Chat

Author Topic: Kalastustarvikeliike vs. Halpamarket  (Read 22980 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
Vs: Kalastustarvikeliike vs. Halpamarket
« Reply #30 on: April 30, 2007, 22:37:59 »
Jaska74 näki myyjiä vasta kassalla... jos ei saa palvelua, niin ei myöskään saa huonoa palvelua, se on aivan mielipide kysymys. Jos saa palvelua, se voi myös olla hyvää palvelua, jos ei saa palvelua, se on mielestäni aika huonoa palvelua.

Tosimies haluasi Espooseen useamman erikoisliikkeen kalastuksen osalta; käytä edes sitä yhtä, niin tulevaisuudessa siellä saattaa olla useampikin liike. Muuten joudut ostamaan kalavehkeet sieltä mista äiti ostaa maidon ja aamupuuro tarpeetkin.

vastarannankiiski

• View Profile
« Reply #31 on: April 30, 2007, 23:09:05 »
Jaska74 näki myyjiä vasta kassalla... jos ei saa palvelua, niin ei myöskään saa huonoa palvelua, se on aivan mielipide kysymys. Jos saa palvelua, se voi myös olla hyvää palvelua, jos ei saa palvelua, se on mielestäni aika huonoa palvelua.
Eikös tuossa ole aikamoinen ristiriita??? Siis jos ei saa palvelua se ei voi olla huonoa, mutta mielestäsi se on huonoa palvelua jos ei saa palvelua :?
Mutta asiaan:
"Palvelulla" mitä sillä ikinä tarkoitetaankin, ei ainakaan minulle ole kovinkaan suurta merkitystä. Yleensä tiedän aika tarkalleen mitä olen hakemassa, kun olen kalastusväline ostoksilla. Kun seuraa edes jonkinverran noita väline testejä, löytää helpostikkin itseään kiinnostavat välineet, joita voi lisäksi käpistellä kaupassa kuin kaupassa... Haluan edelleenkin korostaa sitä, ettei kaikilla ja varsinkaan nuorilla ole halua eikä varaa ostaa noita ylihinnoiteltuja erikoisliikkeen myyntiartikkeleita.
Huumoria pitää olla!

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #32 on: April 30, 2007, 23:20:44 »
Vastarannankiiski:"Eikös tuossa ole aikamoinen ristiriita??? Siis jos ei saa palvelua se ei voi olla huonoa, mutta mielestäsi se on huonoa palvelua jos ei saa palvelua."

Jos ei saa palvelua, se on ensinnäkin huonoa palvelua, mutta toisaalta et tiedä olisiko sieltä voinut saada kuitenkin hyvää palvelua. Eli ? Sitä tarkoitin.

vastarannankiiski

• View Profile
« Reply #33 on: April 30, 2007, 23:49:16 »
Jos ei saa palvelua, se on ensinnäkin huonoa palvelua, mutta toisaalta et tiedä olisiko sieltä voinut saada kuitenkin hyvää palvelua. Eli ? Sitä tarkoitin.

Siis miten sitä hyvää palvelua voi saada jos ei saa palvelua lainkaan, joka on mielestäsi huonoa palvelua???
Mikä on sitten hyvän palvelun kriteeri, on eri asia. Itseäni ei ainakaan haittaa, jos joskus satun erikoisliikkeen ovesta sisään astumaan ja katselemaan jotain tuotetta, ettei myyjä ole heti selän takana kyselemässä "Kuinka voin auttaa?". Itse ainakin pidän kaupoista joissa voi tutustua tuotteeseen rauhassa ilman myyjän avustusta... Sitten, jos minulla on jotain kysyttävää voin mennä sitä myyjältä kysymään.
Huonoa palvelua on taas mielestäni se, ettei saa haluamaansa tuotetta jos sitä myyjältä kysyy. Esimerkkinä Vaasalainen kauppa (sama kauppa jonka jo mainitsin aikaisemmin) josta ostin aikoinaan haulikon patruunoita, sain patruunoita joissa oli erikokoiset haulit, kuin mitä pyysin. Eron huomasin vasta kotona, joten en viitsinyt enää mennä kyseiseen kauppaan vaatimaan oikeanlaisia patruuoita... Muutenkin kyseisessä kaupassa palvelu on mielestäni huonoa.
Huumoria pitää olla!

