myös kyytimahdollisuuksia?? :roll:

edit: korjattu noin 20 kirjoitusvirhettä ym....
« Last Edit: July 28, 2009, 18:09:35 by Pete »
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #211 on: August 03, 2009, 17:03:53 »
mopo ei ole miehisyyttä, vaan laiskuutta, kun ei jaksa pyöräillä esim. kilsaa kaupunkiin ja takasin. rahaakin se vie.
toisaalta, pilkkiessäkin menee rahaa, muttei niin paljoa. :mrgreen:
ite kouluaikana pilkin lähinnä lomilla ja viikonloppuina. vaikkei hirveesti kalaa tuukkaan, niin saapahan olla rauhassa mopoilijoista.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

ArskaX

• Pilkki silmäkulmassa ja tippa linssissä
    • View Profile
« Reply #212 on: September 09, 2009, 21:42:42 »
No hemmetti olen ite 15v ja oon kalastanu ja metsästäny koht yli 7vuotta et....mä ainaki uistelen pilkin mato-onkee virvelii ja ammun sorsii hirvii ja supii.
MUTTA onhan tietysti nuorisoa hävinny kisoist mut mä en ainakaa niist lähe sen verran monta kertaa kultaa tullu     :-D
Metsästys & Kalastus.

Jokuvaiin

• View Profile
« Reply #213 on: September 09, 2009, 22:01:09 »
Itsekin tykkään pilkkimisestä paljon, mutta en ole saanut yhtään kalaa...
Johtuisikian se siitä että on ollut huono kalastustekniikka, huono kalastupaikka ja että olen käynyt
vain 3 kertaa pilkillä...  :roll:
Kun isällä on ollut niin paljon töitä että se ei ole ehtinyt kuskata mua järville ja äitihän ei tajua
pilkkimisestä mitään...   :|
Mutta tänä talvena rupean käymään useammin!  
Voisihan sitä laiturilta tuossa lähijoella kairata reikä ja pilkkiä siitä...   :-D
« Last Edit: September 16, 2009, 20:43:27 by fisupoika »

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #214 on: September 10, 2009, 14:04:52 »
Itsekin tykkään pilkkimisestä paljon, mutta en ole saanut yhtään kalaa...
Johtuisikian se siitä että on ollut huono kalastustekniikka, huono kalastupaikka ja että olen käynyt
vain 3 kertaa pilkillä...  :roll:

samalla viivalla täälläkin. Viime talvella päätin todella pitkästä aikaa kokeilla pilkintää. Asuin tuolloin vielä keski-suomessa.
Siinä lähellä oli eräs järvi, jonka sitten päätin ottaa kohteekseni. Lopputalvesta oli tultua käytyä jo 30 kertaa kyseisellä järvellä mutta tulokset olivat todella heikkoja. Tasan 1 haukitärppi, joka säikäytti mut sen verran pahanpäiväisest, että vei pilkkivehkeet kädestä mennessään

Nyt itsekseni olen monesti miettinyt että mikä meni vikaan ja miten jaksoin heittää 30 tyhjää reissua. Koko järvi tuli kyllä kierrettyä useaan otteeseen, niin matalikot kuin syvännekin (kyseessä siis pieni järvi) Käytössä oli mormuskaa, tasaria ja pystäriä iso kirjo... mutta ei kelvannut. Kesällä sieltä tulee ahventa ja muuta roskaa sen mitä ongella vetää ehtii...

Kävin myös toisella järvellä, josta sitten kalakukkoahventa tulee enemmän kuin laki sallii...

Ja luultavasti en jaksa hommata uusia pilkkivehkeitä aloittaakseni uudelleen pilkinnän täällä etelämpänä (vanhat jäi K-Suomeen) mutta kuka tietää....

