Chat

Author Topic: Popperit  (Read 134031 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tumppi98

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
    • Email
Vs: Popperit
« Reply #210 on: June 09, 2011, 09:19:28 »
Mää ostin tossa keväällä 3 kpl stormin chug bugeja mainosti erässä sitä ja hinta 7,90e kpl, mutta ite kun ostin sain 2e kpl!
Näyttäis olevan rialinnassakin 8 euroa!
Mennöön eikä meinata!

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #211 on: June 09, 2011, 11:04:59 »
Toissapäivänä käväsin viereisen järven rannassa. Tunnin hiljaiselon jälkeen laitoin popperia kiinni. Heitto, pari loiskausta ja kala kiinni. Uus heitto samaan paikkaan, pari loiskausta ja kiinni. Kolmas heitto, tärppi, neljäs heitto, tärppi. Sitten hiljeni hetkeksi.

Pieni paikanvaihto ja heitto. Muutaman loiskautuksen jälkeen hyppää hauki komeasti ilmaan. Taisin itekin hypähtää ilmaan säikähdyksestä.

Popperina Rapala Skitter Pop.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #212 on: June 09, 2011, 12:17:46 »
Toissapäivänä käväsin viereisen järven rannassa. Tunnin hiljaiselon jälkeen laitoin popperia kiinni. Heitto, pari loiskausta ja kala kiinni. Uus heitto samaan paikkaan, pari loiskausta ja kiinni. Kolmas heitto, tärppi, neljäs heitto, tärppi. Sitten hiljeni hetkeksi.

Pieni paikanvaihto ja heitto. Muutaman loiskautuksen jälkeen hyppää hauki komeasti ilmaan. Taisin itekin hypähtää ilmaan säikähdyksestä.

Popperina Rapala Skitter Pop.
Tuopa se tahtoo olla vikana nuissa poppereissa että kala ryntää niin lujaa kiinni että itekki säikähtää ja tempasee vieheen rannalle  :-D

Mikke96

• View Profile
« Reply #213 on: June 10, 2011, 17:31:39 »
Pitäs itekkin ostaa parit popperit kun on alkanu kiinnostaan toi popperi kalastus. Niin mitä poppereita suosittelette.

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
« Reply #214 on: June 10, 2011, 18:37:49 »
Pitäs itekkin ostaa parit popperit kun on alkanu kiinnostaan toi popperi kalastus. Niin mitä poppereita suosittelette.
Rapalan skitter pop on ihan toimiva peli ja sen saatavuus on muihin poppereihin verrattuna parempi.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

tumppi98

• View Profile
    • Email
« Reply #215 on: June 10, 2011, 20:54:07 »
Skitter pop on varmaan paras mutta kyllä se stormin chug bug on myös hyvä :wink:.
Mennöön eikä meinata!

Mikke96

• View Profile
« Reply #216 on: June 11, 2011, 12:18:28 »
Joo oon kans aatellu ostaa ton rapala skitter pop popperin. Ja kiitos vinkeistä tumppi98 ja juhox.

tumppi98

• View Profile
    • Email
« Reply #217 on: June 17, 2011, 19:23:12 »
Muuten kuias uitatte noita poppereita ite uitan sillee että nykäsen sitten löysät pos ja nykäsen ja löysät pois ja niin jatkan rantaan asti :-).
Mennöön eikä meinata!

juhox

• View Profile
« Reply #218 on: June 17, 2011, 20:16:11 »
Muuten kuias uitatte noita poppereita ite uitan sillee että nykäsen sitten löysät pos ja nykäsen ja löysät pois ja niin jatkan rantaan asti :-).
Kutakuinkin noin. Poppereita ei mielestäni voi uittaa kovinkaan ilmeikkäästi. Nykäsyjen ei tarvitse olla kovin voimakkaita ja vauhti sen verran rauhallinen ettei popperin perään jää "vanaa". Uitto tahtia kannattaa vaihdella nopeasta hitaaseen.

Komein tärppini popperilla oli kun 2-3kg hauki iski popperiin niin että nousi reilusti veden pinnan yläpuolelle ja putosi komeasti loiskahtaen takaisin veteen. Ikävä kyllä ei jäänyt kiinni.

