Chat

Author Topic: Morrisaaliit  (Read 18545 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Averell

• View Profile
Morrisaaliit
« on: March 02, 2007, 21:47:32 »
Tämän päivän morrisaalis kahteen mieheen 19,5 kg, kuvan tiskiallasapönössä isoimmat, suurin 610 g

[Vision]

• View Profile
Vs: Morrisaaliit
« Reply #1 on: March 02, 2007, 21:49:22 »
Tämänhän voisi laittaa tohon "kalastus kuvat tänne" topicciin.

Mutta hieno saalis. Minkä laisella/värisellä morrilla tuli? mereltä??
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #2 on: March 02, 2007, 23:05:09 »
Säkylän pyhäjärveltäkö on kalat tullut ? Sinne huomenna olemme menossa pilkille ja kala on lähiaikoina kuulemma syönyt hyvin. Viimeksi kun siellä kävimme, niin kalaa tuli lopuksi jonkun verran. Pilkimme tasureilla,tapsilla ja morreilla ja morrilla pappa sai ahven joka painoi 650g ja muutenkin seuraavaksi isoimmat olivat 400g. Huomenna kerron että tuliko kalaa vai ei tullut. Muuten ihan hyvän kokosia ahvenia morrilla saaduiksi. =D
Olen kalastelijapoika!

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #3 on: March 02, 2007, 23:10:44 »
Säkylän pyhäjärveltäkö on kalat tullut ? Sinne huomenna olemme menossa pilkille ja kala on lähiaikoina kuulemma syönyt hyvin. Viimeksi kun siellä kävimme, niin kalaa tuli lopuksi jonkun verran. Pilkimme tasureilla,tapsilla ja morreilla ja morrilla pappa sai ahven joka painoi 650g ja muutenkin seuraavaksi isoimmat olivat 400g. Huomenna kerron että tuliko kalaa vai ei tullut. Muuten ihan hyvän kokosia ahvenia morrilla saaduiksi. =D
Tänään oli syönti kohtalaisen heikko kun olin, eli kalat tuli morrilla: reilu 8 kiloa.
Eilen oli vedetty hirmusaaliita...

pilkkiäijä

• View Profile
« Reply #4 on: March 02, 2007, 23:18:13 »
Joo olin kuullut, että jotkut olivat saaneet pienellä porukalla viisi, noin kilon painoista ahventa toissapäivänä. En tiedä sitten että oliko totta mutta kaikki siitä jotain nokialla jo silloin päivällä selitti.
Olen kalastelijapoika!

Haugi_94

• Guest
« Reply #5 on: March 02, 2007, 23:22:48 »
Joo olin kuullut, että jotkut olivat saaneet pienellä porukalla viisi, noin kilon painoista ahventa toissapäivänä. En tiedä sitten että oliko totta mutta kaikki siitä jotain nokialla jo silloin päivällä selitti.
Oho! Onpas isoja sielläkin tullut.Meijän lammesta kun saa parahaimillaan 50g ahventa.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #6 on: March 03, 2007, 00:13:59 »
Meinaan kun isä meni käymään Karismaxissa niin Mäkisen Kari oli just soittanut Reijo Merralle joka samaan aikaan väsytti kiloista ahventa kun Kari soitti. Ne oli kuulemma saanut silmämääräisesti arvioiden 20 ahventa 800g ja 1000g väliin.

« Reply #7 on: March 03, 2007, 01:36:35 »
Meinaan kun isä meni käymään Karismaxissa niin Mäkisen Kari oli just soittanut Reijo Merralle joka samaan aikaan väsytti kiloista ahventa kun Kari soitti. Ne oli kuulemma saanut silmämääräisesti arvioiden 20 ahventa 800g ja 1000g väliin.
No huhhuh...! Tollasia saaliita ku sais itekki!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #8 on: March 03, 2007, 10:46:45 »
Tämänhän voisi laittaa tohon "kalastus kuvat tänne" topicciin.

Sinnehän tämä olisi kylläkin kuulunut. Mutta onhan tuossa sen verta komeita ahvenia saatu, että olkoot vielä omana juttunaan. Mutta jatkossa näillekkin tulee todennäköisesti lukkoa.

