Avovesikausi avattu?

Started by Eetu_, March 22, 2007, 12:21:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eetu_

Oletko jo päässyt avaamaan avovesikautesi? Itse olen, kalaa ei tullut.

Siikapossu

Täällä Oulun seudulla on jäätä vielä n. 70 cm. Eli menee vielä ainakin puolitoista kuukautta että pääsee.

H.a.u.k.i

Ei ole vielä, mutta kyllä luulen, että kohta pääsee!  :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Haugi_94

Itse meinasin mennä pikku koskeen heittelemään viikonloppuna. Kalaa ei varmaan tule, mutta en välitä. 

Eetu_

Itse asiassa avasin juuri äsken 15 min hermolepuutuksella.

Himopilkkijä89

Ei ole avattu enkä avaakaan varmaan kuin vasta touko-kesäkuussa. :wink:

Tosin katiskakalastus saattaa alkaa jo huhtikuussa.

Yuz

Tänään kävin uistelemassa Lempäälässä. Huonosti tuli, kolmeen pekkaan ylös tuli 9 haukea. Keskipaino arviolta 2300g. Isoin oli 2750g ja pienin ehkä 700g. (Noin pientä ei edes lasketa)
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

johndoe

Tänään avattu kausi Varkauden Pirtinvirrassa, kirrejä pistävät pari pvää sitten 150 kg ja tänään kävin koittamasssa mutta ei mitään tullut.

Haugi_94

Quote from: Haugi_94 on March 22, 2007, 16:25:43
Itse meinasin mennä pikku koskeen heittelemään viikonloppuna. Kalaa ei varmaan tule, mutta en välitä. 
Tänään tuli käytyä tuolla pikkukoskella,mutta kalaa ei tullut. Heittelin bete lotolla ja joillakin halppislusikoilla. Kalaa ei tullut.

tormentor

Toissapäivänä kävin sillan alusilla heittelemässä. Ei sieltä mitään tullu mut kiva oli päästä heittelemään. Ei oo kyllä vielä ees kokonaa järvi sulana et ei sieltä vielä taia mitään tulla ainakaa kuukautee... Viimevuonna tais ekat hauet itelläni tulla jossain toukokuun alkupuolella jos oikee muistan.

Salmo

4 kertaa on tullut käytyä koeuittamassa omia jerkkejä Nokian Edenin rannassa. Tänään viimeksi. Joku oli jo uistelemassakin oikein plaanareiden kera. Alueella on turhan voimakas virtaus, joten täyttä selkoa en jerkkien todellisesta uinnista ole vielä saanut.

Niin, ja kalaa en ole edes olettanut noilla testireissuilla saavani.

vastarannankiiski

Mulla sama homma ku Juvesilla. Viikonloppuna kävin uittaas noita ensimmäisiä itse tehtyjä vaappuja, enkä odottanut edes saavani kalaa. Silti oli mukava käydä heittelemässä monen kuukauden tauon jälkeen.
Huumoria pitää olla!

H.a.u.k.i

Meen ehkä ens viikonloppuna sen avaamaan.En ole vielä ihan varma!
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Rokkis

Perhoa on uitettu eilen Oulujokisuistossa ns. "toppilan putkella", lämpimässä virtavedessä oli jotain mustaeväistä, parin sadan gramman särkikalaa (isoa seipiä?) kiitettävästi. Kuulapääjäniksenkorvakarvaperholla (!)  niitä nousi muovipussillinen ja koirat saivat apetta. Pikkukalaa jahtasi päivällä jokin isompi mörkö parinkymmenen metrin päässä, mutta streameria ei suostunut puremaan, en kyllä hyvin osannut tarjotakaan.

Oja on kuuluisa isoista ahvenistaan, mutta vielä ei havaintoa ollut, eikä ollut havaintoa muillakaan paikalla pyörähtäneillä kala-eemeleillä.
En oikein kannata.

klobben

Siika on kerran ongittu lauttasaaressa yks siika tuli (vajaa kilo) ja yks kampela tuli samalla reissulla... torstaina uudestaan..(29.3)

Calico Cat

teno, missä päin Suomea kävit siikaa narraamassa? Anteeksi off topic
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

klobben

Quote from: Calico Cat on March 28, 2007, 21:55:58
teno, missä päin Suomea kävit siikaa narraamassa? Anteeksi off topic
olin Helsingin Lauttasaaressa.

Calico Cat

Täytyypä mennä itsekkin siikaa narraamaan, jos Turun rannikolla on joku kohta josta se onnistuisi  :-)
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

pumpkinca

Kausi avattu kokkolassa.Saalista 0 mutta kiva oli kokeilla että vieläkö oli heittotaidot tallessa.=)

Salmo

Tänään tuli "virallisesti" avattua avovesikausi Siuronkoskella. Vuosiluvankin ostin ja pari tuntia heittelin kauniissa, joskin hieman koleasssa säässä. Tapahtumat jäivät yhteen tärppiin. Kyllä se siitä, kun kevät etenee.

Hemulisoturi

Pershana. Sunnuntaina oli tarkoitus mennä avaamaan avovesikausi, mutta piti mennä polvi telomaan tänään harjoituksissa. Nakertaa.  :-P

klobben

Sama mulla solisluu meni 1.5 viikko sitten niin vähän vaikeempi heittää mutta ei mikään kalastusta esä!! :-)

klobben

olin eilen 29.3 taas siikaongella lauttasaaressa tuli kaks kampelaa...

KalaVille

Tarkoitus ois tässä heittää lähiaikoina katiskat ensimmäisiin suliin kohtiin.

Röllipeikko

Kausi avattu noin viikko sitten pari viestiä sitten mainitulla "oulun toppilan putkenpätkällä", tällä hetkellä saaliksi on kertynyt vain yksi särki
ja kolme taimenta. Ennen olen kuullut vain legendoja että sieltä saa taimenta mutta nyt iskee ällikällä kun sitä nostaa sieltä kuin ahventa kudun
aikaan?

Eci

Ens viikolla ois tarkotus lähtee joensuun koskelle jotain laihoja taimenia yrittämään....
Ehkä otin, ehkä en!

SUURkalastaja jyväskyläst

Huomenna olis olluu tarkotus lähtä eräälle pikkukoskelle mutta on sen verran paha yskä et ei... :-(
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Yuz

Tänään kävin taas heittelemässä. Tällä kertaa Herralankoskella Lempäälässä. Mitä enemmän käyn koskilla kalassa, sitä raivostuttavammalta se tuntuu.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Ahven boy

Eikö tuu kalaa ite olin myös , mutta ongella mitään ei tullu ei ees tärppejä.