Fisk

• View Profile
« Reply #219 on: June 18, 2011, 15:00:49 »
Viime viikkojen aikana tullut nyt ensimmäisiä kertoja Rapalan skitter popperia uiteltua, ja hyvällä menestyksellä. Ensimmäinen kokeilureissu meni jotakuinkin näin:

Oli täysin tyyntä ja aurinko paistoi, kello noin 8 illalla. Noin puolitoista tuntia olin perus jerkkejä ja lusikoita uitellut tuloksena yski vaivainen tärppi. Aivan pelleilyksi ajattelin puoliksi turhautuneena kokeilla pakissa monet vuodet lojunutta popperia. Pari ensimmäistä heittoa tein aivan kokeilu-uitto mielessä. Sitten ensimmäinen kunnon heitto kaislikon sekaan, ja samantien yhden loiskauksen jälkeen hieman päälle kiloinen puikkari teki komean loikan popperin päälle. Olin täysin yllättynyt ja hieman säikähdinkin, sillä en jostain syystä todellakaan kuvitellut kalaa tuolla räpellyksellä saavani.

Noh, seuraavan tunnin sisään tulikin sitten vähintäänkin 10 tärppiä ja 4 haukea ylös. Pieniä olivat kylläkin kaikki, mutta ei kyllä haitannut yhtään, sillä pelkkä pienenkin tumpin tärppi on jo itsessään riittävä elämys. Seuraavien päivien aikana meininki jatkui lähes samaan malliin, mutta kevyelläkään aallokolla en jostain syystä saanut popperia toimimaan. Joka tapauksessa luottovieheen arvon kavalsi tämä räpeltäjä heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen.

Hurttarautu

• Justeeriopiston rehtori
    • View Profile
« Reply #220 on: August 11, 2011, 20:07:51 »
Rapalalta uusi popperi, x-rap pop. On siinä melkoi paljonm eroja tuohon perinteiseen skitter popiin. Popperiominaisuus on touteutettu koveralla nokalla, ei erillisellä muovisella kupilla niin kuin skitterissä. Voisi olla toimiva peli, mutta tuleekohan päihittämään skitter popin?

http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=6&pid=1449
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

juhox

• View Profile
« Reply #221 on: August 12, 2011, 15:36:28 »
Rapalalta uusi popperi, x-rap pop. On siinä melkoi paljonm eroja tuohon perinteiseen skitter popiin. Popperiominaisuus on touteutettu koveralla nokalla, ei erillisellä muovisella kupilla niin kuin skitterissä. Voisi olla toimiva peli, mutta tuleekohan päihittämään skitter popin?

http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=6&pid=1449
Tuo uusi kovera nokka muistuttaa paljon esim. Strike Pro popperin vastaavaa kuppia, mutta skitter popin kuppi porskuttaa ainakin minusta sitä nätimmin Ihan mielenkiintoinen uutuus joka tapauksessa varsinkin kun lupaavat että kalat jäävät tähän paremmin kiinni koska se ei kellu vaakatasossa vaan sen peräpää pinnan alla.

Pike

• View Profile
« Reply #222 on: August 12, 2011, 19:08:29 »
Noita "runkokupillisiahan" on ollut jo jonkin aikaa. Nämä ilmeisesti ovat sitten vuoden 2012 uutuksia?

kuppimainen etuosa vie kuplan vettä veden alle

turisti

• Katiskalla uistelija
  • siitä se ajatus sitten lähti....
    • View Profile
« Reply #223 on: August 16, 2011, 16:10:14 »
Mistä olette ostaneet RAPALAN popperin? Itse tahtoisin sen, on minulla fladenin 3e popperi ja hyvin toimii, mutta ajattelin myös ostaa rapalan popperin.

Pike

• View Profile
« Reply #224 on: August 16, 2011, 16:25:18 »
Mistä olette ostaneet RAPALAN popperin? Itse tahtoisin sen, on minulla fladenin 3e popperi ja hyvin toimii, mutta ajattelin myös ostaa rapalan popperin.
Omani ostin Tuurin kyläkaupasta, mutta kyllä noita näyttää olevan myytävänä vähän kaikkialla.

Hurttarautu

• Justeeriopiston rehtori
    • View Profile
« Reply #225 on: August 16, 2011, 17:46:25 »

Hong kongista, motonetistä, kalastustarvikeliikkeistä...
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

Peetu

• View Profile
« Reply #226 on: August 22, 2011, 09:28:43 »
Eilen pääsin testaamaan ensimmäistä kertaa uutta Conrad Popperia ja yleensäkkin popperilla kalastusta, vaikutti kyllä mielenkiintoiselta kalastukselta ja uistimelta vaikka en sillä mitään saanutkaan. Tosin kalastusaikakin jäi niin lyhyeksi että ei siitä voi vielä kovin suuria johtopäätöksiä vetää.

