Muutama päivä tuli pilkittyä melko aktiivisesti, tässä hieman juttua.
Lauantai.
Lauantaina ehdin käydä vain pikaisesti kokeilemassa. Päätin, että koko ajan kun olen mökillä, pilkin pelkästään tasapainolla. Pikaisella iltakokeilulla kokeilin syvältä ja matalalta, mutta kaloja ja tärppejä tuli vain matalasta. Pieniä ahvenia tuli 11, lisäksi kämmäsin taas kerran hauen karkuun.
Sunnuntai.
Sunnuntaina lähdin jo aamusta jäälle, kello 7.35. Suunnilleen kahdeksalta löysin hyvän paikan, josta tuli melko monta pieniä ahvenia. Paikka oli noin 2 metriä syvän lahden perukka. Lähdin eteenpäin ja kairasin aina välillä uusia reikiä. Seuraava paikka josta tuli hieman enemmän kalaa, oli yhden laiturin vierusta melko jyrkällä kalliorannalla. Kiersin vielä järven loppuun, mutta en saanut kuin muutaman ahvenen matalikon reunalta. Pois jäältä tulin noin puoli kahdelta. Ahvenia tuli yhteensä 32. Löysin jäältä elävän perhosentoukan, mitäköhän se teki keskellä jäätä tähän aikaa vuodesta?
Illalla kävin vielä yhden pikaisen reissun tekemässä mökin lähistölle, tällä reissulla saalis oli neljä ahventa.
Maanantai.
Maanantaina ehdin käydä vain nopeasti illalla kokeilemassa, taas mökin läheltä. Saaliiksi tuli seitsemän ahventa läheisen lahden perältä ja mökkinaapurin laiturin edestä. Maanantaina tuli itselleni myös todella tärkeä onnistuminen, sain nostettua pienen ahvenparven lähelle jäänpintaa.
Tiistai.
Tiistaina menin jäälle noin puoli yhdeltätoista. Aloitin erään niemen edestä, josta tuli viime talvena ihan hyvin kalaa. Nyt siitä tuli kuitenkin vain yksi pieni ahven. Seuraavaksi lähdin sunnuntaiseen lahteen. Ensimmäiseltä reiältä tuli kasveja, sitten pieni ahven, ja sitten tärppäsi kovaa! Pienen taistelun jälkeen sain kalan reiän alle, ja näin että se on hauki. Mielessä pyöri vain että tätä en saa mokata. Onnistuin kääntämään hauen pään putkeen, ja siitä sain sen kiduskannesta nostamalla jäälle. Kyllä tuli onnellinen olo kun tuon sain jäälle

Eihän tuo nyt kovin iso ollut, suunnilleen kilon painoinen, mutta kuitenkin ensimmäinen tarkoituksella pilkitty hauki

Siististi oli kiinni, värikoukun yhdestä haarasta aivan leuan kärjestä. Kalaa irrottaessa hauki onnistui sätkimään niin, että tasurin etukoukku upposi sormeeni. Aika helposti se kuitenkin lähti pois, eikä tuo nyt paljoa haitannut tuollaisen kalan jälkeen

Hauki pääsi takaisin järveen. Jatkoin vielä hieman eteen päin ennen kuin lähdin takaisin mökille. Ahvenia tuli tällä reissulla kolme. Tällä reissulla löysin taas tuollaisen mystisen perhosentoukan.
Illalla taas pikainen reissu, saaliiksi matalikon lähettyviltä kuusi ahventa.
Itse olen tyytyväinen tämän mökkeilyn saaliseen, aloittelija kun tässä tasuroinnissa olen. Todella mukava oli uittaa tuota tasuria, jonka ostin tuolta toiselta palstalta hämyltä. Nyt on talven tavoitteista kaksi täytetty, tasuroinnin opettelu ja ensimmäinen tarkoituksella pilkitty hauki.
Kuviakin otin, mutta Imageshack on näköjään muuttunut maksulliseksi

Onko netissä mitään toista paikkaa, jossa saa kuvat siihen muotoon että ne saa tänne?