Chat

Author Topic: Ns. Perskärpäset eli viereen kairaajat!  (Read 20673 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eci

• kikkelis kokkelis mitäs läksit
    • View Profile
    • Email
Ns. Perskärpäset eli viereen kairaajat!
« on: February 28, 2007, 23:48:07 »
"Hevosissa perskärpäset ennen on ollu" sanoi jo Risto Salmi Korpelan roolissa Tuntemattoman sotilaan uusintafilmauksessa!

Mutta asiasta kolmanteen! Luuleeko ihmiset että jossain Pyhäselän tai Höytiäisen kokoisessa järvessä ainut mahdollinen ottipaikka on meikäläisen reiästä kolmen metrin päässä. Jos kerrankin haluan olla rauhassa jäällä ja jos satun saamaan muutaman kalan niin heti on kauhee kyttäys ja koko järven pilkkijät pyörii ympärillä. Kisoissa tämän vielä ymmärtää ja varsinki jos on joku 5 metrin sääntö voimassa....

Miten on muualla päin Suomee? Ite ootan vaan sitä päivää kun joku tulee pudottamaan pilkin samaan reikään!
Ehkä otin, ehkä en!

Sir.Milo

• thx Pete
    • MSN Messenger - Trabucc0@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Ns. Perskärpäset eli viereen kairaajat!
« Reply #1 on: March 01, 2007, 09:07:10 »
Tottakai tätä tapahtuu jokapuolella, mutta onhan se jokaisen pilkkijän oma valintakin meneekö järven siihen kolkkan missä kaikki muutkin ovat vai hakeutuuko paikkaan jossa ei muita juuri ole.

Kaiken takana on perus ahneus joka on täysin ymmärrettävää. Ei siinä auta valittaa pitää vain, joko hakutua ylhäiseen yksinäisyyteen, pilkkiä huomaamattomasti tai uittaa muita parempaa pilkkiä vedessä. Kisoissa joissa on paljon porukkaa ja vain muutama tietty paikka joista kalaa tulee, niin nehän ne tälläiset kilpailut voittaa jotka osaavat tarkkailla parhaiten kuka, missä ja milloinkin saa kalaa. Taitolaji tämäkin.

Itseäni se ei sinäänsä häiritse jos lähelletuppaava henkilö on tuttu tai nuori, tällöin on ennemminkin suotavaa, että pilkkijä tulee kalapaikalle  :-), mutta jos lähestymistä tekee henkilö joka on kokenut kisakettu ja saisi kalaa muualtakin, niin silloin se vähän häiritsee, mutta eipä sitä voi moittia, kisoissahan hänkin on ja haluaa saada mahdollisimman paljon kalaa. Pakkohan se on myöntää, että kyllä sitä itsekkin tulee lähentelyä harrastettua järvillä joista ei itsellä ole juurikaan kokemusta ennestään (joutuu likkumaan porukoissa).

kaivo

• Guest
« Reply #2 on: March 01, 2007, 09:44:29 »
Kalaa saavan henkilön viereen änkeäminen on paitsi epäkohteliasta, myös useimmiten turhaa. Kun syönti on päällä jollain reiällä, parvi pyörii sen avannon kohdalla ja viiden metrin päässä ei välttämättä ole kalan kalaa. Kannattaa ennemmin selvittää miltä syvyydeltä kalaa näyttää tulevan, ja kokeilla samalta syvyydeltä hieman kauempana tai kokonaan toisella alueella. 
« Last Edit: March 01, 2007, 09:47:35 by Kaivo »

Salmo

• Guest
« Reply #3 on: March 01, 2007, 10:03:31 »
Enpä ole täällä päin noin rajua lähentelyä huomannut. Toki samoille alueille kasaantuu porukkaa, mutta hyvin harvoin kukaan on tullut puhe-etäisyydelle pilkkimään. Jos on tullut, niin melkeinpä ennen ovat tulleet juttusille ja sitten rupattelutuokion jälkeen jääneet tuntumaan. Jutustelun jälkeen kaveriin ei enää suhtaudu samalla tavalla kuin täysin tuntemattomaan.

