Chat

Poll

Millaisessa talossa asut / asuisit mieluiten?

kerrostalo (talossa kerroksia kaksi tai enemmän)
6 (9.4%)
rivitalo (asuntoja rinnakkain kaksi tai enemmän)
1 (1.6%)
omakotitalo
57 (89.1%)

Total Members Voted: 56

Author Topic: Mieluisin asumismuotosi?  (Read 3842 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

• Guest
Mieluisin asumismuotosi?
« on: May 17, 2007, 11:35:49 »
Tällaisesta en muista foorumilla olleen aiemmin keskustelua. Millaisessa talossa asut mieluiten?

Omasta elämästäni olen asunut kerrostaloissa yhteensä noin 20 vuotta, omakotitalossa kahdeksan vuotta. Rivitaloasuminen on toistaiseksi kokeilematta. Tällä hetkellä asun kerrostalossa.

Mielestäni muutamia kerrostaloasumisen hyviä ja huonoja puolia:

+ Asumisen vaivattomuus: ei pihatöitä (ruohonleikkuu, lumityöt yms. näpertely).
+ Edullisuus, ainakin lyhyellä aikavälillä ja vuokralla asuttaessa.

– Pihapiirin yleisilmeeseen ei voi itse vaikuttaa.
– Naapureitaan ei voi valita. Taloyhtiöstä riippuen asuminen voi olla rauhallista tai rauhatonta.
– Erityisesti vanhoissa kerrostaloissa ongelmana voi olla kesäisin tukalan kuumat asumisolot.

« Last Edit: May 17, 2007, 11:42:17 by Kaivo »

Rambo-Jonne

• View Profile
Vs: Mieluisin asumismuotosi?
« Reply #1 on: May 17, 2007, 11:44:33 »
Itsellä ei ole kokemusta kuin omakotitalosta, mutta en kyllä mielelläni muuta mihinkään kerros/rivitaloon. Oikeastaan en sitten millään.
Hyviä puolia:
Jos vessa on varattu, voi aina käydä ruuttimassa portailta.(Siis meillä lähin naapuri n.0,5km :D)
Rauhallisuus, ei tarvi kuunnella toisten aviokriisejä.(Isäni kertoi että kerrostalossa oli jollakin pariskunnalla aina ollut riita menossa) tai autojen ääniä.
Saa päättää itse minkälainen piha on.
Paljon tilaa!!!
Huonoa:
Tuo tilan paljous taas auheuttaa sen, että siivoaminen on hirveä urakka. Pihan haravointia, ruohonleikkuuta ja muita unohtamatta.
Himppasen pitkä matka tulee joka paikkaan.

freakloader

• MSN Messenger - freakloader@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: May 17, 2007, 13:41:03 »
Kaikista mainituista asumismuodoista on kokemusta ja jos valita saisi, niin ehdottomasti omakotitalo, ISOLLA AUTOTALLILLA. Kerrostaloasuminen rajoittaa ikävästi kaikenlaista miehekästä harrastelua, ei oikein kehtaa olohuoneessa maalata vaappuja tai korjata autoa.

kiiski kanttori

• View Profile
« Reply #3 on: May 15, 2008, 18:14:57 »
ehdottomasti omakoti talo

kalan_tappaja

• Guest
« Reply #4 on: May 15, 2008, 18:18:21 »
2 kerroksinen Omakotitalo.

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #5 on: May 15, 2008, 18:39:57 »
Omakotitalossa asun tällä hetkellä.
Omakotitalo on rauhallinen, koska ei ole muita meluamassa kuin oma perhe. Mutta nyt kuitenkin tiellämme tehdää remonttia ja aukaistaan tietä, se ei ole mukavaa.

Arska_1

• Kirurgi
    • View Profile
« Reply #6 on: May 15, 2008, 21:00:44 »
Omakotitalossa ja vieläpäs maalla. Hyviä puolia on kun saa ainakin ihan rauhassa mekastaa ja asentaa kaikenlaista eikä tule kukaan valittamaan. Eikä kaupunkiinkaan ole kovin pitkä matka (n.7km) ja asun lähellä järveä (alle 100m rantaan) niin olen kyllä todella tyytyväinen asuinsijaani. :-)

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #7 on: May 15, 2008, 21:16:50 »
Omakotitalo, jossa on niin paljon itse tehtyä kuin vain laki sallii.
Olen pienestä pitäen haaveillut rakentavani itse oman taloni. Nyt taitoakin alkaa olla jo siihen, mutta nykyään laki kieltää lvi-töiden kytkennän ja sähköjen kytkennän muilta kuin ammattilaisilta. Eli toisin sanoen itse voi asentaa muttei kytkeä.

Tämän hankkeen pääsen aloittamaan vasta 4 vuoden päästä kun koulu on ohi.

Talon rakentaisin mielelläni rauhalliselle isolle tontille jonnekkin pieneen kuntaan, mutta kuitenkin niin, että töihin ei tulisi matkaa yli 30km.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

El Payaso

• View Profile
« Reply #8 on: May 16, 2008, 01:01:14 »
Tullut kämpättyä kaikissa vaihtoehdoissa ja kyllä tuo omakotitalo on paras. On kuitenkin hieman sitä omaa tilaa. Asun kuitenki melko maalla ja ottaa kupoliin oikeen kunnolla nämä bansalenkkarit, joita täällä asuu. Kunnon juntteja. Ennemmin sitten kaupunki ja kerrostalo, tosin onhan noita tolloja sielläkin... Kaupungin joku laita ja omakotitalo, sinne perheen perustaisin.

« Reply #9 on: May 16, 2008, 12:56:30 »
Ei muusta ole kokemusta, kun omakotitalosta. Hyvä puoli täällä on se, kun ei ole liikennettä, kun lähimmälle asfalttitielle on päälle 2km. Ja muutenkin semmosen pikkutien viimine talo ni ei autoja paljon liiku, mitänyt pari naapuria välillä, joten koirakin saa olla vapaana. :-)
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #10 on: May 16, 2008, 13:05:50 »
Omakotitalo on mielestäni paras. Saa olla ihan omassa rauhassa, on paljon omaa pihaa (jos on), eikä kukaan muu oo mekastamassa.

Itsekkin asun omakotitalossa, mutta tässä on näitä ihan vierivieressä niin, että  jotkut maalla asuvat, ja varsinkin lapset luulevat, että tämä on rivitaloa. :-D
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

center>