freakloader

• MSN Messenger - freakloader@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #34 on: May 01, 2007, 00:07:36 »
Siis miten sitä hyvää palvelua voi saada jos ei saa palvelua lainkaan, joka on mielestäsi huonoa palvelua???
Mikä on sitten hyvän palvelun kriteeri, on eri asia. Itseäni ei ainakaan haittaa, jos joskus satun erikoisliikkeen ovesta sisään astumaan ja katselemaan jotain tuotetta, ettei myyjä ole heti selän takana kyselemässä "Kuinka voin auttaa?". Itse ainakin pidän kaupoista joissa voi tutustua tuotteeseen rauhassa ilman myyjän avustusta...

Tämä on niin totta! Kalastusvälineitä ostellessa on mitä mukavinta hiipiä hyllyrivien välissä ja hypistellä tuotteita. Tutustua valikoimaan, jotta sitten seuraavalla kerralla tietää mitä on saatavilla mistäkin, mihin hintaan. On melko ärsyttävääkin, että saa jonkun innokkaan myyjän niskaansa heti kun astuu liikkeeseen sisään.

t. Freakloader, joka osti tänään Motonetista muutaman Rapala Minnow Spoonin 4.50€/kpl ja sai moisella 5.8kg hauen. Tuli näköjään ihan itse, ilman erikoisasiantuntevan myyjän apua, valittua sopiva uistin, koko ja väri. Hagelberg pääsi takaisin kasvamaan.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #35 on: May 01, 2007, 01:09:50 »
Minnow Spoonhan on ollut tunnettu pienhauki-uistin jo pitemmän aikaa. Onnittelut että sait sen ylös ilman asiantuntevaakin opastusta.       :-o
« Last Edit: May 01, 2007, 01:19:45 by Pete »

suspi

• View Profile
« Reply #36 on: May 01, 2007, 12:11:13 »
Itse yritän suosia ostoksia tehdessäni mahdollisimman paljon erikoisliikkeitä. Marketeista kyllä löytyy kyllä kaikenlainen perustarvike, mutta kalastusliikkeestä löytyy aina jotakin erilaista. Palvelun olen todennut kalastusliikkeissä paljon miellyttävämmäksi, kuin marketeissa. Ehkä se johtuu siitä myyjän intohimosta kalastukseen. Tietotasossakin on selviä eroja erikoisliikkeen ja marketin välillä.
Marketit tietenkin pystyvät pitämään hintoja alhaisempina, mutta ostopaikan valinta ei ihan muutamasta eurosta oo riippuvainen. Mielummin siellä erikoisliikkeessä asioin.  :-)

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
« Reply #37 on: May 01, 2007, 12:18:19 »
En useaastikaan osta halpamarketeitsa. Joskus jostakin halpa hallista tulee ostettua. Eniten kyllä ostan oikeista kalastusliikkeistä,koska myyjiltä kärsii kysyäkkin jotain,ne ei heti lähe pois.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

ShadowDust

• View Profile
« Reply #38 on: May 01, 2007, 12:37:38 »
Se kirjoitus oli minun itse asiassa.
Etten saa palvelua, mutta en saa huonoakaan palvelua.
Olisi pitänyt kai selittää hieman asiaa, monesti on käynnyt niin että myyjät eivät tiedä tuon taivaallista mitkä ottivärit toimivat esim. kirkkaassa vedessä.
On kyllä käynnyt niinkin että olen toivonut jotain ja on tarjottu jotain aivan muuta.
Ärsyttävintä on ollut se että myyjä on alkanut inttämään vastaan.

