Chat

Author Topic: Moka!  (Read 13611 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rautuseppo

• View Profile
Vs: Moka!
« Reply #30 on: May 17, 2007, 19:07:47 »
Mieleen on jäänyt norjasta pari vuotta takaperin eräälle tuttavalle sattunut hauska tapahtuma. Hän sai jäämereltä n. 5 kiloisen kuningasravun. Alkoi siinä sitten näyttämään miten vahvat sakset niillä on. Yritti tunkea jotain kepukkaa saksien väliin, niin kaveri horjahti ja rapu sai molemmilla saksilla paidan liitingistä kiinni. Pieni paniikki siinä sitten iski kaverille (ei nimittäin ole mitenkään mukvan näköinen naamasta tuo rapu), ja yritti tietysti rieputtaa sitä irti. Noh, parin minuutin, ja muutaman ylimääräisen sydämenlyönnin jälkeen saatiin sakset lopulta irti, mutta pihtejä siinä tarvittiin ^^

Tosimies

• Guest
« Reply #31 on: May 17, 2007, 19:25:31 »
Hävettää oikein kertoa.. Mutta kerran näitä on muillekkin sattunut ni kerrompa minäkin. Läksin eräänä aurinkoisena päivänä pilkille ja ajattelin etsiä oikein hyvän kalapaikan. Noh tunnin etsittyäni ja kalaa saamatta siirryin toiselle "järvelle" ja aloin kairata.. Kairan ensimmäisten pyötäytysten aikana "avannosta" nousi heinää ja tajusin että eihän tämä ole järvi. Siinä olin peltoon kairaillut  8-)

No onhan näitä sattunut mutta pahin on luultavasti se että vein iskän kanssa verkot vielä viimeisillä jäillä järveen. Seuraavana päivänä ei ollut enää kantavaa jäätä sentin senttiä ja verkot tipotiessään... Naarailtiinhan niitä verkkoja sieltä ylös tuntitolkulla mutta turhaan. Voipi olla että jäät veivät mennessään jonnekkin..

miseboy

• Guest
« Reply #32 on: May 17, 2007, 20:06:01 »
mulla oli tänään sellainen kun olin lähdössa kotiin niin kelasin vaapun rantaaa  nii koko kela lähti irti

humiru68

• Guest
« Reply #33 on: May 17, 2007, 21:48:43 »
Joo onhan noita mokia ollu jo tällä kaudella. Pahin on nyt se 9.5 heti ankkurioston jälkeen kun menin kokeilemaan. Niin vaappu(Bomber 15A) jäi kiinni ja virvelin siima meni niin kuin ankkuriköyden alle ja katkaisi sen. Osasyy erittäin kova tuuli!  Piti laittaa ankkuri nopeasti kuntoon niin tyydyin pyykkinaruun(nylon/paperiseos) ja tuloksena uusi juttu pohjaan sit vaan. Vituttaa kun se ei kerinny olla kuin tunti käytössä. Taloudellisesti menetys ei ollu kovin suuri. Mutta silti otti silloin aika pahasti päähän kun olin niin tyhmä, että laiton sen kaveriksi noin onneton "köysi." Tästä lähtien tyydyn vaan "ruotsinlaivojen kiinnitysköysiin."

kalle

• View Profile
« Reply #34 on: May 18, 2007, 09:34:20 »
Joo onhan noita mokia ollu jo tällä kaudella. Pahin on nyt se 9.5 heti ankkurioston jälkeen kun menin kokeilemaan. Niin vaappu(Bomber 15A) jäi kiinni ja virvelin siima meni niin kuin ankkuriköyden alle ja katkaisi sen. Osasyy erittäin kova tuuli!  Piti laittaa ankkuri nopeasti kuntoon niin tyydyin pyykkinaruun(nylon/paperiseos) ja tuloksena uusi juttu pohjaan sit vaan. harmittaa kun se ei kerinny olla kuin tunti käytössä. Taloudellisesti menetys ei ollu kovin suuri. Mutta silti otti silloin aika pahasti päähän kun olin niin tyhmä, että laiton sen kaveriksi noin onneton "köysi." Tästä lähtien tyydyn vaan "ruotsinlaivojen kiinnitysköysiin."

Ei millään pahalla, mutta mulla ainaskin jäi aukkoja tuosta sinun tarinasta :?

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #35 on: May 18, 2007, 15:07:24 »
Joo onhan noita mokia ollu jo tällä kaudella. Pahin on nyt se 9.5 heti ankkurioston jälkeen kun menin kokeilemaan. Niin vaappu(Bomber 15A) jäi kiinni ja virvelin siima meni niin kuin ankkuriköyden alle ja katkaisi sen. Osasyy erittäin kova tuuli!  Piti laittaa ankkuri nopeasti kuntoon niin tyydyin pyykkinaruun(nylon/paperiseos) ja tuloksena uusi juttu pohjaan sit vaan. harmittaa kun se ei kerinny olla kuin tunti käytössä. Taloudellisesti menetys ei ollu kovin suuri. Mutta silti otti silloin aika pahasti päähän kun olin niin tyhmä, että laiton sen kaveriksi noin onneton "köysi." Tästä lähtien tyydyn vaan "ruotsinlaivojen kiinnitysköysiin."