Patte123™

• Kalassanet Ry jäsen
  • entinen auto..
    • View Profile
« Reply #215 on: September 15, 2009, 22:00:51 »
Itse kalastin yksin viime vuonna. tänä vuonna asia on vähän muuttunut. aloin kaverin kanssa kalastaa ja sitten sille alko intoa riittämään. ja nyt luokassa on 3 aktiivista +2-3 jotka välillä mukana. Ja nyt alan kaverin kanssa pilkkimään talvella aktiivisesti tää LoviisanLahti läpi.
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

Koskenkylänjoki

• MSN Messenger - masalatheman@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #216 on: September 16, 2009, 12:38:26 »
^
Meikäkin on ajatellu kavereitten kanssa tulla koluumaan toi koko Loviisan lahti läpi.

Meikäkin on kyllä ihan aktiivinen pilkkijä, jatkossa vieläkin aktiivisempi, kun tuli oma kairakin tilattua.
I'm back.

Patte123™

• Kalassanet Ry jäsen
  • entinen auto..
    • View Profile
« Reply #217 on: September 16, 2009, 20:39:44 »
nonii nythän on sitten jo pari kaveria mukana ite käyn kyllä varmaan vaan viikon loppusin koska sillon ei oo kouluu. ja sitten alotetaan sieltä määrlahden mattolaiturin kohdillta?

Koskenkylänjoki

• View Profile
    • Email
« Reply #218 on: September 16, 2009, 20:59:44 »
Joo siellä mäkin oon joskus käyny.
Ihan kiva jos tulee täältä Loviisan seudulta kalaseuraa, kun tavallisesti joutuu mennä yksi.
I'm back.

Patte123™

• Kalassanet Ry jäsen
  • entinen auto..
    • View Profile
« Reply #219 on: September 16, 2009, 21:10:33 »
joo tossa kaveria ylipuhuin mukaan ku ei se oo nii hauskaa ku vaan 2 menee ja säkällä voi täältä päin tulla 3-4 tyyppii.

E:ja ainiiin tiedän hyvän paikan. ainakin kesäpilkinnässä ollut tosi hyvä paikka. isoin siitä olis ollu 2-3kg suutari.

Koskenkylänjoki

• View Profile
    • Email
« Reply #220 on: September 16, 2009, 21:12:47 »
^
Jees.
Sovitaan sitten talvella lisää, oon yks Lapinjärven ainoita pilkkijöitä, joten kivahan se on joskus jonkun muunkin seurassa.
I'm back.

juupetti

• View Profile
    • Email
« Reply #221 on: November 25, 2009, 19:12:44 »
Naurettavaa, Arffi (siis minä) olen hukannut salasanat edellisiin tunnuksiin...
Taas joutui tekemään uuden profiilin, mutta kuitenki.

Jos joku sattuu asumaan Iitin/Kouvolan alueella, eikä ole kyytiä pilkkikisoihin tai haluaa muutenvaan lähteä ongelle
ni pistäkäähän viestiä.
Nyt ku vuodet on vieriny ja ikää tullu lisää on autokin käytössä.

Odotellaan nyt kuitenki niitten jäitten tuloa.  :wink:

Maakari

• Pilkillä on hyvä olla.
    • View Profile
    • Email
« Reply #222 on: November 25, 2009, 19:35:09 »
Äh... Rovaniemellekkin automiehiä kuskeiksi ja pilkkikavereiksi.
Vaikka eihän tohon korttiin nyt niin hirveästi ole aikaa, mutta ois kyllä mukavaa jos porukkaa löytyis nuoremmastakin päästä.
Nuorempaakin porukkaa tarvittais!
Tunnetaan myös nimellä Herkko pelipiireissä.

*HenTeri*

• View Profile
« Reply #223 on: November 26, 2009, 20:44:37 »
Juu, tullu tuossa aiemmillakin sivuilla todettua, että kaikilla ei ole kyytiä ja sama homma vaivaa itseänikin. Tosin löytyy T-kortti, mutta vain kelkka puuttuu.. Sen myötä nousisi pilkkireissutkin, kun nyt tulee käytyä vain viikonloppuisin jos silloinkaan. Ehkä tässä kevään myötä sen kelkankin tuo isäntä hommaa, kun on puhellut.. :wink:
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • View Profile
« Reply #224 on: November 26, 2009, 20:49:24 »
En ole ennen vastannut tähän aiheeseen, joten kerron oman mielipiteeni:

