No en minä ainakaan maksaisi noista purkeista yli 3x kovempaa hintaa, jos jostain saa halvemmalla. Niitä kuitenkin tarvitsee sen verran monta ostaa.. Suosittelen ostamaan vähintään 10 purkkia, mutta 20 tuntuu vielä joskus vähältä, kun alkaa sekoittelemaan värejä enemmänkin.
Jos vielä voi kommentoida alkuperäistä kysymystä, niin..
Mun kompura on sparmax. Maksaa n. 200e, mutta on sen arvoinen kyllä. Jos on tilaa ostaa säiliöllinen kompura, niin niitä saa halvemmalla ja se säiliö on muutenkin jees. Mulla on mahdollisuus pitää vain tuollaista pientä, hiljaista pöytämallin kompuraa. Tuo on kyllä takuulla paras mitä tarjolla on (tai voihan sitä parempiakin olla, mutta saatavuus rajoitettu ja hinnat paljon kovemmat). Paine on tasaista, mitään sykkivyyttä siinä ei huomaa. Maalailu on nautinto.
Mun ruiskut:
Badger 250-2, halpa ja hyvä perusruisku. Äärimmäisen hyvä väline, kun pitää maalailla isoja pintoja, joihin tarvitsee paljon peittävää maalipintaa. Esimerkiksi pohjamaalit ja koko vaapun peittävät värit (valkoinen, keltainen, fluorikeltainen, kokopunainen jne). Suosittelen ostamaan ihan tuota käyttöä varten tuon. Säästää paljon aikaa ja vaivaa.
Badger 350-9, halpa ja hyvä ruisku kaikkeen maalaamiseen. Perusneulalla ei saa tehtyä kovin yksityiskohtaista jälkeä, mutta saatavilla on myös muita kokoja. Ruisku on pomminvarma, eikä mene tukkoon kovin helposti. Ilo käyttää ja maalailla, jälki on osaavissa käsissä täysin vertailukelpoista kalliimpien ruiskujen kanssa. Helppokäyttöisyyden vuoksi suosittelen varauksetta aloittelijoille.
Badger 360-7, kalliihko 2-vaiheruisku, jossa voi säätää kupin ylä- tai alapuolelle. Samalla neulalla voi maalata kaiken tarkasta laajempaan skaalaan. Tuo jälkimmäinen on mun mielestä mainospuhetta. Ei tuolla mitään hiuksenhienoa saa aikaan, eikä kyllä kovin laajalle levitäkään. Sellainen kompromissiruisku. 2-vaiheisuuskaan ei oikein vakuuta. Vähänkin paksummalla seoksella ruiskusta tulee pätkivää jälkeä ja ohentimeksi ei asetoni enää käy (kuivuu liian nopeasti, tulee vaan pölyä ulos), vaan joutuu ostamaan kalliimpaa ohenne 8:aa. Neulaa joutuu myös puhdistelemaan varsin usein, eikä ruisku pysy maalatessa pystyssä (alakuppi-asennossa) ilman että on rakenettu teline sitä varten. Todella hyvä ruisku kaikista puutteistaan huolimatta, mutta odotin selvästi enemmän. Tuolta hintaluokalta toivoisi jo "ammattimaisempaa" jälkeä. Suosittelen edistyneemmälle harrastajalle, mutta aloittelija voi tuon kanssa olla lirissä.