Chat

Author Topic: Popperit  (Read 111342 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Vs: Popperit
« Reply #60 on: May 30, 2008, 14:35:10 »
Tiedättekö toimiiko popperit kirjolohen kalastuksessa? Onko merkitystä kalastaako virtavesissä vai seisovassa?
Kyllä mää ainaki sanoisin, että kirreki ottaa popperiin. Virtavedessä (joessa) popperi voi olla hyvä vaihtoehto kun vettä on vähän. Järvellä ite käyttäisin kuitenkin tavallista vaappua.

« Reply #61 on: May 30, 2008, 15:02:42 »
Itte ajattelin kokeilla nyt kesällä tuota popperikalastusta. Millaista popperia ehottaisitte näin alkajaisiks ?
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Haukihunter

• Seitä Saltstraumenilta
    • View Profile
« Reply #62 on: May 30, 2008, 16:48:31 »
Mäkin meinaan väsätä pari pientä popperia ahvenalle kun kuulemma maistuu niin hyvin niille. :wink:
Hauelle ei ole kelvannut vielä skitter pop vaikka melkein joka reissulla on uinut. Pienempi vois kelvata paremmin.
Ahkera angler @ Mikkeli!

haukikaappari

• View Profile
« Reply #63 on: June 01, 2008, 17:44:15 »
Iso, osaava hauki tekee pienelle popperille hyvin selvää jälkeä. Viehe OLI Skitter Pop. Nokkalevy meni poikki. Hauki repi myös runko langan vaapusta ulos.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #64 on: June 01, 2008, 21:38:12 »
Tänään ''poppaamassa'' muutaman kaislikon reunassa. Kolme tärppiä 5cm Jaxoniin ja tärpit todella näkyi ja kuului. Mahtavaa sanon minä. Vielä kun saan tärpit talteen.

PäSSi

• View Profile
« Reply #65 on: June 02, 2008, 17:45:58 »
Minullakin on yksi Skitter pop. Kalaa ei ole vielä tullut mutta kyllä sitäkin varmaan alkaa tulemaan kun oppii oikean tekniikan.http://www.normark.fi/extra/?tab=1&view=3&article=27 Tuossa on yksi linkki jossa on asiaa Pintavaapuista
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
« Reply #66 on: July 27, 2008, 22:09:38 »
Ei taida olla popperin näöllä paljoa väliä, sillä tossa väkertelin viinipullon korkista popperin ja samana iltana tuolla tuli ahven, hauki ja yksi tärppi.
Oli siinä ihmeteltävää, kun pullon korkkiín iski kala :-D.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

juurdis

• View Profile
    • Email
« Reply #67 on: August 09, 2008, 15:01:34 »
Eilen harjottelin yhellä joella ton Skitter popin uittamista niin eikös siihen hauki tarttunut :-P oli muutes ensimmäinen hauki sillä vieheellä ja painoa oli 4kg  :-o

RedRave

• Lemmyn alistaja
    • View Profile
« Reply #68 on: January 11, 2009, 12:39:35 »
Itte ajattelin kokeilla nyt kesällä tuota popperikalastusta. Millaista popperia ehottaisitte näin alkajaisiks ?

Nostetaas tätäkin aihetta ylöspäin, kun tästä on ollut puhetta. Popperin koko on riippuvainen käytössä olevista välineistä. Kokeilumielessä tuollaiset 55mm - 70mm popperit ovat hyviä aloituskokoja. Värit ovat pääasiassa samat kuin normaalissa heittokalastuksessa; Firetiger, Papukaija ja muikku/särki. Uskon kyllä kuitenkin samaan kuin Juhox, että jos hauki on syönnillä niin ei se väriä katso vaan sitä popperin liikettä.

Tuossa ote mitä omasta arsenaalista löytyy (Toim huom. kynä on antamassa mittasuhdetta isoimman ja pienimmän popperin välillä):

"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

« Reply #69 on: January 11, 2009, 13:00:11 »
Mitenkä nuo Slammerit on toiminu ?
Kun tuolla Jyskän Varastomyymälässä on noita semmonen loota täynnä ja hintaa muistaakseni 5e/3kpl. Helevetin herkullisen näkösiä olivat kyllä jotkut siellä, harmi vaan ettei ollut rahaa sillon.

Molopääklaani

RedRave

• Lemmyn alistaja
    • View Profile
« Reply #70 on: January 11, 2009, 13:13:11 »
Mitenkä nuo Slammerit on toiminu ?
Kun tuolla Jyskän Varastomyymälässä on noita semmonen loota täynnä ja hintaa muistaakseni 5e/3kpl. Helevetin herkullisen näkösiä olivat kyllä jotkut siellä, harmi vaan ettei ollut rahaa sillon.