Kyllä minä ainakin tiedän monia nuoria jotka pilkkivät eli ei ainakaan täällä suunnalla ole pilkkiminen katoavaa kansanperinnettä. Esimerkiksi jo pelkästään minun luokalla käy 6/14 pilkillä joka talvi. Ja kun vielä lasketaan muut ketä tunnen tulee niitä aika monta. He eivät välttämättä käy kisoissa jurikaan mutta muuten kyllä kulttavat jäätä.

juupetti

• View Profile
    • Email
« Reply #225 on: November 26, 2009, 21:30:21 »
En ole ennen vastannut tähän aiheeseen, joten kerron oman mielipiteeni:

Kyllä minä ainakin tiedän monia nuoria jotka pilkkivät eli ei ainakaan täällä suunnalla ole pilkkiminen katoavaa kansanperinnettä. Esimerkiksi jo pelkästään minun luokalla käy 6/14 pilkillä joka talvi. Ja kun vielä lasketaan muut ketä tunnen tulee niitä aika monta. He eivät välttämättä käy kisoissa jurikaan mutta muuten kyllä kulttavat jäätä.

Tällä aiheella yritin nimenomaan nostaa asiaa esille kilpapilkinnän osalta.
Otetaan esimerkki... yleisessä sarjassa voi olla onkijoita 30, naisissa 15, ikämiehissä 25, nuorissa 3.

Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta edes hupipilkintä, ei sen takia että siinä ei voi voittaa ketään. Vaan ehkä homman juju on siinä haasteen hakemisessa, kulen vanhempien ukkojen mukana kisoissa ja niin edes päin.

Suoraan sanottuna ottaa pattiin kun ei niitä nuoria kisoissa näy!
Osanottajamäärän ollessa vähäinen, palkinnotkin ovat huonompia (halvempia).  Enkä juokse niiden palkintojen perässä, jos joku sitä luulee.

Palstalla kirjoittelee myös Ruutti, jonka kanssa on kisattu useat kerrat... Eikä me siellä jäällä verissäpäin heiluta, ei todellakaan.
Sen lisäksi että pääsee kuntoa kohottamaan, kokeilemaan omatekemiä morreja ym. välineitä, tapaamaan tuttuja ja pilkkimään. Ni siel oikeesti tapaa uusii ihmisii ja saa niistä hyvii kavereita, harmillisesti ikäluokka useimmiten on reilussa neljissäkymmenissä.

Sitte siinä käy vielä sillei että ku vanhat ukot jäävät touhusta pois, pilkkikilpailut lopetetaan koska ei ole osanottajia. Rohkeesti nyt vaan! Varmasti tätä joku nuori lukee jota kilpapilkintä kiinnostaisi, mut ongelmana on juuri kyydit ja se että aristaa kisoihin lähtöä.
Tietysti omaa aktiivisuutta pitää olla, rohkeesti juttusille. En usko että kukaa pois ajaa, parhaimmillaa voit löytää kyydin siitä luulemastasi "sunnuntaionkijasta".  :wink:

Edit1: En tiedä saako muille foorumeille laitella linkkejä, mut kokeillaa kepillä jäätä. Eli seuraavassa linkissä "isot miehet" käyvät keskustelua SM 2010 pilkkikisoista ja osanottojutuista. Mm. Tommy ottaa mielestäni hyvin kantaa ko. asiaan.

http://www.kilpakoukku.net/forum/viewtopic.php?t=1983&sid=b4827548a940e327e9392c941137a823

Quote from: Tommy
Ehkä kamelin selkä katkesi siinä vaiheessa, kun Keskisen miljoonapilkit sun muut ilmaantuivat kuvioon. Ihan hupipilkkijät huomasivat, että tuo sopii heille paljon paremmin kuin standardi ahvenkisoissa maksumiehenä oleminen. Toinen merkittävä tekijä (ja varmasti huolestuttavin) oli junnujen katoaminen kuvioista. Mun junnuaikoina 90-luvun alussa joku alle 18v sarja oli kivikova ja useamman kerran voittotuloksella olisi ollut yleisessäkin mitaleilla. Nykyisellään taso on laskenut kovasti, mikä ei ole ihme, kun osallistujia on niin paljon vähemmän. Usein pikkukisoissa ei ole yhtään junnua.