Voihan se olla että on ollut huonoa tuuria kun on törmännyt moisiin myyjiin kalastusliikkeissä.
Marketeissa tätä ei ole tapahtunut koska en ole edes pahemmin nähnyt myyjiä.
Luulen kyllä että jos kysyisin marketissa neuvoa palvelu voisi olla yhtä huonoa, ellei huonompaakin.
Toisaalta on myyjät kyllä rehellisesti sanoneet niinä harvoina kertoina kun olen kysynyt neuvoa, ettei he tiedä.

Tosimies

• Guest
« Reply #39 on: May 01, 2007, 14:24:48 »
Tosimies haluasi Espooseen useamman erikoisliikkeen kalastuksen osalta; käytä edes sitä yhtä, niin tulevaisuudessa siellä saattaa olla useampikin liike. Muuten joudut ostamaan kalavehkeet sieltä mista äiti ostaa maidon ja aamupuuro tarpeetkin.

Olipa muuten jaska74 jokaniitä halusi espooseen.
Mielestäni jokaiseen yli 5000 henkilöä suurempaan kylään/kaupunkiin tai paikkakunnalle tarvittaisi kalastuskauppa tai urheilukauppa jossa kalastusta käsitellään laaemmin kuin tyyliin : Hyllyssä on paria erillaista viehettä ja umpikelasetti".
Kyllähän se voisi olla että kalastuskauppoja käyttäisin jos niitä joutsassa olisi!

Lurppa

• View Profile
« Reply #40 on: May 03, 2007, 16:45:53 »
Juvalla (Savossa Saimaan vieressä ;) ), on joku sportia jossa on tosi hyvä kalastustarjonta. Itseasiassa kalastusvalikoima on varmaankin suurempi kuin kaupan muut tavarat :)

Tosin, suosittu mökkeilykohde ja paikalliset itsekin kalastajia, joten ei kovin ihme.
Nyt kun muistin, on Sulkavallakin (Juvaa pienempi, lähellä) eräs kalastus kauppa, oliko sen nimi Verkko & Paita. Posti on samassa tilassa. :)
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

johndoe

• View Profile
« Reply #41 on: May 03, 2007, 18:12:11 »
Kaikki kalastusvehkeet tulee tätä nykyä hankittua halpamarketeista , erikoiskauppaan vain jos jotain erityistä' hakee tms.

huimat valikoimat nykyään näillä halpisliikkeillä ja ruokakaupoilla.

Lurppa

• View Profile
« Reply #42 on: May 03, 2007, 21:41:10 »
Ite ostan vähän molemmista.
Sportia-Pekassa on isot hyvät valikoimat, mutta voi ne jotkut ostaa vaikka Hong-Kongista.
Myös Tampereen kalastusvälineestä tulee aina välillä jotakin haettua.
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

Jonttu

• View Profile
    • Email
« Reply #43 on: May 04, 2007, 15:28:18 »
Lähestulkoon kaikki kalavehkeet tulee ostettua "marketeista" kuten Velj.Keskinen, Kärkkäinen, Motonet ja HongKong.
Hinnat on (yleensä) halvempia ja tiedän mitä tarvitsen sen verran hyvin että myyjän apua en juuri tarvi ostoksillani.
Toisekseen, näitä erikoisliikkeitä ei ole minun toimintasäteelläni juuri lainkaan, mutta "marketteja" senkin edestä.

Jos erikoisliikkeissä asioin niin teen sen yleensä netin kautta, esim. jos olen ostamassa vaikka kelaa tai vapaa jota ei näistä marketeista saa.

« Reply #44 on: May 04, 2007, 16:17:22 »
Lähestulkoon kaikki kalavehkeet tulee ostettua "marketeista" kuten Velj.Keskinen, Kärkkäinen, Motonet ja HongKong.
Hinnat on (yleensä) halvempia ja tiedän mitä tarvitsen sen verran hyvin että myyjän apua en juuri tarvi ostoksillani.
Toisekseen, näitä erikoisliikkeitä ei ole minun toimintasäteelläni juuri lainkaan, mutta "marketteja" senkin edestä.