Onko muilla kokemuksia noista Fladenin Conrad Poppereista? Onko tullut saalista, ja jos on niin minkälaista?
Skitter Popit ainakin näyttää maksavan noin 3 kertaa enemmän joten tuleeko kalaa myös 3 kertaa paremmin  :-)
Hauki on kala, Hauki on kala! Mikä se hauki on?

turisti

• Katiskalla uistelija
  • siitä se ajatus sitten lähti....
    • View Profile
« Reply #227 on: August 24, 2011, 21:45:16 »
Eilen pääsin testaamaan ensimmäistä kertaa uutta Conrad Popperia ja yleensäkkin popperilla kalastusta, vaikutti kyllä mielenkiintoiselta kalastukselta ja uistimelta vaikka en sillä mitään saanutkaan. Tosin kalastusaikakin jäi niin lyhyeksi että ei siitä voi vielä kovin suuria johtopäätöksiä vetää.

Onko muilla kokemuksia noista Fladenin Conrad Poppereista? Onko tullut saalista, ja jos on niin minkälaista?
Skitter Popit ainakin näyttää maksavan noin 3 kertaa enemmän joten tuleeko kalaa myös 3 kertaa paremmin  :-)

itsellä on tuo faldenin popper en sillä mitään ole saanutkaan, tosin 1 kerran käyty kalassa, joten hankala sanooo mitää, pitäs kävästä testailees uuestaa, ja sain ostetuksi rapalan skitter popperin, mutta ei ole testattu viel

Alkeis

• Koita itse kirjoittaa Aleksi 2 promillen kännissä!
    • MSN Messenger - aljoko2@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #228 on: April 14, 2012, 14:19:33 »
Itse olen popperilla kalastanut jo useita vuosia ja huomannut että popperi toimii komeasti myös vetouistelussa. Popperi pienellä aallokolla vaan perään ja pärskäisyt tulee aalloista itsestään. Sitten joku kippariksi ja oman penkin suunta taaksepäin ja avot. Siinä sitä sitte odotellaan komeita hauen ja ahvenen pomppuja! Kalaa tulee keskikesällä erittäin hyvin tällä menetelmällä. Suosittelen auringon laskun aikaa. Omat kokemukseni ovat Kuhmon lentuasta(itäpuoli), että samaisen järven Isojoen suulta.

timpe23

• View Profile
« Reply #229 on: May 03, 2012, 21:48:11 »
Voisko joku laittaa vähä ohjetta miten sais tuommosen popperin ite tehtyä???
Vaikkapa miten sais jostain vanhasta vaapusta muokattua semmosen??
Jos osaatte itse laittakaa vähä suharille ohojetta kiitos!!! :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

Kvaari

• View Profile
« Reply #230 on: May 28, 2012, 23:16:00 »
Rapalan popperilla sain eilen ensimmäistä kertaa kalan, 1.63kg hauen. Hiukan hihkaisin innosta, oli se niin jännittävää. Parilla reissulla olen aiemmin yrittänyt poppereita uittaa, tuloksetta. Nyt paikka oli sopivampi.

Tänään taasen nousi samasta paikasta yksi ahven, ja pari haukea kävi päivän mittaan loikkaamassa ohi, joista toisen sain seuraavalla heitolla talteen.
« Last Edit: May 29, 2012, 18:49:49 by Kvaari »

haukimies93

• View Profile
    • Email
« Reply #231 on: July 18, 2013, 12:57:57 »
Itse olen kalastanut poppereilla vasta noin 2h. Tuloksena oli yksi 3,5kg hauki ja neljä noin 2kg haukea. KOVA PELI!

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • View Profile
« Reply #232 on: December 06, 2013, 11:31:12 »
Viime kesänä Rapalan Skitter Popista tuli lempivieheeni yhdelle suojärvelle. Mitään muuta siellä ei pysty järkevästi uittamaan, kun siellä on niin matalaa. On tällä tullut kalaa myös mökkijärveltäni ja eräältä joelta. Tällä hetkellä suurin kalani Skitterillä on 2,4 kilon hauki, mutta ensi kesänä paranee :wink:
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

Perdoon

• View Profile
    • Email
« Reply #233 on: December 22, 2013, 17:21:52 »
Lueskellut jengin tykitystä poppereista, ja niimpä parit tuli hankittua myös. Ostin jo aiemmin syksyllä 3kpl Rapalan isompia poppereita, taitavat olla 14cm eli aika jötköjä. Näitä en ole päässyt vielä testaamaan.

Tänään ostin Prismasta pienemmän Skitter Popin (7cm/7g) värinä puna-oranssi mustilla raidoilla. Täytyy vielä metsästää jostain pienempiä 5cm UL-vehkeilyä varten. Jos keli jatkuu tällaisenaan ja kausi sitä myöden, saattaa päästä vuoden vaihteessa vielä koittamaan.

Btw, onko kenelläkään kokemuksia Motonetin omista poppereista eli Watayasta?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/6005901/Wataya-Popper-50mm--6g-useita-vareja

center>