Pilkinnässä tunkeilu ei onneksi oleellisesti rajoita liikkumista, kun vertaa esim. vetouisteluun tai heittokalastukseen. Aika v*ttumaista on, kun ison selän kaikki uistelijat kokoontuvat samalla pakalle, jota itse kalastaa - ja kaikilla on tietysti isot plaanarit. Tai heittelyssä tulevat rekaamaan samaa kaislikon reunaa, ja pahimmillaan ajavat tuulen alapuolelle oman veneen eteen.

freakloader

• MSN Messenger - freakloader@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: March 01, 2007, 14:41:47 »
Mielestäni se että pilkkijöitä kasaantuu lähekkäin, ei ole mitenkään huono asia. Päinvastoin: jos olisi vähän enemmän porukkaa ympärillä, voisi paremmin porukalla yrittää metsästää niitä parvia ja seurata niiden liikkeitä. Samalla voi vaikka vaihtaa tietoja hyvistä kalapaikoista.

Itse ainakin olen saanut muilta, tuntemattomilta pilkkijöiltä paljon hyviä vinkkejä ja tietoa kalapaikoista. Eikä ole häirinnyt vaikka joku nyt lähelle tulisikin.

Hakala

• jep...
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: March 01, 2007, 15:11:52 »
Jokainen tekee mitä itse haluaa. Minä en mene muiden lähelle, vaan pyrin löytämään omat kala apajani.
Toivon että muutkin viitsisivät etsiä niitä, eivätkä tulisi viereen kairaamaan, kun näkevät minun/kavereideni
löytäneen kalaa.
Menneisyys on historiaa, tulevaisuus utopiaa.

jormavirveli

• View Profile
« Reply #6 on: March 01, 2007, 15:23:17 »
Minun  mielestäni on hyvä jos joku tulee viereeni, koska olen vielä aloittelija ja haluan oppi uusia niksejä. En itse yleensä menen kenenkään viereen mutta jos menen niin 10m päähän.

Hunter

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: March 01, 2007, 16:25:12 »
Noh itelle on käyny niin yhdellä järvellä että menin sinne aamusti pilkille ja aloin etsiä kaloja no sitten löyty paikka mistä tuli hyvin kalaa mutta kovin pientä no jäin siihen sitten pilkkimään ja mulla oli 3 reikää joista tuli kalaa ja kiersin niiden välillä aina jos 1 reijästä kalantulo laantui. No jotku toiset pilkkijät tietenkin huomas että saan hyvin kalaa ja 2 pilkkijää meni niille 2 reijälle joista en juuri silloin pilkkinyt ja 1 toinen kairasi siihen ihan lähelle vielä yhden reijän  :| Ja näillä reijillä jotka minä olin kairannut ei ollut eroa kuin alle 5m. No mä siinä hetkenaikaa pilkin ja ku kalantulo taas laantui lähdin ettimään uutta paikkaa ku siihen viereen ei tehny mieli reikää kairata.

Eetu_

• View Profile
« Reply #8 on: March 01, 2007, 16:31:34 »
Tyhmää ja hyödytöntä. Urkittavalle vielä epämukavaa.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #9 on: March 01, 2007, 17:32:46 »
Jokainen tekee mitä itse haluaa. Minä en mene muiden lähelle, vaan pyrin löytämään omat kala apajani.
Toivon että muutkin viitsisivät etsiä niitä, eivätkä tulisi viereen kairaamaan, kun näkevät minun/kavereideni
löytäneen kalaa.

näin itsekkin teen!
Mielestäni jos esim. 4 hengen porukalla meennään pilkille ja yksi löytää hyvän kalapaikan nii ei minua haittaa vaikka joku porukasta vähän lähemmäksi tulee, muttajos joku ihan tuikutuntematon vieras ihminen tulee johonkin 5-30metrin päähän ni se ei ole oikein.
Kuulimpa kerran jutun ukosta jolla oli haulikko mukana! tämän kaverin lähelle ei muuten mennyt kukaan.
Kerran kävi niin kun porukalla mentiin pilkille ja satuin itse löytämään n. 500 metrin päästä muista hyvän paikkan mistä tuli ahventa kokoajan-no hetken päästä isäni kavei tuli n. 5 metrin pähän minusta ja alko vetämään kalaa ihan tolkuttomasti ja hyvän kokoista, sitten tuli isäni samalla alueelle, mutta ei saanut oikeastaan kuin sillointällöin ahvenen. Itsellä loppui syönti lähes heti kun tuo isäni kaveri tuli paikalle. Itsellä sitten päviän lopuksi n. 3 kiloa ahvenia josta isoin n. 300g. Isäni kaverilla saaliina vajaat 8kg isoja ahvenia suurimman olleessa 750g ja pari muutakin yli puolen kilon appuraa. Täytyy kyllä myöntää että tuolloin vähän söi miestä!

