Chat

Author Topic: Popperit  (Read 128705 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rockajimbo

• View Profile
Vs: Popperit
« Reply #150 on: August 11, 2009, 13:19:01 »
Kyllä se popperi hymyn tuo huulille joka reisulla. Eilisen poppauksen satona viisi haukea, muut pääsi takasin koskeen leikkimään paitsi:

6,7kg ja 97cm.

« Reply #151 on: August 11, 2009, 18:16:57 »
Dodiin siinä on komea popperihauki.
No mites, oliko tärppi upea ?
Voi olla, että kun ton kokonen kala jysäyttää pintavieheeseen niin se näkyy ja kuuluu. :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #152 on: August 11, 2009, 18:43:28 »
Ihan hyvan ja toimivan popperin saa aikaan kun kaantaa isommasta kelluvasta vaapusta sen laukalapun takaviistoon. Lammittaa sita ja kaantaa hieman takaviistoon ja poistaa etukoukun, ainakin kolmekoukkuisista vaapuista.
Esimerkiksi Nilsun 15 senttisesta saa ilman leukalappuakin hieman pinnanalle sukeltavan toimivan popperin. Rapalan isommista kun vaantaa sen laukalapun taaksepain niin jopas vesi parskyy ja popperi toimii.

Rockajimbo

• View Profile
« Reply #153 on: August 11, 2009, 19:25:38 »
Isku oli suht kuuluva losahdus iltautuisella joella ei kerinnyt kuin selkä näkyä ja hetken jurotus, pari seuraavaa minuuttia luulin taimeneksi kun ajo ja ajo pitkin suvantoa ja haki koskeen - 10min väsyttelyn jälkeen poika väsähti ja nätisti niskaotteella ylös. Popperista on moneksi, taimenentirrejä, kirrejä, ahvenia... kaikki mahdolliset kalat on alle metrissä popperilla kalastettavissa pl. särjet sukulaisineen.

Tuossapa tuo kala kokonaisuudessaan:
http://img198.imageshack.us/img198/3010/nimetn4.jpg
« Last Edit: August 11, 2009, 19:30:30 by Rockajimbo »

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • View Profile
« Reply #154 on: August 11, 2009, 19:49:03 »
Mitäs popperia suosittelette?Olen tässä kuussa menos ostamaan.Mä olen ainakin itse katsellut skitter poppia.
-------------O N K I--------------

Miskala

• View Profile
« Reply #155 on: August 11, 2009, 19:54:44 »
Kuinka nopeasti uitatte poppereita? Entä pitäisikö nopeutta vaihtaa syönnin vaihtuessa parempaan/huonompaan, tai  vuodenajasta riippuen?

Rockajimbo

• View Profile
« Reply #156 on: August 11, 2009, 20:14:20 »
Kukin uittaa popperia tyylillään, itselle sopii tuommoinen walk the dog-tyylinen nyppiminen, tärkeintä vain tuntea uistimen liikkeet vavassa ja antaa vieheen elää siimassa, 180cm vapa liian lyhyt omaan käteen että tuntuisi luonnolliselta, 210cm tuntuu hyvältä. Ja pop-äänikin saa välillä helähtää ja kiinnittää huomiota. Hidas tyyli on popperilla kalastettaessa tärkeää, muuten tulee liikaa ääntä, roiskeita ja uistin alkaa kavitoimaan pinnan alla. Ei edes omaan silmään näytä semmoinen tyyli hyvältä.

Woodsman

• View Profile
    • Eränkavijat.net , Elämyksiä luonnosta!
    • Email
« Reply #157 on: August 12, 2009, 18:02:32 »
Mulla tää popperointi on antanut haukien kohdalla parhaat tulokset joko helteellä keskipäivällä tai sitten pimeällä..Viimeksi järvellä popperoin milteen ihan pimeessä ja komeita tärppejä tuli. Pikku pulikoita tosiaan mutta oli aika hienoa :)

Slx

• Guest
« Reply #158 on: August 13, 2009, 12:18:42 »
Kuinka syvässä vedessä  olette popperoineet? ja saaneet vielä saalista?