Hinta-/laatu suhteeltaan ihan hyvin. Tuossa kynän alapuolella vasemmalla olevassa Slammerissa on "kidukset", josta vesi virtaa suun kautta sivuille ja pärskyttää vettä entisestään. Tuon paketissa olevan Slammerin ostin vasta kun kausi loppui, mutta luotto siihen on kova. Jos tarjouksesta löytää noita oikealla (harmaan alapuolella oleva on Strike Pro) olevia Kinetic:n poppereita, niin niitäkin kannattaa harkita. Mm. Seinäjoen Hong Kong myi niitä muistaakseni 2,50€/kpl koosta riippumatta.  :-)

EDIT: Naapuri foorumilla on myös keskusteltu aiheesta.
« Last Edit: January 11, 2009, 13:30:55 by RedRave »
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #71 on: January 11, 2009, 14:35:48 »
Viime kesänä tuli tehtyä pari pientä 6cm popperia ja heitin ne pakin pohjalle, kun ajattelin että ei tommosilla saa kalaa. No mentiin sitten kauniina kesäpäivänä hetkenmielijohteesta käymään veljeni kanssa eräällä metsälammella jos vaikka sais kissalle yhen hauen. No veli heitti heti ekasta vähänkään heittopaikasta lippaa lumpeikkoon jota kyllä sillä lammella riitti. Valtteli kun kokoajan jää lumpeisiin kiinni. No minä heittelin myös lippaa ja sama homma eli kokoajan oli lippa lumpeissa kiinni.
Otettiin sitten pieni evästauko ja veli tutki minun viehe rasiaa johon olin pakista ottanut lippoja ja kevyttä lusikkaa sekä yhden omatekosen popperin. Veli otti popperin ja sano että minäpä kokeilen tota vaikka tuskin kalaa tulee. Eka heitto ja ekan lumpeen kohdilla tarras hauki komeasti pinnassa räpiköivään popperiin. Hauki ei kyllä ollut iso, mutta hauki kumminkin. Ei muutakun uus heitto ja taas kävi hauki räiskäyttämässä pinnassa, mutta ei jäänyt kiinni. Tunninverran tuli vielä kalasteltua ja veli sai sillä popperilla 8 haukea ja minä lipalla 3 haukea. Yks selitys sille miksi popperiiin otti hauen hanakammin oli se että sillä pystyi kalastamaan helposti lumpeikossa, se ei jäänyt ollenkaan lumpeisiin kiinni, kun taas lipat oli jokatoisella heitolla jossain kiinni.
Siihen kyllä jäivät popperi kokeiilut, mutta ens keväänä/kesällä kokeilen varmasti uudestaan. Pitää vaan vääntää vähän isompia poppereita. Yks mis kokeilen myös pikkupopperia on koskien niskoilla tai ylipäänsä koskikalastuksessa. Vois taimenellekkin toimia.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

kalastaja123

• Guest
« Reply #72 on: January 14, 2009, 21:30:43 »
Ei taida olla popperin näöllä paljoa väliä, sillä tossa väkertelin viinipullon korkista popperin ja samana iltana tuolla tuli ahven, hauki ja yksi tärppi.
Oli siinä ihmeteltävää, kun pullon korkkiín iski kala :-D.

Oon tehny samalla tavalla popperin korkista mutta... olen tehny siitä kaks osasen ja maalannut sen kultaseks :lol:

« Reply #73 on: May 18, 2009, 20:39:27 »
Jees, tuli noita Slammereita hommattua, pari semmosta 4-5cm ja yks vähän isompi, suunilleen 8cm. Pari reissua heittänyt nyt pääasiallisesti poppereilla porskuttaessa, 2 tärppiä, toinen oli laimeampi, mutta tuo viimeisin (eilen) tullut kyllä näkyi ja kuului. :-) Mahtavaltahan tää uus kalastustyyli vaikuttaa, kesemmällä sitten kun hauet alkaa olla aktiivisempia niin tämä muuttuu vielä mielenkiintoisemmaksi. Isompi popperi ois tarkotus vielä hommata, sitä sitten vähän rotevammalle hauelle. Slammeria meinasin jälleen, kun melko halpa noihin rapaloihin verrattuina on.

Molopääklaani

Kasperi_83

• View Profile
    • Email
« Reply #74 on: May 19, 2009, 11:23:55 »
Mulle eräs kauppias esitteli Rapalan Skitter Poppia viime kesänä ja se kehui juuri sitä et ku hauki tulee ni se näkyy ja kuuluu. :-D
Tuli sit ostettuu ja heti illalla tyyni keli ja kaislikon reunoja kiertää. Eka reissul 4 haukee ja isoin 3.75KG. 8-)
Innostuin oikeesti tosta ku eipähä ainakaa jää pohjaa ja ei jää kii heinää ym. kasvillisuutta ja TÄRPIN kyllä huomaa!:)
Suosittelen kokeilee, koska sillä pystyy myös koluamaan sellaiset paikat mihin normi uistimella ei ole asiaa.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #75 on: May 19, 2009, 14:11:28 »
Täälläpäin yhdessä paikassa jahtasin haukea kudun aikana. Vettä oli kutupaikoilla maks. 20 cm. Ei toiminut mikään muu kuin skitter pop. Pari kertaa oli kiinni, muttei tullut rannalle asti kutukala.