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Eetu_

• View Profile
« Reply #10 on: March 01, 2007, 17:35:06 »
näin itsekkin teen!
Mielestäni jos esim. 4 hengen porukalla meennään pilkille ja yksi löytää hyvän kalapaikan nii ei minua haittaa vaikka joku porukasta vähän lähemmäksi tulee, muttajos joku ihan tuikutuntematon vieras ihminen tulee johonkin 5-30metrin päähän ni se ei ole oikein.
Tämä on taas eri asia. Jos viereen hyvälle kala-apajalle tulee joku tuttu. Paljon mukavampaa se on!

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #11 on: March 01, 2007, 17:51:57 »
Useimmilla järvillä on täysin turhaa kairata kalaa saavasta 5 metrin päähän. Yleensä sillä vaan säikäyttää toisen kalaparven. :-P
Itse en tuohon 5 metrin päähän kairailuun ole ryhtynyt, edes kisoissa. Jos menen viereen pilkille niin jätän kyllä sen 15 metriä väliä, että voisin vähän kalaa saadakin.

Hupipilkillä en ole viereen kairaamiseen törmännyt.

seppojohannes

• Guest
« Reply #12 on: March 01, 2007, 20:45:00 »
Minua itseäni ei haittaa vaikka joku lähelle tulee (5m raja on hyvä ). Minä näen asian niin että kukaan ei omista ei riistaa eikä kalaa paitsi sen pyytäjä ja saaja. Enkä itse omista vettä jossa kalastan tai maata jolla metsästän. No maata hiukan. Jos en saa kalaa voin mennä kysymään kaverilta että millä ihmeellä sinä saat kalaa JA EI KUKAAN kertaakaan ole ilman neuvoa pois ajanut. Saman teen itsekkin, jos toinen neuvoa kysyy niin ei sen antaminen ole itseltäni pois. Tietysti  Lounais-Suomi on tiheään asuttua ja pilkkijöitä on paljon joten parhaille paikoille pitäisi rueta jonotusnumeroita antamaan jos samalle karille ei voi muut tulla. Eri asia on tietysti sellaiset vesialueet joissa ahvenet joutuu etsimään joka kerta uudelleen ja kalaparvet ovat pienellä alueella. Kun olet monta tuntia hakenut kalaa ja löydät hyvän parven ja joku kysyy sinulta saako tulla viereen niin mitäpä vastaat?

Sakkeus

• View Profile
« Reply #13 on: March 01, 2007, 20:56:57 »
   Mua ei haittaa hiventäkään jos joku tulee samalle reiälle pilkkiin, varsinkaan jos yksin olen liikenteessä. Mukavahan siinä on rupatella. Viime talvena löysin hyvän apajan. Ahventa tuli mukavasti. Huomasin miehen kiertelevän ja kairailevan lähellä, varmasti monen mielestä jo perskärpäs-etäisyydellä. Eikä näyttänyt ahven hällä nappaavan. Niinpä huikkasin kaverille että tuus reilusti lähemmäs, kun tuntuu tässä ahventa olevan. Näytin oman ottipelin, hää vaihtoi samanmoisen ja molemmat saatin ruokakalat. Kuumat teet juotiin ja oli mukava rupatella.