Rockajimbo

• View Profile
« Reply #159 on: August 13, 2009, 12:35:48 »
Taitaa olla tuurilla reippaasta puolestatoista metristä noussut vielä ahventa ja haukea. Huomaa heti että syvyys vaikuttaa tilanteiden määrään, yli kahta metriä en edes yrittäisi. Pieni tuulenvire ja kirkas vesi tuntuu nostavan iskujen määriä, tuo pinnan rikkoutuminen aallokosta vähentää kalan turhaa säikkymistä.

Woodsman

• View Profile
    • Eränkavijat.net , Elämyksiä luonnosta!
    • Email
« Reply #160 on: August 13, 2009, 13:35:48 »
Kuinka syvässä vedessä  olette popperoineet? ja saaneet vielä saalista?

Kyllä se pääosin kannattaa sijottaa rantapengerten ja syvänteiden reunoihin missä matalaa ennen. 2m mulla on se maksimi 0,5-1,5m on sellanen optimi mutta ei tuossa sääntöä ole :). Itte sain hilattua popperin houkuttelemana yli 2 metrisestä veestä hauen matalaan, iski popperin viereen monesti kun kelasin ja nappas osuman sitten matalassa. Rippuu ihan missä vesikerroksessa kalat tykkää niillä keleillä majailla.

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #161 on: August 14, 2009, 10:35:48 »
Oulun Limingantullin Prismassa oli myynnissä 6 eurolla jotain Rapalan "Special edition" -vaappuja, ja ostin 5cm Skitter Popin, väritykseltään tuollainen särjen tms näköinen. Oranssi maha, harmaat kyljet, tumman vihreään vivahtava selkä, ja suomukuviota kauttaaltaan kyljissä. Tänään sitten viikonlopuksi testaamaan Pekkalan suojärville ;)
http://unski.pulu.org/onki/  Kalastusblogini. http://rohtologi.pulu.org/ Opiskelublogini.

Rockajimbo

• View Profile
« Reply #162 on: August 14, 2009, 13:08:21 »
unskilo: Tuo 5cm skitter poppi kuulostaa hyvältä, varsinkin särjen väreissä, oliko siellä paljonkin jäljellä- mahdollisesti pitää tehdä pieni ekskursio ouluun jos noin halvalla sai. Itse hain eilen Strike Pron Pike Popperin koossa 9cm ja ihan on hieno design, uittoaikaa vielä puuttuu mutta eiköhän tulevina päivinä kerkeä.

unskilo

• Puluopaatti
    • View Profile
    • Kalastusblogini
« Reply #163 on: August 14, 2009, 14:22:59 »
Rockajimbo: En tiedä tuleeko niitä vaappuja alelaariin lisää, mutta ostamani lisäksi niitä oli ehkä maksimissaan kolme jäljellä. Oli kyllä paljon muitakin hauskoja värejä ja vaappuja, joita olin vähällä ostaa.
http://unski.pulu.org/onki/  Kalastusblogini. http://rohtologi.pulu.org/ Opiskelublogini.

Rockajimbo

• View Profile
« Reply #164 on: August 14, 2009, 15:13:45 »
Pitääpä käydä kattomassa kuitenkin kun ohi ajaa jos sieltä jotain kivaa mukaan tarttuu. Kokkolasta löysin skitter poppia neljässä eri värissä, kokona 9/7cm, hinnat alkaa olemaan vaan niin suolaisia ettei noita täyttä pakkia raaski ostella. Harmi ettei löydy vieläkään paikallisista luonnonvärejä, salakkaparvet tuntuu virtojen alle siirtyneen niin tuommoinen särki/salakka -imitaatio mahtaisi purra hyvin kun syksyä kohden lasketaan. Strike Pro:ltä löytyikin sitten väriä vähän vaille paljon joten jos tuntuu pelittävän niin sitten ajetaan loppu popper-kausi Pro Iskuilla.