Minkäs kokoisella morreilla ja siimoilla noita kaloja pyydätte? Kuitenkin kahden miehen voimilla 20 kiloa ahvenia mormuskoimalla on hieno saavutus, kunhan vain kaikki kalat tulee käytettyä hyödyksi.  :wink:

Hauki007

• The simpsons
    • View Profile
« Reply #9 on: March 03, 2007, 18:58:45 »
Tänään olin isän kanssa pilkillä iskä pilkki pystyllä ja mää morrilla. Saalis oli seuraava ensin minä sain räkäkiisken sitten sain ahvenen sitten isä sai kaksi ahventa vähän aikaa sen jälkeen minulla nypi ja minä nostin todella lähellä oli, että olisin saanut kalan lisää siinä oli saalis. Saalis on pieni, mutta olen ylpeä itsestäni olen vielä aloittelija niinkuin isä. Ahvenet oli sadan gramman luokkaa ja räkä kiiski ehkä 50 grammaa. Morri on tosi hyvä itse olin ensimmäistä kertaa morripilkillä. Tämä oli minulle 4 kerta. Pilkkiminen on todella hauskaa sitten ku saan isomman kairan rupeen matikkaa pilkkii madehaaralla itselläni on tällä hetkellä 4 tuuman kaira (nordic sea).
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

pilkkiäijä

• View Profile
« Reply #10 on: March 03, 2007, 22:12:27 »
Taisin olla vielä samaan aikaan iskäni kanssa siinä kaupassa, koska silloin ainakin se Rejo Merta puhu sen Karin kaa, että väsyttää just isoo.
Tänään olin isän kanssa pilkillä iskä pilkki pystyllä ja mää morrilla. Saalis oli seuraava ensin minä sain räkäkiisken sitten sain ahvenen sitten isä sai kaksi ahventa vähän aikaa sen jälkeen minulla nypi ja minä nostin todella lähellä oli, että olisin saanut kalan lisää siinä oli saalis. Saalis on pieni, mutta olen ylpeä itsestäni olen vielä aloittelija niinkuin isä. Ahvenet oli sadan gramman luokkaa ja räkä kiiski ehkä 50 grammaa. Morri on tosi hyvä itse olin ensimmäistä kertaa morripilkillä. Tämä oli minulle 4 kerta. Pilkkiminen on todella hauskaa sitten ku saan isomman kairan rupeen matikkaa pilkkii madehaaralla itselläni on tällä hetkellä 4 tuuman kaira (nordic sea).
Itse myös olin tänään siellä pilkillä ja pilkin koko ajan kultamorrilla ja kalaa tuli ihan kohtuullisesti. Suurimmat taas yli 400g ja isoimmat mitkä mukaan otin niin painoivat yhteensä 4020g, suurin oli 425g. Myös muutama särki ja kiiski tuli. Lähetän kuvaa kun siirrän koneelle.
Olen kalastelijapoika!

Averell

• View Profile
« Reply #11 on: March 03, 2007, 22:30:30 »
Joo okkelille enköhän minää osaa 40 vuen pilikkikoemuksellani assuni hyödyksi käytää? 

Averell

• View Profile
« Reply #12 on: March 03, 2007, 22:47:41 »
Ja tarkennus nämä assut ee oo :evil: suatu sieltä muankuululta säkylän pyhäjärverltä!

Hauki007

• The simpsons
    • View Profile
« Reply #13 on: March 04, 2007, 08:35:16 »
Saaliit paranee kun olen jo löytänyt sen oikean paikan. Viimeksi minä olin vain vähän aikaa tuossapaikassa. Lainauksessa on sama paikka mitä minä nyt tarkoitan.
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

pumpkinca

• View Profile
« Reply #14 on: March 05, 2007, 16:30:16 »
Tänää itselle tuntemattomassa paikassa meren saaristossa kokkolassa,20 ahventa kaksi isointa oli täynnä mätiä kun fileroin.paino näillä kahdella ~300grammaa ja ~500grammaa muut aika pientä ~100grammasta.Tulivat lucky johnin hopeisilla morreilla.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #15 on: March 05, 2007, 17:24:33 »
http://www.matinmainiotkalamajat.com/untitled/kalakilpailu.htm

Kyllä niitä isoja muutkin saavat kun Merran Reijo. :wink:

Lainaus:
Päivän kymmenen suurinta 2007
1.    Petri Kaapu    Nokia    2.3.2007    Morri, Karismax    6940 g
2.    Jouni Hyssi    Tampere    29.1.2007    Tasapaino    4855 g
3.    Jouko Naskali    Tampere    17.2.2007    Morri    4790 g
4.    Pirkko Santanen    Tampere    16.2.2007    Pystypilkki, Nautilus    4775 g
5.    Matias Haponen    Lempäälä    18.2.2007    Morri    4612 g
6.    Jouni Hyssi    Äetsä    5.2.2007    Tasapaino    4535 g
7.    Jouni Hyssi    Äetsä    8.2.2007    Tasapaino    4375 g
8.    Jouni Hyssi    Äetsä    22.2.2007    Tasapaino    4325 g
9.    Markku Mattila    Nokia    14.2.2007    Tasapaino, MM-koukku    4080 g
10.    Jouko Naskali    Tampere    11.2.2007    Tasapaino    3884 g

Ja morrilla. :-D

Mixxxu

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: March 06, 2007, 18:56:20 »
aika kova tommonen n. 700g keskipaino  :-D