Tietenkin on eri asia jos viereen tulee heppu, ei edes tervehdi, kääntää selän ja pilkkiessään olan yli kuikuilee miten mulla kalaa nousee. Lisäksi ääneen itsekseen tuumailee kuin ProPilkissä konsanaan:"Sopivan mittasta,sopivan mittasta!" Sellaselle tyypille syöttäisin elävän ahven ja mielellään pyrstö edellä! :-D

Toki ymmärrän ettei juuri kukaan muu ajattele kuin minä, joten mielellään käyn jutustelemassa muita pillkijöitä mutta suosiolla painun kauemmas kairaileen. Minua saa kyllä tulla häiritseen. Tervetuloa... :-)

Ei se ota jos ei annakkaan!

Hunter

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: March 01, 2007, 21:12:16 »
En kyllä ittekkään pistä pahakseni jos joku tulee ekana vaikka puheisiin ja sitte jää lähelle pilkkiin ja rupatteleen mut just jos joku tulee ihan viereen ja ei  edes tervehdi ja kääntää vaa selkänsä ja välillä kurkkii mitä mä saan.
Yleensä ku lähen ettiin kalapaikkaa niin en kyl oikeen ikinä lähe sinne mis on muita pilkillä.

Eci

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: March 01, 2007, 21:37:44 »
Noh itelle on käyny niin yhdellä järvellä että menin sinne aamusti pilkille ja aloin etsiä kaloja no sitten löyty paikka mistä tuli hyvin kalaa mutta kovin pientä no jäin siihen sitten pilkkimään ja mulla oli 3 reikää joista tuli kalaa ja kiersin niiden välillä aina jos 1 reijästä kalantulo laantui. No jotku toiset pilkkijät tietenkin huomas että saan hyvin kalaa ja 2 pilkkijää meni niille 2 reijälle joista en juuri silloin pilkkinyt ja 1 toinen kairasi siihen ihan lähelle vielä yhden reijän  :| Ja näillä reijillä jotka minä olin kairannut ei ollut eroa kuin alle 5m. No mä siinä hetkenaikaa pilkin ja ku kalantulo taas laantui lähdin ettimään uutta paikkaa ku siihen viereen ei tehny mieli reikää kairata.

No vastaava tilanne tapahtu höytiäisellä pari viikkoo sitten...Kalan syönti ei ollu mitenkään huippua mutta kiersin kolmella reiällä mormyskan kanssa ja sain ihan mukavan kokoista ahventa kunnes joku pösilö tunki samoille reijille....yleensä jos haluaa näin pilkkiä muutamalla reiällä pitää jättää jotain tavaroita vapaalle avannolle jolloin siihen ei kukaan niin helposti mee.
Ehkä otin, ehkä en!

Mixxxu

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: March 01, 2007, 22:14:38 »
Se on hyvä keino ku menee suositulle kuhapilkkipaikalle aamuhämärissä ja kattoo ku äijiä on ympäri lahtea.. sit pistää otsalampun päähän ja pyörittää käsiä vähänväliä ilmassa ku tuulimylly ni jo on kohta kuhinaa aarin säteellä  :-D

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #17 on: March 01, 2007, 23:18:21 »
Entä tykkäättekö niistä, jotka tulevat pilkkiin reijälle, jonka vieressä on oma kaira pystyssä?
Mulla on pari kertaa tultu pilkkiin mun kairan viereen. :-P Viimeks maajoukkueen loppukarsinnassa.

Eci

• View Profile
    • Email
« Reply #18 on: March 01, 2007, 23:20:37 »
Se on hyvä keino ku menee suositulle kuhapilkkipaikalle aamuhämärissä ja kattoo ku äijiä on ympäri lahtea.. sit pistää otsalampun päähän ja pyörittää käsiä vähänväliä ilmassa ku tuulimylly ni jo on kohta kuhinaa aarin säteellä  :-D

Aika hyvä kikka :D Seuraavan konstin keksin viime talvena kun olin ihan normaalisti ahvenpilkillä ja samassa paikassa sattu olemaan kisat. No välillä sain kalaa ja kun haarukoin avokäsin niin siimahan vinkuu sormissa ja siitä sitten porukka näytti olevan aika kiinnostuneita. No sitten ku alko se ympärillä pyöriminen ärsyttämään niin aloin tahalleen vinguttamaan siimaa sormien välissä niin porukka luuli että kalaa tuli jatkuvasti :D
Ehkä otin, ehkä en!

kalle

• View Profile
« Reply #19 on: March 02, 2007, 12:13:11 »
Kalaa saavan henkilön viereen änkeäminen on paitsi epäkohteliasta, myös useimmiten turhaa. Kun syönti on päällä jollain reiällä, parvi pyörii sen avannon kohdalla ja viiden metrin päässä ei välttämättä ole kalan kalaa. Kannattaa ennemmin selvittää miltä syvyydeltä kalaa näyttää tulevan, ja kokeilla samalta syvyydeltä hieman kauempana tai kokonaan toisella alueella. 