Abborna

• Vuiijttu! et karkoo!!
    • View Profile
« Reply #165 on: August 14, 2009, 22:25:11 »
Sopisikohan tämä tänne..... pintauittoa näilläkin eli kyse on jitterbugeista

Uittoa -> http://www.youtube.com/watch?v=2HQebBTof3o&NR=1
             http://www.youtube.com/watch?v=-M3HVoya1Ro&feature=related
Mietin itse tehdä uintilevun normi vaappuun tuohon tyyliin.
Olen monissa amerikkalaisissa kalavideoissa nähnyt näillä saatavan pirun hyvin haukea ja bassia joten miksei toimisi täälläkin  :-P
Mitä olette mieltä pintavieheiden ystävät?
« Last Edit: August 14, 2009, 22:30:50 by Abborna »

Ruutti

• Neulepuikon vääntäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #166 on: August 15, 2009, 14:58:48 »
Hitto vie :D Mistä tollaisia saa? Kyllä on komia uinti. Varmasti toimis hauelle siinä missä popperikin.

Rockajimbo

• View Profile
« Reply #167 on: August 16, 2009, 02:12:25 »
Näyttää mahtavilta laitteilta nuo jitterbugit, kokokin näyttää olevan lähempänä 5cm kuin 10 joten voisi toimia jokiassun naaraamisessa mukavasti. Mistä noita löytyy?

kalaemeli

• Guest
« Reply #168 on: August 16, 2009, 16:40:36 »
Pitkästä aikaa tännekin kirjotan.
Nyt on moni ennätys rikkoutunut popperilla.

Meritane 6,5 kg (Perämeri) Uusi ennätys
Merilohi 12,5 kg (Tornionjoki) Uusi ennätys
Hauki 13,5kg (Perämeri) Uusi ennätys
Ahven 1,5 kg (perämeri) parin vuoden takainen

Merellä oli positiivinen ylläyts että isotki kalat ottaa pinnalta tähän. :D
Myös rannalta olen saanut noin 5-8 kg haukia ja  muutaman kilon taimenia. Nyt oottelen syksyä kun vesi viilenee, niin taimenta tyrskyistä koetan onkia.
 Tyrskystä olen saanut jo haukia popperilla, lähinnä pari kilosia.
Taimenille edelleen ehoton ottipeli, ihan missä vaan on taimenia.
Kannattaa myös kokeilla 12 cm Rapalan poppereita <-- ( haukiennätys)

sube

• View Profile
« Reply #169 on: August 16, 2009, 17:12:28 »
Ihan vaa mielenkiinnon vuoks kysyn, että mahtasko olla kyseisistä kaloista kuvia? Vähän epäilyttää nimittäin!  :roll:

Juseli

• MSN Messenger - jusek@luukku.com
    • View Profile
« Reply #170 on: August 16, 2009, 20:29:57 »
Tänään poppereilla El Barton kanssa Kainuulaiselta järveltä viitisen aivan mahtavaa hauen tärppiä.
2 ahventa myös ylös asti. Loistava kalastusmuoto.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #171 on: August 16, 2009, 20:36:07 »
Pitkästä aikaa tännekin kirjotan.
Nyt on moni ennätys rikkoutunut popperilla.

Merellä oli positiivinen ylläyts että isotki kalat ottaa pinnalta tähän. :D
Myös rannalta olen saanut noin 5-8 kg haukia ja  muutaman kilon taimenia. Nyt oottelen syksyä kun vesi viilenee, niin taimenta tyrskyistä koetan onkia.
 Tyrskystä olen saanut jo haukia popperilla, lähinnä pari kilosia.
Taimenille edelleen ehoton ottipeli, ihan missä vaan on taimenia.
Kannattaa myös kokeilla 12 cm Rapalan poppereita <-- ( haukiennätys)
Ja tähän voi sanoa että, ja paskat !

Jos joku olisi saanut 13.5 kilon hauen ja 6.5 kilon meritaimenen ja viela 12.5 kilon lohen popperilla olisi kalalehdet, uutiset ja keskustelupalstat täynnä kysymyksiä ja keskustelua asiasta, samoin kyseinen kalastaja olisi liki gurun maineessa. Mutta nyt vain pieni maininta Kalassa.net:ssä... Ja kyse ei ole vaatimattomuudesta... Paskaa voi joskus puhua, mutta jossain se raja menee !