Jos erikoisliikkeissä asioin niin teen sen yleensä netin kautta, esim. jos olen ostamassa vaikka kelaa tai vapaa jota ei näistä marketeista saa.
Jep sama juttu. Tosin en netin kautta ole vielä mitään kalastusvehkeitä tilannut...
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #45 on: May 05, 2007, 22:16:24 »
Tässä lisää paskaa´ mitä saa näistä "maitokaupoista", kannattaisiko kuitenkin ostaa ihan ammattilaisilta ?
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=15350

freakloader

• View Profile
    • Email
« Reply #46 on: May 06, 2007, 02:39:39 »
Tässä lisää paskaa´ mitä saa näistä "maitokaupoista", kannattaisiko kuitenkin ostaa ihan ammattilaisilta ?
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=15350

Joissain tilanteissa se toki saattaa hyvinkin olla perusteltua. Kyseisen keskustelun perusteella siis ei veneteloja kannata ostaa HongKongista tai K-Raudasta, vaan kannattaa ostaa ne jostain alan liikkeestä.

Yksi esimerkki nyt ei kuitenkaan kerro koko totuutta. Uskon edelleen, että merkkituotteet on halpakaupoissa sitä samaa mitä alan liikkeissäkin, jolloin käytännössä suurin osa uistimista, vavoista, keloista jne. kannattaa ostaa halpakaupoista eikä överikalliista alan liikkeistä.

Miten muuten, kun noin kovasti puolustat erikoisliikkeitä, niin asioitko itse ollenkaan marketeissa ja jos, niin mitä sieltä ostat? Ostatko esimerkiksi shampoot ja muut hiustenhoitotuotteet vain kampaajalta vai tiedätkö kaikesta kaiken ja ostat niitä alihintaan marketista huonolla palvelulla? Tai jos fillarista hajoaa rengas, niin ostatko uuden erikoisliikkeestä vai marketin/sekatavarakaupan fillariosastolta?

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #47 on: May 06, 2007, 10:03:44 »
Vastaus voisi muuten olla vaikka kyllä, mutta en tiedä asioista likikään niin paljon kuin sinä luulet tietäväsi.
Ja ihmettelen vain miten se sinun napaasi kaivaa mistä minä tavarani ostan ?

Threadin aihe oli erikoisliikkeiden katoaminen, koska maitokaupat jyräävät.
« Last Edit: May 06, 2007, 10:14:44 by Pete »

freakloader

• View Profile
    • Email
« Reply #48 on: May 06, 2007, 11:24:46 »
Vastaus voisi muuten olla vaikka kyllä, mutta en tiedä asioista likikään niin paljon kuin sinä luulet tietäväsi.
Ja ihmettelen vain miten se sinun napaasi kaivaa mistä minä tavarani ostan ?

En minä kyllä ole väittänyt niin paljon tietäväni, kuin millainen käsitys sinulla selvästi on. Eikä tuo asia minun napaani kaiva, kunhan vain tuli mieleen että suhtaudutko kaikissa asioissa erikoisliikkeisiin samalla fanaattisuudella kuin kalastuksessa...

Threadin aihe oli erikoisliikkeiden katoaminen, koska maitokaupat jyräävät.

Joo, mutta se asia ei tule muuttumaan sillä että niitä puolustellaan fanaattisesti omituisilla väittämillä ja vääristelyillä netissä.