Tällä haluan sanoa, että pienet näpertelymuutokset eivät vaikuta käytännössä mitään. Jos SM-kisat muutetaan vaikkapa tyyliin "voittaja on kuka saa viisi suurinta ahventa", niin sitä kautta saataisiin varmasti lisää populaa, mutta siinä nyt ei oo tietysti mitään järkeä.

Mun näkökulmasta tällaiset 2000-2500 hengen kisat ovat paremmat kuin vajaan 7000, mitä ne parhaimmilaan olivat. On enemmän tilaa hengittää kisa-alueilla ilman että niistä tehdään 12 km pitkiä. Toisaalta niiden poistuneiden tuhansien mukana on myös mennyt pitkälti lieveilmiöitä eli vaikkapa kisan aikana juopottelevia "turisteja", jotka nyt ei varmaan ketään ilahduttaneet. Kävin kerran Keskisen miljoonapilkissä ja takarajalta takaisin kävellessäni olo oli kuin Raatteen tiellä. Ukkoa makasi pitkin piennarta sammuneena ja osa hoiperteli viimeisillään uran laidasta laitaan. Ensiapujoukkojen mönkkäri veti ukkoa rantaan selviämään. Roskaa oli jäällä enemmän ja vähemmän ja fiilis ei nyt tätä myöten ihan katossa. En minä näitä kavereita SM-pilkkiin kaipaa edes. Tosiasiahan kuitenkin on, että taso ei ole laskenut minnekään vaan pikemminkin koventunut.
« Last Edit: November 26, 2009, 21:38:24 by juupetti »

Tuhe

• View Profile
« Reply #226 on: November 26, 2009, 22:17:22 »
Täällähän on nuoria etupäässä, mut taitaa tuo propilkki olla etupäässä pilkkitantereena. Kisoissa itse käyn harvakseltaan, niin junnuja on tosi vähän. Itse pidän syntipukkina meitä vanhuksia, kun ei osata järjestää nuorille aktiviteettejä. Vetäjistä monesti kiinni, niin kalastusseuroissa, kuin urheiluseuroissa. Jos toimiva seura ja ennenkaikkea vetäjät seuroissa, niin kyllä niitä junnujakin ilmaantuu. Kuljetus pitäis järkätä nuorille, kun monenkaan innokkaan pilkkionkijan alun vanhemmat ei ole kalahommista kiinnostunu. Kisoissa junnut onkin etupäässä innokkaiden pilkkivanhempien jälkikasvua, joten kalastusseurojen tulisi järkätä mahdollisuuksia näille pilkkimies ja tyttölöisten harrastukselle. Se on helppo sanoa, kun itsekkään ei jouda ja aina viitsi asiaa ajatella.

juupetti

• View Profile
    • Email
« Reply #227 on: November 27, 2009, 12:33:32 »
Täällähän on nuoria etupäässä, mut taitaa tuo propilkki olla etupäässä pilkkitantereena. Kisoissa itse käyn harvakseltaan, niin junnuja on tosi vähän. Itse pidän syntipukkina meitä vanhuksia, kun ei osata järjestää nuorille aktiviteettejä. Vetäjistä monesti kiinni, niin kalastusseuroissa, kuin urheiluseuroissa. Jos toimiva seura ja ennenkaikkea vetäjät seuroissa, niin kyllä niitä junnujakin ilmaantuu. Kuljetus pitäis järkätä nuorille, kun monenkaan innokkaan pilkkionkijan alun vanhemmat ei ole kalahommista kiinnostunu. Kisoissa junnut onkin etupäässä innokkaiden pilkkivanhempien jälkikasvua, joten kalastusseurojen tulisi järkätä mahdollisuuksia näille pilkkimies ja tyttölöisten harrastukselle. Se on helppo sanoa, kun itsekkään ei jouda ja aina viitsi asiaa ajatella.

