Missä syö Oulun alueella tällä hetkellä?

Started by tuulasj, March 02, 2007, 13:36:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Karski

ne siiat joita se mun kaverin isä sai oli 1.2kg 0.8kg ja 2.2kg ihan vaa tiedoksi :-D
''eise oo niin justiinsa''

Rambo-Jonne

Sunnuntaina heitetään reissu lauttarantaan. Raporttia sitte.

Rambo-Jonne

Tulihan sieltä näitä ahvenensukuisia limanuljaskoita, eli kiiskiä...

Karski

eipä tullut mullekkaa mitää sunnuntaina puolenpäivän aikaa :-(

Karim

Morot,

Ei taida ahvenat olla vielä rannassa? Kauempaa mereltä kyllä tulee hyvän kokoista ahvenaa ihan kivasti.
Sunnuntaina iltasella oli Rajahauta - Karinkanta -akselilllakin vain muutamia pilkkijöitä. Sitten kun tuolla akselilla alkaa olemaan puolensataa pilkkijää niin ahven on rannassa.

lohen pyytäjä

Merelle ei enään uskalla mennä ko jäätä on se 40cm ja nyt on +16 astetta niin äkki menee puikkojääksi se. Ei ainakaan viikonloppuna uskalla mennä pilkille.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Karim

Morot,

voi veikkonen uskaltaa merelle vielä mennä. Porukkaa oli lauantaina autoillakin merellä pilkillä. Reilu kairan kierteeen verran on merellä vielä jäätä.
En tosin ítse lähtis autolla jäälle ajelemaan...

lohen pyytäjä

Quote from: Karim on April 16, 2007, 18:50:41
Morot,

voi veikkonen uskaltaa merelle vielä mennä. Porukkaa oli lauantaina autoillakin merellä pilkillä. Reilu kairan kierteeen verran on merellä vielä jäätä.
En tosin ítse lähtis autolla jäälle ajelemaan...

No nii mutta siellä on sitä teräs jäätä se 20cm ja loska jäätä se 20cm.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

jukkis69

Olikos Karim myös pilkillä viime la? Minäkin olin aamupäivan Taskisenrannassa. Kraaselin penkkaa myöten porailtiin mutta heikosti tuli. Sitten siitä proomujen välistä pikkasen Kraaseliin päin löytyi parvi ja kalaa alkoi tulla. Kotia vietiin kaverin kanssa 100-300g appuroita n. 3 kiloa mieheen. Yhden aikaan piti lähteä kotio ja kalaa olisi vielä tullut.
Samaa mieltä olen Karim kanssa että Kuivasmerellä ei ihan heti jäät lopu. Tosin noita vesisateita ei oikein toivoisi.

t.Jukkis

Karim

Morot,

Minä olin lauantaina Iin edustalla Hylkikalla-Maakrunni akselilla. Kalaa tuli ihan kivasti ja ahvenet otti hanakasti tasuriin peinteisen Valion sijaan.
Kuivasmerellä en ole käynyt moneen viikkoon.

Karski

tiistaina 17 päivä mun kaverin isä sai hailuodon lauttarannasta morreilla n.10kg ahventa ja muutamia siikoja.Ahvenet paivoivat 0.3-1.3kg

Jotos

Päivvää! Iin laitakarihan se on varma paikka!! Hailuotoon pitäs mennä vielä testaan ennenku molskahtaa... Ulijualla sitä raitapaitaa ois kyllä!

Hurri.

Quote from: Jotos on April 19, 2007, 22:20:17
Päivvää! Iin laitakarihan se on varma paikka!! Hailuotoon pitäs mennä vielä testaan ennenku molskahtaa... Ulijualla sitä raitapaitaa ois kyllä!

Joo iin laitakari on todella hyvä paikka oon käynyt noin 23 reissua laitakarissa ja joka reissulla ainakin 5kg kalaa suurin osa ahvenia ja pientä siikaa suurin ahven tälle vuodelle on 755g (se kin laitakarista )

karkuutus

Vieläkö lauttarannassa pilkitään ja onko tullu kalaa? :roll:

kaivo

Oulujokisuistosta on mahdollista saada haukea, koska kutu ei ole vielä alkanut. Heittokalastus matalassa ei vielä tuota tulosta, vaan kannattaa uistella esim. Rommakonselän puolella keskiuomaa yli kolmen metrin syvyyksiltä hitaasti ja aivan pohjan tuntumasta. Myös Pikisaaren kupeelta Torinrantaan menevää väylää kannattaa kokeilla. Käytä isohkoja laiskapotkuisia vaappuja riittävän apupainotuksen kanssa. Laita siimaan noin 1,5 metrin päähän vieheestä esim. 15 – 30 gramman lyijypuntti, vaapun omasta uintisyvyydestä ja uloslasketun siiman määrästä riippuen.

miigu

Onko kukaa käyny kalalla missää päin??  eilen ala-kanavalla piipahdin mut ei mitää tullu. yks äijä sai yhen kuhan, mut muuten tuntu hiljasta olevan pitää nyt oottaa et virtaus hieman pienenee ja käydä sit kokeilee kuhia jigillä, ku ei tunnu lohta tulevan oikeen  :cry:

kaivo

Quote from: Niemel@ on July 16, 2007, 22:05:30
Onko miten tullu näitä "haukeja" Oulun alueelta? :lol:
Oulujokisuistosta tulee näin kesällä haukea heittämällä ja vetämällä varsin hyvin, jos vene on käytössä.

rolle

Lauantaina kesken ahvenen pyynnin n. klo 21 Seelarista etelään olevan saaren päästä puraisi hauki salmo hornettia (väri gt). Puolen tunnin tappelun jälkeen veneessä oli hauki 117cm ja 9,820kg

kaivo

Quote from: rolle on July 16, 2007, 22:44:52
Lauantaina kesken ahvenen pyynnin n. klo 21 Seelarista etelään olevan saaren päästä puraisi hauki salmo hornettia (väri gt). Puolen tunnin tappelun jälkeen veneessä oli hauki 117cm ja 9,820kg
Oho, onnittelut! Ottiko pintavedossa vai pohjan läheltä?

rolle

Aika läheltä pohjaa kun oli painot siimassa

Rambo-Jonne

Onnittelut! Ei tainnut olla haukiperuketta käytössä?

Siikapossu

On kyllä ollut todella komea hauki. Onnittelut!

rolle

Kiitosta vain..eipä ollut peruketta kun ahventa tavoittelin. Hauen pyynnissä on kuusamon RST-peruke. Hauki oli kyllä komea vaikkakin pituuteen nähden olikin hoikassa kunnossa  :-)

Rambo-Jonne

Onko kellään tietoa että minne kannattaa mennä harria, taimenta tai vaikka ihan kirjoakin pyytämään ensi viikonloppuna? Seisova tai virtaava vesi, iha sama.

Röllipeikko

Tässä kun syksyä myöten on tuo ahvenen syönti päässyt lopahtamaan aika radikaalisti tuossa toppilan putkenpätkällä, niin osaisikohan joku kenties kertoa jotain paikkaa mistä abboreja vielä tähän aikaan vuodesta saisi?

kalastan_kaikkea

kirjoja saa ylikiimingin tervalammelta siellä seluskanjärventiellä
mahtavat kirjot