Itseasiassa tuo juttu kuuluisi tuonne:"Ihmeellisin tapahtuma kalastuksessa"-osioon  :roll:
« Last Edit: August 16, 2009, 21:14:09 by Pete »

Slx

• Guest
« Reply #172 on: August 17, 2009, 01:30:22 »
Muakin kiinnostaa tuo Popper touhu. Oisko Oulun seudulla mitään jossa popperilla voisi saada saalista?
Tuskimpa sieltä mistään kaloja voisis saada, pitäisi olla vettä jotta voisi edes koettaa saada kaloja. Hei vähän järkeä noihin viesteihin!!  :x

Mutka25

• View Profile
    • Email
« Reply #173 on: August 17, 2009, 13:28:10 »
Samaa joudun kysymään, että mistä noita jitterbugeja saa? Näyttää kyllä aika hyvältä ja minkälaista hintaa tämmösillä olisi?  :roll:
Surma-lusikat !

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #174 on: August 17, 2009, 13:30:47 »
Muakin kiinnostaa tuo Popper touhu. Oisko Oulun seudulla mitään jossa popperilla voisi saada saalista?
Juselin kanssa mietittiin, että kuivasjärveltä voisi tulla haukea, kun on niin matala järvi.
Toinen hyvä paikka on ojan levein kohta, mutta se on kyllä kasvanut aivan umpeen...

E: Aivan mahtavaa hommaa tuo popperointi!!!  :-o
« Last Edit: August 18, 2009, 15:26:52 by EL »

Abborna

• Vuiijttu! et karkoo!!
    • View Profile
« Reply #175 on: August 17, 2009, 14:02:58 »
Samaa joudun kysymään, että mistä noita jitterbugeja saa? Näyttää kyllä aika hyvältä ja minkälaista hintaa tämmösillä olisi?  :roll:

Jos joku löytää sivun tai kaupan mistä voi tialata niin itsekkin mielelläni tilaan pari
Mutta niinkuin tuossa aikasemmin sanoin niin pahimpaan kutinaan koitan väsätä itse normi pulleaan vaappuun tuollaisen turpalevyn alumiinista  :-)
Vois uittovideoo tänne laittaa sit ku saa valmiiks  :wink:

sube

• View Profile
« Reply #176 on: August 17, 2009, 15:26:31 »
Tuli noista jitterbugeista mieleen, että yks mun omavalmisteinen vaappu meni vähän pieleen, painojen kanssa se menee veden alle, mutta ilman painoja se ui samallailla kuin nuo jitterit :D

wild miguel

• View Profile
« Reply #177 on: August 17, 2009, 19:45:20 »

Jos joku löytää sivun tai kaupan mistä voi tialata niin itsekkin mielelläni tilaan pari
Mutta niinkuin tuossa aikasemmin sanoin niin pahimpaan kutinaan koitan väsätä itse normi pulleaan vaappuun tuollaisen turpalevyn alumiinista  :-)
onko toi jitterbug jonkinlainen katko popperi?

Abborna

• Vuiijttu! et karkoo!!
    • View Profile
« Reply #178 on: August 17, 2009, 20:29:29 »

onko toi jitterbug jonkinlainen katko popperi?
lueppas tuo minun laittama viesti,katso kuva ja videot  :-)
« Last Edit: August 17, 2009, 20:34:03 by Abborna »

Miskala

• View Profile
« Reply #179 on: August 17, 2009, 21:26:35 »
Aion pian ostaa pari skitter poppia ja ajattelin nyt kysyä, mitä värejä/kokoa suosittelette hankkimaan? Hauelle ja ahvenelle sopivia siis. Mahdollisesti myös kuhaa ja ehkä jopa toutainta, jos niille popperit kelpaavat?
« Last Edit: August 17, 2009, 21:29:31 by Miskala »

center>