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • View Profile
« Reply #76 on: May 21, 2009, 13:13:02 »
Minä kokeilin näitä vaan sen takia kun näin joskus jossain kalastusohjelmassa ,että ne sai kalaa semmosilla.Itse olen kokeillut vain aika matalissa järvissä ja ihan hyvin on tullut haukia.
-------------O N K I--------------

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #77 on: May 22, 2009, 22:02:04 »
Aina olen kironnut kun "oman" lammen parhaissa haukipaikoissa kasvaa pojasta rehuja melkein pintaan asti ja pirun hitaasti pitää kelata kelluvaappua. Miksiköhän ei ennen ole tullut mieleen, että popperillahan homma toimisi paljon luontevammin. Halpoja poppauskalikoita kun tulee vastaan niin täytyy korjata talteen. Näyttävästi ne hauet on ottanut siihen pinnassa kelattuun normivaappuunkin, mutta räpiköivä popperi vois saaha haakertteihin vähän lisää vauhtia  :evil:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Abborna

• Vuiijttu! et karkoo!!
    • View Profile
« Reply #78 on: May 23, 2009, 19:24:36 »
Nyt ollaan käyty parina iltana haukia narraamassa poppereilla ja syönti on ollut melkeinpä pröystäilyä.
Tuossa 10 jälkeen illalla kun tyyntyy niin kaislikossa kutevat pikkusintit saavat hauet hulluksi.
Popperia vaan sekaan ja syönti oli taattua.
Itse sain perjantaina 6 haukea ja eilen 3 melkeinpä peräkkäisillä heitoilla.. kaikki olivat kilon kummankin puolen.
Sininen on ollut luotto väri mutta muitakin ollaan tarjottu!
Hauskaa touhua kun pääsee ideasta kiinni ja tärpit ovat mukavan näköisiä   :wink:

Panze

• View Profile
« Reply #79 on: May 24, 2009, 15:18:56 »
Eilen tuli käytyä läheisellä järvellä isoveljen ja naapurin kanssa. Siinä tuli viskottua millon mitäkin veteen ja kalaakin saatiin. Sanoin sitten isoveljelle, että kokkeile ihmeessä sitä Skitter Poppia, voi olla toimiva peli. No sanat meni, kun kuuroille korville, eikä popperia näkynyt siiman päässä. Myöhemmin, jo reissun loppuvaiheella muistutin veljeä uuestaan ja hän lupas kokeilla miten se toimii. Peruin kuitenkin sanani ja sanoin, että annahan sittenkin, kun mie kokkeilen sitä. No ei ollu isoveljellä Skitter Poppiin vielä oikeen luottoa, joten antoi sen sitten miulle kokkeiltavaks. Siinä sitten heittelin popperia ja vavalla tein pärskeitä ja ei aikaakaan, kun eka hauki oli veneessä. Tokasin sitten , että hyvinhän tää toimii. Lähestyttiin jo vene rantaa, kun heitin taas 7cm Firetiger Skitter Popin veteen. Heitto jäi kaislikosta vähän vajaaksi ja ajattelin, että nyt ei ihan osunu minne piti. Kuitenkin siinä vavalla vispasin heiluttelin ja taas tärppäs. Perus puikula lausahdin ja välähti punaset evät, isoveli tokas: "Ahvenhan tuo on". No niihän se oli aapo ja kelasin veneen viereen. Nostin perukkeesta veneeseen ja komia aapohan sieltä tuli, taktiset mitat 36cm/550gr. Kyllä näytti popperi kyntensä, ensimmäistä kertaa, kun kokeilin. Varmasti ostan oman, sen verran mukavaa tuo pintakalastus tuntui olevan :-)

Ahvena täytti myös yhden tavoitteistani avovesikaudelle 2009. Omat tavoitteesi voit kirjoitta tuonne: http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=21117.0
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #80 on: May 25, 2009, 13:18:08 »
Täytyy sanoa että ei ole turha ostos tuo popperi, aivan eri paikoista voi kokeilla kuin ennen ja sen näkee kyllä kalasaaliissakin.
Ehkä parasta tuossa on ne kalan tärpit nimittäin ne näkyy ja kuuluu kun tänäänkin kävin heittelemässä ja jokaisella kerralla ku hauki yritti napata niin säikähdin ihan mukavasti  :-D
Tuossa viellä kuvia.