Jos noilla aktiiviteeteillä tarkotat nuorille järjestettyjä pilkkipäiviä tms. ni täälä niitä kyllä on joka talvi. Tosin yleensä vain sen yhden kerran.
Makkaranpaistoa, muutaman tunnin leikkimielinen onkikilpailu, jokaiselle palkinnot jne.
Osanottajamäärät olleet täälä Kymen suunnalla parissa kymmenissä.  8-)

Ehkä tämä maailma on vaa menos siihe suntaa että tietokoneet, keskiolut ja paikkojen töhriminen on nuorten "harrastus".  :roll:

kala-matti

• View Profile
« Reply #228 on: November 27, 2009, 19:37:13 »
tämä on kyllä harmillinen omastamielestänikin vaikka itsekkin kuulun näihin "nuoriin" kala ja mettämiehiin (+15v m). nykyään nuoria ei enää innosta mikään erä/kalatus toiminta. toki poikkeuksiakin on. mitä metsästäjä lehdestä tulee luettua näitä eri metsästys ja kalastus seurojen järjestämiä erä/luonto/kalastus päiviä, jotka ovat oivia tapoja saada nuoria innostumaan näistä asioista. kalastus seurat voisivat panostaa tällaisiin tapahtumiin jotka olisivat ilmaisia ja joissa opetettaisiin perus asioita pilkkimisestä ja kalastuksesta ym ylipäätään. esim. istarikirjo altailla voisi järjestää tapahtumia nuorille ja vähän vanhemmillekkin joita kalastus kiinnostaisi mutta harrastuksen aloittaminen syystä tai toisesta ei oikein onnistu.. itse kuulun iisalmen pilkkiöihin ja joka kerta olen iisalmen lohialtaalla kisoissa nähnyt nuorten sakkiin ( < 18v ) kuuluvaa porukkaa ja kalaakin nousee! mutta tokihan sinnekkin lisää nuoria jäseniä ja pilkkiöitä kaivattaisiin. nuorenhan ei tarvitse välttämättä kiertää mitään kisoja vaan voi pilkkiä ihan omaksi ilokseen. joissakin kisoissa suosittelen kyllä käymään, koska yleensä palkinnotkaan eivät ole aivan turhia. nyt vaan sitten ahteria ylös jakkaralta ja innostamaan seuroja ja nuoria tällaisiin tapahtumiin! :)

Ruutti

• Neulepuikon vääntäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #229 on: November 28, 2009, 13:45:30 »

Suoraan sanottuna ottaa pattiin kun ei niitä nuoria kisoissa näy!
Osanottajamäärän ollessa vähäinen, palkinnotkin ovat huonompia (halvempia).  Enkä juokse niiden palkintojen perässä, jos joku sitä luulee.

Palstalla kirjoittelee myös Ruutti, jonka kanssa on kisattu useat kerrat... Eikä me siellä jäällä verissäpäin heiluta, ei todellakaan.
Sen lisäksi että pääsee kuntoa kohottamaan, kokeilemaan omatekemiä morreja ym. välineitä, tapaamaan tuttuja ja pilkkimään. Ni siel oikeesti tapaa uusii ihmisii ja saa niistä hyvii kavereita, harmillisesti ikäluokka useimmiten on reilussa neljissäkymmenissä.

Ai ei vai :D Pärjäämäänhän sinne mennään. :P Itsekin aktiivisena kilpapilkkijänä oon harmitellut, kun itse kiersin muutama vuosi sitten vielä nuorten sarjan kisoja niin osanottajien määrä oli huolestuttavan vähäistä. Yleensä 1-3 osanottajaa. Vieläkun tarkemmin rupee miettimään niin täällä Kymenlaakson seudulla ei edes alle 40v kilpapilkkijöitä ihan kauheasti löydy. Veteraanisarjassa kyllä osanottajia yleensä riittää. Nuorten sarjan ero yleiseen on kyllä niin huima, että ei kyllä yllätä kun ihmiset lopettavat kilpapilkkimisen. Mutta kyllä sitä pilkkimään oppii, ei se mitään tähtitiedettä kuitenkaan ole :) Ei muutakun pilkille kunhan tulis vaan jäät. Kyllä niitä kalakavereita/opastajia varmasti löytyy meistä vähän vanhemmista. Rohkeasti vaan kyselemään.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
« Reply #230 on: November 28, 2009, 14:21:27 »
Omien tutkimusten tuloksia:

- Pilkillä ei saa niin isoja kaloja kuin uistimella...
- Pakkanen tai kylmä tuuli...
- "Ei jäät kestä"
- Joutuu heräämään aikaisin...
- Kisoissa on huonot palkinnot...
- Kisoissa ei pärjää...

BUSTED noille kaikille tulisi jos ei olisi niin ennakkoluuloista porukkaa.  :|
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #231 on: November 28, 2009, 14:28:30 »
Ite oon pienestä pitäen ollut kova käymään kalassa. Pilkkimisenkin aloitin melko nuorena. Kisoissa käynti on aina kiinnostanut, mutta kisailmoituksia ei koskaan näy missään. Vaatii ilmeisesti seuraan kuulumisen, että saa kisailla ellei sitten käy näissä arpajaispilkeissä, jossa ehkä voittaa tai sitten ei. Kisailu kiinnostaisi yhä, mutta mistä näitä kisailmoituksia voi haeskella? Vai onko se tosiaan niin, että seurattomat ei saa kisailla?
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Tuhe

• View Profile
« Reply #232 on: November 28, 2009, 14:39:25 »
Yleensä kalastuspiirit tekevät kisakalenterin. Ainakin täällä pohjoisessa niitä saa kalastusliikkeistä.

juupetti

• View Profile
    • Email
« Reply #233 on: November 28, 2009, 14:48:37 »
Ite oon pienestä pitäen ollut kova käymään kalassa. Pilkkimisenkin aloitin melko nuorena. Kisoissa käynti on aina kiinnostanut, mutta kisailmoituksia ei koskaan näy missään. Vaatii ilmeisesti seuraan kuulumisen, että saa kisailla ellei sitten käy näissä arpajaispilkeissä, jossa ehkä voittaa tai sitten ei. Kisailu kiinnostaisi yhä, mutta mistä näitä kisailmoituksia voi haeskella? Vai onko se tosiaan niin, että seurattomat ei saa kisailla?

Ei tarvitse kuulua seuraan jos tahtoo mennä kisoihin, mm. avoimet kisat ovat tälläsiä ettei seuran jäsenyyttä vaadita.
Yleensä kisoista ilmoitetaan paikallisessa lehdessä, kilpailukalenterissa ja netissä.
Oman piirin kisakalenterit löytää paikallisesta kalastuskaupasta tai sitten itse kisapaikalta.

Myös kilpakoukku-foorumilla ilmoitetaan kisoista: http://www.kilpakoukku.net/forum/viewforum.php?f=2

Edit: Kuuluuko Tampere sitten toho Hämeeseen? http://www.hameenvapaa-ajankalastajat.fi/sivut/tapahtumakalenteri.html
Oon huono nois piirijakojutuissa.
« Last Edit: November 28, 2009, 14:50:50 by juupetti »

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #234 on: November 28, 2009, 14:50:50 »
Iso kiitos. Ehkä ensi talvena tulee kisoihin mentyä kun tietää koska ja missä niitä on  :-)
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

juupetti

• View Profile
    • Email
« Reply #235 on: November 28, 2009, 14:56:53 »
Iso kiitos. Ehkä ensi talvena tulee kisoihin mentyä kun tietää koska ja missä niitä on  :-)

Asiathan selviää viimeistään kysymällä.  :-D
Ja, itse kannustan liittymään paikallisiin kalamiehiin jos innostusta löytyy.
Ei oo mitää parempaa ku hyvällä kalamiesporukalla pikkujoulut, tapahtumien järjestäminen ja pienet reissut.
Esim. Iitin kalamiehet teki joskus reissun rapalan vaapputehtaalle jne.

