Chat

Author Topic: Heittopilkillä kalastus  (Read 1908 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Heittopilkillä kalastus
« on: March 28, 2007, 18:04:37 »
Kalastaako täältä joku heittopilkeillä? Millainen sen pilkin tulisi olla, kuinka painava?
Kuinka sellaisella pitäisi kalastaa? Millaisiin olosuhteisiin heittopilkit soveltuvat? Ilmeisesti ainakin syvään veteen, mutta kuinka matalaan matalimmillaan?
Kannattaako sellaista käyttää vedenalaisella karikolla, jossa on 1-4 m syvää?

Voisiko kalaa tulla paremmin, kuin normaalisti pilkkimällä? Kyllähän ne kalat aina jonkun verran pelästyvät, kun veneellä menee niiden päälle alle 2m syvyiseen veteen.

Avokela käy varmaan hyvin virveliksi, mutta onkohan 0,35 mm siima liian vahvaa. Tavoitekalana ahven ja kuha.

En ole koskaan kokeillut, joten kiinnostaisi kokeilla ensi kesänä, välineet pitäisi vaan vielä keksiä.

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
Vs: Heittopilkillä kalastus
« Reply #1 on: March 28, 2007, 18:31:24 »
Itse en ole ''virallisilla'' heittopilkeillä heitellyt vaan olen isoja pysty pilkkijä heitellyt ja muutaman kerran olen tasarilla vetouistellut...
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Heittopilkillä kalastus
« Reply #2 on: March 28, 2007, 18:36:29 »
Tiedän sen verran, että ennen niillä heitettiin käsin. Vadissa oli siimaa ja pilkki lingottiin veteen, ja sitten siima vedettiin käsin ylös. Mitenköhän tuo sitten kalastaa...
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

center>