[Vision]

• View Profile
« Reply #49 on: May 06, 2007, 11:31:41 »
Minusta on mukavampi käydä kaalstustarvikeliikkeissä ,koska kun siellä jo pari kertaa käy antaa tuttu myyjä jo alennusta sen 2-5 euroa.
Usein kun ostan kaikkea perhonsidonta pikkusälää ja lasken tarkkaan hinnat että mitä saan.Kun menen kassalle maksamaan jää ainakin kahden lankarulla verran rahaa alennuksen takia. :-)
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

jaska74

• View Profile
    • Email
« Reply #50 on: May 06, 2007, 11:56:57 »

luitko sä ollenkaan mun tekstiä`?

missä sanottiin että näin myyjän vasta kassalla?

eikä se erikoisliikkeen myyjäkään mikään kalajumala tai asiantuntija aina välttämättä ole

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #51 on: May 06, 2007, 12:55:28 »
Joo ei ole ei. Asiakas usein tietää enemmän kuin myyjä.....(?) Siksi se ilmeisesti on sinne myyjäksi otettukkin ja koulutuksen alaan saanut.

Ja juuri siksi käytänkin alansa osaavia kauppoja ostoksia tehdessäni. Esimerkiksi ne polkupyörän renkaat pyöräliikkeestä, kengät kenkäkaupasta enkä maitokaupan sekatavaraosastolta.
« Last Edit: May 06, 2007, 15:47:42 by Pete »

sääksi

• Koukkunokkainen liitelijä
    • View Profile
« Reply #52 on: May 06, 2007, 15:45:25 »
Kieltämättä kinkkinen kysymys.  Vähä kun "mites maa makaa", tai "pitäiskö meidän elää kuten kolkutluvulla" ?
Mutta sanon heti alkuun että olen ehdottomasti erikoisliikkeiden kannattaja.
Myönnettävä on että jotain siimoja...peruskoukkuja...ym. tulee ostettua halpamarketeista.  Mutta kaikki kelat...vavat...ym. erikoisliikkeistä.
Tosta takuu jutusta niin, jos halpamarketista ostaa jotain alennuksesta.  Niin kuitin alareunassa lukee pienellä präntättynä, että takuu ei koske alennustavaroita.  Siellä ne nyt kaikki tuppaa olemaan jonkinlaisessa alennuksessa.  Onko takuu voimassa jos ostaa kalastustarvikeliikkeestä esim. 40% alennuksella, en tiedä.

Kaikillahan meillä on se oma lehmä, joka joskus poikkeaa polulta ojaan.
Kalastustarvikeliikkeistä olen jopa saanut neuvoja että "meneppä kysymään sieltä...kun meillä ei ole"... tai "soitappa Lappeenrantaan siihen liikkeeseen, jos heillä vielä sattuisi olemaan".   
Tuskin se marketin hyllyjenvälissä hymyilevä, enkelinpissiltä tuoksuva, minkä makuinen (en haluakkaan tietää), untuvapartainen poika olisi tullut tuuppaamaan.
Valo tunnelinpäässä olikin juna.

hONKIZ

• View Profile
« Reply #53 on: May 06, 2007, 18:13:05 »
jos mennään tosissaan kalaan ostetaan välineet alan liikkeestä ja kun mennään tappamaan aikaa ostetaan välineet honkkarista. Tolla perus säännöllä mennään, pilkkiminen ja mato-onki on lähinnä ajantappo- ja hauska harrastus, virvelillä olisi tarkoitus saada ruokaa pöytään niin siihen on tullut vähän panostettua.
« Last Edit: May 06, 2007, 18:20:27 by Pete »

Juggis

• View Profile
    • http://taivaankansi.get.to
« Reply #54 on: May 06, 2007, 21:42:36 »
Ennen vanhaan käytin mm. Tyrskytaimenta paljonkin, kun tarvitsin apua vehkeiden oston kanssa. Nykyään yleensä tiedän mitä ostan ja eipä tule erikoisliikkeissä pahemmin käytyä enemmänkin siitä syystä, että hinnat ovat TODELLA suolaiset verrattuna esim. honkkariin. Honkkarissa on aina joitain laatuvieheitä tarjouksessa korikaupalla. Moiset tarjoukset ovat keskustan erikoisliikkeissä hyvin harvassa.