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #17 on: March 06, 2007, 22:00:46 »
Ja tuossa on vaan Matin mökeillä yöpyneiden kalat, eiköhän ne paikalliset vedä vieläkin suurempia saaliita. :-D
Eiköhän tuolta joku ole joskus saanut 10 suurinta yli 10 kiloa, luulisin. :-D

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #18 on: April 09, 2009, 22:47:51 »
Sattuikko katsomaan viestin päivämäärää :-D no ei takerruta siihen pikku seikkaan.
Tänä vuonna itselläni on tullut morrilla aika heikosti kalaa. Pystärillä on parhaimmat saaliit tullut ja, ehkä senkin takia on jäänyt morrin uitto vähän vähemmällekkin :|
tä...?

tyhjän_pyytäjä

• Kalapussin karkuuttaja
    • View Profile
« Reply #19 on: April 12, 2009, 16:01:01 »
Tossapa tota silppua mitä morrilla tänään tuli:

Puolitoista kiloa yhteensä... :-)

fishing4ever

• View Profile
« Reply #20 on: April 15, 2009, 17:16:43 »
Tossapa tota silppua mitä morrilla tänään tuli:
Puolitoista kiloa yhteensä... :-)

Eihän nuo nyt mitään ihan pieniä taia olla kuitenkaan... Siis jos tarkotit ''silpulla'' pientä. :?

tyhjän_pyytäjä

• Kalapussin karkuuttaja
    • View Profile
« Reply #21 on: April 15, 2009, 19:24:42 »
Niin.. Ei ne mun mielestä ole kovin isoja mutta ihan miten vaan... :-P

kala-ale

• View Profile
« Reply #22 on: April 28, 2009, 18:55:22 »
Pari päivää sitten hoito kalastuksen yhteydessä haksahti hopeaan morriin ja pariin punaiseen toukkaan n.1kg säyne. Siiman paksuus oli 0.12 eli aika ohutta.. väsytellähän sitä piti vähä aikaa kunnes se sitten antautui reijälle, kun sain sen avannon aivan loppu päähän siima napsahti ja eikun käsi kalan perään avantoon. sain onneksi kidusten takaa kiinni ja riuhtasin sen jäälle..

-Kala-ale
Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

Koskenkylänjoki

• MSN Messenger - masalatheman@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #23 on: September 17, 2009, 15:37:07 »
Varmaan voi tänne laittaa...

Eli voiko morrin kanssa käyttää peruketta ilman negatiivista vaikutusta?

Onko 0.28 siima liian paksua?
I'm back.

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #24 on: September 17, 2009, 15:59:38 »

Hmm... Lueppas vaikka tämä, niin rupeaa morripilkinnän salat aukenemaan.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Jolle

• View Profile
« Reply #25 on: April 10, 2010, 20:40:32 »
Tänään morrilla 40 kalaa seassa 3 vähän isompaa ahventa ja muutama n. 25 cm särki. Ihmeen voimakkaita nuo särjet varmaan vahvempia kuin samankokoiset ahvenet :-o Tuli ristinselän läheltä.

Edu

• 4kg
    • MSN Messenger - edu-kettunen@hotmail.com
    • View Profile
    • Kalassa.net
« Reply #26 on: April 10, 2010, 20:50:23 »

Ai että morriin peruke Hmm.. Ja 0.28 siima on aivan liian paksua 0.08-0.18 vois olla sopivaa  :wink:
...

Jolle

• View Profile
« Reply #27 on: April 10, 2010, 20:55:07 »
Tänään morrilla 40 kalaa seassa 3 vähän isompaa ahventa ja muutama n. 25 cm särki. Ihmeen voimakkaita nuo särjet varmaan vahvempia kuin samankokoiset ahvenet :-o Tuli ristinselän läheltä.
Onko kuvia? :-P
Särjistä ei ole kuvia kun päästin heti pois mutta 3 isoimmasta ahvenesta on. Mutta kännykkään ei löydy sitä johtoo niin ei saa kuvia koneelle :x

raksi98

• Kysyy enemmän kuin kukaan kerkeää vastaamaan...
    • View Profile
Morri saalit
« Reply #28 on: February 07, 2013, 17:09:25 »
Tänne voi laittaa saalita mitkä on tullu morrilla. (mielellään myös kuvia jos mahdollista)Neuvojakin voi laittaa kun itse en ole ihan hirveesti morrilla pilkkinyt , mutta kyllä se siitä.
onks tässä nyt valittamista?

wegex

• View Profile
    • Email
Vs: Morri saalit
« Reply #29 on: February 07, 2013, 19:29:01 »
Kyllähän morrilla hyvin saaliita tulee. Näin keväisin pilkin enemmän morreilla isompia ahvenia jotka ovat arkoja. Morrin värisyttely ja joskus paikallaanpito toimii ( ainakin minulla ).

center>