Viime kesänä tuli tehtyä pari pientä 6cm popperia ja heitin ne pakin pohjalle, kun ajattelin että ei tommosilla saa kalaa. No mentiin sitten kauniina kesäpäivänä hetkenmielijohteesta käymään veljeni kanssa eräällä metsälammella jos vaikka sais kissalle yhen hauen. No veli heitti heti ekasta vähänkään heittopaikasta lippaa lumpeikkoon jota kyllä sillä lammella riitti. Valtteli kun kokoajan jää lumpeisiin kiinni. No minä heittelin myös lippaa ja sama homma eli kokoajan oli lippa lumpeissa kiinni.
Otettiin sitten pieni evästauko ja veli tutki minun viehe rasiaa johon olin pakista ottanut lippoja ja kevyttä lusikkaa sekä yhden omatekosen popperin. Veli otti popperin ja sano että minäpä kokeilen tota vaikka tuskin kalaa tulee. Eka heitto ja ekan lumpeen kohdilla tarras hauki komeasti pinnassa räpiköivään popperiin. Hauki ei kyllä ollut iso, mutta hauki kumminkin. Ei muutakun uus heitto ja taas kävi hauki räiskäyttämässä pinnassa, mutta ei jäänyt kiinni. Tunninverran tuli vielä kalasteltua ja veli sai sillä popperilla 8 haukea ja minä lipalla 3 haukea. Yks selitys sille miksi popperiiin otti hauen hanakammin oli se että sillä pystyi kalastamaan helposti lumpeikossa, se ei jäänyt ollenkaan lumpeisiin kiinni, kun taas lipat oli jokatoisella heitolla jossain kiinni.
Siihen kyllä jäivät popperi kokeiilut, mutta ens keväänä/kesällä kokeilen varmasti uudestaan. Pitää vaan vääntää vähän isompia poppereita. Yks mis kokeilen myös pikkupopperia on koskien niskoilla tai ylipäänsä koskikalastuksessa. Vois taimenellekkin toimia.