Saa sitä asiantuntevaa palvelua honkkaristakin, tai ainakin itse olen ne kerrat saanut kun jotain apua johonkin olen kysellyt mm. kelan ja kaikuluotaimen kanssa.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

Tuoski

• View Profile
« Reply #55 on: June 11, 2007, 12:34:53 »
Itse ostan kyllä sieltä mistä sen halvimmalla saan,
mutta noissa alan liikkeissä on kyllä mukava rupatella myyjien kanssa kun aika usein ne oikeasti tietää mistä puhuu.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #56 on: June 19, 2007, 16:06:52 »
Vieheet ostan sieltä mistä niitä halvalla saa eli usein halpamarketista ja muut (kelat,vavat,siimat.....) kalastustarvikeliikkeestä. Vaikka erikoisliikkeet ovat sen euron kalliimpia niin sieltä usein kyllä saa myös sen euron alennusta, tai ainakin "omassa" vakioliikkeessäni. Erikoisliikkeissä saa myös asiantuntevaa apua ja opastusta ja niin kuin aiemmin on mainittu niin asiantuntevien myyjien kanssa on mukava jutella.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

bad-pappa

• View Profile
    • Email
« Reply #57 on: July 06, 2007, 01:24:43 »
Useimmiten pikkuliikkeistä ostelen joskus prismasta tai vastaavista. Pikkukauppojen hinnannousu voi johtua asiakkaiden vähenemisestä sillä kilpailu kauppaketjujen kanssa on vaikeaa. Kyllä ne yrittäjätkin sen elantonsa tarvitsevat, valitettavasti se revitään asiakkaiden selkänahasta.

leijonanmieli

• View Profile
« Reply #58 on: July 11, 2007, 15:21:05 »
ehdottomasti puolesta ja vastaan.
kalastusliikkeet ovat kalliimpia, mutta niissä sinua palvellaan, kerrotaan tuotteista uittotavoista kaikkea. tiedät ettei tartte ostaa sikaa säkissä kun tiskin takana oleva herra tietää mistä puhuu. Mutta sitten aika harvoin pääsee lähtemään edes erikoisliikkeisiin. lähimpään kalastusliikkeeseen on matkaa aika paljon ja siellä tulkee käytyä vain jos on matkalla kyseiseen suuntaan. siksi joutuu ostamaan perus työkalut esim sieltä prisman tiskiltä. tosin se rajoittuu uistimiin oikeastaan.
niin ja yleensä kalastusliikkeet ovat halvempia kuin prisma. esim eilen ostin rapalan viehelaukun, kalastushanskat ja kaksi uistinta hintaan 60€ ja prismassa pakki on 44€ hanskat 20€ ja uistimet 9.5 € kipale...
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

kaivo

• Guest
« Reply #59 on: July 11, 2007, 15:51:36 »
Yksi näkökulma kauppoja vertailtaessa voisi olla se, että marketista tms. kalastusvälineitä hankittaessa olisi eduksi, jos asiakas tietää jo etukäteen millaista tuotetta on hakemassa. Asiantunteva myyjä ei aina ole tavoitettavissa tai sellaista ei välttämättä edes kyseissä kaupassa ole, joten asiakkaan on pärjättävä hyllyjen lomassa usein omin neuvoin.

Erikoisliikkeessä puolestaan on lupa odottaa myyjältä tarvittaessa asiantuntevaa apua. Tämän takia varsinkin aloittelevan kalastajan kannattaisi mielestäni asioida erikoisliikkeessä, ellei sitten pääse ostoksille esim. pidempään harrastaneen tuttavan kanssa.

Usein tilanne on kuitenkin juuri päinvastoin. Kalastukseen vähemmän perehtyneet henkilöt eivät välttämättä löydä tietään erikoisliikkeisiin, vaan ostavat kalavehkeitä nimenomaan markettien kalastusosastoilta.
« Last Edit: July 11, 2007, 20:00:25 by Kaivo »

center>