NÄIN ON! Ei se parvi siirry edes 3m, Turha sen takia kingetä viereen. Tuo on kyllä turhauttavaa, jos kairaat itsellesi reikiä, ja aannat niiden rauhoittua, ja joku änkee niihin pilkille. ei hyvä. Mutta itseäni ei niin kauheasti haittaa seura jäällä, noin yleisesti.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #20 on: March 02, 2007, 19:16:46 »
Tänään yksi pilkkijä pyysi mua meneen pilkille sen tekemille reijille. :mrgreen:
Mutta kielsi kairaamasta, kun se pelottaa kalat.

iceman

• View Profile
« Reply #21 on: March 02, 2007, 23:02:07 »
Kyllä porukan apu on hyväksi ainakin merellä.Alueet on isoja ja yksinään sinä et voi parvea pitää kauan paikallaan.Aina parempi mitä enemmän pilkkijöitä on yhdessä.Esimerkki viime vuodelta, 2 tuntia pilkitty ja repussa vasta muutama ahven.Viimein parvi kohalla ja kalaa alkoi tulla,muutkin huomasi ja kohta 10-15 pilkkijää n.100 neliön alueaalla.30 minuutin syönti ja saalis 4.5 kg yksistään minulla.Ahvenen keskikoko n. 200g.Tuskin yksinään ois päässy tähän.

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #22 on: October 26, 2008, 19:10:02 »
Pakko vastata tähän aiheeseen, vaikka tosivanha onkin.

Olin merellä pilkillä viimevuonna (07) ja porukkaa siellä oli mun lisäksi noin 40 henkeä. Siinä sitten ei muutamaan tuntiin oikeen kukaan kalaa saanut ja mullakaan ei ollut, kun muutama ahven repunpohjalla. Taas reilu tunti vierähti ja muutamia kavereitä tuli mun seuraksi jäälle ja ne ei myöskään kalaa saanut, sitten poikien kanssa juteltiin siinä ja saatin sellainen päähänpisto, että ruetaan niitä mun muutamaa ahventa nostamaan kokoajan pilkkireijästä, niin että laitetaan kala aina uudestaan koukkuun ja ylös. Eikös se niin mene, että joukossa tyhmyys tiivistyy.  :-) Kohta ympärillä olikin yli puolet porukasta ja kukaan ei mitään saanut.

Moni kairas sitten ihan viereen ja kaikki pilkki melko likellä toisia. Oli siinä naurun pidättelemistä, kun kaveri vilkaisi mua.  :-)
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Mind_Flayer

• Vappilosuhvero juomutryffeli !
    • View Profile
« Reply #23 on: October 27, 2008, 07:24:38 »
Daiwalla aika hyvä källi  :-D

Mutta mutta, joukossahan se tyhmyys yleensä tiivistyy ja röyhkeys kasvaa. Tällaista kuviota on nähty joskus kirrepilkillä. Kun yksi paikka antaa kalan tai kaksi niin heti on porukkaa ympärillä. Kerran jopa siinä määrin röyhkeetä porukkaa, että tulivat muutaman metrin päähän poraamaan reikiä, kun näkivät, että meidän porukka sai tietystä kohdasta useita kirjoja jään päälle. Tämä on juuri kummallista kirren onginnassa, koska porukka liikkuu jäällä aina sen mukaan mistä kalaa kulloinkin sattuu nousemaan.