http://www.hameenvapaa-ajankalastajat.fi/ -> Jäsenyhdistykset -> Puhelu tai kirje paikalliselle kalakerholle
Vuosittaiset maksut ei päätä huimaa, muutamia kymppejä.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #236 on: November 28, 2009, 16:02:11 »
Hämeen kalamiespiiriinhän Tampere kuuluu. Itse kuulun nokialaiseen seuraan ja niin ollen myös Hämeen piiriin. Lounais-Suomen piirin kisoissa tulee käytyä ehkä kuitenkin enemmän ja ne kisat löytyy täältä:

http://www.lsvk.fi/?path=tapahtumakalenteri,1

Kisakalenterit eivät vielä ole ilmestyneet ainakaan nettiin, mutta ainakin itselläni on jo paperiversio Lounais-Suomen piirin kalenterista.
Ja jos Aatamia tai muita kiinnostaa niin yleensä ekat lähialueen kisat pidetään joulukuussa (mikäli on jäätä) ja paikkoina on ollut ainakin Pirkkalan Vähäjärvi, Lempäälän Tervajärvi ja Lempäälän Ruodasjärvi.
« Last Edit: November 28, 2009, 16:05:43 by Himopilkkijä89 »

Arde

• View Profile
    • Email
« Reply #237 on: January 06, 2010, 16:59:37 »
Mulla myös ongelmana et en tiedä missä ja milloin on pilkki kisoja  :?

yoonas

• Tökerön kuvankäsittelyn erikoismies
    • View Profile
    • Email
« Reply #238 on: January 20, 2010, 16:07:06 »
Anteeksi menee osittain offtopickiksi.

Tosiaan kalastuseurathan noita kisoja pääasiassa järjestää. Itsekin olin taannoin erään seuran jäsen,
mutta kiinnostus lopahti kun seuran toiminta oli perin ponnetonta. Toki tätä kautta pääsi mukaan
K-S vapaa-ajankalastajien kisoihin sun muuta, mutta kun seurasta ei oikein kuulunut mitään muuta
kuin että lasku tipahti säännöllisesti postilaatikosta, niin aika ikävältä tuntui.

Olis hienoa, jos noi piirit ja suuremmat järjestöt järjestäisi kaikille avoimia pilkkikisoja esim. nimellisellä
osallistumismaksulla. Toki tuo voi olla vaikeaa, kun vapaa-ehtoisten määrä kokoajan väheenee, mutta
jotain olisi seurojen silti tehtävä, jotta uusia jäseniä saataisiin mukaan toimintaan.

Kilpailutoiminnan kautta olisi mahdollista aktivoida uusia jäseniä. Toki lisäksi seurojen tulisi panostaa lisää
tiedottamiseen. Allekirjoittanuttakin mulkoiltiin joskus vähän alta kulmien, kun satuin seuran vuosikokoukseen.
No, eipä sitä tullut ikinä lähdettyä mihinkään toimitsijaksi, kun kukaan ei edes kysynyt.

Eli loppuyhteenvetona.
-Avoimia kisoja
-Seuroille parempi tiedotus
-Dynaamisempaa seuratoimintaa

j.a.m

• View Profile
« Reply #239 on: January 20, 2010, 19:26:15 »
kuka sen kissan hännä nostaisi jos ei kissa itse. eli jos haluat että seura toimii niin sitten pitää osallistua kokouksissa keskusteluun ja tuoda asioita julki. ei sinua kukaan tuu kotoa hakeen tai jos kokouksessa seinäruusuna niin mihinkään nimeämään
kohta reilu 10 v aktiivina seurassa toimineena on tullut järjestettyä pm-onki, pm-pilkki, pm-haukipilkki, pm-soutu, ja SM-uistelu sekä satoja muita pilkki-uistelu ja onkikisoja . se on pieni ydinporukka mikä meilläkin järjestää kisoja ja muuta toimintaa... jossittelu kotona kahvipöydässä ei auta yhtään .

center>