kala___mies___95

• Hauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #81 on: May 25, 2009, 15:14:43 »
Kyllä toi on pakko hankinta toi pöpperi.Ostan varmaan yhen 5cm ja yhen 7cm ja sit vklp kokeilee mökille tulisko hyppyfisul kalaa.Kaverilla oli tommonen heinäsirkka juttu sano että se on ihan p*aska mut ei varmaa osannu uittaa sitä.Voikos tätä uittaa vedättämällä
« Last Edit: May 25, 2009, 15:32:48 by kala___mies___95 »
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • View Profile
« Reply #82 on: May 25, 2009, 15:36:39 »
Kyllä toi on pakko hankinta toi pöpperi.Ostan varmaan yhen 5cm ja yhen 7cm ja sit vklp kokeilee mökille tulisko hyppyfisul kalaa.Kaverilla oli tommonen heinäsirkka juttu sano että se on ihan p*aska mut ei varmaa osannu uittaa sitä.Voikos tätä uittaa vedättämällä
Tämä ei ui itsestään jos vain kelaa, sitä pitää uitattaa vavalla nykimällä.

Abborna

• Vuiijttu! et karkoo!!
    • View Profile
« Reply #83 on: May 26, 2009, 12:19:15 »
Juu uitossa oon huomannu että mitä monipuolisempi se uitto on niin sitä paremmin kalat kiinnostuu..
välillä myös pysäyttäny pariks sekunniks kokonaan jne.
Millasilla vavoilla olette uittanu ja ootteko huomannu mitää merkittäviä eroja?  :-)
itse uitan enimmäkseen katkenneella catanalla (140cm keppi) se on kohtuu jäykkä ja tuntuma siks ihan hyvä.

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #84 on: May 26, 2009, 14:27:02 »
Itse ostin Helsingin Venemessuilta kokeilu mielessä sellaisen Creek Chub popperin, pituutta sillä 14cm ja painosta ei tietoa. Väri oli sininen selkä/vaalea maha. Saa nähdä tuleeko tuolla yhtään mitään.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

ahti kiiski

• View Profile
« Reply #85 on: May 26, 2009, 14:38:49 »
Minä katsoin tänään forssassa kaupoista nii enää ei löydy yhtään poppereita ,ei siellä ollu missään.täytyy käydä kattomaan vielä kalastusliike :-).

kala___mies___95

• Hauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #86 on: May 26, 2009, 15:02:02 »
Tänään ostan kaverilta yhen hepokatin näkösen popperin hinta ois 3€. Kaveri on uittanu sitä kahesti ja osti sen 7€.Ja kävin koulun jälkee kattoo kahesta kaupasta oisko popperii. Vaan toisessa oli yks hepokatin näkönen hinta 10€ alennus 30% eli hinta nyt 7€ (sama kun kaverilla mut eri väri).Myyjä sano et tää on ainut popperi ja hyvän värinen. En tiiä uskosko ku sen kaupan myyjät k*settaa aina.Käyn ostaa popperin tänään tai huomenna ja tänä iltana kokeilee. :-)
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #87 on: May 26, 2009, 15:28:13 »
Kellään laittaa linkkiä johonki verkkokauppaan jossa myytäisiin poppereita? Itsellä ei ole osunut silmään ainuttakaan vielä. Omistan yhden popperin itse ja sillä on kyllä hyvä kaluta matalat paikat ja myös harvaan kaislikkoonkin sen heittää. Parasta kuitenkin on popperiin tulevat tärpit =D

ahti kiiski

• View Profile
« Reply #88 on: May 26, 2009, 21:10:42 »
Tänään ostan kaverilta yhen hepokatin näkösen popperin hinta ois 3€. Kaveri on uittanu sitä kahesti ja osti sen 7€.Ja kävin koulun jälkee kattoo kahesta kaupasta oisko popperii. Vaan toisessa oli yks hepokatin näkönen hinta 10€ alennus 30% eli hinta nyt 7€ (sama kun kaverilla mut eri väri).Myyjä sano et tää on ainut popperi ja hyvän värinen. En tiiä uskosko ku sen kaupan myyjät k*settaa aina.Käyn ostaa popperin tänään tai huomenna ja tänä iltana kokeilee. :-)

Forssassa ne myyjät ei ikinä kuseta ,kun mun pappa on niitten bestis :-D.Kävin tänään loipparilla kokeilemassa tota mun ainutta popperia ,eikä tullu mitään.Huomasin että se kelluu jotenkin oudostin sen on se suu ainoastaan pinnan päällä ,eli voi johtuu siitäkin ,ettei kalaa tule.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #89 on: May 26, 2009, 21:26:06 »
Ainakin tuolla on. Rialinna

Miten mä oon onnistunu missamaan tuon o.0 Tuolla rialinnassa tulee käytyä useinkin. Kiitoksia

center>