PäSSi

• View Profile
« Reply #24 on: October 27, 2008, 14:24:03 »
Tuolla minun "kotijärvellä" olisi mukavakin jos niitä viereen kairaajia ois. Siellä ei oikein ole pilkkijöitä.. veikkaan että olen ainoa joka siellä joskus harvoin käyn pilkillä. Sitten saisi neuvoa paremmille kalapaikoille. Käy siellä aina talvisin ohi kävelijöitä höpöttelemässä ja ihmettelemässä mutta ei siellä kyllä pilkkijöitä näy :-D

Sori pieni offtopic
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #25 on: October 27, 2008, 16:08:00 »
Olin merellä pilkillä viimevuonna (07) ja porukkaa siellä oli mun lisäksi noin 40 henkeä. Siinä sitten ei muutamaan tuntiin oikeen kukaan kalaa saanut ja mullakaan ei ollut, kun muutama ahven repunpohjalla. Taas reilu tunti vierähti ja muutamia kavereitä tuli mun seuraksi jäälle ja ne ei myöskään kalaa saanut, sitten poikien kanssa juteltiin siinä ja saatin sellainen päähänpisto, että ruetaan niitä mun muutamaa ahventa nostamaan kokoajan pilkkireijästä, niin että laitetaan kala aina uudestaan koukkuun ja ylös. Eikös se niin mene, että joukossa tyhmyys tiivistyy.  :-) Kohta ympärillä olikin yli puolet porukasta ja kukaan ei mitään saanut.
Ite olen tehnyt juuri samaa, samassa paikassa.

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #26 on: October 27, 2008, 17:43:04 »
Ite olen tehnyt juuri samaa, samassa paikassa.
Puhutaankos nyt Haukiluodon ahven paikasta vaiko Yrjänälahdesta?

Yrjänänlahdellahan tuota perskärpäs porukkaa on ihan riittämiin. Siellä ei oikeastaan ole mahdollista saada pilkkiä rauhassa. Viime vuonna isä oli arkipäivänä siellä pilkillä, ja viime vuonna siellä oli jumalaton sohjamäärä, ei edes pystynyt pilkkimään juuri mistään. Isä sitten aamupäivällä siinä löysi sohjosta tyhjän reijän ja alkoi siinä pilkkiä.
Hetken päästä hän rupesi kiskomaan kalaa siitä reijästä Keskipaino kaloilla oli 300g. Eli melko suurta oli. Siinä sitten väkeä aloko kerääntyyn ymäpärille ja kairaamaan reikiä ympärille. Mutta eivätpä saaneet siiheen pilkkittävää reikää, joka reikä oli täynnä sohjoa.
Siinä ne muut hyöri kuulemma ympärillä ja nosteli isoa kalaa ylös. Suurinkin 600g. Semmosen ison styroksisen laatikon isä niitä oli siitä nostellu ja lähteny siitä sitten kotiin, kun tila loppui. Muut eivät olleet saannukko muutaman kalan. Kotona sitten punnittiin se isän looja, muttei 20kg puntari riittäny  :-)

Onhan tuota itsekkin tullut muiden perseiden taka mentyä, mutta niin ne tekee muutkin. Aina sieltä joku sen parven löytää ja siitä sitten nykitään sen aikaa, kun tulee, ja sitten joku toinen löytää sen parven ja sitten taas sieltä kiskotaan jne.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

simosalakka

• Guest
« Reply #27 on: October 27, 2008, 18:28:58 »
ei nypi!!! :mrgreen:
Ei nypi?? :? Kuinkas tämä liittyy tähän aiheeseen??

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #28 on: October 27, 2008, 18:33:51 »
ei nypi!!! :mrgreen:
Eiköhän tämä juippi kohta saa banaania.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #29 on: October 28, 2008, 14:43:29 »
ei minua hirveesti haittaa ainakaan jos vierelle tulee 1 tai 2 pyörimään.itseasiassa on aika mukavakin joskus rupatella kala asiota siinä sivussa.kyllähän se sitten rupeää ärsyttämään kun paikalle rupeaa lappaamaan väkeä kuin pipoa jotenSiinä vaiheessa on viisainta lähteä uusille apajille :wink:
tuolla omalla järvellä näitä "viereen kairaajia" ei hirveästi ole kun se sattuu olemaan aika vähällä käytöllä mutta jossain merellä homma on aika yleista :x
tä...?

center>