Ei millään pahalla, mutta mulla ainaskin jäi aukkoja tuosta sinun tarinasta :?
Taisi nirhata siima ankkuriköyden poikki, mitä minä ymmärsin.  :-o
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

JyriKo88

• View Profile
« Reply #36 on: May 18, 2007, 22:26:09 »
Ite olin joskus 5vuotta sitte Kankaanpään tekojärvellä virveliä heittelemäs. Kaverin kas sit käytiin paikka paikalta läpitte. Järvi jakautuu yhdessä kohtaa kahteen osaan ja niitä yhdistää putki. Menin siittä putken päästä heittelemään ja kokeilin jalalla painokkaasti rannantuntumassa olevia kaisloja ja ne tuntui kuin maata olisi ollut alla. Sitte menin molemmilla jaloilla seisomaan siihen ja Plumps! Jalat ei ottanu lähi mainkaan pohjaan ja paniikissa siinä sitte pyristelin ja kaveri vaan nauro vieres ihan sikana. Siinä meni sit kännykkä ja kello paskaks.
Ei siinä sitte muutaku soitin kaverin kännykäl kotio et pistäkääs sauna päälle mä tulen nyt ja lujaa :-D Oli meinaan kylmää vettä...
OOO?

Oletko Onnen Onkija?

Miquel

• View Profile
« Reply #37 on: May 20, 2007, 12:10:08 »
No mulla kävi kerran sillain, että olin isoveljeni kanssa pilkillä ja vetelin tasurilla ahvenia minkä kerkesin suurin oli 160g. Siimat menivät vähän solmuun ja vein sotkun isoveljelle selvitettäväksi, kun siimat oli selvitetty heitin tasurini järveen. Ihmettelin miksei siima lähde juoksemaan ja huomasin, että lukko oli auki eli sinne meni henkilökohtaisesti paras tasurini onneksi niitä oli vielä kaupassa myynnissä ja ostinkin niitä ison nipun.  :-D
Taimenta väsyttämään!

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger - salmon6@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #38 on: May 21, 2007, 15:55:48 »
Taisi nirhata siima ankkuriköyden poikki, mitä minä ymmärsin.  :-o
Sama täällä.
« Last Edit: May 21, 2007, 15:57:49 by Jupetius »

Nassikka

• "Niillä on pakko saada kalaa" Hän sanoi
    • View Profile
    • Email
« Reply #39 on: May 23, 2007, 13:48:27 »
Noh, tulipa kerran luottovaappua kiskottua vähä lujempaa pois kaislikosta, hienostihan se lähti ja suoraan veneen kylkeen ja poikki  :-(
Kerran aallokossa vedettiin uistinta peräs ja ei sitte huomattu kiveä aallokossa, siihen hienosti veneen keula nousi ja melkeen kaatui vene.
Pilkillä joskus tuli kairattua laituriin, laituri oli sen verran hapero että ajattelin että onpa huonos teräs kaira :D
Todella hyvin sanottu.

Progamer

• Sitä se teettää
    • View Profile
« Reply #40 on: May 23, 2007, 14:36:17 »
Tämä on tapahtunu joskus 5 vuotiaana kun harjoittelin virvelöimään, oltiin lapissa yhellä joella, minä heitin rannalta ja siellä joessa oli joku heittämässä perhoa. En tietenkään sinne päin heitelly. Noh, heittelin siinä jonkin aikaa ja uistin jäi kiinni johonkin takana olevaan pusikkoon, sieltä revin sitä vavalla irti ja lähtihän se...suoraan perhostelijaa päin, jotenki meni siinä sitten sen perhoäijän siimat ja mun siimat ihan sotkuun, onneks oli ymmärtäväinen äijä ja kehotti vain jatkamaan harjoittelua.

Kalkkis

• View Profile
    • Email
« Reply #41 on: May 23, 2007, 16:57:43 »
Pari talvea sitten lähettiin faijan kans pilkille. Siinä noin tunnin verran ehittii pilkkiä kunnes alko epäonni, faija rupes kairaa uutta reikää,  ja kun oli saannu reijän tehtyy ja rupes nostaa kairaa reijäst niin kairan terän kiinnitys petti ja terä uppos järven pohjaa :|. No sit faijan piti tietty lainata mun kairaa et sai tehtyy ittellee uuden reijän, no tottakai se kairas sen sitten kiveen :-( Pakkasta oli se n.-15 et ei voinnu käyttää vanhoi reikii kun ne ehti jäätyä umpee. Kävi kukkarolle tää reissu kun piti ostaa uus terää ja toinen terä piti viedä terotettavaksi.
Tuliko saalista? - Ei paljoa, kuhan vaan kalastelin.

center>